Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:47

ThePast03 schreef:
Albertine_N schreef:
Dan kom je op een hele andere materie uit. Ik heb het hier over mijn honden en katten. En spreek uit mijn ervaring. niet over iemand die z'n pitbull wil leren een kat te laten lopen.

Nou sorry, je kwam wel over alsof je vond dat iedereen dat zijn honden moest kunnen leren omdat jij het jouw honden had geleerd Knipoog

Zo kwam ze niet over, dat heeft ze ook expliciet gezegd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:49

Albertine_N schreef:
Dat klopt, ook al nemen staande honden ook meer initiatief dan bv een retriever

Tja we kunnen het per ras gaan uitspitten maar dat lijkt me behoorlijk off topic.

Het is gewoon zo dat je niet bij elke hond kan bereiken dat hij zonder zijn baas in de buurt niet achter een "indringer" op eigen terrein aangaat.
Dat moet je willen accepteren omdat je alleen daarmee ook de verantwoording voor zo'n hond aan kan.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:50

ThePast03 schreef:
Albertine_N schreef:
Dan kom je op een hele andere materie uit. Ik heb het hier over mijn honden en katten. En spreek uit mijn ervaring. niet over iemand die z'n pitbull wil leren een kat te laten lopen.

Nou sorry, je kwam wel over alsof je vond dat iedereen dat zijn honden moest kunnen leren omdat jij het jouw honden had geleerd Knipoog

Iedereen neem het soort hond dat bij hem past, hoop ik, je mag toch wel verwachten dat iemand dan ook controle over het beest heeft. Bij het ene ras (en baasje) zal dat makkelijker gaan dan bij het andere. Het is echter geen vrijbrief dat je dan maar een hond een kat moet laten grijpen.

Als katten in kooien moeten, dan moeten hondebaasjes eerst maar een test ondergaan dat ze wel de geschikte hond bij hun karakter en africhtingskwaliteiten nemen.

Ik zeg het dus nogmaals expliciet
Laatst bijgewerkt door A10 op 03-08-06 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:50

En als je de hond op je eigen terrein houdt of je let goed op hem als je hem uit laat, dan is er ook niets aan de hand. Dan doe je wat je kan. MEer kun je niet. Als andere mensen dan hun dieren op JOUW terrein bij je honden laten, sja, daar kun je niets aan doen.

WE zulllen het maar niet hebben over mensen die honden nemen die niet bij ze past, want die zijn er inderdaad legio en daar zijn de honden als eerste de dupe van. En daar ben ik bepaald niet over te spreken maar dat is gewoon een ander onderwerp.

ingdong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:52

ik heb geen katten, maar als ik katten zou hebben, zou ik ze lekker naar buiten laten.. Ik vind dat een kat zijn nagels moet veilen aan bomen, moet jagen op vogels en muizen, wegrennen voor honden en moet vechten met andere katten.. Bovendien wil ik niet angstvallig de ramen en deuren dicht moeten houden want "stel je voor dat de kat ontsnapt!!!" Als de kat het binnen een stuk leuker vind dan buiten en lekker zelf binnen blijft, is dat zijn eigen keus... een kat is een jager en een buitenbeest, als ie zich daarnaar wil gedragen, mag dat van mij.. Dat is overigens ook de reden dat wij geen kat hebben: wij wonen aan een drukke weg en hebben al veel te veel katten dankzij de weg moeten begraven... Huilen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:53

Albertine_N schreef:
Iedereen neem het soort hond dat bij hem past, hoop ik, je mag toch wel verwachten dat iemand dan ook controle over het beest heeft. Bij het ene ras (en baasje) zal dat amkkelijker gaan dan bij het andere. Het is echter geen vrijbrief dat je dan maar een hond een kat moet laten grijpen.

Als katten in kooien moeten, dan moeten hondebaasjes eerst maar een test ondergaan dat ze wel de geschikte hond bij hun karakter en africhtingskwaliteiten nemen.

Je gaat nu een beetje heel erg overdrijven en de wereld omkeren.
Het gaat hier over honden in eigen tuin waarin iemand anders zijn huisdier komt.

Het gaat niet over honden die in jouw tuin jouw katten aanvallen.

