Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:07

Dan zou ik haar inschrijven in Yearling Class, dat is de klasse voor honden van 12-24 maanden.

Anders moet ze, gezien het aantal CAC/CACIB dat ze heeft in de Open Class tussen alle kampioenen die vaak ook al wat ouder en meer ‘af’ zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:38

Welk ras heb je? Niet elk ras heeft een yearling klasse. Als er geen yearling is moet ze in open. Ze heeft voor de andere klassen sowieso te veel cac’s

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:23

Ik zou met een teckel gaan.

Waar kan ik dat terugvinden of yearling klasse bestaat voor mijn ras?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:48

Op fosedata waar je inschrijft. On the schedule zie je welke klassen er voor je ras zijn uitgeschreven.
Gezien er meerdere soorten teckels zijn kan ik voor je nu niet nakijken :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:54

Ik zie op je foto’s dat je smooths hebt.
In UK is de kaninchen niet herkend. Dus je hebt standaard en miniature. Voor de standard is er geen yearling class uitgeschreven. Voor de miniature wel.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 06:22

Wat zijn jullie plannen voor de komende tijd vóór Crufts (voor degenen die gaan)? Ik heb afkickverschijnselen dus twijfel om nog ‘even’ heen en weer te gaan naar Denemarken begin februari. Of anders de open show in Rijssen even mee te pakken. Maar ik vind het leuker als er meer van mijn ras zijn. Plannen is even lastig nu omdat ik ziek ben maar ik denk dat ik spijt krijg als ik me beter voel en niks heb ingeschreven -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:33

Showtrainen, crufts is me even duur zat :') _O- Ik ga wel de hond van een vriendin voorbrengen in Groningen, maar mijn eigen honden hebben geen shows meer voor nu.

Ik moet voor mezelf het juiste tempo weer even zien te vinden met Parker. Die heeft beter gangwerk en dus gaan we wat harder, maar meneer vind het wel weer tof om te ontdekken hoé hard we mogen gaan omdat ik nog zoek en het rastypische tempo is het niet altijd daardoor zegmaar :') Je probeert eens wat als 2-jarig ondeugd :)) Maar dat moet wel weer even goed voor crufts.

Het showjaar met Jarv is trouwens nog mooier afgesloten dan ik had kunnen wensen <3 Naast z'n beide kampioenschappen, is hij ook beste cardigan reu geworden van de toppercometitie 2024 van de corgi club :D
Het showen is voor hem nu klaar op een bezoekje naar een KCM voor de veteranenklasse na.
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:21

Ik heb nog niets definitief gepland. Wel staan er een aantal op het 'misschien' lijstje.
Ginger is vandaag 9 maanden geworden, dus vanaf nu staat ze in de jeugd.

Ik denk er over om naar Rijssen te gaan, gewoon voor de oefening, voor de leuk. Om te kijken hoe ze zich in de jeugdklasse presenteert.

Helaas functioneert mijn lichaam alleen niet zoals ik zou willen, dus daarom durf ik niet vooruit te plannen en al definitief bij shows in te schrijven.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:25

Met een van de honden waarmee we naar Crufts gaan, gaan we dit weekend naar Genk en ook nog naar Mouscroun. De andere twee houden we thuis, gaan we alleen mee naar een workshop zodat ze fris en met plezier in de ring staan tijdens Crufts. Die twee hebben al zoveel shows in de benen belangrijkste bij hen is dat ze er plezier in blijven houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:37

Gefeliciteerd met Jarv

Fred sloot op 14 maanden (en een beetje) zn jeugd af met NL jeugdkampioen en blijft voorlopig even thuis om uit te groeien. Ik hoop in wat buitenshows weer mee te kunnen doen.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:24

Ik heb morgen de nieuwjaarsshow van de golden retriever club. Kan helaas zelf niet showen want heb m’n enkelbanden gescheurd. Maar gelukkig 2 lieve “collega’s” die mn meiden willen voorbrengen. Bounty stack ik wel zelf want die vindt dat lastig bij een ander maar Lotje laat ik helemaal door iemand doen. 9 maanden vandaag dus 1e keer jeugdklasse!
Verder even niks, eerst mn enkel maar even laten genezen. Wel in maart Hazerswoude ingeschreven.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:09

Wat een leuke plannen hebben jullie nog *\o/*

Wij hebben besloten crufts (hopelijk) nog een jaartje over te slaan. Wel gaan we naar Hond van het jaar show. Dus wilde ik nog een show mee nemen als oefening .

vandaag dus naar Genk geweest. Beste jeugd hond , en daarmee zijn laatste punt voor België gepakt *\o/* <3

Ere ring wel uitgekozen van ras groep 2, maar daarna niet geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:23

Proficiat Rockey!

