goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ibouma

Re: goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:51

hallo cloris,

bedankt voor je tips!

als je mijn verhaaltje goed leest dan zie je dat ik het heb om gekookte kippenbotten, die moet je eruit zoeken... maar toch bedankt voor je info. Tong uitsteken
maar hoezo voedingstoffen uit het vlees? deze zitten dan in de boullion. die de honden dan krijgen over de pens.

En dit heb ik van de site van mera dog gehaald.
''Mera Dog Flockenmix is de ideale aanvulling op de vleesvoeding.
Fijne graanvlokken, onversneden groenten en rijst zorgen in combinatie met vers vlees voor een veelsoortig, uitgebalanceerde voeding.
(lekkere krokant)''
zie: http://home.concepts-ict.nl/~meradog/standaard.html

hier zitten dus ook granen in. ik zou niet weten waarom het slecht is?

en waarom hebben mergpijpen gekookt geen waarde? als je die uitkookt en het merg gaat door je soep heen dan zie je van die mooie bellen drijven. daar zit pas kracht in!
je mag best een mergpijp aan je hond geven, als je maar op de grootte let. ik kies altijd brede uit, en wanneer ik kleintjes heb dan flex ik m doormidden.

cloris schreef:
Boullion krijgen ze hier ook als ze wat extra nodig hebben na ziekte of wat dan ook of gewoon voor de lekker
als je honden weleens ziek zijn, moet je toch eens naar je voeding kijken! Knipoog

mooie honden heb je trouwens!!

ik heb net ff je profiel bekeken... Haha!

nou de groetjes! en succes met je mooie dieren!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:46

ietepiet schreef:
hallo cloris,

bedankt voor je tips!

als je mijn verhaaltje goed leest dan zie je dat ik het heb om gekookte kippenbotten, die moet je eruit zoeken... maar toch bedankt voor je info. Tong uitsteken
maar hoezo voedingstoffen uit het vlees? deze zitten dan in de boullion. die de honden dan krijgen over de pens.

En dit heb ik van de site van mera dog gehaald.
''Mera Dog Flockenmix is de ideale aanvulling op de vleesvoeding.
Fijne graanvlokken, onversneden groenten en rijst zorgen in combinatie met vers vlees voor een veelsoortig, uitgebalanceerde voeding.
(lekkere krokant)''
zie: http://home.concepts-ict.nl/~meradog/standaard.html

hier zitten dus ook granen in. ik zou niet weten waarom het slecht is?

Granen zijn goed voor knaagdieren, een hond is geen knaagdier Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:21

Ietepiet; granen zijn niet voor honden die horen gewoon niet in hun voedingspatroon thuis en veel allergieen komen ook voort uit granen, verder is gekookt vlees nutteloos, en als je dan toch kip wilt gebruiken in de boullion waarom dan niet de kip rauw geven hoef je ook de botjes er niet uit te vissen Knipoog Een hond die ziek is door een virus kan je weer wel gekookte kipfilet geven omdat rauw vlees de maag hard laat werken, ook een hond herstellende van een operatie oid kan erg opknappen door een kippensoepje met groente en kipfilet. Dat was dus mijn opmerking, net als wat druivensuiker in het water toevoegen, dat kan voor herstellende honden ook bijzonder goed werken.

Het merg opzich is natuurlijk heerlijk voor de honden maar nog beter als de honden het zelf uit het verse rauwe bot kunnen halen, de mergpijp zelf is alleen maar een tanden-sloper omdat dat TE hard bot is, geef ze liever een runderknie om op de knagen. Het maagzuur van een gezonde hond is vele malen sterker dan dat van de mens, een gezonde hond zal ook niet snel iets krijgen van kip die niet helemaal vers is, ze kunnen kraakbeen en jong bot makkelijk verteren maar het schilletje van een doperwt kunnen ze weer niet verteren, honden hebben een typische vlees-eter darm-lengte en kunnen daardoor niet makkelijk dat soort dingen verteren, als je ze maalt of pureert is het geen probleem, licht aankoken van de andere groentes is ook een prima optie.
Rauwe vis met kop en staart is ook een super maaltijd, maar beginnende vers-eters kunnen moeite hebben met het vel. Ik raad ook nooit iemand aan een brokkenhond zomaar om te zetten op het rauw voeren van botten en vette vis of vlees, eerst rustig aan opbouwen met Kompleet versvlees (diepvries bijv) en vuile pens want je moet het een beetje zien als dat mensen die nooit Olijfolie oid gebruiken ineens in Spanje de Spaanse gerechten gaan eten, we weten allemaal wat er dan vaak gebeurd Clown

Maak je verder geen zorgen over het gezonde eten van mijn honden, ziekte hoeft zeker niet altijd aan de voeding te liggen en operaties ook niet, mijn honden zijn op dit moment 10.5 en 9.5 jaar oud en de oudste heeft idd gezondheidsklachten maar juist mede doordat zijn voeding zo goed is heeft hij het doorstaan Knipoog

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:39

Sorry dat ik dit topic naar boven haal, maar wij halen gewoon voer bij de liddl erg goedkoop en goed voor zijn ontlasting wij hadden ook eerst bente kronen aar kreeg hij diarree van en zijn overgestapt naar liddl voer..!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:13

Ik vindt honden brokken van de Lidl troep. Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 03:51

Ik ook Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 04:22

ik ook, schijnt nog veel te veel zout in te zitten ook, mijn hond krijgt ze in ieder geval niet

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 04:38

Mijn hond kreeg bij de fokker Pedigree Pal maar was toen ze bij ons kwam steeds ziek met die brokken. We zijn toen overgestapt op Eukanuba, geweldig voer, maar niet te betalen. Nu krijgt ze al jaren een wat minder bekent merk, Cavom en daar doet ze het super op! Ze is wel gevoelig voor bepaalde dingen, maar als ze diarree krijgt, krijgt ze een paar dagen alleen maar rijst en soms kip.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:22

pas inderdaad op voor zout, dan krijgen ze misschien nierproblemen, wanneer je dan naar de veearts moet ben je veel meer geld kwijt dan altijd degelijk voer te hebben gekocht!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:49

vorige week zijn we overgestapt van eukanuba naar Quality & Perfect. hier doet ze het een stuk beter op. ze poept minder en haar vacht gaat nu echt glanzen.