Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:34

JustNanno schreef:
Daar gaat het niet om, mijn zusje maakt er niet zo'n probleem van. Maar je hebt wel last van andermans kat!

Wat erg! Iedereen heeft wel eens last van elkaar....... Verward

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:37

Wat ik bedoelde is dus dat als je er geen last van wilt hebben je dat 1 keer heel duidelijk had moeten maken aan dat beestje. Nu snapt ie het waarschijnlijk niet meer en komt ie altijd terug.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:40

En dat zou ik ook doen als ik het ergens anders beter zou hebben als thuis..... Jammer dat sommige mensen een huisdier nemen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:45

superwoman schreef:
JustNanno schreef:
Daar gaat het niet om, mijn zusje maakt er niet zo'n probleem van. Maar je hebt wel last van andermans kat!

Wat erg! Iedereen heeft wel eens last van elkaar....... Verward

Nou, als jij 's nachts gestoord word door een dier van iemand anders dan piep je wel anders. Iemand wil graag een beest, en vervolgens zadelt ie er andere mensen mee op....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:49

Oh, maar ik hoor ook wel eens de hond van de buren en de haan......
De hond stopt na een paar x en de haan vind ik niet erg. "klinkt" landelijk.
Ik heb er nu 2 jaar later ook 1 aangeschaft.
Vechtende katten soms, maar de hond zorgt dat ze uit elkaar gaan.....

Nee, ik heb er geen last van!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:50

Ja dat je wakker wordt...maar dat die kat bij je op bed ligt????

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:56

JustNanno schreef:
Ja dat je wakker wordt...maar dat die kat bij je op bed ligt????

Nou, dat kun je prima afleren door een plantenspuit te gebruiken of (met normaal weer)
een emmer water als hij buiten in je tuin loopt.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 09-10-06 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:57

Tja dat hebben ze allang geprobeerd. Helaas is de 'hangkat' vreselijk hardleers.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:01

En van die spray, die katten "vreselijk" vinden?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 21:03

ElCid schreef:
Ach, er zijn ook een heleboel mensen die beter opgesloten kunnen worden door de bende en ellende die ze veroorzaken. Jammer genoeg lopen die ook allemaal los rond en richten iets meer schade aan dan loslopende katten.

Ja, keur jij dat goed? Ik niet! Net als die kaffer die nooit vrijgelaten had mogen worden die Melanie onlangs vermoord heeft. Over dit onderwerp zijn ook topics gaande. En er wordt over geschreven in de krant.
ElCid schreef:
Ik snap trouwens niet hoe je jezelf een dierenliefhebber kan noemen en een bloedhekel aan katten kan hebben.
Grote kans dat je dan bij de bovengenoemde groep mensen behoort.

Aha, ik veroorzaak dus een hoop ellende. Zware beschuldiging. Jij kent mij helemaal niet. WEer zo'n onredelijk poezenmensje.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:07

Wat een onverdraagzaamheid wordt hier weer getoond. Mensen die zich ergeren aan zaken om zich heen hebben meestal een probleem dat ze ergens anders op projecteren en ja...nu zijn het weer de katten en dan......?. Wat een niveau !.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 21:09

Die zal ik onthouden Contessa. Als mensen beginnen te zeiken over honden. Goed?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:11

superwoman schreef:

Weet niet of ze dat geprobeerd hebben...Maar ja, ook al zou dat helpen, ik vind dat je wel akelig veel moeite moet doen om van iemand anders dier af te komen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:14

Desiree schreef:
Die zal ik onthouden Contessa. Als mensen beginnen te zeiken over honden. Goed?

Dán is het gezeik?

Ik vind dit ook gezeik! Haha!

Honden die constant blaffen, dat vind ik veel erger. Af en toe vind ik geen probleem.
Maar dat je niet meer kan slapen van het geluid, daar zou ik gek van worden Frusty

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:15

Dat is ook niet fijn inderdaad...Maar dat kun je aangeven bij de woningbouw of politie als je een koophuis hebt...Loslopende katten gaat wat lastiger denk ik

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:15

JustNanno schreef:
superwoman schreef:

Weet niet of ze dat geprobeerd hebben...Maar ja, ook al zou dat helpen, ik vind dat je wel akelig veel moeite moet doen om van iemand anders dier af te komen...

Tja, lijkt mij het belangrijkste dát je er van af kunt komen!

Burenruzies etc zijn lastiger. Tong uitsteken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:16

JustNanno schreef:
Dat is ook niet fijn inderdaad...Maar dat kun je aangeven bij de woningbouw of politie als je een koophuis hebt...Loslopende katten gaat wat lastiger denk ik

Dat kan, maar helpt meestal niet, of niet zo snel. Dan ga je al eerder kapot van de vermoeidheid Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 21:19

superwoman schreef:

Honden die constant blaffen, dat vind ik veel erger. Af en toe vind ik geen probleem.
Maar dat je niet meer kan slapen van het geluid, daar zou ik gek van worden Frusty

Is ook een probleem. Moet je altijd aankaarten natuurlijk! Zou ik ook doen! Heb het alleen nooit meegemaakt, gelukkig. Hou er niet van als honden altijd blaffen, want daar hebben ze een reden voor en die is vaak niet zo leuk.

[quote="superwomanDán is het gezeik?

