Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:11

Dat is jouw mening, want uiteindelijk wil je met dit topic bereiken dat je jouw mening aan iedereen hebt opgedrongen!
Dus dit topic heeft verder weinig nut! Vork

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 23:24

Och, dat is niet aan jou om dat te bepalen. EN mensen luisteren er ook niet naar. Er worden nog altijd zinvolle bijdrages geleverd.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:03

euh... echt niet! Je dringt je echt op, laat niemand in zijn waarde en nog iets... dit is echt een deprimerend topic!!! Meer offtopic dan ontopic en dan nog het liefst met een ongelofelijk zagende, in herhaling vallende ondertoon... slotje?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:17

Desiree schreef:

Hetzelfde verhaal! Opvoeden is opvoeden en dat schijnt heel moeilijk te zijn. Mij lijkt het wel dat het opvoeden van kids het moeilijkste is. En ach, fouten maken is niet erg. Als mensen er maar in godsnaam moeite en energie in steken en dat zie ik vaak neit gebeuren. Kinderen vreten iets uit en pa en ma leunen achterover. ZEggen er niets van. En ik vind jouw onderstaand verhaal van dat kind dat jou kleine omver duwde weer zo'n typisch en schrijnend voorbeeld.

Het opvoeden van kinderen lijkt mij ook het zwaarste. Ik doe het pas anderhalf jaar, dus ik zal niet zeggen dat ik alles weet. Maar ik volg wel mijn gevoel en ben een open mens naar mijn kind toe. Ik zie dat wij in elk geval een vrolijk, onbezorgd kind hebben. Wat niet wil zeggen dat ze nooit driftbuien heeft of jengelt. Ze heeft een lekker temperamentje, vind ik niets mis mee. Zolang je het maar kan sturen. Peuters doen nou eenmaal dingen om hun grenzen op te zoeken. Dat is nodig voor de onwikkeling van hun persoonlijkheid. Als het goed is, heb jij dat ook gedaan toen je nog een peuter was. Het is aan de ouders om dat bij te sturen, maar dat wil niet zeggen dat een peuter daardoor nooit meer dat gedrag heeft. Dat hoort er nou eenmaal bij en is in principe juist heel gezond. Dat jij je daar aan ergert bij kinderen, lijkt mij onwetendheid. Ik studeer kinder- en jeugdpsychologie trouwens.

Bij paarden en honden ligt het ook delicaat maar je mag er nog iets van zeggen. Er wordt vooral over honden immers volop geklaagd. Mag je over kinderen niet doen want dan bijten de ouders je kop eraf. Bij wijze van.

Jajaja, bij de eigenaren van honden en paarden mag je er wel iets van zeggen, zonder dat je kop eraf gebeten wordt. Droom maar lekker verder, hoor.....

[/quote]
Is het overdreven te noemen om van lijden te spreken als je je inwendig opvreet van ergernis als je zoiets over je heen moet laten gaan>? Zoals luidkeels geklier in een restaurant waar je in alle rust wil tafelen?

Ja, dat vind ik zwaar overdreven!! Heb jij enig idee wat 'lijden' is eigenlijk? Ik kan wel dramatischere dingen opnoemen. Bovendien, moet je eens in landen als Italie gaan eten, waar echt hele families zitten en kinderen mogen rondrennen (ik heb 3 jaar in dat land gewoond). Daar is NL niets bij. Bovendien kan ik me weer irriteren aan rokers om me heen als ik uit eten ben, maar gelukkig mag dat steeds minder. Het weerhoudt met niet te gaan uit eten in elk geval en ik ga er ook geen hetze tegen voeren. Ik richt me liever op wat positievere zaken....

[/quote]
Wat niet in dank afgenomen????? DAt mens moet gewoon snappen dat jij opkomt voor jouw kind! En dat is jouw plicht als ouder! Dit is te gek voor woorden!

