Rechten gekochte "doodzieke" hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:37

Datbeniknou. Doe ik zeker :)

Qua wagenziek. Ze kwijlt nogsteeds super veel. Ook een uiting van stress/wagenziek. Dus hou het bij korte afstanden

Pff ben heel erg zenuwachtig voor morgen. Eindelijk duidelijkheid..maar ook bang voor slecht nieuws... Ze liep vandaag echt weer slecht... :(
Knap kind..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 08-04-18 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Rechten gekochte "doodzieke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:42

Is de hond medisch verzekerd?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:44

Cayenne schreef:
Is de hond medisch verzekerd?

Nee fenna is niet verzekerd. Mijn paarden trouwens ook niet

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:59

Ga je morgen puur voor foto's of ga je naar een orthopeed voor lichamelijk onderzoek (en aan de hand daarvan ook foto's)?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:01

GDG schreef:
Ga je morgen puur voor foto's of ga je naar een orthopeed voor lichamelijk onderzoek (en aan de hand daarvan ook foto's)?

Rontgenfotos bij een orthopeed. Hij beoordeeld ze ook en vanuit daar kunnen we verder een plan op stellen als we de ernst weten. Lichamelijk geeft ze niks aan. Haar poot doet geen pijn bij een onderzoek. De vorige dierenartsen konden niks vinden. Het komt in mijn inzien uit het schouder.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:12

Kabayo schreef:
GDG schreef:

Rontgenfotos bij een orthopeed. Hij beoordeeld ze ook en vanuit daar kunnen we verder een plan op stellen als we de ernst weten. Lichamelijk geeft ze niks aan. Haar poot doet geen pijn bij een onderzoek. De vorige dierenartsen konden niks vinden. Het komt in mijn inzien uit het schouder.

De meeste dierenartsen kunnen een lichamelijk onderzoek van het bewegingsstelsel niet goed uitvoeren, laat staan goed interpreteren, dus dat gewone dierenartsen niets hebben kunnen vinden zegt niets. Het is geen garantie dat een orthopeed het er wel uithaalt bij lichamelijk onderzoek, maar die kans is wel veel groter. In principe hoort bij een goed onderzoek - naast anamnese - monsteren, lichamelijk onderzoek en dan pas aanvullend onderzoek (zoals röntgenfoto's). Ik ben benieuwd hoe het morgen daadwerkelijk gaat verlopen en wat er uitkomt!

Vreselijk trouwens dat zo'n jonge hond zoveel last heeft! Ik duim dat er toch een goede prognose uitkomt.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:31

Zie je eigenlijk iets aan haar poten?
Want op de foto’s die je en gepost zie je ze juist niet goed maar op het eerste zicht zag ik niet echt iets. Hopelijk komt het in orde!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:01

XLaraaj ja je ziet er wel wat aan. Maak straks een foto voor je

Röntgenfotos gehad. Geen HD!
Klinisch linksvoor niet goed
Klinisch rechtsvoor goed
Rontgen linksvoor goed. Elleboog enige sclerose ulna. (Verharding in weefsel) ED vrij.
Rontgen rechtsvoor ED met botveranderingen, mogelijk LPC.

Het is apart want klinisch heeft ze links last en röntgenfotos zeggen rechts verkeerde boel. We hebben haar een spuitje gegeven, cortalone injectie. Dit is een soort prednison. Het is namelijk ook wel mogelijk dat de kreupelheid van een ontstoken spiertje komt tussen de botten. Dit moeten we een maand aankijken. Mocht dit niet helpen en blijft ze kreupel (werkt na 10 dagen ong) dan maken we een CT scan en daarna evt opereren. De botten overlappen elkaar op de foto dus evt een scheurtje zou nog mogelijk zijn. Daar is de CT scan voor dan.

Mocht het spuitje helpen word er geen operatie uit gevoerd en geen CT scan gemaakt. Dan weigerd de dierenarts ook te opereren. Hij zei dat het soms juist minder word in plaats van beter. Dan komt de kreupelheid uit dat spiertje en zullen we dit zo nu en dan moeten herhalen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:36

Heeft de DA ook nog iets gezegd over de kromme poten?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:38

Cayenne schreef:
Heeft de DA ook nog iets gezegd over de kromme poten?

Nee
Ben er zelf ook niet over begonnen. Vergeten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:00

Op zich absoluut geen slecht nieuws dus gelukkig!! Top dat je naar een orthopeed gegaan bent zo gelijk echt duidelijkheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:19

Voor wat betreft de wagenziekte primatour werkt prima bij honden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:27

Anoniem schreef:
Voor wat betreft de wagenziekte primatour werkt prima bij honden.

