Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:41

Niet gebeten, maar toen ik klein was ben ik een keer omvergeduwd door een labrador die daarna met z'n poten op mijn borst ging "springen" en in mijn gezicht ging blaffen, terwijl ik op m'n rug onder hem lag. Ik keihard krijsen natuurlijk, beest was twee keer zo groot als ik. En de eigenaar? Die zei alleen maar "oh, hij doet niks hoor".

Dit resulteerde in jarenlange doodsangst voor honden. :j Inmiddels ben ik daar overheen. Echter ben ik niet over mijn haat jegens niet-goed-opvoedende-hondenbaasjes heen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:55

Ik ben in het gezicht gebeten door een dobberman op mijn 1 jaar (in mond/kaak, tand was verbrijzelt). Nu nog steeds een litteken op mijn rechter wang. Gelukkig kan ik mij er niets van herinneren, ook zonder verdoving genaaid geweest :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:54

KittyDylan schreef:
Bedoel meer dat hij het niet leuk vindt als iemand aan mijn moeder komt (zijn lieveling) ;)

Of als we thuis ruzie krijgen, zal hij er ook tussen komen. Daar kan hij gewoon niet tegen. Maar bij velen wordt dat al als gevaarlijk bestempeld ;)

En die 'velen' zetten je niet aan het denken? Misschien hebben ze een goed punt? Mooie boel als de hond dat soort dingen mag bepalen. Hij hoeft de boel niet te regelen in huis?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:03

DatBenIkNou schreef:
KittyDylan schreef:
Bedoel meer dat hij het niet leuk vindt als iemand aan mijn moeder komt (zijn lieveling) ;)

Of als we thuis ruzie krijgen, zal hij er ook tussen komen. Daar kan hij gewoon niet tegen. Maar bij velen wordt dat al als gevaarlijk bestempeld ;)

En die 'velen' zetten je niet aan het denken? Misschien hebben ze een goed punt? Mooie boel als de hond dat soort dingen mag bepalen. Hij hoeft de boel niet te regelen in huis?!

Precies. Ik zou bij KittyDylan eerlijk gezegd niet over de vloer willen komen als ik dit zo hoor.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:41

KittyDylan schreef:

Dat klinkt meer als "resource guarding". Oftewel hij claimt je moeder als zijn bezit waar niemand anders aan mag komen. En dat is iets waar je wat aan moet doen.

E_J

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:41

Toen ik een jaar of 11 was, was ik gebeten door een afgewezen politie opgeleide hond. We weten nog steeds niet helemaal zeker waarom. Het ene moment stond hij kwispelend voor me aan mijn hand te snuffelen, en het andere moment lag ik in het gras langs de straat met twee hard bloedende armen. Ik stond eerst midden op straat te spelen met vriendinnen, en de hond had me van de straat af getrokken. Heb er eigenlijk vrij weinig van meegekregen, het ging zo snel. Heb ook niet gezien dat de hond werd meegenomen, voor mijn gevoel was 'ie ineens alsof uit het niets verdwenen.

Als gevolg heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, en 3 weken thuis moeten bankhangen omdat ik niks kon. De kleinste beweging in het puntje van mijn pink deed al onwijs veel zeer. Nu, 5 jaar later, heb ik nog enorme littekens op beide armen maar daar geef ik niet zoveel om. Ben ook totaal niet bang voor honden; heb zelf een over-enthousiaste koe van een hond die door het huis hobbelt :P

De hond die me beet was een soort bulldog-achtige hond, weet het niet precies, maar zo zag hij eruit. Aangezien ik een van de eersten was die door hem werd gebeten (voor mij volgens mij 1 of 2 anderen gebeten, maar niet zo heftig) hebben we het maar laten gaan, niks meer mee gedaan. Alleen heb ik een tijdje terug - half jaar ongeveer - ergens gelezen dat hij nu wel is ingeslapen. De 7e of 8e persoon die hij beet vond het genoeg geweest.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 03:21

Ja,tijdens mijn werk op de dierenambulance.
we moesten een mechelse herder die ergens aan was komen lopen naar het asiel brengen(was niet gechipt)
Op het moment dat ik hem bij het asiel in de kennel wil doen,grijpt hij me in mijn hand.
de volgene dag hebben ze naar de dierenambulance gebeld of er soms iets gebeurd was,omdat er bloed voor de kennel lag.
een week later hebben ze hem in laten slapen,hij had kennel syndroom,en was te gevaarlijk om hem in leven te houden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 04:25

Achterna gezeten door een Duitse herder op de openbare weg waar ik met mijn brommer reed. Zo door mijn broek heen. Daarna een alternatieve route gezocht.
Tweede keer door een ridgeback die echt naar mijn nek ging (mijn hele schouders blauw) stilstaan en 'niets doen' is echt niet de juiste aanpak! Hij bleef bijten en springen, eng beest! Brrr

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 22:25

Ik wil toch stiekem dit topic weer even omhoog schoppen omdat ik laatst - voor het eerst - een vervelende ervaring heb gehad met een hond. Ik werd achterna gezeten door een zwarte herder, hij zat aan de lijn en hij trok zijn baas achter zich aan. Als hij los was ik flink te grazen genomen. Hij had echt zo'n blaf van; ik vermoord je. :o

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:57

Paar jaar geleden door een Friese Stabij. Bleek achteraf een tumor in zn hoofd te hebben en is ingeslapen.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:34

Ja. Door de teckels van de overburen.

