Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:19

Snuffelmatten etc gebruiken we ook graag dus lijkt me leuk dat ook hier te laten zien!

Ben momenteel bezig met het maken van een enrichtment kubus

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:31

Core kip eend pompoen, haring, nog meer haring en schapenvet met knoflook :P
Afbeelding

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:34

Hersenwerk is ook hartstikke leuk! Past er wat mij betreft goed bij

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:37

Vanavond op het menu: Darf kvv, Canumi sardines, brok, kefir, stukken paardenvet, groenlipmossel topping, bijenpollen en veendrenkstof.

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:43

Vanavond ook voor de katten weer eens aan de slag gegaan

Afbeelding

Odin werd natuurlijk ook niet overgeslagen
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:51

Oh leuk!! Ik wil het voor de katten ook eens proberen. En dan met name voor Pablo, die vreet echt als een soort graafmachine en probeert daarna nog dat van de andere 3 katten op te eten :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:25

black_kelpie schreef:
Vanavond op het menu: Darf kvv, Canumi sardines, brok, kefir, stukken paardenvet, groenlipmossel topping, bijenpollen en veendrenkstof.

[ [url=m/zFs5Zb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uit interesse: je geeft veel extra tegelijk. Doe je dat dan elke dag? En geef je die extra’s met een speciaal doel? Wissel je nog af met andere? En kan je alle supplementen zo maar met elkaar geven of heb je er die je beter niet samen geeft ?
Sorry voor de vele vragen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:49

Lukasje schreef:
Uit interesse: je geeft veel extra tegelijk. Doe je dat dan elke dag? En geef je die extra’s met een speciaal doel? Wissel je nog af met andere? En kan je alle supplementen zo maar met elkaar geven of heb je er die je beter niet samen geeft ?
Sorry voor de vele vragen.

Normaal niet, maar ze is behoorlijk afgevallen na een operatie een paar weken geleden (baarmoederontsteking), dus ik geef haar wat extra bij om weer een klein beetje aan te zetten. Daarbij krijgt ze supplementen voor de weerstand (ze staat sinds een paar dagen weer op antibiotica) en gewrichten (ze is 13 en fysiek nog heel goed, hou ik graag zo).

Voor zover ik weet geef ik niets wat niet samen gegeven kan worden, wellicht kan iemand anders je daar meer over vertellen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 23:35

Black_kelpie mooie bak <3

Lukasje, je moet echt per supplement bekijken of het samen kan met andere supplementen. Wat betreft extra’s is het afhankelijk van je hond. Van mijn drie honden is er één waarvan ik het gewicht in de gaten houd, eentje die echt neiging heeft tot dik worden en bij haar let ik nog meer op en eentje die ik oneindig veel extra’s kan geven en dan wordt hij nog niet dik. Ik probeer de honden maandelijks te wegen om in de gaten te houden welke kant hun gewicht op gaat, maar je kunt met voelen aan de ribben al een mooie indicatie hebben. Sommige extra’s kunnen een speciaal doel hebben, zoals groenten, bottenbouillon en dergelijke. Sommige extra’s zoals een koekje erbij zijn gewoon voor de leuk :D De meeste mensen wisselen af in extra’s, maar dat is ook weer afhankelijk van de reden. Mijn honden hebben geen serieuze/chronische gezondheidsklachten, maar ik wil hun gezondheid wel graag ondersteunen dus ik wissel een en ander af. Nu bijvoorbeeld de toppers van Onyx Dog Enrichment, heel leuk om te proberen, gezond en daarbij al een verrijking an sich om verschillende kruiden/planten/etc aan te bieden.

Dit waren onze likmatten vanavond. Farm Food Fresh pens & hart, bottenbouillon en burger van eland. Voor het eerst biologische bijenpollen en biologische brandnetel, ging er bij alledrie heel goed in :D En bij Bandhu cottage cheese, bij Halo cottage cheese en blauwe bessen. Elmo wordt daar niet blij van, maar die at de rest wel op :):)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik trouwens zo leuk vind aan deze manier van voeren is dat je ook zoveel over je honden en hun verschillen leert. Bandhu begon met de burger en kauwde het stukje bottenbouillon zo weg, daarna at hij het vlees. Halo at eerst het vlees, daarna de bottenbouillon en de burger en daarna de blauwe bessen. Elmo at om de extra’s heen, letterlijk de burger lag er nog met een klein bultje vlees eronder :') en pakte toen pas de burger en schraapte toen langzaam het blokje bottenbouillon stuk.

Weet iemand of je bottenbouillon zo vanuit de vriezer kan geven, of dat je het beter kunt laten ontdooien?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:19

Ik geef Meeko nu ook wel duidelijk meer extra's dan normaal, dus dat is wel in de gaten houden denk ik... Hij zit nu goed in zijn vel, ribben zijn voelbaar maar niet te duidelijk of bedekt onder vet. Hij heeft wel een dikke vacht dus het is wat lastig voelen altijd :D
Daarnaast groeit ie nog steeds, dus is het sowieso kijken wat ie nodig heeft als ie nog wat groter wordt.

Vandaag had hij voor het eerst een ei, daar at hij echt omheen, maar hij is uiteindelijk wel verdwenen. Toch goedgekeurd denk ik?
Ik vind het echt leuk om te kijken hoe hij het opeet en waar zijn voorkeuren liggen. Hardere dingen gaan mee naar zijn kussen om daar opgegeten te worden, maar eerst moet het vlees op vindt hij. :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 01:27

Dankje voor de toelichting !