Weet ik. Maar ik druk er niet voor elke reis (4x per week) een pil in. Dat kan niet gezond zijn

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:16

Ah, toch eerst lichamelijk onderzoek dus? Gelukkig dat het vooralsnog redelijk lijkt mee te vallen. RV is wel klote, dat wordt mogelijk een operatie (als ze daar klachten aan krijgt)? Hopelijk is het LV inderdaad dat spiertje en werkt de inspuiting! Moet je nog dingen doen of laten qua beweging?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:39

Kabayo schreef:
XLaraaj ja je ziet er wel wat aan. Maak straks een foto voor je

Röntgenfotos gehad. Geen HD!
Klinisch linksvoor niet goed
Klinisch rechtsvoor goed
Rontgen linksvoor goed. Elleboog enige sclerose ulna. (Verharding in weefsel) ED vrij.
Rontgen rechtsvoor ED met botveranderingen, mogelijk LPC.

Het is apart want klinisch heeft ze links last en röntgenfotos zeggen rechts verkeerde boel. We hebben haar een spuitje gegeven, cortalone injectie. Dit is een soort prednison. Het is namelijk ook wel mogelijk dat de kreupelheid van een ontstoken spiertje komt tussen de botten. Dit moeten we een maand aankijken. Mocht dit niet helpen en blijft ze kreupel (werkt na 10 dagen ong) dan maken we een CT scan en daarna evt opereren. De botten overlappen elkaar op de foto dus evt een scheurtje zou nog mogelijk zijn. Daar is de CT scan voor dan.

Mocht het spuitje helpen word er geen operatie uit gevoerd en geen CT scan gemaakt. Dan weigerd de dierenarts ook te opereren. Hij zei dat het soms juist minder word in plaats van beter. Dan komt de kreupelheid uit dat spiertje en zullen we dit zo nu en dan moeten herhalen.

Heb je de fokker gesproken hierover? Ben wel benieuwd wat zij hierover zegt?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:44

Ik heb exact hetzelfde bericht naar de fokker gestuurd. Die heeft het vrijwel direct gelezen. Maar geen reactie

Nee ik hoef geen bewegingsoefeningen te doen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:42

Kabayo schreef:
Ik heb exact hetzelfde bericht naar de fokker gestuurd. Die heeft het vrijwel direct gelezen. Maar geen reactie

Nee ik hoef geen bewegingsoefeningen te doen

Persoonlijk had ik haar gewoon gebeld? Krijg je ook direct reactie.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:03

Idd bellen of langs gaan. Ik vind de fokker behoorlijk laks om nu niets meer van zich te laten horen, en zo te lezen is dat al een tijdje zo sinds ze weet dat er problemen zijn.
Kan bijna niet anders of dat gaat moedwillig zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:21

Toch nog redelijk goed nieuws en een eerlijk advies.
Zou fijn zijn als de fokker in ieder geval een reactie geeft inderdaad.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:31

Bellen had inderdaad gekunt. Maar ik weet zeker dat het dan een onsamenhangend gebrabbel word vanaf mijn kant met al die moeilijke termen :+ Op deze manier kan de fokker het terug vinden en de moeilijke begrippen googlen.

Langs gaan kan ook maar dan weet ik niet zo goed wat ik moet. Geld eisen? Maar ik heb geen rechten. Is het dan niet erg brutaal om geld te vragen? Of ben ik gewoon veelste lief? Ik heb zelf ook niet echt het gevoel dat de fokker er iets mee gaat doen, eerlijk gezegd.

Straks naar de dierenarts om de hechtingen eruit te halen! Ik merk echt dat ze véél beter in haar vel zit en weer vrolijk is. Of de prik werkt moet ik natuurlijk nog even afwachten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:35

Leuk dat de hechtingen eruit mogen. Zal ze zelf ook wel leuk vinden. +:)+

Wacht nu wel nog op die foto waar je haar benen ziet. Vind het raar dat als je zelf zegt dat dit wel opvalt dat de DA daar niet over begonnen is?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:38

xLaraaj schreef:
Leuk dat de hechtingen eruit mogen. Zal ze zelf ook wel leuk vinden. +:)+

Wacht nu wel nog op die foto waar je haar benen ziet. Vind het raar dat als je zelf zegt dat dit wel opvalt dat de DA daar niet over begonnen is?

Vers van de pers
Afbeelding

Ze was ook super druk en erg blij. Stond geen seconde stil. Dus zo raar vind ik het niet. En zelf vergeten door alle zenuwen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:09

Heeft de fokker helemaal geen reactie gegeven? Dan zou ik er puur uit principe al wat extra druk op zetten.. fijn dat de hechtingen er uit zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:43

dees_daan schreef:
Heeft de fokker helemaal geen reactie gegeven? Dan zou ik er puur uit principe al wat extra druk op zetten.. fijn dat de hechtingen er uit zijn.

Nee geen enkele reactie. Wel gelezen (direct al na het versturen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:52

Wat slecht.. je zou er een berichtje achteraan kunnen sturen met de vraag om te reageren op de bevindingen en of ze een idee heeft wat ze hiermee wil. Als je geen geld hoeft zou je er in ieder geval op aan kunnen sturen dat ze de teef niet nogmaals laat dekken voordat zij getest is..