Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:oh mens, lees dan hierboven....ga het echt niet nogmaals herhalen.
Ilindra schreef:CherokeeChum, snap best dat je gedreven bent mbt dit onderwerp maar ben je beledigingen aan mijn adres een beetje zat, jij kent mij niet maar toch lees ik allerlei uitlatingen over mij als persoon.
Als je geen normale discussie kunt voeren ga hem dan ook niet aan.
Ik behandel jou en je medestanders ook heel normaal en verwacht hetzelfde terug.
Lees eens de berichten op Bokt van bijv. DeesDaan die bol staan van huislijk geweld, kinderbescherming en financiele problemen en vraag je af wat een kruising Stafford in zo'n omgeving doet....
Heeft niks met "beroepsdeformatie" te maken maar alles met een reële kijk op zaken zonder roze bril.
LimaGentle schreef:Ilindra schreef:CherokeeChum, snap best dat je gedreven bent mbt dit onderwerp maar ben je beledigingen aan mijn adres een beetje zat, jij kent mij niet maar toch lees ik allerlei uitlatingen over mij als persoon.
Als je geen normale discussie kunt voeren ga hem dan ook niet aan.
Ik behandel jou en je medestanders ook heel normaal en verwacht hetzelfde terug.
Lees eens de berichten op Bokt van bijv. DeesDaan die bol staan van huislijk geweld, kinderbescherming en financiele problemen en vraag je af wat een kruising Stafford in zo'n omgeving doet....
Heeft niks met "beroepsdeformatie" te maken maar alles met een reële kijk op zaken zonder roze bril.
en nu ben jij diegene die aardig aan het beledigen is!!!
hoe durf jij dees-daan erbij te halen met je voorbeelden???
je zegt dat je niet mag oordelen over iemand die je niet kent... waarom doe je het zelf wel dan??
wat geeft jou het recht om te zeggen dat die hond bij dees-daan daar niet hoort???
Ilindra schreef:Deesdaan plaats zelf al haar sores op Bokt, dus daar is niks geheims aan hoor.
Iedereen kan het gewoon lezen hier.
Ik zeg juist dat de hond van Deesdaan precies in milieu zit waar hij het meest voorkomt.
Ilindra schreef:Waar lees jij een oordeel?
Ik vraag je alleen eens te bedenken of zo'n omgeving de ideale is voor een stafford kruising (of voor welke hond dan ook).
LimaGentle schreef:iedereen heeft wel eens problemen!!!
Citaat:Dankzij jullie komt het nu weer naar boven, dit terwijl er nu een soort gedoogbeleid was als de desbetreffende honden geen overlast bezorgden
Citaat:Verder blijven jullie zelf met jullie reacties het vooroordeel bevestigen wat de liefhebbers van dit soort rassen op zich hebben. Heel triest voor de mensen die o.a. een Amstaff hebben, die hebben last van mensen zoals jullie omdat ze vaak over een kam geschoren worden.
LimaGentle schreef:ow en hoe zou jij het dan aanpakken??? heb jij een beter idee dan??
je loopt onze petitie dan wel zo leuk af te kraken... maar heb jij een beter idee dan???
LimaGentle schreef:ow en hoe zou jij het dan aanpakken??? heb jij een beter idee dan??
je loopt onze petitie dan wel zo leuk af te kraken... maar heb jij een beter idee dan???
die wet is er al sinds 1993 en er is geen spat veranderd... het is alleen maar erger geworden... dus die wet werk gewoon NIET
daarbij komt dat CherokeeChum het niet over jou had met katten... had je ook kunnen lezen want dat heeft hij hier ook nog neer gezet dat het niet om jou ging
Citaat:De fokkers keihard aanpakken en de mensen die dit soort pups kopen.
Geen afzet is geen fok meer en geen honden meer die zinloos afgemaakt worden.
Gewoon de mensen aanpakken die verantwoordelijk zijn voor deze ellende en niet proberen de schuld in de schoenen van de AID of de media te leggen.
JustNanno schreef:LimaGentle schreef:ow en hoe zou jij het dan aanpakken??? heb jij een beter idee dan??
die wet is er al sinds 1993 en er is geen spat veranderd... het is alleen maar erger geworden... dus die wet werk gewoon NIET
daarbij komt dat CherokeeChum het niet over jou had met katten... had je ook kunnen lezen want dat heeft hij hier ook nog neer gezet dat het niet om jou ging
Erger geworden?Jullie overdrijven de boel zo gigantisch, en hebben geen enkel bewijs...
CherokeeChum schreef:O.k inhoudelijk:hoeveel ervaring hebben mevrouw.ThePast03,Lies,Princess met dit soort honden en de opvoeding ervan? ik ruim 25 jaar, in die 25 jaar heeft nog nooit een hond van mij, een andere hond gebeten,gegromd naar een mens of geprobeerd iemand te bijten.
Ik geef om elke hond,heb een Jack, een Mechelaar(verbouwde schapevanger met doggenbloed o.a uit knpv lijnen) en 3 amerikaanse bulldoggen.Heb pitjes gehad die allen van ouderdom zijn gestorven, de laatste 3 jaar geleden op 17 jarige leeftijd(onaangepast want dubbel geregistreerd adba,ukc,akc en vervolgens nhsb,dat kon toen nog) multiple gehoorzaamheids en behendigheids wedstrijd winnaar Ceasar.Heb in 84'mijn diploma instructie gehoorzaamheid gehaald bij Gaus.
