Beste middel tegen teken/vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Slmt9 schreef:
Gezien anderen hier de werkingsduur van bv bravecto ook als veel langer ervaren, is zoiets ook nog ervaren bij Seresto? Dat 12 uur per dan voldoende is? :o

Verder zag ik ook nog dat er Scalibor was. Zijn daar hier ook ervaringen mee?

Nee absoluut niet, 12h/dag is niet voldoende.
Na een Seresto band die onvoldoende werkte, heeft mijn hond vorig jaar een Scalibor omgehad. Die werkt minder lang dan de Seresto, en is officieel een teken- en muggenband. Seresto is ook een vlooienband.

Slmt9

Re: Beste middel tegen teken/vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Dank je wel voor het delen Lukasje!

Dat van Scalibor las ik op een hondenforum. Daar stond ook bij dat die voor sommigen toch langer doorwerkte dan de 6 maanden die Scalibor aangeeft. Maar als ik jou begrijp merk jij dat verschil niet?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Nee sterker nog. Ik heb jarenlang de seresta en/of scalibor banden gebruikt voor mijn honden maar de werking is lang niet meer wat het is geweest.

Vorig jaar voor het eerst de adtap tablet gegeven . Na 2 tabletten gestopt omdat ik nog nauwelijks teken kon vinden op mijn huidige tekenmagneet.
Dus ik denk dat ik dat dit jaar weer net zo ga doen. Als ik de eerste teken spot krijgt hij van mij z'n eerste tablet

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:48

anca schreef:
Nee sterker nog. Ik heb jarenlang de seresta en/of scalibor banden gebruikt voor mijn honden maar de werking is lang niet meer wat het is geweest.

Vorig jaar voor het eerst de adtap tablet gegeven . Na 2 tabletten gestopt omdat ik nog nauwelijks teken kon vinden op mijn huidige tekenmagneet.
Dus ik denk dat ik dat dit jaar weer net zo ga doen. Als ik de eerste teken spot krijgt hij van mij z'n eerste tablet

Nou het wordt er niet makkelijker van :+

De Adtab is wat milder dan Bravecto en geef je maandelijks toch?
Jij hebt in 1 seizoen maar 2x 1 maand hoeven geven?

Hier was gister de eerste teek gespot :(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Slmt9 schreef:
Dank je wel voor het delen Lukasje!

Dat van Scalibor las ik op een hondenforum. Daar stond ook bij dat die voor sommigen toch langer doorwerkte dan de 6 maanden die Scalibor aangeeft. Maar als ik jou begrijp merk jij dat verschil niet?

Wel, van Seresto was ik niet tevreden, van Scalibor wel hoor. Maar volgens de fabrikant werkt de Scaliborband minder lang. Ik heb hem pas omgedaan begin juni dus wanneer de voorgeschreven werking verstreken zou zijn, was de tekenpeiode ook voorbij.

Lukasje

Re: Beste middel tegen teken/vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Oja, hier de eerste teken vorige week al gespot !

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:47

Slmt9 schreef:
Wij gaan voor t eerst Seresto gebruiken. Hond is zowel gevoelig op de darmen als gevoelig op de huid, dus ik ben benieuwd.
Ga hem in elk geval wel aan haar biothane halsband vastzetten, want die kleur ziet er niet uit.

Heel eerlijk: ik vind het wel sneu dat ze nu 24/7 een halsband om moet. Zeker gezien ze maar een uurtje per dag in tekengebied komt.

Gezien anderen hier de werkingsduur van bv bravecto ook als veel langer ervaren, is zoiets ook nog ervaren bij Seresto? Dat 12 uur per dan voldoende is? :o

Verder zag ik ook nog dat er Scalibor was. Zijn daar hier ook ervaringen mee?

Wat heb je in het verleden geprobeerd?

Als je met dit verhaal bij mij aan de balie kwam bij de dierenarts, had ik je zowel de band als de Bravecto afgeraden.

Het lijkt me niet zo gek idee om deze hond op een milde tablet te zetten welke je in principe maandelijks kan geven, maar dan zelf even in de gaten houden wanneer het weer nodig is.
Ik zou in jouw geval kijken naar iets als Credelio/AdTab/Nexgard/Frontpro kijken(niet te verwarren met Frontline) om de belasting op het lijf minimaal te houden.