Ik ben dan ook in de gelukkige positie dat mijn paarden dat niet hoeven, die lopen alle dagen buiten van vroeg tot laat. Maar het is een beetje een l*llig argument vind je niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miemserik schreef:Een kat stamt af van de katachtigen en die leven buite
Urielle schreef:Miemserik schreef:Een kat stamt af van de katachtigen en die leven buite
de mens stamt af van de aap en hoort in grotten danwel bossen
Miemserik schreef:true maar toch ik vind dat een kat moet doen wat die wilt dus binne of buite, een vriendin van mij die heeft 2 katten en die moge absoluut niet naar buite maar die zijn ook niet zindelijk ofzo en als je daar binnekomt pfoeeh niet normaal meer [img]
http://static.bokt.nl/s/nosmile.gif[/img]
ThePast03 schreef:Miemserik schreef:true maar toch ik vind dat een kat moet doen wat die wilt dus binne of buite, een vriendin van mij die heeft 2 katten en die moge absoluut niet naar buite maar die zijn ook niet zindelijk ofzo en als je daar binnekomt pfoeeh niet normaal meer [img]
http://static.bokt.nl/s/nosmile.gif[/img]
Dat zou voor een hond ook het ideale leven zijn en nog niet zo heel lang geleden (jaren zestig) zag je ook heel veel straathonden.
Wij halen ook straathonden hierheen uit Griekenland, Portugal etc. en die moeten hier ook maar ineens wennen aan het binnenleven.
En dat wordt over het algemeen gezien als een goede daad, maar een kat binnen is ineens zielig.![]()
Als je een kat de ruimte kunt geven waar hij niet in andermans tuinen gaat zitten rotzooien, niet bij drukke wegen etc. dan is dat prachtig en haalbaar, maar in een drukke woonwijk vind ik het knap asociaal.
Dat de katten van je vriendin niet zindelijk zijn heeft helemaal niets met het niet buiten te komen te maken.
Heb altijd katten gehad die niet vrij naar buiten konden en niet een daarvan was onzindelijk.
Misschien moet ze de kattenbak wat vaker schoonmaken, of twee kattenbakken neerzetten?
En als hier de vogelgriep uitbreekt wil ik ook niet weten wat er gaat gebeuren. Katten kunnen inderdaad verspreiders zijn van dat virus.
Miemserik schreef:je laat je hond tog ook uit en je laat m renne dus je laat m wel buite 4 keer per dag of vaker, honde op een boerderij lope ook bijna de hele dag buite en doen waar ze zelf zin in hebben, lijkt me sterk dat je een hond de hele dag binne gaat houden, ik vind dat hetzelfde geld voor een kat die wil ook wel eens fris over straat huppele^^
ThePast03 schreef:Mijn katten zitten ook de hele dag buiten in hun ren dus daar gaat het niet om. Maar een hond zou ook liever hele dagen door de buurt zwalken een paar keer per dag.
Het is belachelijk om te zeggen dat een kat maar alles moet mogen omdat dat nu eenmaal in zijn instinct zit. Dat zit namelijk in elk dier.
En het lijkt me sterk dat iedereen in de buurt het prachtig vindt. Ik ben zelf een kattenliefhebber maar hoef absoluut geen katten van anderen in mijn tuin. De meeste mensen zitten niet te wachten op het graaien in kattenstront of katten die je eigen dieren overstuur maken.
Katten kunnen vogelgriep wel degelijk verspreiden.
Yumalover schreef:Hier mogen onze honden lekker los!!
in het bos en park !! die hebben ook recht op hun vrijheid net als katten
Urielle schreef:Miemserik schreef:je laat je hond tog ook uit en je laat m renne dus je laat m wel buite 4 keer per dag of vaker, honde op een boerderij lope ook bijna de hele dag buite en doen waar ze zelf zin in hebben, lijkt me sterk dat je een hond de hele dag binne gaat houden, ik vind dat hetzelfde geld voor een kat die wil ook wel eens fris over straat huppele^^
Honden moeten voortaan vrijwel overal aangelijnd blijven
Gelukkige honden worden door hun baasje in het weekend meegenomen naar een gebied waar ze los mogen maar die worden ook steeds zeldzamer.
ShannaY schreef:Geweldig, dat sommige mensen met zulke belachelijk redenen komen om hun kat binnen te houden. Ja, hij kan doodgereden worden, maar dat kan jij ook! Jij kan ook doodgereden worden, kluister je jezelf dan ook in huis? Asjeblieft zeg..
Yumalover schreef:
In onze buurt vinden ze het anders wel mooi hoor
tenminste waar onze katten komen wel!!
Urielle schreef:honden hoeven niet meer aan een stuk door op de prairie in een roedel te leven, etc. etc.
Urielle schreef:
Honden moeten voortaan vrijwel overal aangelijnd blijven
Gelukkige honden worden door hun baasje in het weekend meegenomen naar een gebied waar ze los mogen maar die worden ook steeds zeldzamer.