Niet zelf je puppy uit mogen zoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:31

sasja0705 schreef:
Kuggur schreef:
Nee natuurlijk niet. Hoe kom je tot die rare conclusie?

Zo lees ik jouw worden... en een 6 maanden oud verknalde pup of veulen kost een fokker behoorlijk wat geld,tijd en inspanning om dat weer goed te krijgen plus dan een geschikt huis te vinden.

Btw : geef je je hond of kat af bij het asiel, kost je dat zelfs geld...

Niet iedere hond die afgestaan wordt is verknald :?.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:40

Mijn toen net geen 10 maanden oude herplaatser was absoluut niet verpest oid.
Hij was wel flink aan het puberen en gebruikte zijn tandjes in spel waardoor zijn vorige eigenaren besloten dat hij vals en onhandelbaar was en weg moest. :roll:
De start was aardig pittig, hij was me ontzettend aan het uittesten en me daarbij 3 stappen voor maar toen we eenmaal op elkaar ingespeeld raakten bleek het een gouden hondje te zijn qua karakter.
Nog steeds regelmatig vrij ondeugend, dat zit gewoon in hem en mag hij ook uiten binnen bepaalde kaders.
Verder ontzettend stabiel, vriendelijk naar mens&dier, altijd vrolijk, kan overal mee naartoe etc, alleen niet werkwillig en zeer will to please himself en dat kan best lastig zijn als je een hond verwacht die bij wijze van spreken met een vingerknip in de houding springt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:41

AyDeeDee schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar denk ik wellicht te makkelijk als ik zeg waarom bespreek je dit niet gewoon open en eerlijk met de fokker? :') lijkt me een hoop minder moeite en gedoe dan een discussie topic openen :x en nee niet alle dieren uit een asiel zijn standaard probleem dieren hoor, is maar net wat je wil zien denk ik..

Wie zegt dat ik dit niet gedaan heb?
Er wordt hier geïnsinueerd dat ik gedoe heb met de fokker, of helemaal geen contact heb gehad hierover en dat is helemaal niet zo.

Mijn topic was bedoelt om te kijken of het eigenlijk wel normaal is om als fokker zoveel eisen te stellen en te beslissen voor iemand anders welke hond ze de komende 15 jaar in huis halen.

Ik heb zelfs bij een ras gekeken en daar moest een teefje na 2 jaar terug om bij de fokker een nestje te krijgen :(:) Wat een waanzin. Ik vind het in ieder geval niet normaal. Als je als paardenfokker zulke contracten op zou stellen verkocht je nooit weer wat en terecht.

En die asieldiscussie weer, zucht. Ik hoef geen problemen van een ander. Voed liever een pup zelf op tot fijne hond.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:46

kiwiwitje schreef:
In mijn geval staat er wel in t contract dat de hond altijd als eerste aan ons aangeboden moet worden. En dat als wij de hond niet in huis kunnen / willen nemen we met ze opzoek gaan naar een nieuw huisje. Maar dit is wel in overleg met de baasjes. Het eerste wat ik dan dus vraag of ze zelf iemand hebben en wat hun vinden dat voor de hond t meest passend is. Wat niet wil zeggen dat we daar 100% mee in gaan. Maar we nemen t mee.

Deze omschrijving begrijp ik wel. Dat is ook een stuk behulpzamer beschreven dan onder elk beding de hond terugeisen. Ik neem aan dat ook jij wel door hebt wie er echt serieus en eventueel fanatiek met de honden zijn. Sommige mensen zitten echt een beetje in die hondenwereld en dan hebben ze misschien ook sneller een goede plek gevonden dan de fokker. Ook omdat ze de hond zo goed kennen omdat er veel energie en tijd in is gestopt. Niet dat dat bij een standaard gezin nìet wordt gedaan, maar wel anders. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Dan zou je als fokker toch meer naar de huidige eigenaar luisteren hoop ik. Je eigen gevoel telt natuurlijk ook, dus het is wel fijn als je beide in het proces blijft.
Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden de fokker van mijn hond erbij te betrekken. Maar de fokker van mijn hond is dan ook een heel leuk mens :D
kiwiwitje schreef:
We hebben een paar maanden geleden een hondje herplaatst van ons. Ze was helaas gewoon niet meer passend in het gezin mede door de andere (oude met de nodige gebreken) hond.
Hun vonden dat ze het beste bij een ouder echtpaar terecht kon komen waar ze alle aandacht alleen voor zichzelf had. En hoewel ze geweldig is met kinderen vonden hun het niet passend ivm aandacht moeten verdelen en bij hun lukte dat niet.

