Ideale gezinshond :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: Ideale gezinshond :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:48

Oeh die ziet er wel fantastisch uit!
Fijn he als je dan wel kan gaan kijken als ze bij een gastgezin zitten.
Dat konden we bij onze Spanjaard ook.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:37

Spannend TS! Wat een schatje om te zien.

Ik heb hier ook een aantal keren mee gelezen en gepost. Over vier weekjes mogen wij onze Finse lappenhond pup gaan ophalen. Allemaal door dit topic :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:49

DiantaM schreef:

Ik heb hier ook een aantal keren mee gelezen en gepost. Over vier weekjes mogen wij onze Finse lappenhond pup gaan ophalen. Allemaal door dit topic :D

Oh wat leuk ! Hebben jullie lang op de wachtlijst gestaan ?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:53

Lukasje schreef:
DiantaM schreef:

Oh wat leuk ! Hebben jullie lang op de wachtlijst gestaan ?

Het valt nog mee. De gemiddelde wachttijd is 1-1,5 jaar maar wij hebben er korter opgestaan omdat we soort voorrang kregen omdat het klikte met de fokker en er altijd iemand thuis is.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:46

We hebben 2 honden en ik moet zeggen Lars is het meest relaxed met kinderen, maar Lars is gewoon altijd relaxed.
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:05

Echt super leuk <3

Bij Mila konden we ook eerst kijken, ze zat ook in een gastgezin. Wel zo fijn eerst even kennismaken en kijken wat voor hond het is!

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:23

Mallow schreef:
Inmiddels zijn we een half jaar verder, een hond vinden in deze corona periode is zeg maar onmogelijk gebleken :')

Sinds 3 maanden heb ik actief contact gehad met een hele fijne organisatie in Griekenland en eindelijk was daar ons perfecte hondje! Hij is inmiddels in Nederland en we gaan zaterdag kennis maken (dat vond ik wel heel fijn) en als alles nog net zo goed voelt halen we hem zondag op!

Hij is niet wat ik verwachtte mee thuis te komen uiteindelijk maar eigenlijk nog veel beter dan dat <3

[ [url=m/zqhL2t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een snoetje, dat ziet er erg schattig uit! Met welke organisatie heb je contact?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 20:28

Nou DiantaM wat super leuk zeg! Gefeliciteerd :D wat zo’n topic dan kan doen hè? Haha!

We hebben eerst op de wachtlijst gestaan bij een Barbet fokker maar de prijs voor een pup was daar toch wel echt boven budget.
Ik heb wel goede ervaringen met adopteren uit het buitenland maar ook de asiels in Nederland in de gaten gehouden. Ondanks dat daar best wat honden zitten zijn er echt maar heel erg weinig die enigzins zonder rugzakje zijn. Een beetje een rugzak vind ik niet erg maar met kinderen ben ik liever extra voorzichtig.

We hebben contact gehad met GaGa en echt, ik kan niets anders zeggen dan fantastisch geholpen. Ze kijken echt heel goed naar welk diertje wel of niet zou passen en ze zeggen eerder nee dan ja zeg maar. Huisbezoek gehad, heel veel telefoongesprekken. Echt super fijn!
Hij is ongeveer 3,5 maand oud en naar wat lijkt super relaxed en echt een leuke speelse pup.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:36

DiantaM schreef:

Spannend!! :))

Mallow schreef:
Nou DiantaM wat super leuk zeg! Gefeliciteerd :D wat zo’n topic dan kan doen hè? Haha!

We hebben eerst op de wachtlijst gestaan bij een Barbet fokker maar de prijs voor een pup was daar toch wel echt boven budget.
Ik heb wel goede ervaringen met adopteren uit het buitenland maar ook de asiels in Nederland in de gaten gehouden. Ondanks dat daar best wat honden zitten zijn er echt maar heel erg weinig die enigzins zonder rugzakje zijn. Een beetje een rugzak vind ik niet erg maar met kinderen ben ik liever extra voorzichtig.

We hebben contact gehad met GaGa en echt, ik kan niets anders zeggen dan fantastisch geholpen. Ze kijken echt heel goed naar welk diertje wel of niet zou passen en ze zeggen eerder nee dan ja zeg maar. Huisbezoek gehad, heel veel telefoongesprekken. Echt super fijn!
Hij is ongeveer 3,5 maand oud en naar wat lijkt super relaxed en echt een leuke speelse pup.

Ja, de prijzen kunnen soms hoog zijn inderdaad, barbets zitten zo rond de 1600-1800 nu meen ik...

Leuk zo'n jonkie! Nog helemaal te vormen. Hebben ze een idee wat erin zit? Beetje Griekse versie van een Spaniel of spioentje?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 20:38

Eliana wat een leukerd ook <3

Skippy ik heb echt geen flauw idee! Het is een ukje hoor, beetje tussen teckel en beagle in denk ik!

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:47

Mallow schreef:
Eliana wat een leukerd ook <3

Skippy ik heb echt geen flauw idee! Het is een ukje hoor, beetje tussen teckel en beagle in denk ik!

[ [url=m/F50Umf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooww een Kokoni :))

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 20:56

Nouuu wat grappig! Nog nooit van gehoord, ik moest het even googlen maar inderdaad, veel overeenkomsten :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:58

Mallow schreef:
Nouuu wat grappig! Nog nooit van gehoord, ik moest het even googlen maar inderdaad, veel overeenkomsten :D

Ik ken het ook alleen omdat er een in het dorp loopt en die mevrouw en ik ooit aan de praat raakten hoor :')
Heel benieuwd naar meer foto's als die van jullie er is :))

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 21:06

Ja dan zal ik een topic maken! Heb er zo’n zin in :D