proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:15

Otje_Merlot schreef:
xxjokiexx schreef:
wij eten thuis dus ook (zoveel mogelijk) biologisch vlees en scharreleieren! ik vind dat egt zo super zielig voor al die beestjes!! ik kan ook niet begrijpen dat mense die bij zo'n dierproeverij werken het leuk vinden om daar te werken!!! ik kan dat egt niet begrijpen en ik kan mezelf er best boos over maken maar niet dat dat iets uitmaakt volgens mij hebben ze er gewoon schijt aan als die beesten dood gaan!!!

zij hebben er geen schijt aan die mensen vinden het ook zielig(zeggen ze dan he) maar ik vindt het nogal dom ze vinden het wel zielig maar toch gaan ze er werken als ze het zielig vinden ga daar dan niet werken want dan zijn er na een tijdje niet genoeg mensen om de proefdierindustrie voort te zetten en dan kunnen ze nieuwe dingen verzinnen.

ik had laatst op school een filmpje dat iemand werdt geintervieuwd iemand die werkt op zo'n centrum met proefdieren en toen zij hij:
helaas moeten wij dit varken in laten slapen na de operatie omdat WE te veel met HEM hebben gedaan en dan zou hij alleen maar lijden.

Ik bedoel maar kijk dat!!^^ dat is toch gewoon stomweg vreselijk dom ?Hij zegt dat hij het zielig vindt maar hij doet het wel o man ik zat daar echt gewoon te lachen(nou ja binnendsmond dan) om hoe dom die man was oooe en tegelijkertijd kon ik hem wel gaan gebruiken voor dier uuh mens?proeven.!!!

ja ga er dan niet werken als je het zielig vind!
ik bedoel, ik word tog ook nie wakker op een dag en zeg dan ja ik word vuilnisman ofzo!!! tis maar een voorbeeld maar toch!
en als je dan ook nog zegt dat je het zielig vindt stop dan met daar werke en help met een betere oplossing te bedenke om die diere te redde!!!!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:00

IK ga volgend jaar kijken met school naar een proefdiercentrum, zal dan eens met mijn eigen ogen kunnen zien hoe hoe het er daar aan toe gaat.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:53

@Otje_merlot: Ik denk dat je me niet zo hoeft aan te vallen en je hoeft mij ook niet om mijn mening te vragen, want je weet donders goed dat ik het er in geen 100 jaar met dier proeven eens ben!!!!

In tegenstelling tot jou kan ik wel begrijpen dat sommige mensen er misschien een andere mening hebben, dat mag (Alhoewel ik daar nu wel een beetje mijn twijfels over krijg maarja), ik respecteer de mening van een ander, zolang die ander daar goede argumenten voor heeft, dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, want dat ben ik echt niet en jij zou dus diegene moeten zijn die dat zou moeten weten!!!!

Kijk nu moet je niet denken daty ik ruzie zoek ofzo want dat is echt niet zo hoor, maar je moet wel realistisch blijven. Iedereen kijkt anders op het leven neer, de een wat onverschilliger dan de ander. Zo bijvoorbeeld even over jij en ik, wij zijn tegen elk dierenleed, maar denken we er bij het eten van snoep, chips, popcorn e.d. wel eens aan dst er elke minuut een kind in afrika sterft aan voedsel of watergebrek? Nee toch. ZO zijn er ook mensen die wel aan die kinderen denken en niet aan de dieren, zo hoort het ook te zijn, want als iedereen zich in ging zetten voor dieren zou het zielig zijn voor die kinderen, ging iedereen zich inzetten voor die kinderen, dan weer voor die dieren.

Kortom, Respecteer elkaars mening en als je discussiert haal eerst rustig aandem alvorens allerlei onzin uit te kramen (Dat is gewoon algemeen en wil niets zeggen over je vorige bericht ) waar je later spijt van krijgt. Bekijk het zo: Iedereen vindt andere dingen belangrijk en hecht grotere waarde aan andere dingen, zo is het leven gewoon, je kunt niet heel bokt laten doen wat jij doet en ze tegen alles laten zijn waar jij tegen bent, dat kan gewoon niet!