Ze zit nu wederom in een jong gezin, kindje even oud als van de vorige baasjes. Vrijwel altijd iemand thuis en een grote boerboel als maatje.
Hun hebben altijd een staffie gehad en hun kunnen het wel combineren met het kindje in huis en gaan graag hele stukken met en zonder kind wandelen en bij hun past de situatie wel. Hondje zit daar geweldig op haar plek. In dit geval is ze via ons uitgeplaatst en niet verkocht. Dit was vooral op verzoek van het nieuwe gezin. Zo kunnen hun op t gemakje wennen en kijken of de match zo goed blijkt als gedacht en mochten ze toch willen fokken kunnen we dat samen doen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen de situatie van herplaatsen goed inschat in wat wel of niet past bij de hond. En dat je eigen , niet passende situatie, niet direct betekend dat t vanuit de hond misgaat en niet werkt. T enige wat de oude baasjes lastig vonden is dat ze nu in een deels dezelfde situatie terecht kwam en de nieuwe baasjes hierin wel kunnen bieden wat hun niet kunnen wat als falen voelde.
De nieuwe en oude baasjes hebben regelmatig contact. En hebben ook kennis gemaakt voordat ze zou verhuizen.

Goed voorbeeld.
Ook een van de redenen dat ik nooit uitga van de beschrijving van vorige eigenaren als ze bijvoorbeeld niet met kinderen zouden kunnen.
Ik snap ook wel dat het lastig is te erkennen dat een ander dezelfde situatie wel kan handelen en jij niet. Dan is het alleen maar fijn dat een betrokken fokker dit met je bespreekt en het begeleidt naar een goed einde voor beide. Zeker in een situatie als deze is het ontzettend fijn als je je hond weg hebt bij een goede fokker die je kan ondersteunen en helpen. Die ook verstand heeft van hondengedrag.

Ook in jouw antwoord, hoewel je het dus (iets zachter) hebt omschreven dat de hond terug moet, zie ik het niet als harde eis. Jij bent graag betrokken bij de herplaatsing en dat vind ik juist heel veel waard. Je bent bereid de hond terug te nemen of wil dat zelfs het liefste, om de hond juist te herplaatsen, maar overlegt met de huidige eigenaar.
Zoals KimD omschreef moet de hond ten alle tijde terug naar haar. Daar zou ik nooit voor tekenen en het hele feest voorbij laten gaan. Als je mij een goede baas vindt voor je pup, dan vertrouw je me ook met het welzijn van de hond. Dus ook als er een keer iets is en ik ben daar óók serieus mee bezig als ik me tot jou wend. Ik zal nooit achter de rug van de fokker omgaan. Maar mijn hond volledig moeten afgeven en hem nooit meer zien terwijl ik vlakbij ook meerdere topplekken heb zou me echt veel pijn doen. Dat ik geen vertrouwen krijg het beste voor mijn hond te regelen.
En nogmaals; altijd zal ik de fokker inlichten.

Ik denk dat een eigenaar als jij het ook heel naar zou vinden. Heb je een heerlijke hond die je om wat voor reden dan ook kwijt moet raken, gaat iemand die hem minder goed kent dan degenen die jij geschikt voor hem vindt, hem bij je weghalen.
Ik kan me gelukkig niet voorstellen dat ik mijn heren ooit weg moet doen, maar je weet maar nooit. Ik word bij de gedachte al naar.
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 25-04-23 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:47

Ik zou die asieldiscussie lekker negeren, daar heb je niks aan.

