Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VanHuisUit schreef:@Wilawander wat een geweldige hondenvind het zo gaaf als ze zo gebruikt worden in de sport. Zijn ze echt in hun element.
@Chriske goed van jeen sterkte
![]()
Wat fijn zeg dat die hotspot weg is, is toch best snel gegaan! Fijn!
Hier helaas geen vachtfoto's. Wel altijd zonde dat dat wolleke-bolleke er echt af gaat. Ook die ogen veranderen zo in de 1e maanden. Ze zijn zo prachtig als ze nog zo jong zijn.
Nu ook wel natuurlijk![]()
Gretha had moeilijke 2 weken. Wiske was loops, dan moet ik mijn wandelingen wel een beetje aanpassen en de langere wandelingen gaat dan niet want dan komen we door zeer druk hondengebied. Op zich gaat dat allemaal prima maar Gretha had erg veel energie de afgelopen weken. Dus die werd langzaam een beetje![]()
vandaag maar eens even 5x gewandeld, 2x flink stuk. Nu ligt ze weer relaxed aan mijn voeten. Anders is het net zo'n springveer, ik hoef maar een wenkbrauw te bewegen en ze staat al in de starthouding
![]()
Ben dinsdag weer aan het werk gegaan. Gisteren ook gewoon gewerkt, was soort van gesloopt. Gelukkig vandaag vrij. Tot de Kerst sta ik enorm ingepland. Ook zelf gedaan want wilde wat extra's verdienen ivm een stomme reparatie aan het dak. Dus kan wel wat extra's gebruikenen altijd fijn als dat wel kan. Alleen als je dan zoveel staat ingepland denk je wel eens wat heb ik nu weer gedaan
![]()
welmoed__ schreef:Ik ben gisteren weer lekker het bos in gegaan en deze keer de camera even meegenomen.
[ [url=m/BErzLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ffpAHr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xoAVj2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PBOgo4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wSZKwX.jpg]Afbeelding[/url] ]
cursebreaker schreef:_Cathalijne
Bedankt voor de pb! Zal straks nog even reageren
chriske
Fijn dat het met de bijwerkingen al minder is! Ik denk dat ik gewoon heel slecht tegen anti depressiva kan in het algemeen. Heb tot nu toe bij de merken die ik gehad heb, hele heftige bijwerkingen gehad. Maar ik had ze op een bepaald punt gewoon echt nodig. Hoop ze nu ook eigenlijk nooit meer nodig te hebben, maar het kan soms wel echt de redding zijn voor iemand. Ik hoop dat je er wat aan gaat hebbenSommigen hebben bijna geen last van bijwerkingen. Is echt de een voor de andere persoon. Bij merk 1 zat ik binnen 3u bij de night care, ben ik bijna van m’n stokje gegaan zo heftig reageerde ik daar op (bleek achteraf ook dat ik 3x de normale begin hoeveelheid had voorgeschreven - huisartsen knoeien echt te vaak met dit soort dingen) en bij merk 2, wat ik uiteindelijk 2 jaar geslikt heb, heb ik een op en afbouw fase van bijna 3 maanden gehad waarin ik echt doodziek was. En daar tussenin had ik ook bijna dagelijks last van bijwerkingen - maar ze niet slikken kon ook niet in het begin ivm zelfmoordgedachten en daar hebben de AD bij mij dus echt heel goed tegen geholpen in eerste instantie. Als het nu minder is al met de bijwerkingen, heb ik wel goede hoop dat ze ook niet meer zo snel terug gaan komen bij je.
En zo leuk en fijn voor jou en Noah dat de ‘kogel door de kerk is’ en jullie aan de slag gaan. Zo benieuwd hoe het gaat zijn om Noah op te leiden tot psychische hulphond.
—
Vandaag is het onze dag niet haha. Ik was net met m'n schoonmoeder en schoonzus met de honden wandelen en tijdens het kletsen let je dan niet 1000% op, dus voor ik het door had lag mevrouw zit te rollen door de poep - karma misschien? hahaha. Ik was om te verrekken natuurlijk, al kan ik het niemand anders kwalijk nemen dan mezelf; had ik maar beter moeten opletten, lol.