Wat ga je zeggen als een van mijn Chihuahua's verwond wordt door een kat?
Ik heb er eentje gehad die woog anderhalve kilo, daar kan een doorsnee kat een hoop schade op aanrichten hoor!
Moeten die katteneigenaren dan ook maar eerst een test ondergaan?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:54

Desiree schreef:
En als je de hond op je eigen terrein houdt of je let goed op hem als je hem uit laat, dan is er ook niets aan de hand. Dan doe je wat je kan. MEer kun je niet. Als andere mensen dan hun dieren op JOUW terrein bij je honden laten, sja, daar kun je niets aan doen.

Nee dat kun je zeker niet, al pleit het niet voor zowel de hond als baas. Aan de andere kant heb je ook wel een stompzinninge kat als die zich in een dergelijke tuin in de val laat lopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:55

ingdong schreef:
Bovendien wil ik niet angstvallig de ramen en deuren dicht moeten houden want "stel je voor dat de kat ontsnapt!!!" Huilen

Horren voor de ramen en hordeur voor de deur en probleem opgelost Knipoog

Maar een kattenren of tuin afdoende afzetten is voor de kat nog leuker.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:56

ThePast03 schreef:
Albertine_N schreef:
Iedereen neem het soort hond dat bij hem past, hoop ik, je mag toch wel verwachten dat iemand dan ook controle over het beest heeft. Bij het ene ras (en baasje) zal dat amkkelijker gaan dan bij het andere. Het is echter geen vrijbrief dat je dan maar een hond een kat moet laten grijpen.

Je gaat nu een beetje heel erg overdrijven en de wereld omkeren.
Het gaat hier over honden in eigen tuin waarin iemand anders zijn huisdier komt.

Ow ik dacht al wat staat alles op zijn kop. ThePast03 zou ik dit écht willen of geef ik maar een heel duidelijk tegenvoorbeeld waarom ikhet niet eens ben dat katten in kooien ed moeten?
Laatst bijgewerkt door A10 op 03-08-06 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:56

Albertine_N schreef:
Nee dat kun je zeker niet, al pleit het niet voor zowel de hond als baas. Aan de andere kant heb je ook wel een stompzinninge kat als die zich in een dergelijke tuin in de val laat lopen.

Dat is het! Wij hebben alleen stompzinnige katten in de buurt Haha!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:57

En het zijn niet die van mij dus we zijn eruit Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:57

Albertine_N schreef:
Desiree schreef:

Ik vind het altijd pleiten voor de baas als hij op zijn hond let. Het pleit niet voor de baas van de kat omdat die zijn kat zomaar laat aanflodderen overal naartoe, ook op plekken waar hij niet hoort te zijn.

Niemand maakt zichzelf en die kat kan er ook niets aan doen als hij niet een van de slimste is. Dieren kunnen zich net zo gemakkelijk vergissen als mensen. Loop jij nooit eens een keer te suffen? Katten kunnen best een keer een tuin inlopen waar een hond ligt. Bij de leukste thuis zie je vaak katten die zich vergissen. Daarom zeg ik dat vergissen niet menselijk is. Het is niet alleen iets van mensen namelijk.

Albertine_N schreef:
[

Ow ik dacht al wat staat alles op zijn kop. ThePast03 zou ik dit écht willen of geef ik maar een heel duidelijk tegenvoorbeeld waarom ikhet niet eens ben dat katten in kooien ed moeten?
[/quote]

Een omheinde tuin waar een kat niet uit kan is geen kooi. DAt is OOK buiten, daar zijn OOK bomen en daar is OOK frisse lucht en ruimte genoeg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:59

Albertine_N schreef:
Ow ik dacht al wat staat alles op zijn kop. [*olduser*] zou ik dit écht willen of geef ik maar ene heel duidelijk tegenvorbeeld waarom ikhet niet eens ben dat katten in kooien ed moeten?

Wie heeft het hier over kooien?
Er zijn nog gebieden genoeg op het platteland waar katten heerlijk van de vrijheid kunnen genieten.
In woonwijken stikt het van de gevaren voor katten en geven ze overlast aan andere mensen.
Tuin afzetten of ruime kattenren met voldoende speelmogelijkheden kan je kooien noemen, maar mijn katten hebben het prima naar hun zin.
Lopen 's avonds los naar binnen zonder er ook maar aan te denken om de vrijheid tegemoet te gaan.

