CarinaR schreef:Windeieren zijn zacht, dat is een ei zonder schaal.
Dat zou goed kunnen zijn - of eieren met een dunne schaal; zeker gezien het voer wat ze krijgt.
Het lijkt me verstandig dat moeders nu weer haar eigen legvoer krijgt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:CarinaR schreef:Windeieren zijn zacht, dat is een ei zonder schaal.
Dat zou goed kunnen zijn - of eieren met een dunne schaal; zeker gezien het voer wat ze krijgt.
Het lijkt me verstandig dat moeders nu weer haar eigen legvoer krijgt.
Geert die niet op Bokt zit maar wel meeleest: schreef:Zo te lezen is Solleke goed aan het voorbereiden. Mijn ervaring is dat loopeenden echt watereenden zijn. Ze zitten/zwemmen graag in water. Dus de 2 zwembadjes lijken mij voldoende. Het zijn ook eenden die graag in zand/modder slobberen; zijn voortdurend opzoek naar wormen, slakjes e.d. Wanneer ze overdag los in de tuin mogen lopen met een vijver, komen de loopeendjes al aardig aan hun trekken. Voer de jonge eendjes wat bij met opfokvoer in korrelvorm. Zorg er verder wel voor dat de eendjes niet weggehaald worden door o.a. eksters en kraaien.
JoyCiej007 schreef:Die slakjes opruimen zijn ze perfect voorsoms zou ik ze wel eens in m'n eigen tuin of die van m'n ouders willen hebben
JoyCiej007 schreef:Edit; en in tegenstelling tot een kip, leggen ze gemiddeld 2 eieren per 24 uur.