Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lusitana schreef:Paarden veroorzaken ook overlast als ze uitbreken of op hol slaan of op straat poepen, maar dan gaan we ook niet zeggen : houdthem maar altijd op stal.....
tamary schreef:Zet de deur wijd open naar buren pesten
tamary schreef:Eigen verantwoordelijkheid voorop
Lusitana schreef:Dat gebeurde vroeger ook en hier nog steeds (toeristen gaan ze dan meenemen want zogenaamd zielig, dat de baas de rest van zijn leven loopt te zoeken kan ze blijkbaar niet schelen).
Lusitana schreef:Ik vind het in een bench-gewoon een KOOI, wees er eerlijk over- stoppen voor de nacht of in een kennel houden of aan een ketting, óók zielig.
Gini schreef:Maar waarom het probleem zo groot laten worden dat wetgeving nodig is? Hier in dit topic wordt al tot in detail aangegeven welke overlast er precies is. Maar het wordt grotendeels weggewuifd en men wil er niets aan doen. Ja, dan komt er een moment dat de wetgever tussenkomt en dat is dan meestal met de grove borstel.
8nnemiek schreef:Ik heb dus echt nog nooit een kat gezien die een mens of hond aanvalt, hebben wij hier in de regio dan zo'n brave katten?![]()
Ik kan me hooguit voorstellen dat een kat zich verdedigt als een hond te dichtbij komt. Maar daadwerkelijk op een hond af vliegen, nooit van gehoord..
8nnemiek schreef:Ik heb dus echt nog nooit een kat gezien die een mens of dier aanvalt, hebben wij hier in de regio dan zo'n brave katten?![]()
Ik kan me hooguit voorstellen dat een kat zich verdedigt als een hond te dichtbij komt. Maar daadwerkelijk op een hond af vliegen, nooit van gehoord..
Saskia9 schreef:Heb je daar toevallig een bron van?
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe ze dat onderzoek dan doen!
En mee eens, hier ook gecontroleerd naar buiten. Maar mijn killer kat vangt ook overdag een hoop muizenin de winter aanzienlijk minder trouwens!
8nnemiek schreef:Ik heb dus echt nog nooit een kat gezien die een mens of hond aanvalt, hebben wij hier in de regio dan zo'n brave katten?![]()
Avalanche81 schreef:Gini schreef:Maar waarom het probleem zo groot laten worden dat wetgeving nodig is? Hier in dit topic wordt al tot in detail aangegeven welke overlast er precies is. Maar het wordt grotendeels weggewuifd en men wil er niets aan doen. Ja, dan komt er een moment dat de wetgever tussenkomt en dat is dan meestal met de grove borstel.
Nou precies, en eigenaren kunnen dat prima voorkomen, maar als mensen dat vertikken of gewoon te gemakzuchtig zijn om dat te doen, mag er van mij wetgeving komen.
Gini schreef:8nnemiek schreef:Ik heb dus echt nog nooit een kat gezien die een mens of hond aanvalt, hebben wij hier in de regio dan zo'n brave katten?![]()
Echt aanvallen vanuit het niets heb ik met mijn huidige hond nog niet meegemaakt. Mijn hond is fel op katten en als er een kat in de tuin zit, gaat die daar recht op af. Als de kat dan niet snel genoeg weg is of ik ben te laat met corrigeren, gaat de kat niet braaf zitten wachten. Gelukkig nog niet echt een conflict meegemaakt, omdat mijn hond dus wel luistert en ik telkens op het laatste moment toch nog een schreeuw kon geven. Maar dan zit ik dus tegen mijn eigen hond te schreeuwen op eigen terrein omdat iemand anders zo nodig zijn dier los wil laten lopen. Ik zou ook gewoon deurtje op en deurtje dicht kunnen doen en zoek het maar uit. Maar dat wil ik de kat en mijn hond dan ook weer niet aandoen.
Saskia9 schreef:Verplicht chippen en laten helpen is moeilijk inderdaad. Maar dat is hetzelfde als met verbieden buiten te laten lopen. Wie gaat wat en hoe controleren?
Loslopende kat vangen, controleren op chip, wat dan natuurlijk niemand meer doeten dan wat, eigenaar zoeken. Kat terug brengen en een boete uitschrijven? En wie gaat dat doen, en betalen?
Ik zie het niet gebeuren eigenlijk, het hele verbieden.
IMJ schreef:8nnemiek schreef:Ik heb dus echt nog nooit een kat gezien die een mens of hond aanvalt, hebben wij hier in de regio dan zo'n brave katten?![]()
ja zeker wel, zelf gezien ook.. kwam zo uit de bosjes gestormd en vloog op een hond.
Gini schreef:8nnemiek schreef:Ik heb dus echt nog nooit een kat gezien die een mens of hond aanvalt, hebben wij hier in de regio dan zo'n brave katten?![]()
Echt aanvallen vanuit het niets heb ik met mijn huidige hond nog niet meegemaakt. Mijn hond is fel op katten en als er een kat in de tuin zit, gaat die daar recht op af. Als de kat dan niet snel genoeg weg is of ik ben te laat met corrigeren, gaat de kat niet braaf zitten wachten. Gelukkig nog niet echt een conflict meegemaakt, omdat mijn hond dus wel luistert en ik telkens op het laatste moment toch nog een schreeuw kon geven. Maar dan zit ik dus tegen mijn eigen hond te schreeuwen op eigen terrein omdat iemand anders zo nodig zijn dier los wil laten lopen. Ik zou ook gewoon deurtje op en deurtje dicht kunnen doen en zoek het maar uit. Maar dat wil ik de kat en mijn hond dan ook weer niet aandoen.