Ik moet nu zó hard huilen!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik moet nu zó hard huilen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:42

ssimone schreef:
Sorry hoor, maar ik ben het met dit alles helemaal NIET mee eens, mischien heeft ze wel een andere reden, waarom dit hondje en de paarden weg moestte, weten jullie veel !!
En dan haar helemaal verrot schelden, en zeggen dat ze niet goed is voor dieren enzo, dat vind ik nou belachelijk, als jullie niet eens weten of hier een goede reden achterzit, en er grappen over maken vind ik al helemaal treurig hoor.
Kap der toch eens ff mee, paasei zeg ... ik kots jullie allemaal uit !!

Lieve ssimone, als je goed leest wat ze schrijft kun je een redelijk goed oordeel vormen waarom haar dieren steeds weg moeten. Ik hoop dat jij ook niet zo met dieren om gaat, als hij niet mooi, leuk meer is, dan maar weg.

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:44

Nou, dan ga je echt met een supergevoel op vakantie zeg! !(NOT!)

wat is dit?? voor een vakantie heb je wel geld, maar om een hond in die tijd naar een pension o.i.d te brengen en daar te laten verzorgen is zo te horen wat teveel gevraagd.

Ik vind dit echt een belachelijke streek, hoe kan je zoiets doen na 8 jaar??

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:47

sjongejongejongejongejongejonge!

aargh...! ik kan hier zo kwaad om worden!

Dat dit soort dingen nog gebeuren!
Een hond verkopen is toch heel wat anders dan een paard verkopen, omdat je weer een nieuwe wilt!

Hoe egoistisch kun je zijn?

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:47

russel schreef:
Was het een Jack dan?

Nee, og geen idde, maar daar weet ik van dat ze na 8 jaar op advies van de rasver. geen pups meer mogen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:53

marleendv_88 schreef:
Voorstel: de twee topics op slot gooien...?
Bokt hoort leuk te blijven...lijkt me zo...
Ja, bokt hoort zeker leuk te blijven zonder dierenmishandeling.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:55

Ik vind een hond verkopen of een paard verkopen hetzelfde hoor.
Het zijn allebei je maatjes.
En sommige mensen hebben wel erg boter op hun hoofd.
ik ken er meer die een hele hoop paarden in korte tijd hebben gehad.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 08:59

daffodil schreef:
Sorry?? Voor een vakantie je hond wegdoen die je al acht jaar hebt??? Het zou niet in mijn hoofd opkomen...........

Vind het sneu voor je, denk dat je ouders dit besloten hebben, maar dit is in mijn ogen heeeeel erg!!!

idd, ik leef met je mee maar dit doe jje gewoon niet!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:05

Citaat:

Ik moet nu zó hard huilen!!!

Ja hoor, krokodillentranen ....... !!!

Afbeelding

Je zou bijna hopen dat het hele verhaal - inclusief alles wat in het verwijderde profiel stond -
gelogen is.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 07-08-05 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:06

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:12

Cadish schreef:
Hee ik ook Faas . Mijn hond vond het ook leuk in het pension, we zijn ook extra nooit langer op vakantie gebleven terwijl dat kon, omdat we vonden dat dat niet eerlijk was tegenover onze hond. Die wilde ook wel weer naar huis .
Vind het walgelijk! Sorry hoor, maar wat een verwend nest! In 1,5 jaar 4 paarden verslijten, een hond wegdoen omdat je op vakantie wil, en dan een nieuwe pup krijgen. En dan worden puppies groot en dan wil ze weer een andere pup.
Gelukkig heeft mijn moeder me altijd geleerd dat als je een dier neemt, je ervoor moet zorgen, wat er ook gebeurt!

Gelukkig zijn er veel mensen die er zo over denken Cadish. Jammer genoeg nooit genoeg maar diegenen die het wel doen moeten we koesteren. DIeren hebben al zoveel te lijden in onze wereld. Bah.

Mijn collega's snappen niet waaorm ik niet op vakantie ga Is toch belangrijk. Vakantie moet en dan ook nog vier keer per jaar. Als ik dan zeg dat ik niet jan en alleman op mijn dieren laat passen dan kijken ze me raar aan. Vreemd omdat ik het voor de dieren over heb niet op vakantie te gaan. Tja, dan had ik die dieren niet moeten nemen.

