Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:54

Welke brok voer je nu? Als je een goede vleesbrok hebt, zonder granen en suikers, dan zou onbeperkt geen issue moeten zijn.

Onbeperkt of in ieder geval meer dan 4 voermomenten verdeeld over de dag is gewoon het beste voor de katten. Ik heb hier altijd onbeperkt brok staan en nog nooit een kat te dik gehad.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:53

Mijn ervaring is dat met onbeperkt voer de katten alleen gaan eten wanneer ze zin hebben. Ik denk dat de grootste eter een paar dagen misschien erg veel zal eten, omdat hij het niet is gewend, maar dat gaat wel over. Ik heb altijd onbeperkt brok (en water) staan en heb al mijn hele leven (58 j) veel katten. Nooit te dikke katten; ze komen in de winter wel wat aan, maar dat raken ze in het voorjaar weer kwijt.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 20:16

Ze staan nog steeds op royal canin kitten alleen hebben we de sterilised variant gepakt sinds hun castratie. Die zak loopt wel op zijn einde dus we willen nu wel naar een volwassen brok kijken. Ze worden over een maand 1 jaar.

Het voordeel is dat ze veel naar buiten gaan (inc boomklimmen en veel rennen :') ) dus beweging krijgen ze gelukkig genoeg.

Over een tijdje heb ik een weekje vakantie. Dan gaan we over naar onbeperkt. Mocht dat echt uit de hand lopen kunnen we de surefeed proberen. Bedankt voor de tips :)