Dus thuis in bad gezet en wat was ze blij met me - not![]()
Licht op de badkamer was ook nog kapot gesprongen, dus ik heb het met een beetje zonlicht wat uit de keuken kwam (hebben de badkamer onder), mijn telefoon lampje en hetgeen wat ik nog aan neppe theelichtjes had moeten doen. Echt geweldig
![]()
Maar het was wel weer even goed voor d'r om haar er een beetje gewoon aan te maken. Erna ook nog met de föhn geoefend. Dat vond ze de vorige keer best eng nog (was de eerste keer toen ook dat ze gewassen werd en de föhn zag haha) en het ging nu echt al zoveel beter - knappe pup. Kostte me wel flink wat zalm trainer snoepjes maar was het waard haha. Heb er wel vertrouwen in dat ze er goed aan gewend gaat raken, zodat ik tzt een waterblazer in huis kan gaan halen.
lelijke natte gremlin![]()
[ [url=m/DQEFlk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kSfQKh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kHFnf3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wilawander schreef:Hier veranderen de vachten zo met 5 maand. De mijne is nu 6,5 maand en de puppyvacht er bijna uit. En het haar word nu steeds langer en voller.
We hebben er overigens geen 3 maar 9![]()
[ [url=m/DEJmeT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Falkor
[ [url=m/IOGBR4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brandy,Draco en Aragon (Atze)
[ [url=m/hzpFzD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nica tijdens de training
[ [url=m/lb2Dpw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nica en dochter Britt
Suzanne F. schreef:Prachtig zeg! Ik lees graag mee. Mijn tante heeft altijd Duitse herders gehad en ik ben er mee opgegroeid. Nu al jaren geen contact meer met mijn tante maar ik weet dat ze nog steeds (oud)Duitse herders heeft.
Prachtige dieren. Lief maar toch heel waaks en heel trouw.
cursebreaker schreef:Wilawander
Prachtige foto’s allemaal - heel gaaf ook die actie foto van de training. Wat een werk lijkt me dat wel, 9 honden, of regelt het zichzelf een beetje allemaal haha? Ik werk niet en heb zelfs nu m’n handen gewoon echt vol met 1 pup en 1 kitten in huis.
chriske
Haha ja het klinkt heel romantisch he, in bad met kaarslicht… Klinkt veel romantischer als dat het werkelijk was, LOL. Ik hoop als we kunnen verhuizen naar een groter huis, ik de plek ga hebben om een trim tafel neer te zetten met kort erbij een warm water aansluiting, zodat ik Arya dan zo kan wassen en op de tafel kan drogen en ook kan borstelen enz. Dat is nog even een droom voor nu. In bad hier thuis ga ik niet lang meer fatsoenlijk kunnen doen - met haar erin tillen en ook de haren die het gootje in gaan enz. Gelukkig hebben we wel een pets place XL heel kortbij waar ze een wasstation hebben, dus binnenkort daar eens kennis mee maken.
Doet ze goed hoor op dat krukje! Arya vertikt het tijdens de les om op die vreemde voorwerpen te gaan zitten. Ze gaat er wel overheen met wat veel overtuiging van mijn en m’n instructrices kant, maar meer ook niet, lol. Op dat krukje zou ze sowieso ook echt niet meer fatsoenlijk kunnen zitten denk ik hihi. Daar is Arya alweer wat te groot voor.
—
Vanmorgen een minder leuke wandeling gehad. Sorry voor het hele verhaal, maar ik moet het toch nog even van me afschrijven en dat is hier wel een prima plek denk ik
Ik was in een losloop stuk in een park waar ik nu regelmatig kom en tot nu eigenlijk alleen maar fijne ervaringen gehad in het park - op wat mensen na die mij wat minder goed liggen en ik ook geen uren mee hoef te gaan staan praten haha. Maar goed. Daar kwam een soort jacht hond kruising in volle vaart op ons afgestormd van een behoorlijke afstand verder - vond de eigenaar ook dood normaal dat die hond zover vooruit rende op anderen af. Arya reageerde in principe heel goed op de hond, bleef stevig staan en reageerde open en vriendelijk toen ze aan elkaar gingen snuffelen enz - de hond kan verder ook prima met andere honden enz dus is niet agressief. We zagen deze hond afgelopen zaterdag al, toen ik daar liep en hij had toen m’n hele jas vies gemaakt dmv opspringen, lol. Maar Arya springt ook nog regelmatig uit het niks op tegen anderen, dus natuurlijk vergeef ik het andere honden ook haha.