Nevony

p.s. Hiermee wil ik niemand beledigen, aanvallen of iets dergelijks, maar ruzie in het topic is zo ongezellig

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:13

Otje_Merlot schreef:
Het enige wat ik wil is een antwoord op die vraag die ik al drie keer aan haar heb gesteld maar nog steeds geen antwoord op heb gekregen.ik vraag echt niet elke keer om haar mening nevony.ik vraag alleen maar op een antwoord heel simpel: ja of nee is dat nou zo moeilijk?

ik wil haar mening best respecteren maar ik wil wel graag geinformeerd worden daarover en als zij dat nog meer wilt over die van mij dan kan ze dat gerust vragen en dan geef ik antwoord.Maar zij geeft geen antwoord op welke vraag dan ook nou hier NOG een keer die vragen:

Zou jij mensen op willen offeren(die er zelf voor hebben gekozen) als proefmens? ja of nee

mag ik wat meer info over JOU mening?

an als je meer info wilt hebben over MIJN mening dan vraag je daar maar gerust om geen probleem.

Ik denk idd dat dat moeilijk is ja! Die iemand die beslist heeft om te beginnen met dierproeven heeft dat ook heus niet zo 1 2 3 gedaan, daar zijn afwegingen over gemaakt en vast ook een heleboel tegenstanders geweest, maar (helaas?? Er zijn ook vele levens mee gered daar ben ik van overtuigd, maar ook vele (dieren) levens mee verpest en dat weegt toch zwaarder denk ik) het plan is door gegaan, je kunt niet als persoon in je eentje even gaan beslissen of je wel of geen mensen als proefpersonen wilt offeren, dat is tegen alle mensenwetten in, eigenlijk zouden ze dat soort rechten ook voor dieren op moeten stellen en snel nieuwe testmethoden moeten vinden!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:58

Nevony schreef:
@Otje_merlot: Ik denk dat je me niet zo hoeft aan te vallen en je hoeft mij ook niet om mijn mening te vragen, want je weet donders goed dat ik het er in geen 100 jaar met dier proeven eens ben!!!!

In tegenstelling tot jou kan ik wel begrijpen dat sommige mensen er misschien een andere mening hebben, dat mag (Alhoewel ik daar nu wel een beetje mijn twijfels over krijg maarja), ik respecteer de mening van een ander, zolang die ander daar goede argumenten voor heeft, dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, want dat ben ik echt niet en jij zou dus diegene moeten zijn die dat zou moeten weten!!!!

Kijk nu moet je niet denken daty ik ruzie zoek ofzo want dat is echt niet zo hoor, maar je moet wel realistisch blijven. Iedereen kijkt anders op het leven neer, de een wat onverschilliger dan de ander. Zo bijvoorbeeld even over jij en ik, wij zijn tegen elk dierenleed, maar denken we er bij het eten van snoep, chips, popcorn e.d. wel eens aan dst er elke minuut een kind in afrika sterft aan voedsel of watergebrek? Nee toch. ZO zijn er ook mensen die wel aan die kinderen denken en niet aan de dieren, zo hoort het ook te zijn, want als iedereen zich in ging zetten voor dieren zou het zielig zijn voor die kinderen, ging iedereen zich inzetten voor die kinderen, dan weer voor die dieren.

Kortom, Respecteer elkaars mening en als je discussiert haal eerst rustig aandem alvorens allerlei onzin uit te kramen (Dat is gewoon algemeen en wil niets zeggen over je vorige bericht ) waar je later spijt van krijgt. Bekijk het zo: Iedereen vindt andere dingen belangrijk en hecht grotere waarde aan andere dingen, zo is het leven gewoon, je kunt niet heel bokt laten doen wat jij doet en ze tegen alles laten zijn waar jij tegen bent, dat kan gewoon niet!

Nevony

p.s. Hiermee wil ik niemand beledigen, aanvallen of iets dergelijks, maar ruzie in het topic is zo ongezellig

Ik val je niet aan en ik vraag ook helemaal niet om jou mening of de informatie en argumenten daarvan maar om die van welshcobdinges(ik weet niet precies haar naam) en ik val je ook helemaal niet aan ik probeer ook helemaal niet heel bokt tegen dierproeven te zijn want dat zal nooit lukken maar ik laat alleen zien hoe ik erover denk en blijkbaar vat jij dat allemaal anders op dan hoe ik het allemaal bedoel ik probeer namelijk helemaal niet heel bokt achter mijn mening te zetten want dat kan niet ik zeg alleen maar hoe ik erover denk en wat ik ervan vindt.Iedereen denkt ergens anders aan en is voor iets waar de ander weer tegen is en dat vindt ik helemaal niet erg.

