Jouw dier en vooroordelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:03

Dat ik valse honden heb, omdat ze aan pakwerk doen _O-
Afbeelding

Dit is toch niet vals :oo

Afbeelding

Alleen naar vreemde honden, die meteen op ze afduiken zijn ze niet zo lief. Maar maken andere honden rustig contact, dan is er niks aan de hand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:06

die sloffen!!!
_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:09

Kinke schreef:
die sloffen!!!
_O- _O- _O-

Haha, meneer vind alles prima *\o/*

Toen we deze foto's aan het maken waren. Kregen we best vaak te horen, dat hij er zo best wel schattig uit zag.
Afbeelding

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:21

Grappig ik merk in mijn omgeving eigenlijk geen vooroordelen over mijn hond maar hier in het topic wel! Labradors zijn onbenullig, dik, kennen geen hondentaal en luisteren niet....

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:24

Reusje0504 schreef:
Grappig ik merk in mijn omgeving eigenlijk geen vooroordelen over mijn hond maar hier in het topic wel! Labradors zijn onbenullig, dik, kennen geen hondentaal en luisteren niet....

[ [url=m/oqKY1a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aHffxU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik maak me er schuldig aan in mijn vorige post :o
Het zijn ook echt niet alle labs, maar ALS er een hond met een plaat voor de kop tegenaan knalt is het bijzonder regelmatig een lab of een boxer. :')
Zie van een afstandje meestal al wel of het een fijne hond is of niet.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:26

Azmay schreef:
Reusje0504 schreef:

[ [url=m/oqKY1a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aHffxU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik maak me er schuldig aan in mijn vorige post :o
Het zijn ook echt niet alle labs, maar ALS er een hond met een plaat voor de kop tegenaan knalt is het bijzonder regelmatig een lab of een boxer. :')
Zie van een afstandje meestal al wel of het een fijne hond is of niet.

Haha ik snap het ook wel hoor, er zijn veel beginnende hondenhouders die denken ‘als we een lab kopen kan er niks misgaan’. En dat is jammer!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:24

Ik heb een Sheltie en die zijn over het algemeen gereserveerd naar vreemden, is geen vooroordeel maar een feit, :) alleen jammer vind ik als mensen gaan zeggen dat die van mij angstig is. Het is gewoon geen doorsnee Lab die het prima vindt dat een vreemde hem gelijk over zijn kop aait, die van mij is daar gewoon niet van gediend. Zit je een kleine kwartier op de bank zonder je met hem te bemoeien dan komt hij kennismaken, zulke mensen is hij zo vriendjes mee. :D En dan zijn er helaas mensen die goed bedoelt, zonder enige kennis dat dan weer wel, denken dat zij dat wel even kunnen 'fiksen' en gaan heel hard hun best doen waardoor hij alleen maar meer afstand wil.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:28

Jis_ schreef:
Ik heb een Sheltie en die zijn over het algemeen gereserveerd naar vreemden, is geen vooroordeel maar een feit, :) alleen jammer vind ik als mensen gaan zeggen dat die van mij angstig is. Het is gewoon geen doorsnee Lab die het prima vindt dat een vreemde hem gelijk over zijn kop aait, die van mij is daar gewoon niet van gediend. Zit je een kleine kwartier op de bank zonder je met hem te bemoeien dan komt hij kennismaken, zulke mensen is hij zo vriendjes mee. :D En dan zijn er helaas mensen die goed bedoelt, zonder enige kennis dat dan weer wel, denken dat zij dat wel even kunnen 'fiksen' en gaan heel hard hun best doen waardoor hij alleen maar meer afstand wil.

Heel herkenbaar, de mijne is half sheltie, maar die gereserveerdheid is heel herkenbaar. Laat hem met rust en hij komt vanzelf kennismaken, maar je moet hem niet meteen op zijn kop willen aaien.

Wat wel grappig is, vreemde mensen op straat doet hij ook inderdaad zo, maar als die persoon een hond mee heeft, dan is hij helemaal niet voorzichtig en juist een beetje te enthousiast en overvriendelijk. “Die persoon heeft een hond dus die zal wel deugen” ofzo :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:56

Ik heb 8 katten en momenteel nog een ‘zooitje’ kittens, waarvan ik er vandaag weer één mag wegbrengen naar nieuwe baasjes.
Ik heb 8 katten, omdat ik met ze fok, als ik geen fokker zou zijn, zou ik ook niet zoveel katten hebben.

