Daphara schreef:Jeetje, ik vind dat er wel heel heftig op TS gereageerd wordt en de eigenaar van de hond gigantisch in bescherming genomen wordt.
Zoals ik het begrijp als ik alleen TS haar berichten lees.
- Autistische zoontje van TS gaat mee naar school om andere kind van TS op te halen
- zoontje heeft deze hond al vele malen geaaid (moet toestemming van de eigenaar) en dit is altijd goed gegaan
- Vlak voor de zomervakantie ging het voor het eerst mis en hapte de hond tijdens het aaien naar het gezicht van het zoontje van TS, die er gelukkig vanaf kwam met alleen een scham op de wang
- Sinds de zomervakantie is er nu weer 2x een incident geweest, waarbij de hond dreigend gedrag heeft vertoond
- TS is doorgaans vroeg/ruim op tijd bij de school aanwezig, haar zoontje gaat dan op het schoolplein spelen
- Eigenaar van de hond staat niet altijd op ongeveer dezelfde plaats, dus TS heeft niet altijd door waar de hond zich bevind.
Ik kan me heel goed voorstellen dat TS haar kind wel eens een momentje uit het oog verliest op het plein, het zou in theorie een veilige plek moeten zijn voor kinderen, als ouder sta je ook wel eens te praten met een andere ouder. Laten we wel wezen, wanneer die deuren open gaan en 100+ kinderen komen naar buiten krioelen, dan kun je best eens een momentje nodig hebben om je eigen kind er tussenuit te pikken. Ik heb mijn 4 jarige neefje nu 4x opgehaald van school en het is echt niet mijn grootste hobby, veel te veel kinderen en drukte, alles schiet alle kanten uit, veel gegil, gepraat en geschreeuw (over enthousiaste kinderen die in 30 seconden een schooldag samenvatten voor mamma) niet mijn ding.
TS kan niet zomaar haar kind thuis laten, daarin tegen kan een hond prima thuisgelaten worden. Ik zou als eigenaar van een hond er ook niet voor kiezen om bij een school te gaan staan. Laat ik het zo zeggen, mijn paarden zijn geweldig met kinderen, maar toch zou ik nooit met paard en wagen mijn neefje van school halen. Want als eigenaar van een dier ben je 100% verantwoordelijk om te zorgen dat een kind niets overkomt. Hoewel elk kind moet weten dat die niet zomaar een paard moet benaderen, kan ik als eigenaar natuurlijk op mijn klompen aanvoelen dat niet elk kind dat ook niet doet.
Daarom vind ik de honden eigenaar ook fout in deze, de hond heeft al een keertje gehapt en 2x gewaarschuwd, dan neem je de hond imo toch niet meer mee? Of je zorgt dat die een anti bijt band om de snuit heeft tijdens het wachten, die weer af kan op de wandeling naar huis (als om één of andere reden de hond echt niet thuis kan blijven).
Een schoolplein is voor kinderen, niet voor dieren, imo gaan kinderen voor op dieren.
Waar lees je deze drie want die heb ik nergens uit de berichten gehaald? Zo ver ik lees is er één keer gehapt en één keer gegromd?