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:55

Het is super leuk om te zien waar de voorkeuren liggen :D :Y)
Vandaag naar de markt weer fruit halen
Op zoek naar een goed tuig.. ruffwear is het niet voor de pup… denk dat het annyx wordt. Er is al wat onderweg, maar dit zit zo beroerd dat er vandaag nog iets anders moet komen
En ze hadden weer een lekker ontbijtje vanmorgen na een heerlijke snuffelwandeling
Afbeelding
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:55

Afbeelding

Afbeelding

2 blije helpers met het pakketje van kwispel en relax!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:48

Jaaaaaa *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 13:59

Jeetje _O- _O- overtreffende trap hoor! Nu wel hopen dat Wolf weer gaat eten natuurlijk. Maar die creaties die jij gaat maken worden moeilijk om te weerstaan denk ik :D

Wanneer had je besteld? Zit ongeduldig op die van mij te wachten :o

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:09

En ik nog zeggen tegen Hilde dat ze zoveel besteld had. Ik blijkbaar ook _O- had niet verwacht dat het zo veel zou zijn O:)

Ik heb afgelopen maandag besteld! Duurde wel eventjes dus maar het wachten echt meer dan waard! Ga zo gelijk iets lekkers in elkaar knutselen :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:12

Tribunals schreef:
Jaaaaaa *\o/*

[ [url=m/ExvZQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zLMdfn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jemig!!! Have fun ermee!!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:13

Oh wauw _O- _O-

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:14

De collectie!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lunch van vandaag! Gestoomd vlees, groente mix van Keetjes, een stuk konijnenoor en suplementen voor onze stabij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen de pootjes van aus gewassen met zilvershampoo. Straks nog even de kraag en broek kammen en dan is ze klaar voor de show morgen.

Eendje likmat met wat bevroren fruit werkte met wassen echt mega goed!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:29

Mooie creaties weer!
Slechte invloed hebben jullie! Vanochtend een honeycomb van sodapup gekocht. Twijfelde of mn bullemans er wat mee kon maar ging goed! Ik begin met brokjes onderin want zijn tong is niet zo lang.
Daarna vlees, had een zak diepvries vlees geit gekocht, van de kleine hamburgers. Heel fijn want dan kan ik er elke x 2 uithalen ipv zo'n hele worst. Afgetopt met een gekookt worteltje en parmezaanse kaas die ik nog over had haha _O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:33

Oooh Tribunals <3 <3 <3 Ziet er goed uit!! Jij hebt inderdaad ook een pakket vol :') Ben heel benieuwd wat je van die zakjes met fruit vindt. De Smoothiedog had ik ook al op mijn wenslijstje gezet :=

Wat een heerlijke verzameling Bo_Y! Ik moet me echt inhouden om nu niet meer te kopen als ik jullie posts zie haha! Succes op show morgen.

Wat een verwennerij Macs, tof! Klinkt alsof dit topic een prima invloed op je heeft :P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:54

Haha @bo_y ik heb jouw bestelling gister volgens mij ingepakt zien worden _O-
Super leuke collectie heb jij ook! De mountain grubmatten vind ik zo leuk he <3 veel succes op show!!

Wauw Tribunals wat een mega bestelling! :D super tof!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 15:55

Prima verzameling Bo :D succes met de show morgen!

Ik heb weer wat vragen O:)
Hoe bewaren jullie het vlees in de koelkast? De kvv worsten dus.

En heeft iemand tips voor calorie arme snacks? Max moet de komende weken echt nog rust houden en minimaal wandelen -O-
Spelen doet hij eigenlijk niet dus trektrouwen of een piep eend doet hem niks. Heel soms vind hij een knuffel slopen wel leuk.

Smoothie (met water of yogurt) is denk ik wel een goede? En een stuk kophuid is hij lang mee bezig maar ik weet niet of dat nu handig is om veel te geven?
Ik heb een olijfboom-stok gekocht en die vind hij wel erg leuk :)
Snuffelmat heb ik, dat is in verhouding ook niet zoveel eten natuurlijk. En wat brokjes in een doos met lege wc rollen en wat papier.
Hersen spelletjes, dus die Trixie puzzels, doet hem niet zoveel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:58

Ik zit te denken om veendrenkstof te kopen, het promoot betere stoelgang en aangezien Meeko nog wel eens iets eet wat niet moet (en hij recent al een darminfectie had daardoor), lijkt me dat wel fijn. 't Zou ook de cavia's kunnen helpen met de overgang naar buiten in de zomer.
Iemand er goede ervaringen mee?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:11

Century schreef:
Ik zit te denken om veendrenkstof te kopen, het promoot betere stoelgang en aangezien Meeko nog wel eens iets eet wat niet moet (en hij recent al een darminfectie had daardoor), lijkt me dat wel fijn. 't Zou ook de cavia's kunnen helpen met de overgang naar buiten in de zomer.
Iemand er goede ervaringen mee?

Ik heb het eerder regelmatig gegeven en sinds kort ook weer vanwege wederom een antibioticakuur, heb altijd wel het idee dat het goed werkt op de maag en darmen :j