Vooroordelen:
- Het zal best wel stinken in huis
- Dat ik een kattenvrouwtje ben
- Dat ik alles wat kat is (tierelantijntjes, sieraden enz.) vast leuk zal vinden
- Dat mijn katten vast mijn kinderen zijn, omdat ik geen kids heb
- Dat ik vast met plezier luister naar al die “wat mijn kat nu weer gedaan heeft” verhalen van anderen.

Dus voor de goede orde, ik heb twee x de Litter Robot Open Air in huis (automatisch reinigende kattenbakken) ik heb ook twee automatische stofzuigers van iRobot in huis en een automatisch dweil, de Scooba van iRobot in huis. Dat zorgt er toch voor dat het hier goed bij te houden is in huis en de katten altijd een schone, niet stinkende bak hebben.

Ik vind mijn katten leuk, maar het zijn katten, geen kinderen voor mij. Ik heb weinig met de katten van een ander en beleef geen plezier aan een ander zijn “oh wat is mijn kat toch leuk” verhalen tot in de treure. Ik snap dat voor sommige mensen hun kat net een kind is, maar ik heb dat gewoon niet zo. Een topic hier op Bokt lezen is anders, dan kies ik ervoor om die persoon zijn/haar verhaal te lezen en kan ik er ook voor kiezen dat niet te doen. Ik vind het wel leuk om mensen advies te geven in allerlei gevallen, van waar moet ik aan denken als ik een kat wil, tot help mijn kat plast naast de bak.

Ik fok uit een voorliefde voor het ras, ik vind het onwijs gaaf om zowel genetisch, als uiterlijk de beste match te kunnen maken. Vraag me wat over katten genetica en ik kan zo een half uur vullen met informatie. Mijn fokkatten worden regelmatig gescreend op erfelijke aandoeningen en algehele gezondheid. Mijn doel als fokker is bewijzen dat mooi en lief ook samen kan gaan met gezond in een ras.

Ik ben dol op mijn katten, ik geef ontzettend veel om ze en het ontbreekt hen aan niets, maar voor mij zijn het katten en geen kinderen, ik ben daar gewoon wat te nuchter voor.

En alle katten tierelantijn dat ik cadeau krijg (van mensen die niet weten wat ze mij anders moeten geven) verdwijnt hier in het katerverblijf, T-shirt met kattenprint (ja echt eens cadeau gekregen) slaap ik in en sieraden draag ik gewoonweg niet.

Oh ja, mijn katjes:
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:42

Melyoramel schreef:
Jis_ schreef:

Heel herkenbaar, de mijne is half sheltie, maar die gereserveerdheid is heel herkenbaar. Laat hem met rust en hij komt vanzelf kennismaken, maar je moet hem niet meteen op zijn kop willen aaien.

Wat wel grappig is, vreemde mensen op straat doet hij ook inderdaad zo, maar als die persoon een hond mee heeft, dan is hij helemaal niet voorzichtig en juist een beetje te enthousiast en overvriendelijk. “Die persoon heeft een hond dus die zal wel deugen” ofzo :P

Wat grappig , hier is het zo dat als we op het uitlaatstrook achter ons huis lopen en een persoon zonder hond daar ook loopt hij mij dat gelijk komt vertellen, blaft niet naar die persoon (dat zou niet mogen van mij) maar naar mij, want dat vind hij niet kloppen. Als ik zeg het is goed dan is het ook goed. Niet dat hij zich dan laat aaien maar gaat dan weer zijn ding doen. Rustige kinderen gaat hij wel voor staan om geaaid te worden. Van drukke kinderen gaat hij blaffen en daar schrikken kinderen vaak weer van. :')

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:51

Toen wij onze hond hadden gekozen vielen er in de omgeving ook een paar mensen van hun geloof.
'Een jachthond, zou je dat wel doen. Die zijn vreselijk eigenzinnig, gaan achter al het wild aan en luisteren dan niet meer' Pas maar op met je katten.
Die kun je nooit op het terrein houden (wij wonen op stal in de vlietlanden)
Die hebben zoveel energie, vernielen je meubels uit verveling.

