pillow schreef:MyWishMax schreef:Behalve dat jong castratie niet gezond voor de hond is. Het is dus zeker niet in het belang van de hond, maar enkel en alleen in het belang van de fokker en zijn portemonnee
Ik vraag me af of er echt dierenartsen zijn die dit doen.
Het mag wettelijk niet, maar ze doen het…
Hier ben je welkom na 6 maanden. Liever 12 maanden, maar als er een goeie reden is om het eerder te doen is het evt een optie. Maar dan is het mijn idee, niet de vraag van de eigenaar.
Maar komt vrijwel niet voor. Afgelopen jaar 1 reu gecastreerd op 7 maand ivm enorme pus piemel die maar niet beter wilde worden en hond werd gek van de kriebel. Dus gecastreerd en met twee weken was het over. Diertje zou sowieso gecastreerd moeten worden in de toekomst.
Maar het zo vroeg castreren, nee… ook niet van de kat. Daar houden we 6 maanden aan, want dan “moeten” ze toch naar buiten en er moet een halt komen op het ongecontroleerd vermeerderen van katten. Ideaal vind ik het niet, maar zo lang het algemeen geaccepteerd is dat katten vrij rondlopen (niet in eigen tuin bv) is er anders geen houden aan.