Ik vind dit ook gezeik! Haha!
[/quote]
Mensen vinden mij hier zeiken. Waarom mag ik dat woord niet gebruiken?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:34

Ik vind het ook gezeik wat jij doet, Desiree.

Je begon over honden, iets wat je erg dierbaar is......vandaar ik daar op door ging. Vork

leven en laten leven.

wanneer je er niet meer normaal door kunt leven, dán heb je een probleem. Maar een paar poezen in de tuin, vind ik geen probleem er is immers "iets" tegen te doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:36

Iemand zei dat je je kat niet kan roepen zoals een hond. Onzin. Als ik onze kat roep, komtie. Alle drie. Onze poezen slapen ook in mandjes. Goed, als ik zeg "in je mand" zullen ze je hoogstens aankijken van "heb je haar weer" maar onze kat loopt bijvoorbeeld wel mee, en luistert echt. Wat ik van sommige honden niet kan zeggen..

Vind trouwens wel dat hier erg op de man gespeeld wordt, en een welles nietes. Sommige mensen houden niet van katten, sommigen niet van honden. En je hebt ze ook nog, die van beide een rolberoerte krijgen. So be it.
Zul je altijd hebben. Maar daarom kun je elkaar wel respecteren en er samen proberen uit te komen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 21:58

Als ik dat van de meesten hier hoor, zal dat samen niet zo lukken. Die vinden alleen maar dat hun kat los moet kunnen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:03

Desiree schreef:
Als ik dat van de meesten hier hoor, zal dat samen niet zo lukken. Die vinden alleen maar dat hun kat los moet kunnen.

Met zo'n instelling zal het idd niet lukken!

Jij wil dat mensen ze opsluiten (binnen en buiten) en verder niks.
Als jij last van katten hebt in je tuin vind ik dat je er samen wat aan
moet doen om ze uit je tuin te houden.....
Dat kunnen ook ander oplossingen voor zijn die je best kunt proberen vóórdat het
beesie opgesloten moet worden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:05

wat een discussie hier Lachen

Ik hou van honden, en ik hou van katten, maar ik ben het volledig met Desiree eens dat mensen hun katten op hun eigen terrein moeten houden, tenzij je superlandelijk woont en de kans dat het beestje bij anderen in de tuin/voor de auto komt minimaal is. Ik vind het verschrikkelijk asociaal om je beest maar naar buiten te mikken en een ander ermee op te zadelen, het is toch de omgekeerde wereld dat mensen van wie de kat niet is, maar allemaal trucjes en middeltjes moeten gaan uithalen om JOUW beest uit HUN tuin te weren?? Nu heb ik er persoonlijk nog niet zoveel moeite mee, maar ik kan de buurtkat die onze koi's bij mijn ma uit de vijver vist wel wat doen af en toe, moeten wij dan maar lelijke ontsierende netten of sateprikkers in de grond gaan doen? Die kat is toch niet onze verantwoordelijkheid?? Moet je eens met je hond proberen..

Ten tweede vind ik het gewoon onverantwoord. Dat er mensen zijn die zeggen, ach, als hij doodgereden wordt, heel erg, maar heeftie tenminste een leuk leven gehad, wat dacht je van de chauffeur in die auto? Ik moet er niet aan denken dat ik een diertje overrijd, ik zie mezelf nog hartstikke verongelukken omdat ik het dier in een reflex zou willen ontwijken, met alle nare gevolgen van dien...

Ik ben het met jullie eens dat je een kat die eenmaal buiten gewend is, niet goed meer binnen kunt houden. Daarom pleit ik ervoor dat mensen die een jong katje aanschaffen deze gewoon leren binnen te blijven, of een ren/afzetting op de tuin maken waardoor deze niet weg kan. Ik heb zelf 2 binnenkatjes gehad die hartstikke blij en gelukkig waren, gewoon lekker veel speeltjes en een kattenvriendelijk huis, de dieren hadden het prima en ik viel er niemand anders mee lastig. In een land als Nederland waar iedereen zo hutjeprutje op mekaar woont, is je huisdier gewoon je eigen verantwoordelijkheid, punt. En ja, dat dit soort dingen gebeuren is heel triest, maar ik hou daar de eigenaar van de kat verantwoordelijk voor, niet de klemmenzetter, ook al is deze ook heel fout bezig. En ik ben net zo goed een kattenliefhebber, maar mijn katten zal ik nooit tot verantwoordelijkheid van een ander maken- dat vind ik gewoon verschrikkelijk asociaal gedrag. Jammer dat veel katteneigenaren dit gewoon niet willen inzien...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:11

Een hond en een kat vind ik een groot verschil en niet te vergelijken met elkaar, net als een paard. Knipoog

Op sommige plekken is het idd nodig dat je kat op eigen terrein blijft voor zijn en ook de veiligheid voor anderen.
Je moet er niet aan denken dat iemand met z'n auto uit reflexie uit wijkt voor een poes en zichzelf dood rijdt of iemand anders daardoor dood rijdt.

Maar communiceren met de eigenaar is de beste oplossing Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 22:18

superwoman schreef:
Een hond en een kat vind ik een groot verschil en niet te vergelijken met elkaar, net als een paard. Knipoog

Dus het ene dier mag het wel en het andere dier mag het niet? Zo werkt dat niet!

Ik sluit me helemaal aan bij wat Kjoetie gezegd heeft. En er is geen woord van onredelijkheid in haar toon of in haar woorden.