J.Lo is een dierenbeul :@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:32

Ja helaas hetzelfde gruwelijke filmpje! Arme dieren!

@wildwings: Je kunt de slachterijen hier en de boeren hier niet veel verwijten, deze worden zo in de gaten gehouden door de gemeente en de omgeving.
Bij ons in de buurt is pas nog een schapen boer opgepakt `140 uitgemergelde schapen, 2 broodmagere honden en een verwaardeloosde pony. De buurtbewoners waren zich ermee gaan bemoeien omdat ze het niet langer aan konden zien.
Maar zoiets is nog niet HALF te vergelijken met dit hier, hoe die beesten gevild worden!

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:20

Vreselijk he. Vind het ook een raar idee dat mensen zoiets kunnen doen.

Verder ben ik het met je eens wat boeren betreft.

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:05

helaas is dit een van een hele reeks (ik kan er geen woorden voor vinden)

er zijn mensen die bont gewoon dragen voor de sier daar is opzich nix op tegen MAAR ga het bond dan niet op zulke manieren oogsten (laat ik het maar zo zeggen).
er namelijk genoeg bont van beesten uit het wild die worden afgeschoten om dat er een te grote populatie groeit of van beren die steden in komen en dus worden afgeschoten omdat ze terug blijven komen of road kill gebeurd ook heel veel en dan natuurlijk ook ouderdom.
wat ik hier mee probeer duidelijk te maken is dat er worden zoveel dieren die door dit soort redenen om het leven komen maar die dus gewoon worden verbrand waarom ???
ik bedoel die vacht is vaak nog wel mooi (met mischien een kogelgaatje) en wat hebben we er aan om die dieren dan te gaan verbranden en de gezonde soort genoten te gaan villen.
ik snap het niet.

ik ben zo'n 11 jaar geleden bij een chinchilla fokker geweest, een ex bont fokker.
die man was dus gestopt met het fokken voor de bont maar dus overgegaan als leverancier voor huisdieren aan dierenwinkels enzo die vertelde mij dat er 150 chinchilla's van exact dezelfde kleur nodig waren voor een korte bondjas en 250 voor een lange toen stond ik als klein meisje wel even mijn oogjes tegen te houden die waren op het punt er uit te rollen van verbazing.
wat belachelijk om zoveel gezonde dieren af te maken voor hun vachtje !!!!!!

en zoals er in het begin al gezegd werd het meest leer komt van slacht vee wat voor consumptie bestemd is.
er word tegenwoordig veel efficienter om gegaan met het slachten van vee er word dus bijna nix meer van weg gegooid.
ik vind dat een goede zaak aangezien er dan ook veel minder moet worden geslacht.

en dan hebben we ook nog het verhaal van de zee hondjes daar vind ik ook een heel verschil in zitten de echte nomaden die die dieren slachten doen dat voor hun eigen levens onderhoud niet voor het bont dat word gebruikt voor hun eigen kleding en zo niet word dat verhandeld voor andere levens middelen.
dan zijn er ook nog degenen die ze idd afmaken voor het bont maar dan zeg ik dus weer van wat denk je wel niet een dier vermoorden voor je eigen luxe daar ben ik op tegen.

een dier vermoorden voor levens ondehoud oke maar luxe nee

ik stop nu maar wand ik kan hier dus nog uren over door schrijven, ik denk dat ik hier mensen mischien hiermee tegen het verkeerde been schop maar we moetten 1 ding niet vergeten dat er zijn carnivoren (vlees eters), herbivoren (planten eters) en omnivoren ( alles eters ) de mens in een omnivoor

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:51

Ik heb een heel overzicht van. Er gaan:
200 /250 eekhoorns in een bontjas.
150 / 200 chinchilla's
50 / 100 wasberen
25 / 75 honden of katten

en

6 tot 8 veulens

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:12

IK ben een tijdje niet geweest...

Waar strijden we nu tegen?