Ach, wat dat arrogante mens dacht interesseerde me niet. Uiteindelijk keek ze me wat gepikeerd aan, maar ze zei niets Haha! Maar ik vond het niet kunnen dat zo'n klein meisje gewoon omver geduwd werd, zonder dat zijn moeder hem uitlegde dat dat echt niet mag. Dat jochie is nog maar een peuter, hem nam ik het geeneens kwalijk. Het lag absoluut aan die ouders in dit geval. En als zij niets doen, dan doe ik het wel, want ik laat mijn kind niet omver lopen. Zij mag dat ook niet bij andere kinderen doen, al doe ze dat nog helemaal niet, want daar is ze nog veel te jong voor.

[/quote]
Maar ze zeiden die dingen toch niet tegen jou persoonljk over jouw kind? En ook paardenmensen krijgen toch vaak hatelijke opmerkingen over paarden, en hondenmensen over honden? Ja, niet dat ik dat goed praat...
Ik kom op een ander kindervrij forum en daar zitten ook mensen tussen die hard van leer treken t.o.v. ouders en kinderen. Die willen helemaal geen een moeder of vader daar aantreffen. En daar ben ik het neit mee eens.

Ik las wel hele nare opmerkingen over kinderen, over vrouwen die net bevallen zijn, over moeders in het algemeen, iedere ouder is slecht, enz. Ik heb geen behoefte dat te lezen en bovendien vind ik het nogal 'over een kam scheren', terwijl ik dat veel genuanceerder zie. Ik ken mensen die alleen over hun kids praten, maar ook mensen die alleen over hun paarden, hun werk, hun weet ik veel wat praten. Die heb je overal en verkeerde mentaliteiten heb je ook in elke laag van de bevolking. Ik voel de behoefte niet om te lezen hoe rot kinderen zijn of wat voor onzinnige dingen ik nog zou zeggen als moeder. Volgens mij ben ik veel meer dan alleen maar moeder, maar feit is wel dat het nu voor mij de belangrijkste rol in mijn leven is, aangezien ik nu niet meer alleen aan mezelf kan en mag denken. Vind ik ook helemaal niet erg, wij wilden nou eenmaal graag een kind. Wat dus niet wil zeggen dat ik vind dat iedereen daaraan moet beginnen, dat mogen mensen zelf weten.

Verder gaat dit allemaal erg off topic en ik denk dat ik het voor gezien hou. Wij worden het toch niet eens. Ik denk heel anders dan jij, probeer mensen niet te kwetsen, als het effe kan. Tenzij ik 'onrecht' voel, dan ga ik steigeren. Maar goed, zo erg is het nog niet, hoor Haha! Haha! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:18

En hahaha, ik doe weer iets fout bij het quoten, maar ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 17:36

Ik heb nog wel wat dingen om op in te gaan, want iedereen ervaart dingen toch anders. Ik heb gezien bijvoorbeeld dat mensen die zelf vader/moeder geworden zijn, MEESTAL meer van kinderen kunnen hebben, maar zeer zeker niet allemaal. Maar goed, het is te veel off topic.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:16

AMEN

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:13

weet je...ik liet vroeger mn konijnen uit aan een kattentuigje en de kat ook Bloos Nagelbijten / Gniffelen
en oke 1 kat die maakte me bijna af toen ik het probeerde, de anderen heb ik het van begin af aan bij gedaan en die liepen keurig mee Haha!
de kat die het vertike om aan het riempje te lopen liep wel altijd los mee als ik naar school ging, tot we de wijk uitgingen da bleef ie zitten en kwam ik uit school dan zat ie me daar weer op te wachten Lovers
maargoed die kende me al vanaf mn geboorte dus ja die band was al super

mn konijnen wilden niet allemaal evengraag aan het riempje meelopen, maar heb er 1 gehad waarmee ik echt een blokje om kon gaan buiten en hem in de tuin aa het riempje een parcours kon laten springen
heel de buurt kwam kijken, en waren allemaal stil als ze het zagen haha
helaas is dat konijn van ouderdom overleden en de konijnen daarna waren iets minder snugger geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

dus ja ik geloof wel dat je een beest vanalles aan kan leren, ook een kat!
als ik zie dat ik als kind dus katten kon uitlaten en diezelfde katten deuren open konden maken(iig als de deurklink er normaal opzat dus niet rechtop stond) en naja ik geloof het dus wel

al werkt een electronische afscherming sneller, bandje om, draadje in de grond en als ze er overheen gaan dan krijgen ze een stroomschokje
zielig? mwah minder zielig dan overreden worden op een drukke straat, of gevangen worden door een kattenhater die 3 deuren verderop woont en waar geen kat levend de tuin meer uit komt...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:05