Inmiddels is Huib de heidewachtel 2 jaar oud. Gehoorzaam en vriendelijk.
Jaagt op walnoten maar verder niets.
Hij heeft een fijn afwisselend leven met veel uitdaging.
Staat goed onder appèl.
Geweldig lieve hond

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:24

Little_Gift schreef:
Eens even een vraagje van een baas van een HR ras... de mensen die heir beweren voort te gaan op het gedrag of de energie van de HR hond of ze hun eigen hond ermee laten spelen of niet... Hoe doe je dat? Dan laat je je hond toch eerst naderen, anders kun je de reagerende lichaamstaal toch niet aflezen?
Ik kan je zeggen, ik heb het gehad met al die zelfverklaarde hondentherapeuten eigenlijk... Ik heb een Rottweiler, een reu, bijna 2 jaar, beest kijkt naar niets of niemand, gaat naar geen enkel ander dier maar keer op keer als ik met hem op het strand loop of over de hei of door het bos, laten de mensen hun honden zomaar op die van mij af rennen.

Mijn Rottweiler gaat naar niemand en valt niemand lastig maar het blijft wel een Rottweiler en ja, een indringer (hij loopt met 2 kleine rassen bij hem) in zijn roedel, is hij niet van gediend.
Als er dus een vreemde hond naar hem toe komt lopen en neuscontact maakt, dan is het hap.
Dan moet ik mijn hond weer straffen omdat een ander zijn hond niet bij houdt of mijn hond half ophangen omdat hij niet aan die ander zijn hond zou raken die ondertussen onder zijn lijf doorspringt.

Kunnen mensen niet gewoon hun honden bij houden en niet laten spelen met andere onbekende honden en stoppen met eerst gedrag te willen lezen want bij veel HR rassen is het moment dat je lezen kan, vaak al te laat. Actie alvorens reactie is het nu eenmaal vaak bij die types.
Dat weet ik maar al te goed, vandaar dat ik altijd mijn voorzorgen neem maar neen, als weer eens een ander zijn hond 100den meters laat wegrennen om naar mijn Rottweiler te komen en dan een luidruchtige snauw vangt, dan word ik uitgescholden en verweten voor van alles en nog wat en is het toch echt mijn Rottweiler dat ze zullen doodschieten van de politie, wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg...

Dus... Shoot!

Dat wil ik van mijn kant best uitleggen hoor. Niemand heeft hier zichzelf als hondentherapeut verklaard. Je hoeft geen therapeut te zijn om genoeg af te weten van hondenlichaamstaal :Y). Ja, je hebt altijd van die types die denken te snappen waar ze het over hebben en dat duidelijk niet weten, maar dat heb je helaas altijd en overal. Maargoed, 1: Ik houd mijn hond eigenlijk altijd aangelijnd en laat haar zelf nergens op afvliegen, om de bovenstaande redenen die jij zelf aangeeft. 2: Ik zie al veeeeeeer van te voren hoe honden op hun baasjes en andere honden reageren, daar hoeft die van mij nog niet eens bij te zijn. Als ik al zie dat ze opdringerig, irritant en dominant zijn en totaal niet luisteren, draai ik om en loop ik weg. Ik zoek het al niet eens meer op. Ik ben het deels met je eens dat de meeste HR honden minder makkelijk te lezen zijn maar ik mag toch wel zeggen dat ik mijn eigen hond heel goed ken en haar precies kan lezen en in kan grijpen voordat er wat rottigs gebeurt. Maar dat kan niet iedereen en als ik het gevoel heb dat ik de situatie níét kan overzien en/of vertrouw, begin ik er ook niet aan. Maar dat ben ik, dat is niet iedereen. Ik vind het ook rete irritant als andere honden van 10 kilometer afstand je hond bestormen. Dus ja, dat is hoe ik te vaak te werk ga. Ik ben nu op dit moment op vakantie in een park met veel honden, ook daar laat ik haar niet los om met de andere honden hier te spelen. We hebben toevallig vanmiddag in alle rust een nieuw vriendje gemaakt en dat ging prima. Maar in de roedelwandeling mee lopen waarmee ze met 30 honden het bos in gaan? No-no, dat is niets voor mijn hond. En dat weet ik en dat doe ik dus ook niet.