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:24

Eigenlijk tegen alles!

Tegen alle ***** die dieren misbruiken eigenlijk Dus je hebt niet zo veel gemist!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:03

Urko schreef:
@wildwings: Je kunt de slachterijen hier en de boeren hier niet veel verwijten, deze worden zo in de gaten gehouden door de gemeente en de omgeving.

Maar lang niet al ons vlees en het vlees dat de mensen eten komt van slachterijen waar de dieren een leuk leven hebben gehad. Overigens gaat het mij niet om de slachterijen maar om de manier waarop deze dieren behandeld worden voordat ze naar de slachterij gaan.

Citaat:
Maar zoiets is nog niet HALF te vergelijken met dit hier, hoe die beesten gevild worden!

Welnee, joh.. dieren die letterlijk door hun benen heen zakken omdat ze te zwaar zijn, ganzen die gewoon met slangetjes gevoerd worden omdat ze geen honger hebben, maar flink moeten aankomen... dieren die elkaar inpikken tot bloedens en erger aan toe omdat ze gestresst zijn door hun omgeving. Dat vind ik dus wél half te vergelijken met een dier levend villen.

rommulus schreef:
een dier vermoorden voor levens ondehoud oke maar luxe nee

ik stop nu maar wand ik kan hier dus nog uren over door schrijven, ik denk dat ik hier mensen mischien hiermee tegen het verkeerde been schop maar we moetten 1 ding niet vergeten dat er zijn carnivoren (vlees eters), herbivoren (planten eters) en omnivoren ( alles eters ) de mens in een omnivoor

Van nature zijn wij omnivoren, inderdaad, hoewel wij overigens veel mere gemeen hebben met herbivoren wat betreft onze spijsvertering.

Maar wij kunnen zonder vlees leven, al zijn wij van nature omnivoren. We kúnnen het wel.. maar we eten vlees omdat het zo lekker is. Maar met de juiste vervanging (en je hoeft niet extreem veel te letten op wat je eet dan.. gewoon iets extra van dit en dat en je hebt 't al. En mij is dat 't wel waard)
Ik vind vlees dan ook een luxe-product, eigenlijk..

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:12

we eten vlees niet alleen omdat het zo lekker is
er zitten bepaalde stoffen in vlees om ons gezond te houden.
bepaalde veganisten en vegetariërs komen die stoffen tekort en vullen die weer op andere manieren aan.
maar er zijn genoeg die niet zonder vlees kunnen omdat ze dan gewoon er dood ziek van worden imuum breekt af, veel mensen proberen het ook zonder maar worden gedwongen om weer terug te stappen.

dat betekend niet dat ik dat ik je tegen het haar in wil strijken maar dit is gewoon een aanduiding dat de niet mens niet voor niets een alles eter is.
respect voor de genen die zonder kunnen.
een oude vriendin van me is ook veganist en heeft daarbij ook nog voedsel alergieën die heeft dus maar weinig wat ze kan eten maar ze doet het super voor zo'n persoon heb ik enorm veel respect.
dit is dus ook weer een andere kant dat het wel kan.

nu ik eingelijk zo eens er over denk varkens zijn ook omnivoren en kunnen ook zonder

bokjebok

Re: J.Lo is een dierenbeul :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:13

wel zielig
ik zou het niet dragen
maar ik vind die jas wel super mooi
maar koop dan nep bont ofzo dat is tegenwoordig ook mooi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:20

rommulus schreef:
we eten vlees niet alleen omdat het zo lekker is
er zitten bepaalde stoffen in vlees om ons gezond te houden.
bepaalde veganisten en vegetariërs komen die stoffen tekort en vullen die weer op andere manieren aan.

Klopt, en die stoffen kunnen mensen ook gemakkelijk uit andere producten halen, maar dat willen we niet.. want vlees is lekker

Citaat:
maar er zijn genoeg die niet zonder vlees kunnen omdat ze dan gewoon er dood ziek van worden imuum breekt af, veel mensen proberen het ook zonder maar worden gedwongen om weer terug te stappen.