Ik werd dus ook kotsmisselijk toen mijn directe collega een hondje nam omdat haar zoontje klaagde 'ja jullie zijn er nooit en ik ben maar alleen'. Ik zei haar nog 'je kunt om die reden geen hondje nemen'. 'Nee maar we willen zo graag een hondje bla bla'. heb ze niet tegen kunnen houden. Een week later was de hond weer weg . Weer een puppy met een nare ervaring . Bah.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:14

Dit is idd wel heel erg triest ....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:14

Sylvia schreef:
Faas schreef:
Ik denk dat wij de titel gewoon verkeerd begrepen hebben en er te snel vanuitgegaan zijn dat het tranen van verdriet waren. Zijn eerder gewoon vreugdetranen denk ik

Hahahaha, sorry hoor

Overigens, het er niks aan kunnen doen... Het is mij nb als 15-jarige gelukt om een PAARD te kunnen houden! Dan zou een hond niet lukken? Toen ik 15 was wilde mijn ouders het laatste veulen van onze merrie verkopen, ik wilde dat beest enorm graag houden... En we hebben hem gehouden, hij is pas 6 jaar naderhand verkocht.

Toen ik 18 was heb ik flink moeten vechten om 2 gevonden katten te mogen houden die ik al 2 weken in huis had. Het huis van mijn ouders, wel te verstaan. En ook dat is gelukt.

Imo kun je een hele hoop, óók als je jong bent.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:15

ThePast03 schreef:
Desiree schreef:
Het zijn de ouders die haar zo op hebben gevoed. Zij zijn de grote schuldigen. Ik denk dat de woede voornamelijk naar hen gericht moet worden, niet naar de TS.

Hier ben ik het mee eens. Bovendien denk ik ook dat haar ouders deze beslissingen nemen en niet TS.

Zonder meer. Maar laten we eerlijk zijn. Zou jij als deze ouders willen worden? Je kan ook zelf keuzes maken. Als ik dat profiel lees dan word ik er naar van.

ssimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:17

russel schreef:
ssimone schreef:
Sorry hoor, maar ik ben het met dit alles helemaal NIET mee eens, mischien heeft ze wel een andere reden, waarom dit hondje en de paarden weg moestte, weten jullie veel !!
En dan haar helemaal verrot schelden, en zeggen dat ze niet goed is voor dieren enzo, dat vind ik nou belachelijk, als jullie niet eens weten of hier een goede reden achterzit, en er grappen over maken vind ik al helemaal treurig hoor.
Kap der toch eens ff mee, paasei zeg ... ik kots jullie allemaal uit !!

Lieve ssimone, als je goed leest wat ze schrijft kun je een redelijk goed oordeel vormen waarom haar dieren steeds weg moeten. Ik hoop dat jij ook niet zo met dieren om gaat, als hij niet mooi, leuk meer is, dan maar weg.

ik heb haar, profiel niet eens gelezen, want die was leeg ...
maar nee ik ga zo niet me me dieren om, ik heb dan wel geen eigen paard, maar ik heb wel heel veel andere dieren, en als ik op vakantie ga, dan gaan de meeste naar me oma, en me honden enzo gaan naar een pension met andere dieren rennen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:23

Desiree schreef:
Casca schreef:
maar voor die hond hebben ze al 8 jaar gezorgd... dat is net als een kind.. die gooi je toch ook niet zo maar met 8 jaar de deur uit???

een hond die bij ons komt gaat pas weer weg als het ECHT niet meer kan: en dat is als hij dood is. Die verantwoordelijkheid heeft mijn moeder me wel geleerd. En ook een hond die bijt gaat er NIET uit op het moment dat je kinderen krijgt. Heeft mijn moeder namelijk ook niet gedaan. En als ik gebeten werd door de hond, wist ze dat het aan mij lag: ik had de hond gepest. Kreeg ik er nog een klap bij. Ik mocht de hond namelijk niet pesten. Dat is wel een verschil in verantwoordelijkheidsgevoel met de ouders van tegenwoordig...

Hangt er een beetje vanaf hoe erg hij bijt. Wij kregen met dit huis een rotweiler ind e maag gesplitst. Als wij hem niet namen dan moest hij een spuitje. Nou inmiddels weten jullie wel hoe wij over zoiets denken dus adopteerden wij hem. Maar ja, het dier was echt vals. En dan bedoel ik niet een beetje vals. Enige mogelijkheid was hem in dekennel laten, nooit meer uitlaten (want hij vrat je echt op) en het eten over het hek heen gooien. We hoopten nog da thet wel minder zou worden maar nee dus. Uiteindelijk heb ik een week lang op mijn werk fokkers, asiels en dierenartsen gebeld om te kijken wat mogelijk was. Wellicht dat een gedragsdeskundige iets kon doen. Maar ik heb zo ongeveer 30 mensen gesproken en die hebben me allemaal verzekerd dat dit geen nut had. Wegdoen moest ik niet doen want dan zou hij als waakhond naar het Oostblok gaan.

Toen, met heel veel pijn en moeite hebben wij na lang overleg met onze DA de beslissing genomen. Inslapen. We hebben staan janken als kleine kinderen om een hond waar we nog niet eens mee hadden kunnen binden. Omdat hij ons die kans nooit gegeven heeft.

De reactie van de oude eigenaren 'goh, heeft ie nooit gedaan bij ons'.