Zoals ik al zei ik wil iedereens mening respecteren maar dan wil ik wel goede argumenten(zoals jij het zegt) of iniedergeval waarom enz. en blijkbaar zei ik het zo dat jij het aanvallend opvatte maar zo bedoelde ik het helemaal niet.Ik dacht goed na voordat ik het typte en ik weet ook precies jou mening.

Ik zeg toch niet dat ze daar dan mee moet gaan beginnen ik vraag alleen of zij dat oke zou vinden.Of zij dat even erg zou vinden als dierproeven oftewel:

Vindt jij(welshcob(en dan weet ik je naam niet meer)) Proeven op mensen erger dan proeven op dieren of vindt jij dat hetzelfde?

Dat is alles wat ik weten wil daarmee vraag ik dus om haar mening niet dat zij moet beslissen om te beginnen met mensproeven(ook al bestaan die al een beetje)

Ik hoop dat je het nu eens eindelijk opvat hoe ik het bedoel(OOK DIT IS ALLEMAAL NIET AANVALLEND ENZ.)

eigenlijk zouden ze dat soort rechten ook voor dieren op moeten stellen en snel nieuwe testmethoden moeten vinden!
Idd!!!dat moeten ze wel eens gaan doen ja maar wie gaat dat allemaal beslissen eigelijk?wie gaat ervoor zorgen dat demensen die dat regelen erachter komen dat dat toch eigelijk wel nodig is?

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:20

Mensen die met proefdieren werken zijn zeker met de dieren begaan (uitzonderingen daargelaten). Het start vaak ook met een opleiding met dieren.

En de meeste testen op dieren zijn helemaal niet pijnlijk. Veel proefdieren worden gebruikt voor conditionerings- en gedragstesten.

Verder op heel veel antwoorden heb ik te zeggen: lees de posts van Leentje nogmaals door (ze heeft er ervaring mee) en enkele andere realistische posters.

(en voor je me afkraakt ook mijn vorige )

Ik zal de komende jaren ook veel met proefdieren moeten werken. Doe nml opleiding diergeneeskunde. Om dieren te helpen moet men soms dieren offeren. Het knijpt hoor, maar het moet.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:24

Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet moet streven naar betere manieren toch?

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:53

om verder te gaan op nevony

Dat is namelijk het enige wat we bedoelen.

Ik wil later graag dierenarts worden.Vroeger werden er dieren gebruikt om je op te leiden maar nu zijn er al een aantal alternatieven heel makkelijk met een soort model van een muis of van een ratje dat waren vroeger dieren nu dus modellen natuurlijk moesten ze het effect eerst vergelijken met die dieren die eerst gebruikt werden maar liever die paar dieren dan dat er nu nog steeds dieren gebruikt worden.Om te leren hechten heb je een strak gespannen stuk rubber over een soort iets(ik kan er even niet opkomen de naam dan he kweet wel hoe het eruit ziet.) en daar wordt dan een sneedje ingemaakt en daar leer je dan onderandere op hechten.Dat zijn dan de enige twee dingen die ik weet daarover maar goed het zijn er wel twee!

Ook heb ik in het andere topic hierover dat in de huiskamer staat ook al een hele lange discussie met Leentje en nog iemand anders een hele discussie gehad maar ze (Leentje van de andere heb ik sindsdien niets meer gehoord of gezien) heeft een hele goede uitleg gegeven waardoor ik er toch nog anders naar ben gaan kijken en nu strijd ik niet tegen dierproeven maar voor alternatieven.
Ik weet ook dat proefdieren niet een vreselijk leven hebben maar ook geen enorm leuk ook al lopen ze regelamtig los de levensduur is vaak niet lang.Ook weet ik en waarschijnlijk andere ook dat er ook dierproeven worden gedaan waarbij geen dieren lijden of vermoordt worden met een doel.Ik zeg het maar even zo ik kan namelijk even niets anders vinden.Dat hoort niet vindt ik en daarom wil ik graag dat er betere alternatieven komen waar geen dieren voor vermoordt worden.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:03

Goedzo Otje_Merlot!! Fijn dat je er een beter beeld over hebt gekregen.
En wat betreft de vorige reactie: tuurlijk moet er gestreefd worden naar alternatieven, maar het belangrijkste misschien is dan wel:
Dat gebeurt al Dus heb heeft gewoon weinig zin om ertegen te gaan 'vechten' enzo, de wetgeving wordt steeds strenger. Natuurlijk is er ook tijd nodig om die alternatieven uit te bouwen he en daarmee zijn ze dus nu bezig!!

