kiwiwitje schreef:Nouja, als ze direct vragen bij t eerste bezoekje rond de 9-12 weken
Dus, wanneer gaan we de sterilisatie inplannen
Dan hebben ze zelf al besloten dat t gaat gebeuren. En aangezien er heel veel mensen heilig geloven en vertrouwen in de DA…
Heb ik in mn 1e nest een reutje zitten die nog geen 6 maanden was en al gecastreerd. Zonder medische noodzaak. Want de DA vond dat beter. Ze wisten niet eens hoe wat waarom. Maarja als het er eenmaak uit/af is kun je niks meer he..
Dat is het ook, aldoende leert men. Sinds het eerste contract heb ik ook dingen toegevoegd of aangepast, niet voor mezelf maar ter bescherming van de pups.
Veel mensen nemen klakkeloos alles aan van de dierenarts want 'die heeft ervoor gestudeerd', dat klopt maar is niet alwetend. Als je een dierenarts hebt die open staat voor jouw mening is dat fijn en valt er vaak veel te overleggen, als je een 'oude stempel' hebt loop je véél sneller vast en die dierenartsen lijken overheersend nog aanwezig anders had ik niet geregeld pupkopers aan de telefoon na, of zelfs tijdens hun dierenarts bezoekje.
Adviseert strikt 4 à 6 keer ontwormen per jaar, begint het eerste bezoek over steriliseren of castratie zsm, wilt klakkeloos (liefst alles en in één keer) enten en het liefst dat je pertinent brok voert in een bepaalde merkenrange.
Dat is gewoonweg niet meer van deze tijd en onnodig, en gelukkig zijn de pupkopers tot nu toe het met me eens. Anders hadden ze ook geen pup gewild natuurlijk.
Dus ik ben blij dat er 'de laatste jaren' een verandering lijkt te zijn, dat maakt ons 'werk' een stuk makkelijker en leuker in de toekomst.