Ze lieten die beesten altijd overal loslopen en keken er niet naar om. Wandelen was max een half uur per dag. Ik stond op onze oprit en ineens kwamen die beestjes eraan en hingen voor ik het wist in mn benen. Gewoon gefrustreerde honden denk ik... Overbuurman liep al kijkend in zijn telefoon weg en heeft er nooit wat aan gedaan verder, ook niet terugfluiten waardoor ik helaas genoodzaakt was ze een schop te verkopen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:47

Als kind (lang voor m'n leeftijd) van 10 door een Duitse herder. Liep aan de overkant met z'n baasje, rukte zich los en stormde op me af, greep me bij mijn nek en sleurde me zo de straat over als een prooi!
Ik moest gehecht worden en ingeënt, heb de littekens onder m'n haar zitten. Een van m'n paardenstaarten was zo uit m'n kop getrokken.
Dat beest is daarna afgemaakt, was al de 2e keer dat hij iemand beet.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:52

In Spanje hadden ze bij een strandtent een lieve hond die er altijd bij zat. Ik vond wat van dat rood witte afzet lint en ging met hem spelen. Hij zag alleen mijn hand aan voor het hint en toen toen per ongelijk gebeten.
Hij heeft daarna nog heel veel lekkers van mij gekregen, omdat hij zelf zo geschrokken was dat hij mij beet :o

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:19

PowerOfZoef schreef:
In Spanje hadden ze bij een strandtent een lieve hond die er altijd bij zat. Ik vond wat van dat rood witte afzet lint en ging met hem spelen. Hij zag alleen mijn hand aan voor het hint en toen toen per ongelijk gebeten.
Hij heeft daarna nog heel veel lekkers van mij gekregen, omdat hij zelf zo geschrokken was dat hij mij beet :o

Awwww dat doet mijn hond ook af en toe. Tijdens het spelen bijt hij dan per ongeluk of in mijn hand in plaats van het speeltje of net te hard zonder het door te hebben. Zodra hij dan ‘Auw!’ hoort schrikt hij zich rot, en begint meteen heel zielig de plek waar hij beet te likken <3

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:47

Ik denk dat ik wel een stuk of 7 a 8 keer gebeten ben als kind zijnde. We hebben zelf (momenteel) 7 boxers, vroeger nog meer.

Wij hadden dan vooral de 'probleem' honden die van andere mensen vandaan kwamen. (Die dus eigenlijk een spuitje moesten krijgen omdat ze vals waren.)

Al zijn sommige echt niet vals en snap ik niet hoe de vorige eigenaar zo'n probleem kon hebben met de hond, hadden we er ook rotzakken tussen zitten.

Als voorbeeld: (was denk ik 10 toen ik voor het laatst echt gebeten ben)
Ik moest helpen de honden eten te geven. Tijdens het neerzetten van het voedsel stond de bak iets scheef in de houder en zette het recht(anders ging mijn vader zeuren dat ik incapabel was). Op dat moment werd ik in mijn arm gebeten door de hond, wou ook niet meteen loslaten.

Mijn broer is ook eens in zijn gezicht gebeten door een hond. Die heeft toen flink wat hechtingen gehad

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:53

Dit is trouwens die hond die mij toen gebeten had.

Hier stond ik gewoon voor zijn binnenhok. Klinkt lief he

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:26

Ik ben enkele jaren geleden gebeteren door mijn toenmalige herdershond, helaas is ze na het incident ingeslapen omwille haar omgeslagen gedrag. Het was een zeer stom ongeluk. Ze had een stuk die afgesloten was van de tuin, hier zat ze in de avond en nacht. Ik had haar eten gegeven en vervolgens mijn paard binnen gedaan op stal..ofja das was toch de bedoeling. Helaas verschoot mijn paard van iets en spurtte de stal weer uit, waarbij ik omver geduwd werd..tegen het (per ongeluk) open gelaten hek van de hond. Ik belande net naast de (etende) hond en deze heeft mij dan in mijn hand gebeten. Gelijk met dringende urgente geopereerd, gezien er een ader geraakt was en er een hele hap uit m'n hand weg was. Na het incident is de hond compleet omgeslagen qua gedrag, waardoor ze te gevaarlijk werd in omgang, waardoor we besloten hebben om de hond te laten inslapen.

Omdat er spieren en een ader geraakt was, heb ik hierdoor een blijvend letsel aan overgehouden.