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:47

Ik heb het momenteel vreselijk druk, maar om even te reageren op het simpele ja of nee of je wel of niet mensen zou gebruiken om dingen te testen...

Ik zou jullie eigenlijk ook eens willen aanraden om je te verdiepen in ETHIEK, en dan in het bijzonder over dierenproevenethiek natuurlijk. Dan zul je merken dat bitter weinig probleemstellingen kunnen beantwoord worden met simpel ja of nee, maar dat alles vaak bestaat uit een paradox.
Ik denk dat daarover lezen en nadenken jullie een stuk verder gaat helpen met kritisch bevragen van bepaalde situaties, gewoontes etc. en dit op een realistische manier.

Een suggestie is "Onherstelbaar verbeterd, Biotechnologie bij dieren als een moreel probleem" van Frans W.A. Brom.

En medicatie testen op mensen gebeurt al ...
Maar al wat op mensen getest wordt, moet eerst op dieren getest worden (de testen op dieren gebeuren in een eerdere fase dan de testen op mensen)

Wb het werken in zo'n lab... ik ben er zelf alleen nog maar mee in aanraking gekomen als zijnde student/bezoeker (ik studeer dit jaar af)
Als ik dit diploma behaald heb moet ik geloof ik nog eerst een of ander certificaat behalen voor ik in zo'n lab mag werken, maar dat zal dan zijn als verzorger/waarnemer (van elk dier moeten regelmatig *ik dacht een aantal keer per dag* alle gedragingen genoteerd worden, inclusief pijnsignalen en als die waargenomen worden, wordt er onmiddellijk bekeken welke pijnbestrijding nodig is en wat de oorzaak kan zijn)
Ooit al eens gedacht aan de mogelijkheid dat iemand daar wil werken met de motivatie "ik weet dat ik die diertjes zo goed en liefdevol mogelijk zal behandelen, ze kunnen beter mij als verzorger hebben dan iemand die er niets om geeft" ?
Want ja natuurlijk zitten er onderzoekers tussen die geen bal om dieren geven, maar ik ken zo genoeg mensen in het "dagelijkse leven" die even erg totaal geen dierenliefhebbers zijn en dieren slecht behandelen (wat is erger? Een dier waar iets op getest wordt met gepaste pijnbestrijding en recovery/behandeling of euthanasie op het einde, of een dier wat zwaar ziek/gewond is en waarbij de eigenaar weigert aangepaste voeding te geven of een DA er naar laten te kijken wegens te duur of iets dergelijks? Hoef je niet op te antwoorden hoor, is alleen maar een voorbeeld )

Ik begin volgende week met mijn stage (onderzoek in het kader van een nieuwe benadering van HIV *met hopelijk ooit de ontwikkeling van een antiviraal middel*, waarbij men het momenteel met kattenaids aan het onderzoeken is), ikzelf ga niet met proefdieren te maken krijgen, maar met alternatieve methodes (celkweek etc)
Een van mijn collega studenten gaat ergens anders op stage (onderzoek naar reuma en artritis), en daar vindt die prof "in vitro onderzoek onzin", hij doet ALLES rechtstreeks op muizen, zonder vooraf al zo veel mogelijk dingen te onderzoeken/testen zonder dieren waar mogelijk. Ik ben "blij" dat ik daar niet terechtgekomen ben, want ik zou het er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk mee hebben. (en moeten kiezen tussen meewerken aan zo'n situatie, of mijn diploma vergooien door mijn stage te weigeren *terwijl iemand anders mijn taak dan wel zal overnemen en er geen muis minder zal sterven* )
Op een andere stageplaats (ontwikkeling van vaccins voor voornamelijk landbouwhuisdieren) waar ik ben gaan kijken, werden drie muisjes gebruikt (ging over ontwikkelen van vaccins bij runderen) om bepaalde zaken ivm de vaccins uit te testen vooraleer ze te gebruiken bij een kudde testrunderen (die overigens gewoon op een boerderij buiten de stad staan )
Die persoon gebruikt altijd die drie dezelfde muisjes (de testen erop zijn echt niet zwaar voor die diertjes) en gaat er bijna mee om alsof zijn huisdiertjes zijn ofzo.
Om maar even aan te tonen hoe ongelooflijk divers er met "dierenproeven" wordt omgegaan, maar ook in hoeverre ze steeds weer als 'nodig' blijken op te duiken