Genoeg, maar het grootste deel kan zonder vlees. Er zijn inderdaad mensen, ik weet ook dat er bokkers zijn, die niet zonder vlees kunnen. Maar mensen die 't niet proberen weten 't nooit.. en de meeste mensen kunnen gewoon zonder vlees, en aangezien je dan toch weer dieren spaart.. waarom zou je 't niet doen?

Citaat:
dat betekend niet dat ik dat ik je tegen het haar in wil strijken maar dit is gewoon een aanduiding dat de niet mens niet voor niets een alles eter is.

Snap ik, hetzelfde geldt natuurlijk voor dat ik jou zeker niet tegen de haren in wil strijken Maar de mens is inderdaad niet voor niets een alleseter, alleen het feit is dat de meeste mensen dus wel zonder vlees kunnen omdat er tegenwoordig meer soorten groenten, noten en andere vervanging is dan we heel vroeger hadden.

Citaat:
respect voor de genen die zonder kunnen.
een oude vriendin van me is ook veganist en heeft daarbij ook nog voedsel alergieën die heeft dus maar weinig wat ze kan eten maar ze doet het super voor zo'n persoon heb ik enorm veel respect.
dit is dus ook weer een andere kant dat het wel kan.

Pff dat lijkt me inderdaad ook ontzettend lastig en zwaar dat ze zoiets doet en daarbij ook nog voedselallergiën heeft.. daar heb ik erg veel respect voor.. super

Citaat:
nu ik eingelijk zo eens er over denk varkens zijn ook omnivoren en kunnen ook zonder

[/quote]

Varkens omnivoren, echt? Dat heb ik dus nooit geweten.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:00

Dat van die varkens heb ik ook wel eens gehoord ja!

Ik neem zeker mijn petje af voor mensen die veganist kunnen zijn. helaas lust ik maar weinig soorten groenten waardoor ik dan zeker niet verder kom dan een broodje hagelslag

Vlees is inderdaad lekker. Maar ik koop wel zoveel mogelijk biologisch.

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:02

Dom mesn..
(sorry)
Ik vind dit niet kunnewn

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:21

Varkens en zwijnen zijn inderdaad omnivoren. Maar qua spijsvertering ben ik er niet geheel mee eens dat het meer op de spijsvertering van een herbivoor lijkt. Juist niet, herbivoren hebben een grotere, langere blinde darm, wat de werking er precies van is in het spijsverteringsproces is nog niet bekend.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:13

ik heb net die filmpjes gekeken wat walgelijk!!!
ik vind mezelf nu ook walgelijk want ik eet vlees

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:44

Je hoeft jeniet walgelijk te voelen omdat je vlees eet hoor! In Nederland worden de dieren eerst hersendood gemaakt zodat ze geen pijn leiden. Dat is iets heel anders dan een van een levend dier zijn vel er aftrekken en hem zelfs daarna niet dood maken. Daarbij kan je ook nog kiezen voor biologisch vlees. Dan weet je dat de dieren een goed leven gehad hebben. En daarbij word van een koe tenminste nog alles gebruikt die wasberen enzo moeten op gruwlijke wijze leiden alleen voor een vacht

__Tiientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:21

Het hangt er ook vanaf wat voor vlees je eet. Bio-Industrie vlees of Biologisch.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:42

zoals ik al zei biologisch

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:23

Sjonge. Ik zie weer een triest filmpje van on aller PETA, dat gecompileerd is uit ALLANG BEKENDE filmpjes en een handjevol foto's van J.lo.