Je geeft geen antwoord over het feit dat die katten twee van mijn honden wel degelijk kunnen verwonden. Moeten die katteneigenaren dan ook maar een examen gaan doen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:05

Daar heeft ze geen antwoord op, want ze houdt er een dubbele moraal op na.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:59

Wij hebben ook ene kat die is nu 3jaar oud het is ene beetje ene huiskat maar ook een wilde kat, hij komt uit het bos hij was daar als jonkie achtergebleven zijn broertjes en zusjes en de moeder waren ineens verdwenen toen hebben wij hem grootgebracht hij eet en slaapt bij ons voor de rest is hij buiten in het bos, hij kwam gister met klein konijntje door het kattenluikje aanzetten hij schreeuwde heel hard heb ik hem gauw uit de mond gepakt van onze kat maar het was al te laat,
hij neemt de dieren die vang soms mee naar binnen zoals vogeltjes vissen (uit de tuin van de buurman) muisjes.
Het is de natuur in het wild doet hij het ook, alleen niet zo fijn dat hij die beesten mee naar huis neemt.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:05

En niet zo fijn voor de buurman waar de visjes van waren...

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:32

naja hadden we tog ruzie mee Clown

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:28

Citaat:
Je geeft geen antwoord over het feit dat die katten twee van mijn honden wel degelijk kunnen verwonden. Moeten die katteneigenaren dan ook maar een examen gaan doen?

Het verschil tussen katten en honden is (maar ik mag toch aannemen dat je dat zelf ook weet) dat een kat zich goed kan beheersen en niet op een hond af zal vliegen, waar dat andersom wel gebeurt.
Jouw hondjes zouden alleen gewond raken als ze bovenop een kat duiken en de kat uit zelfverdediging uithaalt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:33

Ik denk dat de verhoudingen er zo ook niet beter op zullen worden. Eerder slechter. Als die kat daar dan maar niet de dupe van wordt.

Goof schreef:
Citaat:

Het verschil tussen katten en honden is (maar ik mag toch aannemen dat je dat zelf ook weet) dat een kat zich goed kan beheersen en niet op een hond af zal vliegen, waar dat andersom wel gebeurt.
Jouw hondjes zouden alleen gewond raken als ze bovenop een kat duiken en de kat uit zelfverdediging uithaalt.

Ik zie het verschil niet tussen een hond die andermans kat aanvalt of een kat die andermans konijn of vogels in de voliere aanvalt Goof. Echt niet. Allebei net zo sjit voor de betrokkenen. Dat jij dat niet inziet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:39

Aah, Desiree, dat is waar, maar het ging er in de vraag om over de aanval van kat op hond, en niet op vogels.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:41

Goof schreef:
Aah, Desiree, dat is waar, maar het ging er in de vraag om over de aanval van kat op hond, en niet op vogels.

Katten kunnen sommige hondjes aan. WAar mijn ouders woonden, loopt een grote kat die ook honden bedreigd. HIj loopt los rond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:43

Desiree schreef:
Goof schreef:

Katten kunnen sommige hondjes aan. WAar mijn ouders woonden, loopt een grote kat die ook honden bedreigd. HIj loopt los rond.

Kan, maar als we zo gaan beginnen heb ik ook wel eens een vogel gezien die een kat aanviel...
Zo kunnen we natuurlijk bezig blijven.......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:45

Het verschil is echter dat vogels deel zijn van de natuur. Ze horen daar. Katten niet. Katten zijn gedomesticeerde dieren, horen niet meer thuis in de natuur omdat ze daar het ecosysteem ernstig verstoren (zoals op de veluwe) en omdat ze bij mensen horen. Katten zijn iemands dier. En die iemand moet er verantwoording voor nemen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:51

Eerst gaat het erom dat een kat ook een hond kan verwonden, dan draai je het weer op het feit dat katten niet in de natuur horen.
Alles om maar bij je standpunt te kunnen blijven en katten ( en hun eigenaren) in een negatief daglicht te stellen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:02

Honden hoeven niet bovenop katten te duiken om gekrabt te worden of iets dergelijks.
Een hond is erg nieuwsgierig en zal gaan kijken wat het is. Een kat kan dan al uithalen.
En geloof me zelfs dat kleine krabje kan veel schade aanrichten op het hoofd van een hond Ja