Want ook de cellen van mijn alternatieve celcultuur zijn ooit oorspronkelijk van één dier afkomstig...

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:45

Ik denk dat altijd moeten blijven streven naar betere, alternatieve proeven zonder dieren, daar is iedereen het ermee eens. Voor de rest stel ik sommige proeven toch serieus in twijfel, kwa welzijn naar de dieren toe en naar betrouwbaarheid. Ik denk dat mensen willen doorgaan met dierproeven omdat zo het grote publiek denkt dat een product veilig is. Denk aan de draize test, die wordt al verschillende deccenia uitgevoerd, als er nu nog geen resultaten zijn..; Ik zou ook niet durven beweren dat die dieren daar mishandeld worden, maar 'goed' hebben ze het daar niet, naar welzijnsnormen...Ik ben er dus volledig tegen en zal dat blijven.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:18

@Leentje: Ik denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt, het is natuurlijk erg vervelend dat er geen betere alternatieven zijn, maar er zijn ook dieren in huiskamers die lijden en/of ziek zijn en waarvan de eigenaars niets doen.

*Sight* Wat een moeilijk probleem, nu ben ik van mijn standpunt gebracht, ik denk dat er even een paar nachtjes over moet slapen en nadenken enzo

En ondertussen blijf ik tekeningen maken voor proediervrij

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:43

@Leentje: Natuurlijk zijn er dieren die het als huisdier vreselijk hebben.Dat weet ik en ik heb dan ook de pest aan die mensen dat is ook nog een reden waarom ik óók teken voor een dierenasiel Stichting Cavia maar ik ben erover aan het nadenken nog een dierenasiel te helpen een waarbij niet alleen cavia's opgenomen worden maar ook andere dieren.Ik ben het er volledig mee eens dat veel mensen zo enorm slecht voor hun dieren zorgen dat dié dieren wensen in een proefdiercentrum te komen(een goede dan ook al weten ze niet dat dat bestaat hoewel sommigen wel).Ik zeg dus ook niet dat veel dieren het als huisdier altijd beter hebben dat ligt aan het proefdiercentrum en aan het baasje ik ben dus tegen al het dierenleed maar dit is een topic over proefdieren vandaar dat ik het hier vooral over de proefdieren heb.Eerst dacht ik er niet aan dat ook veel andere dieren het slecht hebben maar sinds daar ook veel over gesproken werdt in dit topic ben ik me daar ook in gaan verdiepen en tot de conclusie gekomen dat dieren als zowel huisdier als proefdier het niet altijd goed hebben.(wow wat een vreselijke zin man ieel :p )

Maar veel testen die op dieren worden gedaan zijn voor de luxe van de mens en niet voor de luxe van het dier en dat vindt ik nog het ergste nou nu dan eerst dacht ik daar anders over maar ik ben anders gaan denken door veel mensen hier.Dat zegt alleen niet dat ik nu voor dierproeven ben ik ben er nog steeds tegen.

Iedereen bekijkt het werken in een proefdiercentrum voor het welzijn van de dieren anders ik respecteer alle meningen daarover maar ik denk er zo over:

Ik vindt het eigelijk een beetje dom om het zo maar te zeggen want als er heel veel mensen daar werken omdat ze willen dat die dieren zo goed mogelijk worden verzorgd.Dat is volgens mij het grootste deel.Maar als dus al die dierenliefhebbers daar niet gingen werken voor het welzijn van het dier zou er waarschijnlijk sneller en effectiever worden gezocht naar alternatieven omdat zo bijna niets meer kan worden getest.Het is nu nog niet zo'n goed opgebouwde mening maar daar ben ik nog mee bezig nu even verder aan mijn spreekbeurt.