Maar vandaag begon die hond echt heel irritant zichzelf op te dringen bij mij en stopte gewoon niet - eigenaresse greep ook pas in nadat het tafereeltje imo al veel te lang bezig was maar goed, dat zijn dingen wat me naderhand dan pas invallen en waarbij ik op het moment zelf dan niet goed/snel genoeg reageer. Die hond rook natuurlijk de eendenfilet stukjes die ik bij me heb met het trainen van Arya, en die bleef maar opspringen en opdringen en ik vond het echt niet prettig meer, want er kwam gewoon geen eind aan. Hapte ondertussen ook al naar m'n handen en ik zag naderhand dat ik ook aan't bloeden was op een paar plekken, nja goed... Arya pikte dit in ieder geval op, dat ik het niet meer leuk vond en ging zich toen ermee bemoeien door ook om die hond heen te draaien, zich ertussen proberen te duwen en uit te blaffen. Sentimenteel gezien vind ik het super lief dat ze me wil beschermen, en dat ze oppikte dat het niet ging zoals het moest gaan. Maar rationeel gezien wil ik niet dat ze dit doet met de kans dat mevrouw straks steeds sneller ergens tussen gaat staan en gaat bepalen wat wel/niet mag, want dat wil ik bepalen uiteindelijk. Maar ik kon Arya niet uit de situatie weghalen - want dat had ik dus willen doen toen zij zich ermee ging bemoeien, want die raakte helemaal opgefokt hiervan en ik wil niet dat ze dit vaker gaat doen en zichzelf gaat bevestigen in dit gedrag (de eigenaresse stond in de tussentijd non stop te roepen naar d'r hond maar die luisterde ook voor de duvel niet meer nu, al betwijfel ik of die überhaupt luistert aangezien ze 'm ook gewoon weet ik hoever naar voren laat rennen). Uiteindelijk na heen en weer roepen op de honden kwam zij d'r hond halen - leek zich ook van geen kwaad bewust pff - en heb ik Arya te pakken gekregen, aangelijnd en gezegd dat ik verder ga lopen en ben ik doorgelopen omdat ik gewoon weg wilde daar. Sorry als het chaotisch is haha..
Normaal gesproken wilde Arya eerder nog wel eens tussen een andere hond en mij gaan staan als ik ze aandacht gaf - jaloers. ze deed verder niks maar plantte zich wel bewust ertussen - maar daar was ik mee aan't oefenen en ze laat zich daarin prima corrigeren dat als ik dan zeg van nee ik ben nu met die en die bezig en je wacht maar, want ik wil niet dat zij bepaalt wie ik wel/niet aanhaal. Maar in deze situatie kon ik niks doen met Arya omdat die hond gewoon maar niet weg ging bij mij en ik me fysiek gewoon niet kon verplaatsen om bij Arya te komen omdat die hond er telkens tussen bleef. En daar baal ik wel echt van, dat het zolang is doorgegaan (nu achteraf denk ik ook; ik moet maar wat brutaler worden en mensen eens zeggen dat ze hun hond gewoon moeten pakken ipv 100x roepen en ze komen niet) want hierna was er niks meer aan te vangen met d'r en mij ook niet wat dat betreft.