Dus soms is er een reden tot. Maar ik kan je verzekeren dat ook bij ons die reden wel heel sterk moet zijn. Dan moet er ook echt gevaar in het spel zijn willen we zoiets doen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:25

tijntjuh schreef:
Als ik zo in de profiel kijk denk ik dat ze rond de 14/15/16 is. Ik denk eerder dat haar ouders deze beslissing hebben gemaakt. Het lijkt me niet als zij met die hond is opgegroeid dat zij er voor kiest die hond weg te doen. En met deze reacties zou ik ook niet terug reageren: als ik je in het echt zou tegenkomen zou ik je de grond in stampen Sorry hoor maar dat noem ik nou ook niet echt normaal meer. Ik snap echt goed dat jullie walgen van die mensen die hun hond voor vakantie weg doen, maar ik begrijp uit dit verhaal dat ze echt aan die hond gehecht was en dat ze haar ouders om gepraat heeft. Als dat niet is dan ga ik met de andere reacties mee want bij iemand anders onderdak vinden voor je hond kan echt niet zo moeilijk zijn.

Nou als zij echt gehecht aan dieren is dan praat ze niet zo over ze in haar profiel.

Citaat:
.. en dus gingen we die pony's halen

Klinkt net als 'en dus gingen we die stoelen halen, de poot van een bleek niet goed te werken dus ruilden we hem om'. En nog een keer, en nog een keer en nog een keer.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:40

siets schreef:
maar wij mogen toch onze mening geven? Waarom moet alles altijd gelijk op slot... om moe van te worden...

Inderdaad. Niet alles hoeft altijd leuk te zijn. Bovendien is er nog de hoop dat iemand er iets van leert.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:45

ssimone schreef:
maar nee ik ga zo niet me me dieren om, ik heb dan wel geen eigen paard, maar ik heb wel heel veel andere dieren, en als ik op vakantie ga, dan gaan de meeste naar me oma, en me honden enzo gaan naar een pension met andere dieren rennen

Die heeft ze inderdaad leeggehaald. Jammer dat je die niet meer kon lezen. Je had zeer zeker een andere reactie geplaatst als dat wel zo was geweest. Sorry voor mijn opmerking daarnet. Ik was nog aan het bijlezen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:58

Hahaha Botervlieg dat plaatje erbij

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:34

Dapper hoor topic openen en vervolgens niet meer reageren,
misschien aan de ene kant maar beter dat die hond weg is. Hopelijk heeft ie een baasje gevonden dat wel normaal met dieren omgaat,
hier wordt ik echt misselijk van!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:35

Frank schreef:
marleendv_88 schreef:
Voorstel: de twee topics op slot gooien...?
Bokt hoort leuk te blijven...lijkt me zo...
Ja, bokt hoort zeker leuk te blijven zonder dierenmishandeling.

ja uiteraard...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:37

Ik denk eigenlijk dat ze het nu wel weet...
Inderdaad misschien maar de topics op slot.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:39

zou het niet zo zijn dat de vakantie de doorslag heeft gegeven. Ok alsnog slap maat je kent het hele verhaal ook niet...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:57

Biepmiep schreef:
russel schreef:
Was het een Jack dan?

Nee, ook geen idee, maar daar weet ik van dat ze na 8 jaar op advies van de rasver. geen pups meer mogen.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:02

Faas schreef:
ssimone schreef:

Die heeft ze inderdaad leeggehaald. Jammer dat je die niet meer kon lezen. Je had zeer zeker een andere reactie geplaatst als dat wel zo was geweest. Sorry voor mijn opmerking daarnet. Ik was nog aan het bijlezen

*graaft hard in geheugen*

- eerste pony kon alleen dressuren en ze wilde wedstrijden rijden
- tweede paard was een draver en ze kwam er na 4 weken achter dat ie niet kon galopperen
- derde pony kocht ze omdat haar zus voor een pony keek en ze m wel leuk vond. het was een E-pony en ze wilde toch wedstrijden rijden met een paard
- vierde was dus een paard en staat nu te koop omdat ie om de een of andere reden niet geschikt is voor wedstrijden volgens haar.

ze wil dus blijkbaar een paard om wedstrijden mee te rijden maar koopt gewoon alles wat langskomt. een dressuurpaard kopen als je wil springen is dom, een draver kopen als je wil galopperen is dom, een pony kopen als je een paard wil is dom, een paard kopen waar je blijkbaar geen wedstrijden eme kan rijden als je dat zo graag wil is ook dom, ALS JE VIER KEER NIET GOED WIL KIJKEN WAT JE KOOPT EN VIER KEER DIE FOUT MAAKT BEN JE ZO DOM ALS T ACHTEREIND VAN EEN VARKEN!!

volgens mij heb ik alle redenen goed onthouden want heb t meerdere keren gelezen omdat ik wilde weten waarom ze ze weg deed maar als ik iets fout heb zegt u t maar.