Foto's van jullie konijnenhokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:39

mijn vorige konijn is in de zomer overleden, is 14 jaar geworden en paar maand later kreeg ik een nieuw konijn, ik wou geen konijn uit de dierenwinkel maar 1 die echt een baasje nodig had en zo kwam 'ie aanlopen en niemand wist van wie de was deuren bij langs enz..was wel mager mar zag er verder wel goed uit en was ook vrij tam(sprong zo op schoot vanuit zn hok:P) mja die heb ik nu dus maar hij zit wel all1 in zn hok(wel groot hok, hij kan ook nar buiten ondanks dat het koud is zit ie daar bijna altijd) mar ik zou er wel een konijn bij willen want hij lijkt me nu ook wel weer eenzaam..als ie mij ziet gaat ie druk rondjes rennen enz..mja als je een vrouwtje erbij doet hebben we straks allemaal jonkies en dat is nie echt de bedoeling en als je er een mannetje bij doet dan gaan ze toch vechten? aangezien ze niet met elkaar zijn opgegroeid ofzo..tis wel lastig:S

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 15:43

annemiekJ schreef:
mijn vorige konijn is in de zomer overleden, is 14 jaar geworden en paar maand later kreeg ik een nieuw konijn, ik wou geen konijn uit de dierenwinkel maar 1 die echt een baasje nodig had en zo kwam 'ie aanlopen en niemand wist van wie de was deuren bij langs enz..was wel mager mar zag er verder wel goed uit en was ook vrij tam(sprong zo op schoot vanuit zn hok:P) mja die heb ik nu dus maar hij zit wel all1 in zn hok(wel groot hok, hij kan ook nar buiten ondanks dat het koud is zit ie daar bijna altijd) mar ik zou er wel een konijn bij willen want hij lijkt me nu ook wel weer eenzaam..als ie mij ziet gaat ie druk rondjes rennen enz..mja als je een vrouwtje erbij doet hebben we straks allemaal jonkies en dat is nie echt de bedoeling en als je er een mannetje bij doet dan gaan ze toch vechten? aangezien ze niet met elkaar zijn opgegroeid ofzo..tis wel lastig:S

www.bunnybin.nl en dan bij 'koppelen'

Een mannetjes konijn word tegenwoordig bijna altijd gecastreerd, een gecastreerd mannetje met een vrouwtje is de beste combinatie die je kan maken. En je krijgt er een heel gelukkig konijntje van

_Astrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:16

jeetje sommige hebben echt grote hokken
wil ik ook voor m'n konijn
ik hoop dat het weer snel mooi weer word, kan mijn konijn weer in de ren dat vind ze echt geweldig !!

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:53

Ik ook mee doen!!
Wij hebben nu 3 konijnen. In de zomer wordt het hok waarscheindelijk nog uitgebouwd!

Eerst me konijntjes!
Afbeelding
Noppes en Primrose (vader en dochter.)
Afbeelding
Zwabber

De hokken:
Afbeelding
Het hok van prim en nop
Afbeelding
Het hok van Zwabber en Primrose en Nop. Het buitenhok er ook bij en de hond
Afbeelding
En het geheel!

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:35

wauwie siet er goed uit:D

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:17

verder nog konijnenhokjes
of heeft iedereen m al der op gezet???
groetjes

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:05

hah ja tword stil he

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:29

ik heb mn hokken al laten zien
maar ik wil nog wel een keer foto's maken nou mn 2 dames bij elkaar in lopen

Nathachou

Re: Foto's van jullie konijnenhokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:16

Heeey!
Dit zijn mijn hokken . Ik vind het bij konijnen heel erg belangrijk dat ze niet alleen zijn en dat ze voldoende ruimte hebben, ook om een sprintje te trekken, te kunnen graven en elkaar uit de weg kunnen gaan.

Toen we verhuisden, hebben we voor de konijnen een schuur gebouwd en later een ren bijgebouwd.

Dit is het geheel ... De ren is 4 meter breed en 6 meter lang.
Afbeelding

Dit is de "graafhoek" ... Is dus lekker veel zand waar ze holletjes kunnen maken .
Afbeelding

Dan de rest van de ren ...
Afbeelding

Een kijkje in de schuur, hun schuilhokje ... Deel 1
Afbeelding

De hooiruif, door een plank die scheef staat, schuift het hooi gewoon door.
Afbeelding

In de ren wonen deze konijnen (het zijn er 3, 2 voedsters en een gecastreerde ram)

Eenmaal Nina
Afbeelding

Nikita
Afbeelding

En Nicky
Afbeelding

Dit is het andere hok, wat in de schuur staat. Het is 1,80 m lang, 1,80 meter hoog en 70 cm breed. De etages zelf zijn 1,20 lang en 70 cm breed. De etages worden met elkaar verbonden door "tussenetages". Bij elkaar hebben ze 3 "etages" waar ze kunnen lopen . Helemaal onderaan staat een hek met dekens eroverheen, zodat er vrijwel geen contact bestaat tussen de 2 groepen (dit om stress te vermijden).
Afbeelding

In dit hok leven een voedster en een gecastreerde ram ...
Bonny
Afbeelding

En Pepper
Afbeelding

Zo, dat was het ...