Maar ik ben wel benieuwd wat je nu gaat doen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:53

sasja0705 schreef:
Kuggur schreef:
Nee natuurlijk niet. Hoe kom je tot die rare conclusie?

Zo lees ik jouw worden... en een 6 maanden oud verknalde pup of veulen kost een fokker behoorlijk wat geld,tijd en inspanning om dat weer goed te krijgen plus dan een geschikt huis te vinden.

Nee, je legde me woorden in de mond die niets te maken hebben met mijn mening.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:55

sasja0705 schreef:
Kuggur schreef:
Tsja, een hond van maar 6 maanden oud terug eisen zonder er een cent voor te betalen is nogal absurd.
Dan eigen je je als "fokker" veel meer rechten toe dan plichten (een algemene indruk die ik van die koopcontracten krijg).
Het schijnt een vreemde ontwikkeling te zijn in de hondencultuur. Vul eens veulen voor pup in in die situatie....

Zou jij dan voor een door koper verknald "product" daadwerkelijk geld betalen als fokker ?
In de eerste 6 maanden wordt pup/veulen gevormd.
Zowel positief als negatief.
Dus jouw koper vernaggelt jouw fokprodukt, waar je geld en alles wat er bij hoort geïnvesteerd hebt.
Dan komt koper terug en wil het volle pond ervoor.
Dat zou je hem/haar dan geven ?

Dat is nog maar de vraag of de koper hem vernaggeld heeft, niet alle fokkers steken even veel tijd en moeite in hun puppy's en ook niet alle fokkers fokken honden met de beste karakters. Het feit dat je je zelf fokker noemt wil niet zeggen dat je meer kennis hebt dan een ander.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:57

Niet je hele topic door gelezen;

Wij hebben een Chodsky Pes, wilde een actiever ras dan onze Berner en een (for)maatje kleiner. Voor ons is destijds ook de pupkeuze gemaakt door de fokker en ik kan niet anders zeggen dat dit fantastisch heeft uitgepakt. Onze CP matcht op alle wensen die voorzover op dat moment van de hond afgelezen konden worden en ik denk dat dat voor alle eigenaren van de nestgenootjes geldt.

Wij wilde een stabiele hond in ons gezin, gemoedelijk, geen baasje of dominant type. Onze pup was het laagste is rang , geen onrust stoker, ging z’n eigen gang ondanks z’n drukke nestgenoten en geen ontzettend inventieve hond. Geen type die je zou plaatsen bij iemand die als voorkeur een actieve sportopleiding heeft, wil gaan mantrailen of speuren, maar wel super geschikt voor een jong gezin met geen extreem sportieve wensen.

Op uiterlijke kenmerken hadden we voorkeur voor een andere reu, maar als ik nu kijk hoe deze reu is door ontwikkeld was het voor ons een maatje teveel geweest. Dat had de fokker destijds goed gezien.

Mijn ouders hebben recent een parson Russel opgehaald. De plaatsing van de pups verliep hier eveneens op aanwijzing van de fokker!

Succes met je keuze!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:59

Wij hebben hier mechelse herders en ik zou nooit van iemand kopen die mij een pup toe zou wijzen. :o
Ik zag een paar pagina's terug iemand zeggen dat de fokker het dus toch wel beter weet omdat de teruggetrokken pup nu heel stoer was. Tja. Wij hebben alle keren de meest gemoedelijke, rustige pup er uit gekozen. We hebben één pittig karakter dat je echt niet zomaar aan iedereen moet toe vertrouwen. Hij is de rustigste van de drie in zijn normale doen en de meest zelfzekere maar ook degene met het moeilijkste karakter IMO.