Edit: gewijzigd.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:28

Ik ben laatst een loslopende 'hr' hond tegengekomen, was ontsnapt uit de tuin :+

Net zo benaderd als elke andere hond die ik niet ken; mijn hond even in de auto, en voorzichtig kennismaken. Vreselijk lieve lobbes, zoals eigenlijk alle hr honden die ik ken. Vond het vooral heel gezellig :+

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:21

khirshanta schreef:
Ik ben laatst een loslopende 'hr' hond tegengekomen, was ontsnapt uit de tuin :+

Net zo benaderd als elke andere hond die ik niet ken; mijn hond even in de auto, en voorzichtig kennismaken. Vreselijk lieve lobbes, zoals eigenlijk alle hr honden die ik ken. Vond het vooral heel gezellig :+

De meesten zijn ook gewoon lief, maar dat is met alle honden in het algemeen. Alhoewel ik geen enkele hond heilig verklaar, HR of geen HR.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:32

Dat is het precies- deze hond was zichzelf niet bewust van zijn label. Het ras an sich is niet zozeer van belang; wel de eigenaar. Hopelijk kom ik deze lieve lobbes snel weereens tegen (liefst niet los op de weg lopend ;) )

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:03

Daar ga je de mist in khirshanta.
Het ras is wel degelijk van belang.
Mijn rott is ook vreselijk lief naar mensen en zelfs naar honden die rustig kennis komen maken MAAR is wel lichter ontvlambaar en staat veel vlugger klaar om over te gaan tot actie als hij denkt dat het nodig is dan eender welk ander "normaal" ras dat ik al afgericht heb.
Bovendien zijn ze moeilijker weer uit hun trance te halen eens de knop om gaat en ze denken te moeten verdedigen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:47

Ik heb het misschien ongenuanceerd gezegd; de hr honden met problemen die ik heb gezien, zijn zo doordat hun eigenaar tekort is geschoten.

Dit is hetzelfde voor niet HR-honden hoor, en de werkrassen zijn natuurlijk ook gefokt met een bepaald doel en zullen inderdaad een grotere aanleg hebben naar bepaalde neigingen.

Echter, de hr honden die ik nu persoonlijk ken, zijn enorm lief en hebben zouden geen vlieg kwaad doen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:49

Little_Gift schreef:
Eens even een vraagje van een baas van een HR ras... de mensen die heir beweren voort te gaan op het gedrag of de energie van de HR hond of ze hun eigen hond ermee laten spelen of niet... Hoe doe je dat? Dan laat je je hond toch eerst naderen, anders kun je de reagerende lichaamstaal toch niet aflezen?
Ik kan je zeggen, ik heb het gehad met al die zelfverklaarde hondentherapeuten eigenlijk... Ik heb een Rottweiler, een reu, bijna 2 jaar, beest kijkt naar niets of niemand, gaat naar geen enkel ander dier maar keer op keer als ik met hem op het strand loop of over de hei of door het bos, laten de mensen hun honden zomaar op die van mij af rennen.

Mijn Rottweiler gaat naar niemand en valt niemand lastig maar het blijft wel een Rottweiler en ja, een indringer (hij loopt met 2 kleine rassen bij hem) in zijn roedel, is hij niet van gediend.
Als er dus een vreemde hond naar hem toe komt lopen en neuscontact maakt, dan is het hap.
Dan moet ik mijn hond weer straffen omdat een ander zijn hond niet bij houdt of mijn hond half ophangen omdat hij niet aan die ander zijn hond zou raken die ondertussen onder zijn lijf doorspringt.

Kunnen mensen niet gewoon hun honden bij houden en niet laten spelen met andere onbekende honden en stoppen met eerst gedrag te willen lezen want bij veel HR rassen is het moment dat je lezen kan, vaak al te laat. Actie alvorens reactie is het nu eenmaal vaak bij die types.
Dat weet ik maar al te goed, vandaar dat ik altijd mijn voorzorgen neem maar neen, als weer eens een ander zijn hond 100den meters laat wegrennen om naar mijn Rottweiler te komen en dan een luidruchtige snauw vangt, dan word ik uitgescholden en verweten voor van alles en nog wat en is het toch echt mijn Rottweiler dat ze zullen doodschieten van de politie, wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg...