Ik woon in België maar ipv Genk mee te doen, zit ik nu in Frankrijk, Parijs. Hier behaalde mijn jeugdhond haar 3e J IB (ze is nu 14 maand) en dus internationaal kampioen.
Mijn reu is ook mee en werd BOS dus ook een IB’tje erbij *\o/*

Ik ben intussen met mijn zelfgefokte ingeschreven voor Crufts. Ze zou ook nog een show moeten lopen ervoor om er weer wat in te komen, maar weet nog niet wat. Ze is Belgisch kampioen en heeft nu 3 IB’s dus internationaal ook niets nodig tot er voldoende tijd tussen zit voor haar 4e IB.
Had me nu heel erg gefocust op mijn jeugdhond voor haar laatste punt, mijn brein heeft moeite om meerdere honden te plannen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:19

1ste plaats excellent, maar geen cac. Vond het volledig terecht want ze had vandaag echt haar dag niet. Volledig dichtgeklapt en niet de vrolijke gintora die ik gewend ben. Maar dat is ze al sinds mijn 3 jarige teef 3 weken geleden is ingeslapen.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:28

Wat een dag hadden wij vandaag. Ik kan zelf niet lopen met m’n meiden vanwege m’n gescheurde enkelbanden. Dus Lotje uit handen gegeven. Bounty laat zich niet zo makkelijk showen door een ander, dus die heb ik zelf geshowd. Maar iemand anders heeft gelopen en ze was één grote stuiterbal… En dan de resultaten….
Lotje 2U in de jeugdklasse (en de keurmeester gaf aan dat ze het héél lastig vond om te kiezen)
Bounty 1U in de open klasse, beste teef en BOS!!!

Echt zo trots op die meid! Zit nog steeds in de wolken <3 <3 <3

Lotje:
Afbeelding

Bounty:
Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:46

gefeliciteerd allen! succesvol weekend *\o/* *\o/*

wat hebben jullie nog op de planning?

Onze eerst volgende show is Hond van het jaar show, zat filmpjes te kijken op youtube, toch wel een hele happening zeg :Y) _/-\o_ maar goed het is al gaaf om er te mogen lopen met mijn jonge gup, zo ver ik het weet zijn we de enige van ons ras en vorig jaar was er niet 1 geselecteerd, dus al een hele eer en ze zien je toch maar weer lopen daar <3

zit nog te twijfelen over Groningen.. maar daarna heb ik wel Hazerswoude dorp en weelde ingeschreven.

is er hier al eens iemand in Lingen naar show geweest? ik zit nog te kijken voor een show buiten Nederland of België, welke niet meteen 8 uur rijden is :o

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 16:27

Prachtige resultaten zeg! Dat zijn rapporten waar je mee thuis kan komen ChefsSpecial :D

Lingen ben ik nog nooit geweest. Wel de specialties van ons ras in Beckum en in Dortmund en Gelsenkirchen. Vind de Duitse shows op zich altijd wel leuk. Als je wel een keertje 8 uur wil rijden kan ik Denemarken aanraden. Ik heb inmiddels geboekt voor 9 feb :D

Groningen vind ik te ver en te dicht op Crufts, maar er komen wel bekenden die ik graag wil zien dus lichte twijfel.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:41

iemand dit weekend nog show gehad?

ik denk dat wij toch de zaterdag van groningen in gaan schrijven!

eerst 16 februari hond van het jaar show, mochten er daar meer heen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:24

Onze Baco is gekwalificeerd maar ik sla over. Hoewel t mij een leuke ervaring lijkt, liggen de prioriteiten momenteel wat anders en de keurmeester is niet mijn ding, niet van mijn type helaas.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:03

kiwiwitje schreef:
Onze Baco is gekwalificeerd maar ik sla over. Hoewel t mij een leuke ervaring lijkt, liggen de prioriteiten momenteel wat anders en de keurmeester is niet mijn ding, niet van mijn type helaas.

ah dat is jammer vanwege de keurmeester :(

Wij hebben nu toch nog de zaterdag van Groningen ingeschreven, twijfelen nog of we de zondag ook doen, of dat carnaval toch de voorkeur heeft haha *\o/*

woensdag weer een licht en geluid training en dan denk ik dat we wel klaar zijn voor de 16e. keurmeester is voor mij onbekend.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:15

Even gekeken wie je hebt, ik heb haar een keer gehad op een jachthondenshow in Belgie, ik vond het een erg fijne keurmeester qua benadering, omgang en keurverslag +:)+

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:32

Fem schreef:
Even gekeken wie je hebt, ik heb haar een keer gehad op een jachthondenshow in Belgie, ik vond het een erg fijne keurmeester qua benadering, omgang en keurverslag +:)+

nou ben heel benieuwd :D is natuurlijk net als een ere ring, waar houd de keurmeester (meer) van.
ach het is in ieder geval al weer een leuke dag.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:39

Hier staat in maart Crufts, zuid Duitsland en Turijn op het programma. Allemaal lange weekend shows **\O/**

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:12

wauw gaaf, dat zijn nogal wat ritjes!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:41

rockey schreef:
wauw gaaf, dat zijn nogal wat ritjes!

En met een naakte hond -O- zojuist begonnen met verharen :') timing

Gelukkig rij ik samen met een goede vriend van mij en kunnen we ook fijn de kosten delen