Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:pompadour schreef:ik heb een flatcoated retriever reu Jackon.
Hij wil altijd spelen.
Aanvallen doet hij zelf niet. Hij is die altijd aangevallen wordt , dan mag hij zich verdedigen.
Heb je erbij stilgestaan dat niet iedere hond wil/kan spelen en jouw hond daarom uiteindelijk degene is die aangevallen wordt?
pompadour schreef:_San87_ schreef:
ik heb een flatcoated retriever reu Jackon.
Hij wil altijd spelen.
Aanvallen doet hij zelf niet. Hij is die altijd aangevallen wordt , dan mag hij zich verdedigen.
Heb je erbij stilgestaan dat niet iedere hond wil/kan spelen en jouw hond daarom uiteindelijk degene is die aangevallen wordt?
mvdende schreef:Dit dus 100%
En flatcoats en Duitse Staandes lijken kwa enthousiastme best veel op elkaar. Doen geen vlieg kwaad en willen alleen maar speeelleennnn!
Is een andere hond daar niet van gediend, dan loopt hij rustig door. Of ik moet hem even helpen herinneren dat de andere hond niet wil spelen door hem even bij me te roepen. Soms krijgt hij een snauw als hij te druk is, allemaal geen probleem. Maar een hond die dan gelijk grijpt moet gewoon niet in een losloopgebied gaan lopen.
Tigress schreef:Ik heb gestemd op de verplichte hondencursus, en de muilkorf/lijnplicht. De laatste twee zijn voor mij als optie wanneer een hond een bijtverleden heeft, dus hoeft voor mij niet preventief. Tevens zou ik het fijn vinden als de pretnesten op marktplaats en facebook ooit eens worden aangepakt, al zal dat denk ik haast onmogelijk zijn.
De cursus, ja, daar ben ik voorstander van. Begin januari heeft mijn hond een rottweiler achter zich aan gehad, is gegrepen door een turkse herder die zijn frustratie afwendde (had het gemunt op een aussie die bij ons liep. De eigenaresse trok op tijd haar hond weg, waarna hij achter de mijne aan ging), heeft vorig jaar een cane corso ''pup'' gehad die hem wilde grijpen omdat 'ie geen correcties duldde (mijn hond gaf zijn grens duidelijk aan. Liep aangelijnd naast mij, en gromde toen de corso nogal aanwezig recht op hem af stapte. Toen de corso vervolgens zijn voorpoot achter de achterpoot van de mijne haakte, kreeg hij een snauw. Daar was hij niet van gediend, waarna hij bovenop mijn hond dook), en vandaag voor de zoveelste keer een herder tegen gekomen die hem naar de grond werkte.
Doe mij die verplichte cursus maar. Leer mensen maar beseffen wat voor kracht ze soms aan de andere kant van de lijn hebben, en hoe ze dat fatsoenlijk kunnen begeleiden.
Ik doe hard mijn best met mijn hond, maar ben bang dat het ooit eens verpest kan worden door een ongeleid projectiel
mvdende schreef:Dit dus 100%
En flatcoats en Duitse Staandes lijken kwa enthousiastme best veel op elkaar. Doen geen vlieg kwaad en willen alleen maar speeelleennnn!
Is een andere hond daar niet van gediend, dan loopt hij rustig door. Of ik moet hem even helpen herinneren dat de andere hond niet wil spelen door hem even bij me te roepen. Soms krijgt hij een snauw als hij te druk is, allemaal geen probleem. Maar een hond die dan gelijk grijpt moet gewoon niet in een losloopgebied gaan lopen.
MightyMike schreef:Amen -classic, hier hetzelfde verhaal.
MyWishMax, helaas is die kant van het verhaal sociaal acceptabel. Alles mag en het is pas verkeerd wanneer er wel een keer een hond een beslissing neemt om dan te bijten. Ik heb daar serieus moeite mee. Ik vind losloop of aanlijngebied dan ook zo'n flauwekul, ik loop op de openbare weg (daar waar ik woon en ik vind ook dat ik daar mag zijn met mijn aangelijnde hond) en daar moet mijn hond dealen met loslopers die alles mogen. Er is pas een dader wanneer het mis gegaan is en dat vind ik erg. En nee, ik ben helemaal niet de eigenaar van een hond waarbij het mis is gegaan, maar wel van een hond die inmiddels van sociaal door dit soort dingen is overgegaan naar heel duidelijk waarschuwen en ook dat wordt niet altijd gerespecteerd dus het zit zeker in je achterhoofd dat het door de loslopers ooit nog een stap verder zou kunnen gaan.
MightyMike schreef:Dat is het zeker ElviraKelan, begrijp hun beslissing, maar heel moeilijk. Maar ook de honden die niet hr waren en aanvielen is ook niet oke. Dat maakt het niet oke dat hij later een hondje bijna dood heeft gebeten natuurlijk, maar de eerste situatie had wellicht voorkomen kunnen worden als die eigenaar of eigenaren gewoon aangelijnd hadden. Voorkomen is beter in mijn ogen. Heel triest natuurlijk hoe het dan voor 2 honden uiteindelijk afloopt.
pompadour schreef:_San87_ schreef:
Mijn hond begrijpt de honden taal en als de andere reu laat merken dat Hij niet wilt spelen dan loopt hij door.Maar het is juist dat een andere reu niet is opgevoed. Die mag vechten. De baasjes kijken er daar en toen niks.
pompadour schreef:Sommige baasjes vinden het stoer als hun reu gaat knokken.
Ik dat ook dikwijls meegemaakt,
Zelfs hen het met een golden retriever reu die mega dominant was.
Hij viel mijn hond aan terwijl hij op zijn kontje zat.