Dus... Shoot!

Ik laat mijn hondje zowiezo niet zomaar op andere honden afstiefelen, formaat/type maakt niet eens uit, wel ben ik bij een kennismaking voorzichtiger als de andere hond een ras/type is wat bekend staat om hondagressie.
Nu er een logee (x jack russell- boomer) bij is die 'niet lief' is (lees: eenkennig en aan de lijn onverdraagzaam naar mens en hond) ben ik nog voorzichtiger en wordt er aangelijnd met geen enkele passant kennis gemaakt.
De keren dat ik er niet onderuit kom (nadeel van drukke wijk) stuur ik mijn eigen hondje vooruit en hou de logé strak bij me en geef aan dat hij niet gezellig is.
Los is er overigens niks aan de hand als je hem niet opzoekt.
Komt hij je opzoeken kan hij ook gewoon even geaaid worden en andere honden snuffelt hij aan of negeert ze gewoon, probleem is puur als hij aangelijnd is.

Maar ik heb er ondanks mijn eigen vriendelijke hondje een schurfthekel aan als anderen hun hond op die van mij af laten denderen, mijn hond is klein en best kwetsbaar tov lompere honden van groter formaat en voor hem is het dan ook niet leuk om omgekegeld te worden oid.
Los heb ik de mijne nog niet volledig onder appel maar daar werken we aan en hij loopt alleen los in de daarvoor bestemde gebieden, checkt regelmatig even in (inchecken = lekkers) en is steeds betrouwbaarder met terugroepen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:27

Grappig om te lezen.
Onze hond (springer spaniel) is een vreemd exemplaar geworden. Een maat labrador, met heel wollig, zacht haar. Die lekker vrolijk door het leven gaat. Ik krijg toch echt iedere week wel een aantal keer te horen dat hij "zeker nog wel erg jong is" of dat hij "zeker hsel groot gaat worden". Als ik dan zeg dat hij al 6 is, zie je de meest verbaasde blikken. Hij kwispelt met zijn hele lijf en heeft blijkbaar lekkere grote flapvoeten. Veel mensem denken dat het nog een pup is.

Of mensen zeggen dat het wel een erg grote cocker spaniël is. Als ik dam zeg dat het een springer spaniel is, denken ze vaak dat ik een grapje maak (aangezien hij inderdaad lekker springerig is).

Daarna krijg ik weleens de opmerking dat ze het niet uit zouden houden bij zo'n energierijke hond. Nouja, buiten heeft hij inderdaad energie voor 10 en als er thuis iemand nieuw binnenkomt is hij ook altijd lekker enthousiast, maar dat duurt nooit lang. Daarna ligt hij gewoon heel de dag voor pampers en vergeet je eigenlijk dat hij er is.

Daarnaast vooroordeel dat het een allemamsvriend is, maar die klopt ook als een bus. Alle kinderen (en eigenlijk ook veel volwassenen) hangen altijd meteen om hem heen als we buiten komen en hij geniet er met volle teugen van.

Ik laat hem trouwens gewoon met elke hond spelen. Of het nou een pittbull, herder of chihuahua is, dat maakt mij niet uit. Mijn hond past zoch ook wel aardig aan naar de ander (zowel mens als dier). Met een kleine hond of pup speelt hij veel rustiger dan met een grotere hond. (Wat er leuk is om te zien vind ik) Hij is aaihond af en toe voor ouderen. Als je dat vertelt op straat vragen ze zich regelmatig af of dat niet fout gaat met zo'n drukke hond. Maar ook dan is hij juist super lief en rustig. Hij is slim en heeft het echt door wanneer hij druk kan zijn en wanneer niet.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:52

Wat een leuk topic zeg!!

