Hond heeft gebeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:50

Wat betreft de stichting zou ik zelf heel duidelijk zijn. Gewoon wijzen op dat ze de hond terug moeten nemen volgens het contract. Geven ze aan dat toch niet te kunnen. Dan zou ik laten weten dat jullie dan genoodzaakt zijn zelf zsm iets te zoeken en hierbij geen rekening houd met het contract die zij zelf hebben gebroken door de hond niet terug te nemen. Dat mail contact zou ik gewoon bewaren.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 18:00

Even een korte update want ik moet eten koken.
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:17

Birdie60 schreef:
Daarom is het voor mij een reden om nooit een hond te nemen uit het buitenland of stichting.
Hier zit al jaren een hondenschool, die neemt in de lessen ook geen buitenlandse honden meer aan. Het is altijd ellende.
Maar mijn nichtje heeft er ook een uit Spanje en dat is een scheet van een hond.
Maar ik denk ook dat het aan het ras ligt.

Je hebt ook nog factor geluk en pech. Ik heb bijna 8 jaar geleden een pup gekocht uit betrouwbare ouders. Herhaling nest en eerste nest sociale honden. Ouders en deel eerste nest ontmoet. Alles prefect. Mijn hond groeide op in onze roedel (7) en tijdens werk van mij en mijn vriendin bij ervaren puppy oppas met stabiele eigen honden, diploma's hondengedrag enz. Met 6 maanden zo sterk afwijkend gedrag dat ik dat gestopt ben. Hij heeft zeer veel tijd gekost aan trainingen, aanpassingen enz. Nog steeds incident vrij maar hier kan niemand binnen komen en al zeker geen kinderen. Zit bij visite altijd apart. Zijn er kinderen dan in bench in ren die op slot zit. Op straat kan niets of niemand binnen zijn bereik komen. Wij hebben ons aan kunnen passen. Had ik dit voorzien was ik er nooit aan begonnen. Voor mij, voor ons echt een gouden hond met enorm fijn karakter en 100% betrouwbaar. Dit maakt heel veel goed maar ik kan wel eens verlangen naar gewoon relaxt met mijn honden over straat kunnen gaan. Mezelf in aanlijn gebied niet steeds zorgen moeten maken dat er toch een loslopende hond komt enz enz. Maar het lukt al bijna 8 jaar en hopelijk komen er nog paar jaar bij want ik wil hem niet kwijt! Toch volg ik nu al fokkers om hopelijk tzt wel een sociale maat te hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:26

TinkerTreas schreef:
Ik heb contact opgenomen met honden veilig Nederland (hoop dat ik het goed schrijf)
Die belden mij vanmiddag gelijk op. Na een fijn gesprek aan de telefoon hebben we voor dinsdag een afspraak gemaakt. Ze komt dan hier langs en zal gaan beoordelen of Mowgli uberhaupt nog plaatsbaar is. Zo nee schrijft ze een verslag voor de dierenarts. Zo ja dan hoop ik dat zij met hem kan trainen en hem kan herplaatsen.

Heel fijn dat hond veilig Nederland iets kan betekenen op deze manier. Ik begrijp hieruit dat of hij nou ingeslapen wordt of herplaatst dat zij erbij gaan helpen :j

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 18:33

BeFunny schreef:
TinkerTreas schreef:

Heel fijn dat hond veilig Nederland iets kan betekenen op deze manier. Ik begrijp hieruit dat of hij nou ingeslapen wordt of herplaatst dat zij erbij gaan helpen :j

Ja dat klopt.
Ik weet even niet meer wie de tip hier gegeven heeft. Maar in ieder geval bedankt!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:34

TinkerTreas schreef:

fijn dat er een oplossing lijkt te zijn. succes.

hoe is het nu met je zoontje?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:36

Dat is nog te overzien, hoop dat zij hem wel kan lezen want blijkbaar grijpt hij gewoon echt uit het niets.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:48

BigOne schreef:
Dat is nog te overzien, hoop dat zij hem wel kan lezen want blijkbaar grijpt hij gewoon echt uit het niets.

Oprechte interesse hoor, maar op basis waarvan ga je daar vanuit?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:50

Birdie60 schreef:
Maar mijn nichtje heeft er ook een uit Spanje en dat is een scheet van een hond.

kan maar denk eerder voor 75% aan je nichtje en haar thuissituatie en dan pas aan het ras de hond zelf.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:19

TinkerTreas schreef:

Nogmaals, HondVeilig Nederland is een top stichting. Ze zagen de hond helemaal door, maar zijn zo glas eerlijk. Yvette tovert met honden en helpt honden en baasjes (!!!) echt.

cursebreaker

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:20

Yvette ben ik idd ook echt heel erg over te spreken. Heb haar al vaker irl ontmoet en zie veel van wat ze allemaal doet voor en met honden en is altijd de eerste waar ik aan denk wanneer iemand echt op zoek is naar een goed adres met soortgelijke problemen.