We hebben één hond die extreem nerveus is in alles wat hij doet, de enige met wie hij enigszins kalmeert is met mij. Mijn man traint met hem maar alle bezigheden buiten het trainen met deze hond zijn voor mij omdat hij zo extreem is tenzij ik hem bij me pak. Ik ga dus ook regelmatig met hem op de zetel zitten zodat hij zich neer legt en rust bv.

En dan hebben we nummer drie (opnieuw: Alle drie de pups gekozen op dezelfde manier he.) die thuis kwam, onder de vrachtwagen kroop en daar zo'n twee uur gezeten heeft voor we hem er onder uit kregen. >;) twee dagen later kroop ie op training onder de struiken en zijn ze daar ook een uur bezig geweest met speeltjes enz om hem er onder uit te krijgen. :+ Toen hij die fase voorbij was begon hij met angstgrommen. Dat dus gecorrigeerd voor het kon ontwikkelen tot angstbijten maar het blijft een hond die we bij ons houden als er bezoek komt voor alle partijen hun comfort.

Op 12 weken allemaal volgens dezelfde criteria gekozen door ons. zelfde ras, zelfde fokker, twee van de 3 honden hebben dezelfde vader. Drie totaal verschillende karakters nu ze volgroeid zijn. Dus nee, ik zou een fokker mij geen hond laten toewijzen "omdat hij de honden kent". :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:07

_San87_ schreef:

Niet iedere hond die afgestaan wordt is verknald :?.[/quote]

Nee, natuurlijk niet, het ging hier om de 6 maanden oude pup van een paar berichten terug...

Wintu

Re: Niet zelf je puppy uit mogen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:14

Wij hebben altijd dezelfde fokker en hebben zekers wensen, zo wilden wij dit maal een reu, een boxer, liefst geel, maar mocht die er niet tussen zitten dan was gestroomd ook prima. We hebben meerder honden en ik zoek wel iets waarvan ik denk dat het er bij past, eentje met karakter het liefst :D In samenspraak met de fokker zijn we tot de keuze van een hond gekomen, voordeel was wel dat wij eerste nestkeuze hadden, dus niet gebonden aan verzegde pups.

Voor herplaatsing zou ik persoonlijk altijd contact opnemen met de fokker. Het zijn geen honden voor iedereen en sommigen verkijken zich er op, ik neem aan dat zij wel de liefhebbers weten en een goed adresje kunnen vinden. Maar gelukkig is dat hier helemaal niet aan de orde :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:22

[***] schreef:
AyDeeDee schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar denk ik wellicht te makkelijk als ik zeg waarom bespreek je dit niet gewoon open en eerlijk met de fokker? :') lijkt me een hoop minder moeite en gedoe dan een discussie topic openen :x en nee niet alle dieren uit een asiel zijn standaard probleem dieren hoor, is maar net wat je wil zien denk ik..

Wie zegt dat ik dit niet gedaan heb?
Er wordt hier geïnsinueerd dat ik gedoe heb met de fokker, of helemaal geen contact heb gehad hierover en dat is helemaal niet zo.

Mijn topic was bedoelt om te kijken of het eigenlijk wel normaal is om als fokker zoveel eisen te stellen en te beslissen voor iemand anders welke hond ze de komende 15 jaar in huis halen.

Ik heb zelfs bij een ras gekeken en daar moest een teefje na 2 jaar terug om bij de fokker een nestje te krijgen :(:) Wat een waanzin. Ik vind het in ieder geval niet normaal. Als je als paardenfokker zulke contracten op zou stellen verkocht je nooit weer wat en terecht.

En die asieldiscussie weer, zucht. Ik hoef geen problemen van een ander. Voed liever een pup zelf op tot fijne hond.

Dan vermoed ik dat een teef onder fokkersvoorwaarden is geplaatst. Dan betaalt de nieuwe eigenaar geen cent voor de pup, maar moet er wel 1 of meer nesten mee worden gefokt. Genoeg mensen die dat wel willen doen, persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen. Als ik kies voor een hond dan is het mijn hond en betaal ik en bepaal ik wat er mee gebeurt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:44

Onder fokkersvoorwaarden is zelfs niet altijd een gratis hond hoor, ken er ook die vragen nog een bedrag voor de hond.