Ik probeer nu echt veel te oefenen met loslopen en dan zolang mogelijk bij me houden tot ik zeg dat ze naar een hond toe mag, en dat gaat voor d'r leeftijd echt heel ok al - nog niet Altijd, dus zij loopt ook zeker nog wel eens ergens naartoe maar ik ben d'r wel echt meteen bij om d'r weg te halen icm al op tijd contact leggen met mensen om te vragen of het OK is. Maar nu was ze denk ik ook zo opgefokt hiervan, dat ik de rest van de wandeling echt nog maar nauwelijks tot niet contact kreeg met d'r en alles wat ik nog tegenkwam eigenlijk heel frustrerend verliep. Zo ging ze nog 2 border collies uit blaffen van een meneer die sowieso nogal graag zijn mening kenbaar maakt en zijn manier van opvoeden/trainen de enige goede vind; die maakte ook nu nog maar even kenbaar aan me dat hij niet vind dat honden met beloningen behalve stem getraind moeten worden enz. - want ik had m'n ervaring van vlak ervoor verteld omdat ik het denk ik even van me af moest praten, maar daar had ik dus al snel spijt van - en dat Border collies de BEST luisterende honden zijn en bla bla bla - ook duidelijk gemaakt dat m'n pup 5,5 maand oud is en dat niet Alles meteen erin getraind is he, ook bij border collies niet. Had het gevoel dat ik met mijn falen van daarvoor nog even nagetrapt werd, dus Ik baalde dus echt heel erg hiervan allemaal. En toen rende ze hierna ook opeens naar een andere hond toe van een afstand waarop ze normaal gewoon echt nog goed bij me te houden is. Die meneer heeft haar toen vast gehouden voor me - want ze luisterde gewoon niet meer - en toen heb ik d'r aangelijnd (had ik al bij die border collies moeten doen, maar goed ik denk dat ik gewoon nog even van slag was en het liefst had ik de wandeling gewoon relaxed willen afsluiten en door willen lopen alsof niks aan de hand was. Denk dat het ook toch een grotere impact had op Arya als ik dacht ook. Aan de lijn terug gelopen naar de auto en geprobeerd weer de aandacht erbij te krijgen, wat toen wel weer redelijk ok ging dus dat dan nog wel. Maar wat een kl*te wandeling zeg. Ben echt klaar ermee vandaag. Toen ik vanmiddag met Arya en m'n zoontje ging wandelen was ze ook mega afgeleid dus hopelijk kunnen we morgen weer overnieuw beginnen - ben ongesteld, dus dat helpt ook niet mee. Net met tranen en snotters het hele relaas aan m'n man verteld. Hormonen helpen ook echt niet mee. Denk dat ik me beter de komende dagen kan opsluiten![]()
Ga toch maar even nog wat meer afstand nemen van bepaalde honden en proberen op wat rustigere tijden te gaan. Ik wil wel graag blijven oefenen in het losloop gebied, maar even wat meer aanpassen nu en misschien ook nog wat nieuwe plekjes zoeken om te lopen en te oefenen.
Wel nog een leuke foto geschoten van Arya en Milan
[ [url=m/WXORRO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog wat foto's die ik maakte vlak voordat die hond op ons afvloog en het allemaal begon;
[ [url=m/o3z0ZI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z0rGLa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a12kbr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CE8P7d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iUOWJ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0QD3bv.jpg]Afbeelding[/url] ]
welmoed__ schreef:Wat vervelend van je nare ervaring Melissa! Even wat rustiger aan doen is misschien wel even een goed idee, even weer wat zelfvertrouwen krijgen. Maar wacht niet te lang om het weer op te zoeken, anders is die drempel weer zo hoog.
Suzanne als je eenmaal verliefd op ze bent dan blijf je dat, hihi.
Hier niet zo veel te melden, druk aan het werk. Vandaag een vrije dag en vanochtend met Floyd naar stal geweest want de hoefsmid kwam voor Harry. Daarna nog een klein wandelingetje gemaakt met hem en paard lief samen, dat ging best goed.
cursebreaker schreef:Wilawander
Prachtige foto’s allemaal - heel gaaf ook die actie foto van de training. Wat een werk lijkt me dat wel, 9 honden, of regelt het zichzelf een beetje allemaal haha? Ik werk niet en heb zelfs nu m’n handen gewoon echt vol met 1 pup en 1 kitten in huis.
Wilawander schreef:cursebreaker schreef:Wilawander
Ja hoor dat gaat eigenlijk vanzelf. We hadden altijd al veel dieren. Honden,paarden,vogel,konijnen,kippen,katten enz. Wonen buitenaf en veel ruimte. Ben ook de hele dag thuis anders ging dat ook niet en heel veel ruimte waar ze lekker kunnen ravotten.
Mooi hond heb je daar![]()
[ [url=m/kKCNPS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker ravotten
[ [url=m/NNuoo3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moeders ergeren
[ [url=m/BSeUrz.jpg]Afbeelding[/url] ]
welmoed__ schreef:Leuke foto's Willawander! Lijkt mij ook een hele happening al die honden thuis, maar het scheelt dat je de hele dag thuis bent.
Hier gaat het met Floyd en zijn ontlasting nog steeds niet zoals het hoort. We gaan nu van 3 dagen ontlasting verzamelen en dan laten testen op giardia. Het zit ons niet lekker en dit duurt te lang. Mocht het geen giardia zijn, dan gaan we mogelijk over op vers vlees.