Ben benieuwd TS, fijn dat jullie zo snel contact hebben kunnen leggen en hoop dat ze jullie kan gaan helpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:34

TinkerTreas schreef:

Heel fijn voor jullie allemaal zeg. Ik hoop dat je hier een update geeft

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:46

TinkerTreas schreef:
We hebben in totaal 3 honden, voor de jongste hebben we een ander huisje gevonden. Die wordt zaterdag opgehaald. En voor mijn teef zoeken we ook een ander huis. Dit zijn honden zonder probleemgedrag, maar ik durf het niet meer aan in combinatie met mijn zoon.

Even jouw reactie ingekort en alleen het belangrijkste laten staan.

En dit vind ik dan dus toch echt kwalijk in combinatie met jouw openingspost...

In de openingspost en in bijna alle andere posts van jouw wordt de hond als de verantwoordelijke en onbetrouwbare neergezet.

Er werd wel ingeruimd dat niet zeker is of zoon de hond getriggerd heeft maar verder is dus alleen de hond de schuldige en die is dus niet te vertrouwen.
En hiermee zijn er toch de mensen op een verkeerd been gezet, want ik twijfel dat anders überhaupt het advies gekomen was om een ander dierenarts te zoeken.

Het daadwerkelijke probleem is dus het onvorspelbare gedrag van jouw zoon en NIET Mowgli, anders zou je niet ook de andere honden herplaatsen.

En het "bijtincident" van vanmiddag met jouw teef is voor mij dan ook ongezien verklaarbaar.

Ik hoop van harte dat er dinsdag de gedragsdeskundige een compleet en vooral eerlijk verhaal krijgt. Beginnend met de het onvoorspelbare gedrag van jouw zoon en DAN pas de incidenten - zodat Mowgli een echt eerlijke kans krijgt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:53

Moet dit Sasja?
Uit de post van ts maak ik op dat dat nu door ts wel is doorgedrongen. Daarom dat ze zware keuze om de anderen ook te herplaatsen heeft gemaakt.

Dan hoeft ze niet nu ook nog een schop na toch.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:58

TinkerTreas, spannend, ik hoop op een goede uitkomst voor Mowgli en voor jullie, gewoon uit interesse, gaat de stichting waar Mowgli vandaan komt er ook mee akkoord, of hebben die ook nog lijntjes uitstaan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:59

Birdie60 schreef:
Daarom is het voor mij een reden om nooit een hond te nemen uit het buitenland of stichting.
Hier zit al jaren een hondenschool, die neemt in de lessen ook geen buitenlandse honden meer aan. Het is altijd ellende.

Sorry maar dat heeft niets te maken met de honden uit het buitenland, maar met de eigenaren die ondoordacht ergens aan beginnen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:02

BeFunny schreef:
Moet dit Sasja?
Uit de post van ts maak ik op dat dat nu door ts wel is doorgedrongen. Daarom dat ze zware keuze om de anderen ook te herplaatsen heeft gemaakt.

Ja, ik vind dat moet-
omwille van de hond zodat ie een eerlijke kans krijgt.

Als je de eerste pagina's terug leest, dan zie je dat velen (inclusief mijzelf) afgaand op de eerste informatie adviseerden om de hond te laten inslapen.

En als dan later hier in het topic pas stukje bij beetje een toch iets ander , of te wel aanvullend verhaal naar boven komt,vind ik wel belangrijk om dit nog eens te benoemen want het is duidelijk dat de hond niet alleen voor deze situatie verantwoordelijk is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:12

Hettieheks schreef:
BigOne schreef:

Oprechte interesse hoor, maar op basis waarvan ga je daar vanuit?

