Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urko schreef:@wildwings: Je kunt de slachterijen hier en de boeren hier niet veel verwijten, deze worden zo in de gaten gehouden door de gemeente en de omgeving.
Citaat:Maar zoiets is nog niet HALF te vergelijken met dit hier, hoe die beesten gevild worden!
rommulus schreef:een dier vermoorden voor levens ondehoud oke maar luxe nee
ik stop nu maar wand ik kan hier dus nog uren over door schrijven, ik denk dat ik hier mensen mischien hiermee tegen het verkeerde been schop maar we moetten 1 ding niet vergeten dat er zijn carnivoren (vlees eters), herbivoren (planten eters) en omnivoren ( alles eters ) de mens in een omnivoor
rommulus schreef:we eten vlees niet alleen omdat het zo lekker is
er zitten bepaalde stoffen in vlees om ons gezond te houden.
bepaalde veganisten en vegetariërs komen die stoffen tekort en vullen die weer op andere manieren aan.
Citaat:maar er zijn genoeg die niet zonder vlees kunnen omdat ze dan gewoon er dood ziek van worden imuum breekt af, veel mensen proberen het ook zonder maar worden gedwongen om weer terug te stappen.
Citaat:dat betekend niet dat ik dat ik je tegen het haar in wil strijken maar dit is gewoon een aanduiding dat de niet mens niet voor niets een alles eter is.
Citaat:respect voor de genen die zonder kunnen.
een oude vriendin van me is ook veganist en heeft daarbij ook nog voedsel alergieën die heeft dus maar weinig wat ze kan eten maar ze doet het super voor zo'n persoon heb ik enorm veel respect.
dit is dus ook weer een andere kant dat het wel kan.
Citaat:nu ik eingelijk zo eens er over denk varkens zijn ook omnivoren en kunnen ook zonder