Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Ze zegt dat je vrijwel niks kan zeggen over karakter en dat het altijd maar afwachten is wat je in je handen krijgt
Prissey schreef:jaa.. daarom bedoel ik ook je kan een jong dier zelf maken hoe je wilt ongeacht waar je het vandaan haalt
ShirleyA schreef:Maar een ratje bij n rattery wordt vrij snel in handen genomen en kan dus wennen aan mensen. Ratjes in n dw hebben hierin vaak een achterstand. Meestal zijn ze bang en zeker voor iemand die nog niet bekend is met ratten is dat lastig. Ratjes bij een opvang zijn ook vaak tam gemaakt, tenzij dit met n ratje echt niet meer gaat en die worden dan niet geplaatst of bij iemand die ervaring heeft met ratten, een niet tam ratje gaat nooit naar iemand zonder ervaring. Zowel bij een rattery als bij een opvang krijg je meer info over t ratje dan wanneer je t bij n dw haalt. Daar weten ze 9 vd 10 x niet eens wie de ouders zijn.
Pasoagirl schreef:ik heb de discussie over het doodmaken van dieren (in dit geval ratten) gevolgd, en ik vind dat een klap op de kop (wel een goeie natuurlijk) humaner is dat een spuitje bij de dierenarts...
wat heb jij liever, een pook in je buik (want zo groot is een spuit voor zo'n klein beestje) of een schommel tegen je hoofd (dat alles in één klap weg is).
voor mij was die keuze snel gemaakt. wat jij shirley?
ShirleyA schreef:Pasoagirl schreef:ik heb de discussie over het doodmaken van dieren (in dit geval ratten) gevolgd, en ik vind dat een klap op de kop (wel een goeie natuurlijk) humaner is dat een spuitje bij de dierenarts...
wat heb jij liever, een pook in je buik (want zo groot is een spuit voor zo'n klein beestje) of een schommel tegen je hoofd (dat alles in één klap weg is).
voor mij was die keuze snel gemaakt. wat jij shirley?
Te allen tijde de da!!!!! Hij kan nl ook eerst n verdoving geven en dan pas de dodelijke prik. Daarbij kan n da controleren of t goed gaat. Wat als je na een paar klappen op dat koppie nog steeds met n levend ratje zit? Ik heb nl wel ns n schommel tegen mijn kop gehad en geloof me: leef nog steeds en heb wel n paar dagen goed koppijn gehad. Ik vind geweoon dat je altijd naar n da moet gaan!
roest schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat een ratje na de eerste klap nog leeft, dus een paar klappen op dat koppie, nog steeds een levend ratje? Waarmee sla je dan, een kussen ofzo?
BrittKitt schreef:Ja? Ook als jij ziet dat je ratje op zondagavond ligt te creperen van de pijn en er is geen dierenarts te vinden en je weet dat de reden waarom hij pijn heeft dodelijk is maar niet binnen nu en een paar uur?
Wedden dat ik mn beestje dan zelf dood, ik durf het niet maar wel uit respect en uit liefde tegenover mn dier!
absque_dubio schreef:Ik ben opzoek naar een Rattery in omg. Zeist, want ik wil ook 2 ratjes.
Soda schreef:absque_dubio schreef:Ik ben opzoek naar een Rattery in omg. Zeist, want ik wil ook 2 ratjes.
Ik heb contact met een rattery in Utrecht. Ze is één van de weinige die fokt hier in de buurt. Mijn ratjes zijn nu twee weken oud, dus het duurt nog even voor ik ze op kan halen, maar ik heb wel een goed gevoel bij de gang van zaken. Pb me maar even als je meer informatie wilt.
ShirleyA schreef:Hoe heet die rattery?