Op basis van wat ts verteld heeft maar daar ben ik na alle berichten ook niet meer zo zeker van. Maar er zijn alleen maar slachtoffers, de honden, ts die ze niet kan inschatten en nogal naïef er mee omgaat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:14

Ik vind de redenatie dat een hond kan worden ingeslapen omdat hij het zich toch niet bewust is en er niks van voelt zo'n idioterie. Hoe kom je er op. -O-

Honden doen over het algemeen niet iets "uit het niets"
Laatst bijgewerkt door Nikass op 24-04-24 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:14

sasja0705 schreef:
En als dan later hier in het topic pas stukje bij beetje een toch iets ander , of te wel aanvullend verhaal naar boven komt,vind ik wel belangrijk om dit nog eens te benoemen want het is duidelijk dat de hond niet alleen voor deze situatie verantwoordelijk is

Volgens mij staat deze informatie ook al gewoon in de openingspost: de OP weet niet wat er gebeurd is maar weet dat de energie van haar zoontje een rol gespeeld kan hebben. Maar dat zegt alsnog iets over die hond: die haalt namelijk wel meteen uit. Het ging zo snel dat er in elk geval geen sprake was van weglopen of waarschuwen of een situatie waar er gepest werd en er meerdere waarschuwingen waren die genegeerd waren. En die snelheid en felheid zegt, in combinatie met in elk geval 2 eerdere bijtincidenten waar de reactie van de hond ook vrij plotseling en onvoorzien was, wel degelijk heel wat over de hond.

Daarnaast kiest de OP er nu voor om de situatie uit elkaar te halen en ook de andere honden ergens anders te plaatsen. Dat lijkt me helemaal ok, dat mag iedereen beslissen. OP is overduidelijk heel erg geschrokken van de situatie en is nu het vertrouwen in het geheel kwijt. Dat mag en kan en is helemaal natuurlijk, en het zegt niets over de 'schuld'.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 20:16

sasja0705 schreef:
TinkerTreas schreef:
We hebben in totaal 3 honden, voor de jongste hebben we een ander huisje gevonden. Die wordt zaterdag opgehaald. En voor mijn teef zoeken we ook een ander huis. Dit zijn honden zonder probleemgedrag, maar ik durf het niet meer aan in combinatie met mijn zoon.

Even jouw reactie ingekort en alleen het belangrijkste laten staan.

En dit vind ik dan dus toch echt kwalijk in combinatie met jouw openingspost...

In de openingspost en in bijna alle andere posts van jouw wordt de hond als de verantwoordelijke en onbetrouwbare neergezet.

Er werd wel ingeruimd dat niet zeker is of zoon de hond getriggerd heeft maar verder is dus alleen de hond de schuldige en die is dus niet te vertrouwen.
En hiermee zijn er toch de mensen op een verkeerd been gezet, want ik twijfel dat anders überhaupt het advies gekomen was om een ander dierenarts te zoeken.

Het daadwerkelijke probleem is dus het onvorspelbare gedrag van jouw zoon en NIET Mowgli, anders zou je niet ook de andere honden herplaatsen.

En het "bijtincident" van vanmiddag met jouw teef is voor mij dan ook ongezien verklaarbaar.

Ik hoop van harte dat er dinsdag de gedragsdeskundige een compleet en vooral eerlijk verhaal krijgt. Beginnend met de het onvoorspelbare gedrag van jouw zoon en DAN pas de incidenten - zodat Mowgli een echt eerlijke kans krijgt.

Dit is dan helemaal verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb nooit de hond de schuld gegeven. Zo heeft het voor mij ook nooit gevoeld. Het is ook lastig om dingen zo op te schrijven, als je eigenlijk niet alles wil vertellen. Uiteindelijk bleek het toch handiger te zijn om wel meer te vertellen omdat het anders lastig uit te leggen is.

Mijn gevoel zegt nog steeds dat ik hem het liefst in zou laten slapen. Omdat ik niet wil dat er met hem gezeuld wordt. En ik zou het vreselijk vinden als blijkt dat hij nog een keer bijt terwijl ik hem heb herplaatst.
Maar goed ik ga dat sowieso niet doen zonder overleg met de stichting.

En het blijft een hond die met weinig voortekenen van 0 naar 100 gaat.
Er wordt veel gespeculeerd wat mijn zoon allemaal bij Mowgli gedaan zou kunnen hebben. Maar dit is binnen een paar seconden gebeurt. Dus het is niet zo dat hij Mo half heeft mishandeld.
Maar het blijft natuurlijk lastig om een oordeel te vellen over iets wat je op internet leest. Dat begrijp ik ook.
En je leest alleen mijn kant van het verhaal, dat is altijd gekleurd.

Ik ben ook van mening dat ons gezin niet geschikt is voor een gevoelige hond. Maar toen we de honden kregen was de situatie wel anders. Mijn zoon had nog niet het probleem gedrag wat hij nu laat zien. Hij was een stuk jonger en op school gaf het nog niet zoveel problemen.