Ik heb er gezien in gastgezin waar de teef met 10 jaar nog een nest moest hebben, nest kreeg geen NHSB papieren uiteraard, maar wel isds (Border collie).
En die "fokker" wilde de teef niet terug geven aan het gastgezin, omdat die het daar niet mee eens waren, daar is nog een rechtszaak over gevoerd destijds, omdat het vermoeden er was dat het gastgezin de teef wilde laten steriliseren.

Dat soort zaken alleen al maakt dat ik nooit een hond onder fokkersvoorwaarden zou willen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:50

Sansevieria schreef:
Onder fokkersvoorwaarden is zelfs niet altijd een gratis hond hoor, ken er ook die vragen nog een bedrag voor de hond.

Ik heb er gezien in gastgezin waar de teef met 10 jaar nog een nest moest hebben, nest kreeg geen NHSB papieren uiteraard, maar wel isds (Border collie).
En die "fokker" wilde de teef niet terug geven aan het gastgezin, omdat die het daar niet mee eens waren, daar is nog een rechtszaak over gevoerd destijds, omdat het vermoeden er was dat het gastgezin de teef wilde laten steriliseren.

Dat soort zaken alleen al maakt dat ik nooit een hond onder fokkersvoorwaarden zou willen.

Ik ook niet. Met geld toe ook niet.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:04

Ik heb hier ook een opvang teef zitten onder 'fokkers voorwaarden'. Ben al de 5e eigenaar := Ze heeft eerst een jaar bij iemand gezeten, maar fokker heeft haar toen teruggehaald, toen bij oud clubgenoot gezeten. Maar er kwamen kinderen in het spel en daar kon ze absoluut niet mee overweg.

Maar kon dus toen niet meer terug naar de fokker. Uiteindelijk is ze bij mijn ouders terecht gekomen. Alleen gezondheid van stiefpa ging gegeven moment achteruit, waardoor ze niet meer de uitdaging kon krijgen die ze nodig had.

En nu zit ze hier. Inmiddels ook gecastreerd vanwege bmo. Maar zoveel verhuizen heeft haar niet goed gedaan. Maar we hebben een manier gevonden, waarop ze gelukkig is.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:05

pinto_1 schreef:
_Christina schreef:
Geld terug is puur coulance van een fokker, de fokker is daar niet toe verplicht.
Technisch gezien is een hond een product en heb je als consument geen recht op geld terug. Je zou misschien nog kunnen beargumenteren dat het aan de deur kopen is op het moment van ophalen, dan heb je 14 dagen bedenktijd. Een andere situatie is het als de hond ziek zou worden binnen 6 maanden en dat niet aantoonbaar de schuld van de koper is.
Ik ben geen jurist, dit is kort samengevat uit informatie over consumentenrecht op de website van de consumentenbond.

Maar dan kan de fokker ook niet eisen dat de hond terug moet.

Als je de hond beschouwt als product zou dat dus betekenen dat bijvoorbeeld de Mediamarkt mijn kapotte tv terug wil hebben maar er niets voor geeft.

Jawel, dat zou dan in het contract kunnen staan dat je bij de koop hebt getekend. En hoe rechtsgeldig dat verder is, is hier al eerder aan bod gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:28

Die teef vroegen ze gewoon 3000 euro voor :+
Ik wist niet wat ik hoorde
Ook nog heel zielig, de hond moet voor de bevalling uit haar vertrouwde huis en bij een vreemde bevallen. Er was een teefje onder die voorwaarden daar die had een hol gegraven in de tuin. Ik denk om zich veilig te voelen. Echt zo sneu. Ras snel uit mijn hoofd gezet en een hond erbij genomen van het ras dat we al hadden.

