Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:02

In het verlanglijstje staan idd de wat duurdere dingen.
Leslie is al blij met een pluchen knuffel xD die overleeft het vaak geen 5 minuten maar ze heeft lol.

Ballen is ze dol op en de Kong speelgoed vlijt het langste heel.
Ookal is ze super lief.
Het blijft een Rottweiler van 37 kilo met sterke kaken xD

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:05

Qua koekjes: Roos is oud dus geen harde knaag dingen en of Gore dingen zoals poten. Dat kan ze niet meer eten. Haar lievelingsbrokjes zijn frolic brokjes (als koekje). Ze is gek op speeltjes die zacht zijn. Pluspunt als er een handvat aan zit om aan te trekken. Want dat je niet altijd in 1x kan opstaan door de artrose (gladde vloer) betekent niet dat je geen trekspelletjes meer kan doen op je oude dag!!!!

Verder zijn hersendingen altijd handig voor mijn oppashondjes. Heb zelf voerballen, likmatten, voerrol, Trixie board en no zo’n gek ding op wieltjes haha.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:11

Ik kreeg ook de vraag dus ik post het nog maar een keer

Mijn 3 meiden zijn hele actieve blije eieren.

Emma is gek van ballen maar tennis ballen moeten kaal dus wellicht een haarloos bal

Ook hebben wij sinds kort frisbeeen ontdekt maar z’n plastic geval is zo stuk dus een rubber frisbee zou tof zijn!

Kwa snacks houden ze overal van liefst dingen met haar!

Spulletjes van de action zijn ook prima als er maar geen hard plastic aan zit want dat heeft mij bij mila ooit een duur dierenarts bezoek gekost.

Bandanas zijn ook leuk!

Kwa karakter vergelijk ik ze heel erg met Harry Potter mila is Harry soms beetje naïef maar een alles kunner Emma is hermoine die weet altijd alles beter en moet de andere altijd corrigeren en Raya is Ron de goofball van het stel!

Dus eigenlijk niet echt een flop lijstje alles kan en alles mag!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:22

Ik heb een compleet boekwerk geschreven dus moet vast goed komen nu :P

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:32

Ik kreeg ook een anonieme vraag! Lief lootje. Het verlanglijstje is onderweg! Ik heb door corona wat moeite om te concentreren dus achter laptop gaat wat moeilijker en typen op telefoon wat klein

Hij is onderweg!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:35

Voor Eve ook geen speelgoed met hard plastic ogen wat sommige kinderknuffels wel is hebben. Die zijn prooi.

Eve is trouwens dol op egels werd gisteravond weer bevestigd toen ik haar kwijt was en ze op een afstandje lag te kwispelen van een Egeltje wat over het pad liep.

Ze is opgegroeid met een Afrikaanse witbuikegel en ik denk dat de lieve voorzichtigheid daar vandaan komt, maar ze is zo nieuwsgierig altijd naar elke egel :')

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:41

Lieve Santa, hier ook Kyara haar lijstje ingevuld. Al zijn wij niet heel moeilijk, Kyara lust alle soorten snacks en elk soort speelgoed vind ze leuk om mee te spelen. Lijstje is zoals inderdaad bij iedereen geen verplichting. :D

Qua tuig etc. gebruiken wij niet zoveel. Ze heeft geen halsband om en gebruiken een speciale riem tijdens het uitlaten.

Veel plezier met samenstellen! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:43

Voor mijn Santa: ik zal lijstjes hier plaatsen, of vragen hier beantwoorden…. Ik weet niet goed hoe dat bij Lootjestrekken.nl moet :o Y;(

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:51

In de OP stond, stiekem zijn de hints het leukste. Maar wat mij betreft is deze voorpret ook al veel te leuk :))

Ik liep vanmiddag met mijn vriend door de stad, en die zei na een tijdje, joh, hou eens op over je honden secret santa :')

Ik hou het er maar op dat ik er gewoon veel lol mee heb al!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:56

Ik wacht nog even met inkopen totdat het dierendag is! Dan is er vaak korting en ik ben van niet van het motto 'less is more'. Nee absoluut niet. 'More is more' 8-)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:58

Mijn verlanglijstje staat er al. Toch mail gekregen met vraag om een verlanglijstje dus bij deze:
Racky lust heel graag koekjes. Dit mogen alle soorten koekjes zijn: van die gekleurde beentjes, mergpijpjes, tot van die trainingskoekjes in 3 kleuren.
Vroeger was hij véél kieskeuriger maar nu eet die alles wat hij krijgt. :')

Hij eet ook heel graag kippensticks (ook in Aldi te verkrijgen).
Wat ik echter nooit geef is van die botjes van gedroogde runderhuid. Eenmaal meegemaakt dat een hond bijna stikte in een klein stukje.
Ook andere botten eet hij niet, dat is hem allemaal te hard :+

Hij speelt totaal niet met plastic speelgoed, dat ligt hier thuis ook in de speelgoedmand maar bekijkt hij niet. Het enige wat hij echt graag heeft zijn knuffels. Zowel met pieper als zonder pieper.

Wat hij ook niet wil zijn ballen. Die laat hij links liggen.