Was 1 van de allereersten die een pitje had,eind jaren 70'
En ben sindsdien altijd nauw betrokken geweest bij het wel en wee van dit en gerelateerde rassen.En heb zodoende een aardig goed beeld van hoe en waar het mis ging met met name de pit.
Uiteindelijk kwam het probleem steeds uit dezelfde hoek,commerciele vermeerderaars en hun klanten.
Maar vlak ook de zgn politiehondensport niet uit, talloze wilde kruisingen zijn gedaan om Mechelse herders meer drive,bijtkracht en moed te geven, en ik weet uit mijn nabije omgeving, dat daar nog steeds nazaten van rondlopen...
De ,,afvalprodukten" daarvan werden op de markt gedumpt middels de bekende kanalen.Daar waren een aantal honden bij
die erg op pitjes leken, maar een totaal ander karakter hadden.
En natuurlijk was daar een markt voor.De ongelukken die uit dit soort kruisingen en bijbehorende eigenaren in campingsmoking veroorzaakt hebben zijn U allen waarschijlijk welbekend.
Pogingen om het ras erkend te krijgen zijn op niets uitgelopen,om dt de rasorganisaties in de VS, geen zaken deden met de FCI,wat overigens gewoon een commercieele instelling is net als bv de dibevo voor dierenspeciaalzaken.
Eind jaren 80'hebben wij zelf met als woordvoerder J.D.van Ginneke gesprekken gevoerd met LNV,raad van beheer op kynologisch gebied,ea om te proberen ea in goede banen te leiden.Het voorstel tot gedragstesten,waar de magtest uit voort vloeide kom uit deze hoek,hoewel de politiek hier de credits opeiste.Het heeft niet mogen baten,toen de r.a.d dreigde werkelijkheid te worden hebben we andermaal geprobeerd middels Lobbyen voor onze zaak en ook die van andere rassen
ea diervriendelijker te krijgen met een hogere juridische verantwoordelijkheid naar de eigenaren, verplichte gehoorzaamheidscursus, testen van gedrag van potentieele fokdieren etc.De media vond het echter veel spectakulairder om
ons af te schilderen als een bende onaangepasten.
Wij hbben meerdere slechte ervaringen met de A.I.D,en U misschien niet, waarschijnlijk helemaal geen ervaring.
Dus mijns inziens heeft U geen referentiekader,m.a.w U kletst een eind in de ruimte, mevrouw ThePast03,kattenliehebster als ik het wel heb ,(heb even in profiel gespiekt) heb er zelf ook 2.
Ik vraag me af inhoever U bijvooroordeeld bent, en wat Uw betrekkingen tot Ilindra zijn, die zoveel ervaring heeft volgens U.
En uit welke bron put U,dat U met zo'n stelligheid durft te beweren dat wij slecht voor het imago van de honden zouden zijn...Persoonlijk heb ik erals voorzitter van een belangenvereniging voor deze honden op proberen toe te zien dat eenieder die lid was van deze vereniging van ruim 1500 leden
zijn verantwoording nam in de fokkerij en het houden van deze honden.Dit was geen eenvoudige opgave kan ik verzekeren,want al gauw wogen de commercieele belangen van met name de American Bulldogvermeerderaars op tegen de ethische belangen(de hond)
Ik heb me voor genomen vanaf dat moment, alleen nog voor de hond te spreken, hij kan zichzelf niet verdedigen nietwaar?
Ik ben soms zelf wat te vasthoudend besef ik,en als ik iemand beledigd heb is dat omdat ik zeer gepassioneerd van deze rasgroep houd, en geen bullshit accepteer of me onder laat sneeuwen door iemand die in m.o niets van deze honden begrijpt of wil begrijpen en oreert of hij ?zij ook maar zo'n hond zou herkennen als hij/zij erover struikelt.
Bottomline; er vallen te veel onschuldige hondenslachtoffers. door een falend beleid,pak die malafide fokkers en eigenaren, keihard aan(juridisch mogelijk)maar geef die honden een kans.
Dit is niet mogelijk met de huidige R.A.D waar dieren gedood worden omdat mensen ze op de wereld gezet hebben.
Dieren hebben ook rechten, al zou je dat in dit land niet zeggen waar dieren,goederen zijn voor de wet....
Als je op de hoogte bent van de inhoud van de pitbullenwet,kan je als hondenliefhebber niet anders als er tegen zijn,want dit is een raamwet mensen, dit geld voor alle dieren...
Take care,een honden liefhebber die zeer teleurgesteld is in de mentaliteit van mensen.
LimaGentle schreef:
ja erger geworden... weer een bewijs dat je niet goed leest.
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/2183/0 ... gheid.html
JustNanno schreef:LimaGentle schreef:
ja erger geworden... weer een bewijs dat je niet goed leest.
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/2183/0 ... gheid.html
Dat is alleen maar een politicus, nog steeds geen onderzoek??
LimaGentle schreef:Citaat:dus zeg je nu precies hetzelfde als waar de petitie voor staat....