Dus mijn hond loopt heel a-sociaal los in een niet losloopgebied, waarbij ik goed oplet dat er geen andere mensen of (loslopende) honden aankomen. Mijn hond is geen jager, en zit aan de riem wanneer mensen in zicht komen.
Helaas kom je ook daar nog wel aanstormende loslopende honden tegen met een baasje die roept "Mijn hond doet niets, die wil alleen maar spelen ".
Mijn antwoord is dan ook altijd "Mijn hond doet wel wat en wil niet spelen ". Dan proberen ze de hond terug te roepen wat meestal ook niet lukt. Mijn ervaring met andere honden is niet heel goed.

Maar idd, ik sluit me aan bij wat je zegt over het gebruik of niet gebruiken ervan in losloop. Maar zo doet de eigenaar van een Golden retriever waar Arya ontzettend gek mee is, vaker stokken gooien en dan rennen die 2 er samen achteraan en dan spelen ze echt samen. Maar met vreemde honden of honden waarvan je weet dat ze bezitterig kunnen doen, etc. is dat imo niet handig. Vandaag hadden we grote delen van de wandeling in het losloop rustig en je kunt op de meeste plekken ver vooruit kijken, dus dan krijgt ze 'm idd wel regelmatig om te apporteren of zelf gewoon mee te slepen.