Mijn prachtige Bull Terrier.. Ben knettergek van haar. <3

Vooroordelen hoef ik denk ik niet uit te leggen.
ze staat op de lijst, maar mensen in de buurt met honden zijn ook gek met haar.
Soms komen we in het bos mensen tegen die haar wel indrukwekkend vinden maar zodra ze zien hoe vriendelijk ze is, zijn ze om en wordt ze door iedereen geknuffeld :)

Afbeelding
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:13

Bullterrier!
Ik ben gek op bullterriërs <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:51

Ik moet zeggen dat ik wel vooroordelen heb over honden, en ook over de baasjes. Elke keer als ik een doorgefokt hond zie ik mijn twijfels trek bij de baas. Ik snap niet waarom je een hond zou willen waar je gezondheids kwalen bij krijgt, zouden we met een paard ook niet doen.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:34

Leuk topic! Ik heb o.a. 2 American Bully's waarvan 1 met gecoupeerde oren, dan lopen mensen zowiezo al met een boog om je heen. Leuk feit is dat ik ook een Chihuahua en Pomchi heb die alle 4 samen leven :+ .

Ik maak het eigelijk wekelijks mee dat ik mensen zie omkeren met hun hond of een andere straat inslaan. Tja mijn honden luisteren prima, blaffen niet naar andere honden en lopen altijd aangelijnd waar dit verplicht is.

Ook maak ik het wekelijks mee dat mensen zonder honden stoppen om een praatje te maken en zeggen dat het zulke lieve 'staffords' zijn.

Ik maak me er niet meer druk om, waar ik vroeger de drang had om mijn honden te verdedigen denk ik nu f**K it. Vooroordelen heb je altijd met deze groep honden en ik zal altijd verantwoordelijk met ze om gaan en ze beschermen. Want ik weet ook wel dat als ze bijten het goed mis kan gaan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:26

Mijn dieren bevestigen deels alle vooroordelen dussss of het altijd vooroordelen zijn??

De husky's luisteren geweldig dus dag vooroordeel, maarrrr laat ze lis en ze zijn gigantisch doof dus hallo vooroordeel
De husky's zijn mega aanhankelijk dag vooroordeel maarrr dat is enkel als ze honger hebben of als we iets te eten hebben. Verder zeer zelfstandig en onafhankelijk dus hallo vooroordeel.

3 x duitsers 1x puber die niet geweldig luisterd en de hele wereld 1 feest vind. Hij is stiekem golden retriever roep ik altijd.
1x zeer goed luisterend, erg baasgericht maar andere mensen en dieren zijn eetbaar tot tegendeel bewezen is.
1x zeer goed luisterend, afstandelijk naar vreemden, lief voor alle andere dieren maar oh wee als ii bedreigd wordt of iemand op ongepaste wijze het terrein op komt.

De duitsers heb ik dus vanalles van maar ook die bevestigen hier best wat vooroordelen.

Alles heeft een reden, vooroordelen ook die komen niet uit de lucht vallen. Er zit vaak een kern van waarheid in.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:15

Hier ook de eigenaar van een 'zogenoemde' HR hond.
Jack, een amerikaanse stafford x bully xl, van inmiddels 11 maanden.

Afbeelding

Toen hij 9 weken was kregen we de eerste vooroordelen al; ooh wat een lief hondje, wat voor ras is dat??
Waarop ik zei; stafford kruising.
Het was gelijk (afstand nemen) het is maar net wat de baas er van maakt >;) (uhhh.. hij is 9 weken....)

Een tijdje geleden stond ik buiten bij een winkel te wachten met mijn puppy, die keurig zat te wachten, en dus niks verkeerds deed.
Aan de andere kant van de ingang stond een man met een klein hondje.
Opeens begon een man aan de overkant van de straat tegen mij te schreeuwen dat hij afgemaakt moest worden, levensgevaarlijk is, en dat het altijd dezelfde mensen zijn die zo'n hond aanschaffen >;) (die man mag zijn mening hebben, maar om midden in de stad zo tekeer te gaan vanwege een hond die compleet niks deed.. vind ik ronduit belachelijk)

Tegenwoordig heb ik niet veel last met hem van vooroordelen, gek genoeg.
Onze hond is zeer onderdanig, als hij doorheeft dat een andere hond hem niks doet, wil hij alleen maar spelen.
Trekt niet, blaft niet, zodra hij mensen of honden ziet is het gelijk kwispelen.