Dit is toch niet vals

Alleen naar vreemde honden, die meteen op ze afduiken zijn ze niet zo lief. Maar maken andere honden rustig contact, dan is er niks aan de hand.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Reusje0504 schreef:Grappig ik merk in mijn omgeving eigenlijk geen vooroordelen over mijn hond maar hier in het topic wel! Labradors zijn onbenullig, dik, kennen geen hondentaal en luisteren niet....
[ [url=m/oqKY1a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aHffxU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Azmay schreef:Reusje0504 schreef:Grappig ik merk in mijn omgeving eigenlijk geen vooroordelen over mijn hond maar hier in het topic wel! Labradors zijn onbenullig, dik, kennen geen hondentaal en luisteren niet....
[ [url=m/oqKY1a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aHffxU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak me er schuldig aan in mijn vorige post![]()
Het zijn ook echt niet alle labs, maar ALS er een hond met een plaat voor de kop tegenaan knalt is het bijzonder regelmatig een lab of een boxer.![]()
Zie van een afstandje meestal al wel of het een fijne hond is of niet.
Jis_ schreef:Ik heb een Sheltie en die zijn over het algemeen gereserveerd naar vreemden, is geen vooroordeel maar een feit,alleen jammer vind ik als mensen gaan zeggen dat die van mij angstig is. Het is gewoon geen doorsnee Lab die het prima vindt dat een vreemde hem gelijk over zijn kop aait, die van mij is daar gewoon niet van gediend. Zit je een kleine kwartier op de bank zonder je met hem te bemoeien dan komt hij kennismaken, zulke mensen is hij zo vriendjes mee.
En dan zijn er helaas mensen die goed bedoelt, zonder enige kennis dat dan weer wel, denken dat zij dat wel even kunnen 'fiksen' en gaan heel hard hun best doen waardoor hij alleen maar meer afstand wil.
Melyoramel schreef:Jis_ schreef:Ik heb een Sheltie en die zijn over het algemeen gereserveerd naar vreemden, is geen vooroordeel maar een feit,alleen jammer vind ik als mensen gaan zeggen dat die van mij angstig is. Het is gewoon geen doorsnee Lab die het prima vindt dat een vreemde hem gelijk over zijn kop aait, die van mij is daar gewoon niet van gediend. Zit je een kleine kwartier op de bank zonder je met hem te bemoeien dan komt hij kennismaken, zulke mensen is hij zo vriendjes mee.
En dan zijn er helaas mensen die goed bedoelt, zonder enige kennis dat dan weer wel, denken dat zij dat wel even kunnen 'fiksen' en gaan heel hard hun best doen waardoor hij alleen maar meer afstand wil.
Heel herkenbaar, de mijne is half sheltie, maar die gereserveerdheid is heel herkenbaar. Laat hem met rust en hij komt vanzelf kennismaken, maar je moet hem niet meteen op zijn kop willen aaien.
Wat wel grappig is, vreemde mensen op straat doet hij ook inderdaad zo, maar als die persoon een hond mee heeft, dan is hij helemaal niet voorzichtig en juist een beetje te enthousiast en overvriendelijk. “Die persoon heeft een hond dus die zal wel deugen” ofzo
Little_Gift schreef:Eens even een vraagje van een baas van een HR ras... de mensen die heir beweren voort te gaan op het gedrag of de energie van de HR hond of ze hun eigen hond ermee laten spelen of niet... Hoe doe je dat? Dan laat je je hond toch eerst naderen, anders kun je de reagerende lichaamstaal toch niet aflezen?
Ik kan je zeggen, ik heb het gehad met al die zelfverklaarde hondentherapeuten eigenlijk... Ik heb een Rottweiler, een reu, bijna 2 jaar, beest kijkt naar niets of niemand, gaat naar geen enkel ander dier maar keer op keer als ik met hem op het strand loop of over de hei of door het bos, laten de mensen hun honden zomaar op die van mij af rennen.
Mijn Rottweiler gaat naar niemand en valt niemand lastig maar het blijft wel een Rottweiler en ja, een indringer (hij loopt met 2 kleine rassen bij hem) in zijn roedel, is hij niet van gediend.
Als er dus een vreemde hond naar hem toe komt lopen en neuscontact maakt, dan is het hap.
Dan moet ik mijn hond weer straffen omdat een ander zijn hond niet bij houdt of mijn hond half ophangen omdat hij niet aan die ander zijn hond zou raken die ondertussen onder zijn lijf doorspringt.
Kunnen mensen niet gewoon hun honden bij houden en niet laten spelen met andere onbekende honden en stoppen met eerst gedrag te willen lezen want bij veel HR rassen is het moment dat je lezen kan, vaak al te laat. Actie alvorens reactie is het nu eenmaal vaak bij die types.
Dat weet ik maar al te goed, vandaar dat ik altijd mijn voorzorgen neem maar neen, als weer eens een ander zijn hond 100den meters laat wegrennen om naar mijn Rottweiler te komen en dan een luidruchtige snauw vangt, dan word ik uitgescholden en verweten voor van alles en nog wat en is het toch echt mijn Rottweiler dat ze zullen doodschieten van de politie, wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg...
Dus... Shoot!
khirshanta schreef:Ik ben laatst een loslopende 'hr' hond tegengekomen, was ontsnapt uit de tuin
Net zo benaderd als elke andere hond die ik niet ken; mijn hond even in de auto, en voorzichtig kennismaken. Vreselijk lieve lobbes, zoals eigenlijk alle hr honden die ik ken. Vond het vooral heel gezellig
Little_Gift schreef:Eens even een vraagje van een baas van een HR ras... de mensen die heir beweren voort te gaan op het gedrag of de energie van de HR hond of ze hun eigen hond ermee laten spelen of niet... Hoe doe je dat? Dan laat je je hond toch eerst naderen, anders kun je de reagerende lichaamstaal toch niet aflezen?
Ik kan je zeggen, ik heb het gehad met al die zelfverklaarde hondentherapeuten eigenlijk... Ik heb een Rottweiler, een reu, bijna 2 jaar, beest kijkt naar niets of niemand, gaat naar geen enkel ander dier maar keer op keer als ik met hem op het strand loop of over de hei of door het bos, laten de mensen hun honden zomaar op die van mij af rennen.
Mijn Rottweiler gaat naar niemand en valt niemand lastig maar het blijft wel een Rottweiler en ja, een indringer (hij loopt met 2 kleine rassen bij hem) in zijn roedel, is hij niet van gediend.
Als er dus een vreemde hond naar hem toe komt lopen en neuscontact maakt, dan is het hap.
Dan moet ik mijn hond weer straffen omdat een ander zijn hond niet bij houdt of mijn hond half ophangen omdat hij niet aan die ander zijn hond zou raken die ondertussen onder zijn lijf doorspringt.
Kunnen mensen niet gewoon hun honden bij houden en niet laten spelen met andere onbekende honden en stoppen met eerst gedrag te willen lezen want bij veel HR rassen is het moment dat je lezen kan, vaak al te laat. Actie alvorens reactie is het nu eenmaal vaak bij die types.
Dat weet ik maar al te goed, vandaar dat ik altijd mijn voorzorgen neem maar neen, als weer eens een ander zijn hond 100den meters laat wegrennen om naar mijn Rottweiler te komen en dan een luidruchtige snauw vangt, dan word ik uitgescholden en verweten voor van alles en nog wat en is het toch echt mijn Rottweiler dat ze zullen doodschieten van de politie, wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg...
Dus... Shoot!