Onze jongste hond was sowieso al de bedoeling om te herplaatsen. Hij kan gewoon niet tegen de drukte van ons gezin. Hij raakt helemaal overprikkeld en wordt zelf heel druk.
Deze hond hebben we van pup af aan, dus hij is bij ons opgegroeid.

Over ons teefje twijfel ik heel erg. Zij is een enorme rustige stabiele hond. Met een hele fijne rustige energie. Zij is ook super tolerant.
Maar ik twijfel om wat er met Mo gebeurt is. En ik vraag me af of het voor haar wel eerlijk is om in ons drukke gezin te blijven.
Ik zal dit ook wel bespreken dinsdag.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:20

sasja0705 schreef:
BeFunny schreef:
Moet dit Sasja?

Ja, ik vind dat moet-
omwille van de hond zodat ie een eerlijke kans krijgt.

Als je de eerste pagina's terug leest, dan zie je dat velen (inclusief mijzelf) afgaand op de eerste informatie adviseerden om de hond te laten inslapen.

Je lijkt mijn punt niet te snappen.
Ts benoemd al dat ze het met haar zoon niet meer vertrouwd. Dus dat kwartje is echt wel gevallen.
Wat heeft het dan nu voor nut om dat nog extra in te peperen?

Natuurlijk is de hond niet verantwoordelijk. Het kind ook niet. De verantwoordelijke is ts. En die heeft dan ook moeilijke beslissingen genomen. Had het beter geweest als ze het niet zo ver had laten komen? Absoluut. Maar wat gebeurd is is niet meer terug te draaien en niemand ook de hond niet is er bij gebaat om TS een schop na te geven.

Ik had ook enkel de op gelezen en vond aan de hand daarvan dat het eerlijker was de hond te laten gaan naar de jachtvelden hierin speelde de leeftijd gecombineerd met de incidenten een rol na gelezen te hebben wat de incidenten precies inhielden is wat betreft het inslapen daar wel een ander inzicht in gekomen maar de hond is nog steeds 10 jaar en het zal ook weer niet zo zijn dat mensen voor hem in de rij zullen staan. Is het fair als die nog naar het asiel moet? Of uiteindelijk toch terug gaat naar de stichting en weer in een shelter in Spanje beland? Bij Ts kan die niet blijven dat is iig duidelijk.

Wat heel fijn is dat er hulp komt in de vorm van hondveilignl en dat er goed gekeken gaat worden naar wat voor de hond de beste oplossing is. En ik hoop dat de andere honden ook goed terecht komen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 24-04-24 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:24

Shadow er was niemand bij. Dus het is helemaal niet duidelijk of er een mogelijkheid was van waarschuwen of weglopen.
Dat de situatie nu uit elkaar gehaald wordt lijkt me wel het beste: voor het kind en het gezin is het beste als de hond weggaat. Voor de hond lijkt me een rustig huisje met een bekwame eigenaar het beste.

BeFunny ik begrijp wat je zegt, maar Sasja mag toch ook gewoon aangeven wat ze vindt?
En ik begrijp heel goed haar angst voor een niet eerlijk oordeel over de hond. De tendens inslapen is zo makkelijk en snel gemaakt. Ik ben blij dat de dierenarts geweigerd heeft.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 20:38

Nikass schreef:
Shadow er was niemand bij. Dus het is helemaal niet duidelijk of er een mogelijkheid was van waarschuwen of weglopen.
Dat de situatie nu uit elkaar gehaald wordt lijkt me wel het beste: voor het kind en het gezin is het beste als de hond weggaat. Voor de hond lijkt me een rustig huisje met een bekwame eigenaar het beste.

BeFunny ik begrijp wat je zegt, maar Sasja mag toch ook gewoon aangeven wat ze vindt?
En ik begrijp heel goed haar angst voor een niet eerlijk oordeel over de hond. De tendens inslapen is zo makkelijk en snel gemaakt. Ik ben blij dat de dierenarts geweigerd heeft.

Er was wel iemand bij. Mijn man was in dezelfde ruimte, alleen heeft hij het niet gezien omdat hij richting de bijkeuken liep om de honden uit te gaan laten. Mijn zoon liep van de keuken richting de woonkamer de hond liep achter mijn man aan (op afstandje, want hij heeft nooit zo'n haast 's ochtends vroeg).
Dus het is in een paar seconden gebeurt. Volgens mij heb ik dat ook al opgeschreven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:44

Sorry ik bedoelde inderdaad dat niemand gezien heeft wat er precies gebeurde. Maar er was wel iemand bij, dat had je inderdaad geschreven.