Ik ben inmiddels al een jaar of 5 vrijwilliger bij het dierenasiel hier in de buurt. Heel wat honden zien komen en gaan! Ik vind het superleuk om te doen, elke week weer andere karakters aan de lijn.
Ik lees het hele topic al mee maar wou nu toch even reageren. Vandaag weer gewandeld in het bos met een heerlijke Mechelse herder. Echte werkhond met wel wat uitdagingen maar super intelligent en best trainbaar. Voor de juiste baas gaat dit een geweldige hond zijn! Het is met hem elke keer weer een verrassing wat hij nu weer bedacht heeft.
Het lastige aan hem is dat hij heel heftig op verkeer kan reageren. Daarom zoeken ze een rustige omgeving voor hem, waar hij niet continu zal aanslaan. Ook katten en kinderen kan hij niet mee samen.
Ik hoop dat we snel een geschikte baas kunnen vinden voor hem die hem lekker kan gaan uitdagen. Wie weet is er wel een bokker nog op zoek naar zoiets?
Dit is hem dus, Brum:

Toch een schoonheid om te zien? En een heerlijke knuffelkont. Je moet de wandeling regelmatig even onderbreken voor een knuffelsessie. Meestal kom je wel onder de modder weer terug want hij kan ook erg enthousiast zijn

Hier de link naar zijn site: https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... ier/171125