Voor de rest gebruik ik nooit een halsband, we hebben altijd voorkeur voor een tuigje om te gaan wandelen. Ook in de auto vind ik dat veiliger om hem met de gordel vast te maken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:04

Om nog even te bekrachtigen dat Hoax, mijn slopende puber echt sloopt: vandaag sloopte hij zn eigen poot (oke mn rolstoel wiel sloopte hem maar hij zette zelf zn poot er voor neer … leren doen we er niet van, alleen dit keer zelfs hechtingen nodig. Meneer opperkneus, jammer voor hem duurt kerst nog even want hij heeft nu kennelarrest (laten we onderweg zijn geweest met t eerste item voor in ons pakket dat we toevallig tegen kwamen )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:06

Ahh dikke knuffel voor Hoax :(:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:10

Ah arme Hoax. Veel beterschap.

Hier zit Racky er netjes klaar voor. Mooi gewassen en geschoren. (doe ik zelf)

En natuurlijk bedelen als baasje eet :+

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 23:28

mavantos schreef:
Ik wacht nog even met inkopen totdat het dierendag is! Dan is er vaak korting en ik ben van niet van het motto 'less is more'. Nee absoluut niet. 'More is more' 8-)

Idem hier, dan kan ik meer halen :))

Er is nu trouwens bij Welkoop ook alle hondensnacks 2e halve prijs.
Heb vanmiddag al een en ander ingeslagen en verder idd wachten tot dierendag :))

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 03:27

Weet je wat ik merk :D er wordt hier al actiever meegepraat dan vorig jaar.
Zo leuk!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:38

Ook ik kreeg de vraag om een verlanglijstje te maken. Wat ik heb ingevuld is een richtlijn. Bobbie is blij met alles!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:44

Volgens mij doet lootjestrekken dar zelf.

Mijn hemel, wil iemand gewoon een hond krijgen voor ss? Bo is al vanaf 5 uur aan het rellen en ik wil gewoon slapen!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:57

EmptyWords schreef:

Mijn hemel, wil iemand gewoon een hond krijgen voor ss? Bo is al vanaf 5 uur aan het rellen en ik wil gewoon slapen!

Dat is herkenbaar :(:) hopelijk kan je ergens vandaag nog je rust pakken als Bo besluit te gaan liggen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:00

TheJokerr schreef:
EmptyWords schreef:

Dat is herkenbaar :(:) hopelijk kan je ergens vandaag nog je rust pakken als Bo besluit te gaan liggen!

Bo besluit te gaan liggen? Dat is de grap van de eeuw }> :Y)

Nee, dat lieg ik. Als ik straks aan het werk ben gaat ze weer lekker slapen.

En ach... als ze je dan helemaal blij opwacht is ze toch ook weer lief.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:21

Iedereen heeft inderdaad dezelfde vraag gekregen :j Ik moet nog kijken om mijn lijstje daar te zetten, maar in dit topic vind je ook zeker alles terug.

Zondag dikke tranen bij mij toen ik van iemand een tekening kreeg van onze lieve Nox. Het doet mij nog steeds zo veel dat hij er niet meer is…

Wij hebben hem moeten laten gaan na meerdere bijtincidenten, die waarschijnlijk kwamen door kanker. Ik ga de details besparen maar gezond was hij fysiek ook niet meer. We waren aan zijn gedrag aan het werken en ondertussen ook aan zijn conditie (speciale dieeten, supplementen etc) Maar op het einde schoot er nog 25 kilo hond over ipv 40/45 kilo en is hij beginnen dreigen naar onze dochter. Dan kun je door dokteren wat je wilt maar dan trek je voor jou zelf de grens. Maar god wat een pijn doet het… Any way, ik ben super blij met de tekening. Vind het zo ontzettend lief.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:46

Ach Nox, hij was toch een prachthond. Zal hem wel missen als ik weer voor je dieren moet zorgen. ;(

Voor tekening had je mij ook mogen vragen, had de oproep gezien maar vergeten reageren erop Y;(

Hier wacht ik ook even met inkopen. Het verlanglijstje van mijn lootje heeft wel leuke dingen of ideetjes erin staan.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:47

Heel veel sterkte moestuin een heel moedig besluit :knuffel:

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:58

Wat een moeilijk maar eerlijk besluit Moestuin, heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:12

Dank jullie wel. Ik begin langzaam vrede te krijgen met mijn besluit, maar het is moeilijk. We zijn er toch anderhalf jaar mee bezig geweest: Bloed trekken, dieet aanpassen, allergieën uitsluiten etc. Het laatste half jaar begon het wel flink te escaleren, opnieuw onderzoeken en gedragstrainers etc. De piste van kanker is eigenlijk pas naar voor gekomen enkele dagen voor het inslapen. We waren nog aan het kijken voor een scan in Merelbeke te laten nemen maar dat is dus niet meer gebeurt. We weten het dus niet 100% zeker, maar de achteruitgang de laatste dagen (4000 cal en nog 300 gram per dag verliezen ongeveer) en de manier waarop zijn lichaam reageerde na het inslapen was voor de dierenarts genoeg bevestiging. Waarschijnlijk is het erg klein begonnen in de hersenen, lang vrij stabiel gebleven maar wel al aanwezig genoeg voor gedragsveranderingen en op het einde echt flink geëscaleerd. Uit eerdere onderzoeken was het namelijk niet naar voor gekomen. Hij was in juni 3 geworden. Ongelofelijk jong. Gelukkig hebben wij echt nog heel erg mooie herinneren en foto’s.