PS. Leentje heb je mijn pb ontvangen?en zo ja zou je dat willen doen voor mij? hoeft niet hoor alleen als je wilt

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:54

ponyzotje schreef:
+:)+ Goedzo Otje_Merlot!! Fijn dat je er een beter beeld over hebt gekregen.
En wat betreft de vorige reactie: tuurlijk moet er gestreefd worden naar alternatieven, maar het belangrijkste misschien is dan wel:
Dat gebeurt al Dus heb heeft gewoon weinig zin om ertegen te gaan 'vechten' enzo, de wetgeving wordt steeds strenger. Natuurlijk is er ook tijd nodig om die alternatieven uit te bouwen he en daarmee zijn ze dus nu bezig!!

Daar zijn ze gelukkig al mee bezig maar wat blijkt dat al het geld dat daarvoor gegeven wordt dat daar maar 1% naar het zoeken van alternatieven gaat.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:56

ponyzotje schreef:
+:)+ Goedzo Otje_Merlot!! Fijn dat je er een beter beeld over hebt gekregen.

Daar wordt idd gelukkig al naar gezocht maar het blijkt dat er van al het geld dat er gegeven wordt dat daar maar 1% van wordt gegeven voor het zoeken naar alternatieven

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:22

Zoals ik al geplaatst heb, heb ik er tot nu toe enkel ervaring mee als bezoeker en heb ik een groot probleem met de kooigrootte.

Wat wil je verder horen? In het labo waar ik geweest ben, zaten ze in schone kooien, werden ze voor zover mogelijk normaal behandeld, zaten ze in groepen (met weliswaar aangepaste kooiruimte, maar ik vind de minimale kooiruimte volgens de regels dus te klein), zaten koppels met jongen in eigen kooien, ...
Dieren die door hun toestand (bijv. lichte verlammingsverschijnselen) minder makkelijk aan het eten en drinken (zoals dat "normaal" verstrekt wordt) konden komen, kregen dat binnen hun bereik gelegd, ...
Verschillende testgroepen worden gescheiden gehouden, met afzonderlijke luchtcirculatie etc etc

Dieren zitten op zaagsel of andere bodembedekking die te steriliseren valt, bij het verversen van de kooien wordt een beetje "oude" bodembedekking door de verse gemengd om een vertrouwde geur te behouden, krijgen uitgebalanceerde droogvoeding (met extra vitamine K aangezien ze geen eigen darmflora hebben om dit zelf aan te maken) en hebben gewoon van die drinkflesjes met water, alles steriel natuurlijk.
Ging over muizen en ratten.

Zoek eens op google naar SPF (specific pathogen free) en kiemvrije proefdieren.

Met dat "voor zover mogelijk" doel ik erop dat de meeste (in dat labo) in isolatoren zaten (dieren zijn speciaal kiemvrij gekweekt, ivm immunologisch onderzoek *dat hele labo houdt zich voornamelijk bezig met onderzoeken ivm immunologie* ), wat je je moet voorstellen als zo'n couveuse achtig iets met van die handschoenen die in de wand ingewerkt zitten en waar je je armen moet insteken om wat binnenin die tanks zit te manipuleren; het is dan nogal moeilijk om een dier op die manier "persoonlijk" of iets dergelijks te kunnen benaderen.

Men heeft ons ook verschillende manipulaties laten zien (met muizen waarvan het project afgelopen was en die sowieso geëuthanaseerd zouden worden), op welke mogelijke manieren er iets geïnjecteerd kan worden, op welke mogelijke manieren bloedstalen kunnen genomen worden (nodig om bijvoorbeeld op te volgen hoe snel een bepaalde stof wordt aangemaakt/afgebroken), welke verdovings- en euthanasiemethodes er nog wel mogen toegepast worden, ... welke handelingen zonder verdoving mogen uitgevoerd worden (enkel die handelingen waarbij het dier verdoven meer ongemak zou veroorzaken voor het dier zelf, dan de handeling op zich) en welke niet, ...