Ik vind die hele hondenfokkerij een hele rare wereld en ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat we in het verleden niet nog een nestje hebben gedaan met de dochter van onze eerste hond. En dan daar weer een teefje van hadden gehouden dan hadden we met dit gedoe niet gezeten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:45

_San87_ schreef:
Sansevieria schreef:

Ik ook niet. Met geld toe ook niet.

Ik ook niet, ik ken geen verhaal waar het naar tevredenheid ging.
Voorbeeld van iemand die echt overtuigt was goede afspraken te hebben gemaakt. De teef moest bij de fokker bevallen want die had de ervaring met fokken. Teefje kwijnde daar weg en eigenaar kon niet dagelijks heen door de afstand.
Heeft na twee nesten gezegd dat ze dan liever de teef alsnog wilde kopen. Kon, maar dan moest er ook worden gepraat over de kosten van de misgelopen nesten. Mochten er toen nog maximaal 5 zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:12

Een fokker mag zelf bepalen hoe hij / zij het doet met de puppy's wel of niet laten uitkiezen.
Er zijn geen regels voor.

Of wel of niet een gedragstest laten doen, hoewel als dit gedaan wordt dit vooral met werkrassen is.
Mijn ene hond heeft ook met 7 weken een gedragstest gehad, aan de hand van die uitslagen werden de puppy's aan de eigenaren toegewezen. Je mocht best van te voren een voorkeur aangeven en zo mogelijk werd daar rekening mee gehouden.

Bij ons andere hondje mochten de mensen die als 1e op de wachtlijst stonden eerst kiezen, dan de 2e etc

En als een werkwijze van een fokker je niet bevalt, dan kan je zelf besluiten er mee te stoppen en naar een andere fokker te gaan. Daar is iedereen vrij in, en zullen ze ook geen probleem vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:13

[***] schreef:
Die teef vroegen ze gewoon 3000 euro voor :+
Ik wist niet wat ik hoorde
Ook nog heel zielig, de hond moet voor de bevalling uit haar vertrouwde huis en bij een vreemde bevallen. Er was een teefje onder die voorwaarden daar die had een hol gegraven in de tuin. Ik denk om zich veilig te voelen. Echt zo sneu. Ras snel uit mijn hoofd gezet en een hond erbij genomen van het ras dat we al hadden.

Ik vind die hele hondenfokkerij een hele rare wereld en ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat we in het verleden niet nog een nestje hebben gedaan met de dochter van onze eerste hond. En dan daar weer een teefje van hadden gehouden dan hadden we met dit gedoe niet gezeten

Ik weet niet of je de fokker hebt ingelicht dat je verder gaat kijken, maar dat zou ik wel doen voordat je met modder gaat gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:16

Die teef onder fokvoorwaarden is al 2 jaar geleden en ik heb me daar niet eens op de lijst laten zetten dus maak je maar geen zorgen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:21

Nee dikke prima, is niet mijn leven. Maar ik ben wel heel benieuwd wat je vervolgstappen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:30

Die zijn er niet want het was al goed geregeld voor dit topic
De rest bedenk je er zelf bij

higginsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:34

ik heb geen 11 pagina's doorgelezen :o

De laatste pup die we hebben gekocht, daar hadden wij eerste keus
Toen ik het nestje zag wist ik het meteen, ik hoefde niet verder na te denken. Dat werd haar, ik zag de andere pups niet eens meer
Ik denk ook niet dat ik akkoord was gegaan als de fokker anders had besloten, dan was ik ergens anders weer opnieuw begonnen....

Ik doe dit soort dingen heel erg op gevoel, er was totaal geen twijfel en nu nog steeds totaal geen spijt.

Overging heb ik alles kunnen volgen, wanneer de dekking was, de zwangerschap, de geboorte, hoe ze steeds meer een hondje werd. Maar op de foto's en filmpjes had ik nog geen voorkeur, die had ik pas toen ik het nestje in het echt mocht bewonderen
Laatst bijgewerkt door higgins op 25-04-23 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:35

Wat een charmante reactie naar mensen die oprecht geïnteresseerd zijn......