Trouwens, ik vind het echt leuk om te zien dat er vrij veel mensen zijn die hun konijnen toch meer bieden dan alleen zo'n hokkie die je in de winkel kan kopen. Ik word er altijd zo verdrietig van als je zo'n konijn in een hok opsluit, vaak ook nog eens alleen, waar die misschien net een huppeltje kan maken.

Ik hoop trouwens dat het niet teveel fotos zijn .

KusSs,
Naatje

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:16

Wauw! wat een konijnenparadijs!!!!!
*is op slag verliefd op je pepper!*

Ik kan me er ook aan ergeren als konijnen alleen maar in zo'n klein hokje zitten en nooit lekker kunnen rennen!

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:45

wauw wat een grote kooien

Ik heb pas een nieuw hok met ren overgekocht van iemand Niet zo heel groot. Maar ze mogen ook soms in de tuin loslopen of ze ontsnappen. Het is nog niet helemaal af want er zit nog een konijn en cavia binnen die binnenkort ook naar buiten mag.

Omdat wij geen mega tuin hebben mocht ik geen grote ren bouwen. Het liefst zie ik mijn konijnen ook in een grote konijnheuvel zitten maarja dat doe ik wel als ik op mijn eigen woon
Afbeelding

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:54

even een vraagje tussendoor. Mijn konijn en cavia zitten binnen maar wanneer kunnen ze naar buiten toe voor dag en nacht. ! konijn heeft heel de winter buiten gezeten. maar de andere konijn van cavia binnen.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 00:48

Heeey Naat, heb je je ren ff geshowd en ja Pepper is leuk, lijkt op pepijn
Wuhaha en wat vinden jullie van Nicky, Nikita,en Bonny? zijn kinders en kleinkinders van 1 van mijn mannen En nina de moeder. Wel jammer dat je hele leger afgebouwd is naat, als je vergeleek dat we er vrieger samen in totaal meer dan 15 hebben gehad

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 01:00

er staat een hok in mijn kamer gewoon zoon klein konijnen hok, die eigenlijk altijd openstaat.. loopt hij lekker door mijn kamer springt op bed als ik in bed lig enz. erg gezellig!

Nathachou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 01:34

Heeey!
Je konijn en cavia kunnen naar buiten wanneer het warm genoeg is, dus als het 's nachts niet kouder is dan 10°, het beste nog is 15°. Natuurlijk moeten ze ook gewoon een goed geïsoleerd schuilhok hebben en genoeg ruimte, zodat ze een beetje in beweging kunnen blijven (is belangrijk voor als het wat jouder is, kunnen ze zich warmlopen).
KusSs,
Naat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:07

dit is mijn hok :

Afbeelding

binnenkort krijgen ze een vaste ren om het hok heen, zodat ze ook lekker kunnen rennen.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:41

sluiten jullie je konijn altijd op 'savonds als die een ren heeft in zijn hok of niet.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:50

Wat een leuke hokken allemaal zeg!

Mijn konijn zit nu nog binnen in een hok, en loopt regelmatig los door de kamer.
Als het goed is ga ik morgen een buitenhok halen, dan kan ze lekker naar buiten.
Het is een groot hok, met een ren er aanvast. Totaal 155 breed.

Weet iemand hoe ik dat precies moet doen, een binnen konijn aan buiten laten wennen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:57

Afbeelding

boven en onder kunnen ze beide komen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:59

miekelover schreef:
sluiten jullie je konijn altijd op 'savonds als die een ren heeft in zijn hok of niet.

zoals je kan zien bij mijn hok zit er een ren onder, maar staat er ook een losse ren voor, ze kunnen altijd in hun hok met de ren, maar in de losse ren laat ik ze nooit als ik niet thuis ben of s' nachts, vind dat een eng iedee...

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:49

gave hokken allemaal weer
eidnelijk weer beetje hokken
twerd zo stil:P

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 04:08

Nathachoe vind jou hok/ren echt super, Miekelover, maak je geen zorgen hoor jij hebt ook wel een blij nijn, ik vind je hok hardstikke goed voor als je wat minder ruimte habt, erg goede oplossing

Sienna, erg luxe hok, maar mag ook wel voor dat geld

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:20

Nimmedor schreef:

Ja zeg dat wel, hij koste 155 euro!! Echt assoliaal!En dan heb ik het hok nog zelf geschilderd aangezien de konijnen graag die 155 euro opeten

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:07

Sienna schreef:
Nimmedor schreef:

Ja zeg dat wel, hij koste 155 euro!! Echt assoliaal!En dan heb ik het hok nog zelf geschilderd aangezien de konijnen graag die 155 euro opeten

dat valt opzich nog wel mee, ik heb ze voor €210 gezien, zelfde als die van jou maar dan in het groen.

Alsnog een hoop geld hoor

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:40

het is zeker een hoop geld
daarom heb ik et me pa laten doen hihi