Voor alle duidelijkheid: met mijn opmerking over huisdieren die het soms slecht hebben, wilde ik zeker niet de discussie verplaatsten naar hoe er met huisdieren omgegaan wordt, maar duidelijk maken dat het "logisch" is dat er onderzoekers zijn die proefdieren niet als levende wezens met een eigen integriteit en bepaalde rechten beschouwen, omdat ook in de gewone maatschappij zo'n mensen rondlopen en TOCH ook met dieren te maken hebben.

(maw, beschouw de houding van verschillende onderzoekers tegenover proefdieren maar als een afspiegeling van de houding van verschillende mensen in de gehele maatschappij tegenover dieren in het algemeen; Het is helaas naïef om te denken dat ze allemaaaaaaaal het beste met die dieren voor hebben, maar het is ook niet zo dat ze daarom maar allemaaaaaaaaaal geen bal om die dieren geven)

Ohja die druppeltest bij konijnen, daarvoor bestaat een alternatief met kalverogen (slachtafval) en het is wel degelijk zo dat wanneer voor een bepaalde test een betrouwbaar alternatief bestaat, dit alternatief moet gebruikt worden. (Alleen vrees ik dat de controle/opvolging daarop af en toe te wensen over laat.)

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:36

Ok dank je ik ben gelijk weer wat verder me mijn spreekbeurt ik blij ;P

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:49

wanneer is die spreekbeurt? heb ergens bij mijn ouders op zolder een hele bundel notities liggen over dat labo en wat we daar te zien gekregen hebben, wil het desnoods wel even opzoeken (om zeker te zijn dat ik alles correct vertel, is alweer een jaar geleden)

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:15

uhhm 4 of 5 april pas maar ik wou vast beginnen omdat het erg moeilijk is goede info te vinden vandaar

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:38

Ik zal eens kijken (maar ik beloof niks )

Net nog de volgende website gevonden:
http://www.informatiedierproeven.nl/
Citaat:
De Stichting Informatie Dierproeven is opgericht in november 2004. Zij wil voorzien in de behoefte aan informatie over dierproeven in Nederland.
De Stichting Informatie Dierproeven geeft een zo objectief mogelijk beeld van dierproeven, in het bijzonder van dierproeven in Nederland. Dit houdt geen waardeoordeel in over afzonderlijke proeven of de wet- en regelgeving die erop van toepassing is.

Nielske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:11

Ik ben tegen dierproeven voor het testen van cosmetica ed. Maar voor testen in de farmacie en de geneeskunde is het gewoon noodzakelijk. Natuurlijk moet er wel waar mogelijk een alternatief voor dierproeven worden gebruikt.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:41

leentje schreef:
Ik zal eens kijken (maar ik beloof niks )

Net nog de volgende website gevonden:
http://www.informatiedierproeven.nl/
Citaat:
De Stichting Informatie Dierproeven is opgericht in november 2004. Zij wil voorzien in de behoefte aan informatie over dierproeven in Nederland.
De Stichting Informatie Dierproeven geeft een zo objectief mogelijk beeld van dierproeven, in het bijzonder van dierproeven in Nederland. Dit houdt geen waardeoordeel in over afzonderlijke proeven of de wet- en regelgeving die erop van toepassing is.

oke dank je

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:48

Ik zag laatst op het nieuws, of de radio weet nie meer
dat ze nou minder[ of niet] meer op konijnen gingen testen, Maar op andere beestjes!!!
Schaf het dan helemaal af, konijnen zijn dan wel lief, maar welke dieren doen ze er dan voor in de plaats, of gaan ze soms meer op ratten, honden en al die andere dieren testen!
Geef dan meerdere dieren een kans op een normaal leven en zoek een andere manier om je make-up te testen. Anders kap ik gewoon helemaal met make-up gebruiken
Ik maak er nou wel een beetje een grapje van maar ik vind dat egt stom hoor!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:48

dat ze nou minder[ of niet] meer op konijnen gingen testen, Maar op andere beestjes!!!
Schaf het dan helemaal af, konijnen zijn dan wel lief, maar welke dieren doen ze er dan voor in de plaats, of gaan ze soms meer op ratten, honden en al die andere dieren testen!
Geef dan meerdere dieren een kans op een normaal leven en zoek een andere manier om je make-up te testen. Anders kap ik gewoon helemaal met make-up gebruiken

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:49