Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Birdie60 schreef:Daarom is het voor mij een reden om nooit een hond te nemen uit het buitenland of stichting.
Hier zit al jaren een hondenschool, die neemt in de lessen ook geen buitenlandse honden meer aan. Het is altijd ellende.
Maar mijn nichtje heeft er ook een uit Spanje en dat is een scheet van een hond.
Maar ik denk ook dat het aan het ras ligt.
TinkerTreas schreef:Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.
BeFunny schreef:TinkerTreas schreef:Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.
Heel fijn dat hond veilig Nederland iets kan betekenen op deze manier. Ik begrijp hieruit dat of hij nou ingeslapen wordt of herplaatst dat zij erbij gaan helpen
TinkerTreas schreef:We hebben in totaal 3 honden, voor de jongste hebben we een ander huisje gevonden. Die wordt zaterdag opgehaald. En voor mijn teef zoeken we ook een ander huis. Dit zijn honden zonder probleemgedrag, maar ik durf het niet meer aan in combinatie met mijn zoon.
Birdie60 schreef:Daarom is het voor mij een reden om nooit een hond te nemen uit het buitenland of stichting.
Hier zit al jaren een hondenschool, die neemt in de lessen ook geen buitenlandse honden meer aan. Het is altijd ellende.
Maar mijn nichtje heeft er ook een uit Spanje en dat is een scheet van een hond.
Maar ik denk ook dat het aan het ras ligt.
BeFunny schreef:Moet dit Sasja?
Uit de post van ts maak ik op dat dat nu door ts wel is doorgedrongen. Daarom dat ze zware keuze om de anderen ook te herplaatsen heeft gemaakt.
Dan hoeft ze niet nu ook nog een schop na toch.
Hettieheks schreef:BigOne schreef:Dat is nog te overzien, hoop dat zij hem wel kan lezen want blijkbaar grijpt hij gewoon echt uit het niets.
Oprechte interesse hoor, maar op basis waarvan ga je daar vanuit?
sasja0705 schreef:En als dan later hier in het topic pas stukje bij beetje een toch iets ander , of te wel aanvullend verhaal naar boven komt,vind ik wel belangrijk om dit nog eens te benoemen want het is duidelijk dat de hond niet alleen voor deze situatie verantwoordelijk is
sasja0705 schreef:TinkerTreas schreef:We hebben in totaal 3 honden, voor de jongste hebben we een ander huisje gevonden. Die wordt zaterdag opgehaald. En voor mijn teef zoeken we ook een ander huis. Dit zijn honden zonder probleemgedrag, maar ik durf het niet meer aan in combinatie met mijn zoon.
Even jouw reactie ingekort en alleen het belangrijkste laten staan.
En dit vind ik dan dus toch echt kwalijk in combinatie met jouw openingspost...
In de openingspost en in bijna alle andere posts van jouw wordt de hond als de verantwoordelijke en onbetrouwbare neergezet.
Er werd wel ingeruimd dat niet zeker is of zoon de hond getriggerd heeft maar verder is dus alleen de hond de schuldige en die is dus niet te vertrouwen.
En hiermee zijn er toch de mensen op een verkeerd been gezet, want ik twijfel dat anders überhaupt het advies gekomen was om een ander dierenarts te zoeken.
Het daadwerkelijke probleem is dus het onvorspelbare gedrag van jouw zoon en NIET Mowgli, anders zou je niet ook de andere honden herplaatsen.
En het "bijtincident" van vanmiddag met jouw teef is voor mij dan ook ongezien verklaarbaar.
Ik hoop van harte dat er dinsdag de gedragsdeskundige een compleet en vooral eerlijk verhaal krijgt. Beginnend met de het onvoorspelbare gedrag van jouw zoon en DAN pas de incidenten - zodat Mowgli een echt eerlijke kans krijgt.
sasja0705 schreef:BeFunny schreef:Moet dit Sasja?
Uit de post van ts maak ik op dat dat nu door ts wel is doorgedrongen. Daarom dat ze zware keuze om de anderen ook te herplaatsen heeft gemaakt.
Dan hoeft ze niet nu ook nog een schop na toch.
Ja, ik vind dat moet-
omwille van de hond zodat ie een eerlijke kans krijgt.
Als je de eerste pagina's terug leest, dan zie je dat velen (inclusief mijzelf) afgaand op de eerste informatie adviseerden om de hond te laten inslapen.
En als dan later hier in het topic pas stukje bij beetje een toch iets ander , of te wel aanvullend verhaal naar boven komt,vind ik wel belangrijk om dit nog eens te benoemen want het is duidelijk dat de hond niet alleen voor deze situatie verantwoordelijk is
Nikass schreef:Shadow er was niemand bij. Dus het is helemaal niet duidelijk of er een mogelijkheid was van waarschuwen of weglopen.
Dat de situatie nu uit elkaar gehaald wordt lijkt me wel het beste: voor het kind en het gezin is het beste als de hond weggaat. Voor de hond lijkt me een rustig huisje met een bekwame eigenaar het beste.
BeFunny ik begrijp wat je zegt, maar Sasja mag toch ook gewoon aangeven wat ze vindt?
En ik begrijp heel goed haar angst voor een niet eerlijk oordeel over de hond. De tendens inslapen is zo makkelijk en snel gemaakt. Ik ben blij dat de dierenarts geweigerd heeft.