Gelukkig leven de katten in onze buurt hele relaxte leventjes zonder kattenhaters. Onze katten hou je echt niet aan een lijntje, hoor, hahaha..... Geen denken aan.

Ik had vroeger twee konijnen die altijd los met me mee liepen. Ik nam ze zelfs wel eens mee naar mijn verzorgpony in het weiland (toen was ik 11 jaar ofzo). Ook niet aan een lijntje. Hoort gewoon niet, vind ik.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:10

hier lopen ze ook nog los hoor, anders pakt de hond ze
maar er zijn in 7 jaar tijd zo'n 15 katten bij ons, 17 bij de buren en 11 bij een andee vrouw "verdwenen"
zelfs een moeder van een nestje van 2 weken oud was ineens spoorloos
meeste katten kwamen overigens aangelopen bij ons, ging jik de stalkatten voeren zaten er ineens 4 ipv 3 Clown
maar omdat er soms dus ook 3 in 2 dagen verdwenen hadden we zoiets van ja, meer katten komen er niet, behalve als iemand een kat echt kwijt moest dan kwam die alsnog bij ons
gelukkig hebben we nu alweer een hele tijd dezelfde katten! oke 1 teruggevonden met strop om zn lijf en 1 met een staart die er af moest omdat ie in een rattenval had gezeten, ze zijn er nog wel!
degene die er van verdacht wordt gaat nu eindelijk verhuizen! politie+dierenbescherming konden er niets aan doen, maar die zijn er vaak bijgeweest

de katten die we nu hebben kunnen idd ook niet aan een lijntje, zijn ook bedoeld als muizenvangers en dat gaat zo lastig als ze vast zitten, maar de echte huiskatten die we eers hadden gingen prima aan een lijntje mee wandelen, maar die liepen de rest vd dag wel gewoon los in de tuin, was nog in ons vorige huis Lachen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:15

Toen ik klein was hadden we een kitten, en die hebben we ook een paar keer aan het kattentuigje uitgelaten.
Hij vond het harstikke leuk en wij ook! We deden dit omdat hij erg ziek was en we hem niet alleen buiten durfden te laten(ivm met platrijden). Het was z'n dagelijkse uitje, harstikke gezellig hoor, met je kitten wandelen Lachen
Ik kan me wel voorstellen dat mensen het raar vinden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:37

mensen vinden alles raar wat ze niet kennen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:20

Een kennis van mij heeft zijn kat ook aan een tuigje, omdat hij aan een drukke weg woont. Maar of deze kat er nou zo blij mee is betwijfel ik, hij accepteert het wel maar gaat wel vaak in protest. Wij hebben zelf 2 katten en de ene is eigenlijk altijd buiten. Ook al zouden katten het kunnen leren, ik zou het deze kat niet eens willen leren omdat ze geen gezellige huiskat is en ook niet echt van mensen houdt en *zoals een echte kat* doet wat ze wil. De andere is echt het tegenovergestelde, altijd binnen en heeft veel aandacht nodig en wordt ook strontvervelend als ie te vaak alleen is. Hij leert ook erg snel, hij sprong altijd op tafel tijdens het eten en als je hem op de grond gooide sprong ie er direct weer op. Maar na een dagje plantenspuit snapte hij plotseling dat ie niet op de tafel mocht Haha! Maar voor deze kat heeft het dan weer geen zin om hem aan een tuigje te leren lopen omdat hij nooit naar buiten wil. Maar uiteindelijk laten wij onze katten toch hun gang gaan, net als onze honden die ook altijd in de tuin kunnen als ze willen Ja