Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:13

Ik heb de Poopy Nano 2, erg tevreden over :) al heeft de 3 wel net de verbeterpunten die ik bij de 2 mis haha

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:14

Sinds 2 weken een Neakasa, de eerste week was ik bang voor een hele dure miskoop... Maar nu wordt die door alle 3 de dames goed gebruikt. Het verbaast mij hoe accuraat hij de katten herkent terwijl ze qua gewicht dicht bij elkaar liggen en de gewichten ook iets schommelen.

Voor nu echt onwijs blij mee, minder stank en minder werk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:16

Amado schreef:
Ik heb de Poopy Nano 2, erg tevreden over :) al heeft de 3 wel net de verbeterpunten die ik bij de 2 mis haha

Daarom heb ik de 3 besteld. :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 22:20

Hoelang is de snoer van de kattenbak?

Chatgpt geeft aan dat ie dagelijks geleegd moet worden.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:30

Ligt echt aan de hoeveelheid katten. Ik heb er 3 lopen en moet gemiddeld de zak elke 3 dagen vervangen.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:28

Amado schreef:

En wat zijn de punten die je echt mist als ik vragen mag?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:30

Amado schreef:
Ligt echt aan de hoeveelheid katten. Ik heb er 3 lopen en moet gemiddeld de zak elke 3 dagen vervangen.

Ik heb er ook 3, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 08:30

Nimmy schreef:
Sinds 2 weken een Neakasa, de eerste week was ik bang voor een hele dure miskoop... Maar nu wordt die door alle 3 de dames goed gebruikt. Het verbaast mij hoe accuraat hij de katten herkent terwijl ze qua gewicht dicht bij elkaar liggen en de gewichten ook iets schommelen.

Voor nu echt onwijs blij mee, minder stank en minder werk.

Ik vind het wel bijzonder dat die bak zo "open" lijkt tegenover de rest. Fijn dat de dames hem nu toch beginnen te gebruiken!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:05

Ik twijfel een beetje wat wijsheid is, voor duur gaan of voor minder duur gaan met risico dat het niet werkt. Ik heb een grote groep poezen dus heb er meerdere nodig. Maar als ik dan elke dag moet legen kan ik net zo goed kattenbakken scheppen. Want dat een dag in nood overslaan....dan ontstaat er geen foutmelding ofzo.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:11

Die van neakasa blijft op de kop staan alssie vol is. Tenzij je expliciet instelt dat hij wèl terug draait.
Wij hebben 4 katten op 1 kattenbak en we hoeven hem maar 1x in de 3 a 4 dagen te legen ofzo. Vaak kan je de bak even uitschuiven en schudden en weer terugplaatsen bij de eerste melding, het land vaak een beetje op een bult en dan kan je eigenlijk vaak nog wel een halve of hele dag vooruit voordat de bak echt vol is

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:12

Maar in nood wil ik er ook niet heen hoeven lopen om te schudden.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:21

_bloempje01_ schreef:
Amado schreef:

En wat zijn de punten die je echt mist als ik vragen mag?

De magnetische sluiting van het verzwaarde klepje Dat is nu een licht klepje zonder magneet. En het opvangbakje onder de trommel.

De rest vind ik niet zo heel spannend

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:30

Mijn bange/schuwe asielkatten update:

De minst bange is helemaal fan van de bak. Geluid van het draaien was even gek, maar ze ging er nieuwsgiering naar zitten kijken en erbij staan. Dan draait ie dus niet verder :') Ze gaat alleen nog op deze bak.

De andere is banger, zij moet echt wennen aan het geluid en gaat op de normale bak. Maar ze durft er wel langs om bij de gewone bak te komen :-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:34

Misschien gaat ze er uiteindelijk dan nog wel op.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:46

Zonnetje81 schreef:

Met 2 Siberen, waarvan er 1 wel liever een bolus in de tuin draait. Kunnen wij 7 dagen doen met LR4 - binnenkort komt de LR5, nu is al de uitrol in de US. Dus ik verwacht binnen afzienbare tijd hier ook wel korting op de LR4. Én welkoop neemt de LR altijd mee in de 20% dagen.
Omdat ik zelf 7 dagen niet fris vindt verschonen wij 2x per week de vuilniszak. Hij is dan zeker nog niet vol. Maar met een week vind ik toch dat je het wel begint te ruiken (zeker in de zomer) en ik ben zelf niet zo secuur met het koolstoffilter - dat scheelt misschien ook. Verschoon liever de zak.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:53

KellyR schreef:
Zonnetje81 schreef:

Met 2 Siberen, waarvan er 1 wel liever een bolus in de tuin draait. Kunnen wij 7 dagen doen met LR4 - binnenkort komt de LR5, nu is al de uitrol in de US. Dus ik verwacht binnen afzienbare tijd hier ook wel korting op de LR4. Én welkoop neemt de LR altijd mee in de 20% dagen.
Omdat ik zelf 7 dagen niet fris vindt verschonen wij 2x per week de vuilniszak. Hij is dan zeker nog niet vol. Maar met een week vind ik toch dat je het wel begint te ruiken (zeker in de zomer) en ik ben zelf niet zo secuur met het koolstoffilter - dat scheelt misschien ook. Verschoon liever de zak.

De bedoeling is wel dat ik dagelijks er naar kijk of om de dag verschoon. Ik zal er meerdere aan moeten schaffen omdat ik een grote groep poezen heb. Ik zal eens kijken of er ergens korting is een keer. BTW vrij is voor mij niet spannend omdat ik het op mijn bedrijf kan aftrekken.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:30

Bellatrix schreef:
Misschien gaat ze er uiteindelijk dan nog wel op.

Dat verwacht ik wel ja. Ze loopt 4-5 dagen achter op de ander. Ze kijkt de kat uit de boom haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:32

Ik ben ook heel benieuwd of die van mij erop gaan. Ik laat ook nog wel 2 normale bakken staan voor de zekerheid. En ik moet op zoek naar grover grit want ik ben bang dat dat van mij erdoorheen valt. :+

Suggesties die ook betaalbaar zijn?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:36

Zijn er nog mensen die iets van een luchtverfrisser of iets dergelijks voor de litter robot 4 bedacht hebben. Ik strooi zelf van die geurkorrels door het grind maar het zou nog net wel iets frisser mogen.

Die koolstof filters… helpen die nu echt? Want dan koop ik er nog een paar. Had alleen altijd het idee dat die niet echt veel doen.

Ik had trouwens onlangs in de aanbieding 2 zakken Biokat Classic meegenomen en had daar nogal wat problemen mee, omdat het te zwaar was ofzo. Ik stap volgende keer weer over naar mijn oude merk met fijnere korrel (Vankat, eigen merk van Ranzijn volgens mij)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:37

Koolstof filters kunnen niet werken als de voorkant open is...of zitten die in de buurt van die opvangbak?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:44

Bellatrix schreef:
Ik ben ook heel benieuwd of die van mij erop gaan. Ik laat ook nog wel 2 normale bakken staan voor de zekerheid. En ik moet op zoek naar grover grit want ik ben bang dat dat van mij erdoorheen valt. :+

https://www.welkoop.nl/sanicat-strong-c ... kg_1426916

Deze is echt top.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:44

Bellatrix schreef:

Wij gebruiken voor onze Revo-loo (waar we superblij mee zijn) de kittyfriend ultra, de roze verpakking, verkrijgbaar bij o.a. de welkoop en pet's place en dat werkt super :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:58

Bedankt, ik ga er naar kijken. Hoeveel moet er dan de eerste keer in die bak? 1 hele zak?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:19

@Zonnetje, die 20% korting van de Welkoop heeft niets met de BTW te maken - gaat over de totale incl prijs :)

@manic, luchtverfrissers schijnen voor de katten echt niet fijn te zijn. Ik gebruik de Biokats Diamond Classic, online veel voordeliger te vinden als ik de winkel. Fijner grit dan de "normale" varianten qua lucht absorptie.
Koolstof filters helpen wel, of je het genoeg vindt moet je zelf ondervinden. Gewoon een keer proberen.
Ik vind het voornamelijk de lucht bij het draaien als de bak open gaat en het ligt er een paar dagen in - is gewoon niet zo lekker, met koolstoffilter is dit wel minder omdat die lucht gefilterd wordt. Maar dat blijf je houden. Als hij niet draait ruiken we echt niets.

@bellatrix, het hoort er juist door heen te vallen. Als je grit te grof wordt, heb je heel veel verspilling.
Het is belangrijk dat het goede klonten maakt en fijn is zodat het gezeefd kan worden. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:19

Bellatrix schreef:
Bedankt, ik ga er naar kijken. Hoeveel moet er dan de eerste keer in die bak? 1 hele zak?

Ik heb een bak van Zedar en daar staat een streepje in. Bij mij is het nog geen hele zak denk ik. Als je er teveel in doet, leegt ie bij mij ook gewoon schoon grit mee dus dat ligt even aan de grootte van je bak.