Nee, bont op deze manier verkrijgen is niet goed. "Deze manier" is overigens te zien in één filmpje, waarsch. van één (1) lucratieve business. Een kleine zaak waar mensen te beroerd zijn dieren te verdoven, waarvan de producten wellicht naar eigen land gaan. Maar de kijker wordt achtergelaten in een waas van de meest walgelijke beelden en de bijbehorende propagerende teksten. Weet iemand hier eigenlijk waar het beeldmateriaal van deze levend gevilde dieren vandaan komt?[edit] en dan bedoel ik niet de plaats, maar wie het geschoten heeft, wat er aan gebeurd is, of het nog bestaat etc.]Nee, PETA kan het niet schelen. Lekker creatief met hun beste en gruwelijkste filmpje, en even knippen en plakken. Tada, weer een nieuwe site omhoog en "strijden maar".
Ze zijn zelf te dom en te agressief in hun "strijdvoering" tegen dierenleed en met zulke onzorgvuldige berichtgeving en wéér het lef om één van hun gruwelijke filmpjes uit te buiten om een celeb zwart te maken denk ik, PETA, zoek je heil ergens anders en verzin alsjeblieft iets nieuws.

Ik heb nooit begrepen dat mensen de grens trekken tussen dierlijke producten en BONT. Ook voor leer heeft een dier moeten STERVEN. Wees het nou dankbaar, want we kunnen toch niet zonder.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:47

Als je terug leest dan kan je zien dat ik al achterhaalt heb dat de filmpjes uit China komen. In China is het al niet al te best met mensen rechten dus laat staan hoe het is met de dieren rechten. Het filmpje hebben mensen vanuit Europa laten zien aan een of andere hoge Chineze pief die er wel erg van geschrokken is dus misschien dat ze er iets aan gaan doen.

Jouw laatste stukje tekst snap ik niet helemaal. Ik geloof dat iedereen hier valt over het feit dat de dieren gewoon gruwlijk mishandeld worden. Ik denk dat als een dier fatsoenlijk behandeld en in een keer dood gemaakt wordt er al heel wat minder protest is.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:04

Ik heb nergens een persbericht kunnen vinden over de zaak van het levend-dieren-villen. Hier gaat het PETA helemaal niet om, zij maken dankbaar gebruik van de beelden om weer een hetze te starten tegen bont en het gebruik daarvan. Ze veralgemeniseren de industrie en dat vind ik vervelend, dat is propaganda. Het kan PETA geen reet schelen wat er feitelijk gebeurd, zolang zij maar gruwelijke filmpjes hebben en dat vergezelt van groteske teksten. Ik vind het een organisatie om te janken.

Gezien de topictitel is het weer gelukt om te shockeren.

En verder, dit gaat over CHINA. Hier moet stapsgewijs wat veranderingen in het systeem komen, maar dat is niet aan ons. Laten we eerst eens in ons eigen land kijken en afvragen wat de oorzaak is van de ziektes die de laatste jaren door de bio-industrie hebben gewoedt.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:08

Oh ja hoor, daar is de dooddoener weer. De bioindustrie wordt er weer bijgehaald!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:44

Ieder z'n stokpaardje, nietwaar? Maar laten we doorgaan met zinnige reacties.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:55

In Nederland is grootste Nertsenfokkerij te wereld (voor bont uiteraard) Dus op bont gebiedt valt er in Nederland ook genoeg te doen. Daarbij ben ik bij meerdere organisaties aangesloten om zo een bijdrage te leveren aan de strijd tegen dierenleed. Maar doe dit niet alleen voor dieren in Nederland maar voor dieren over de hele wererld.

En het is wel PETA geweest waardoor J*Lo gestopt is met haar bonthandel. Dit heb ik vernemen van een Nederlandse organisatie die hierbij geholpen heeft. Dus PETA mag dan wel schokkerende beelden hebben uiteindelijk zijn die dieren bij J*Lo wel door hun geholpen. Dat dit geen filmpje is van de plantage van J*Lo is een andere discussie, maar het doel (het stoppen van dierenleed) is wel berijkt