Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LesleyxLinn schreef:Ik vraag me af wat er precies als opdringerig verstaan wordt.
Ik heb een enthousiaste onderdanige labrador van 10 maanden die graag uitnodigt om te spelen of snuffelen. Ze gaat eerst liggen, rent er op af, remt als ze vlakbij de andere hond komt en draait er om heen, maar springt er niet bovenop.
Als ik kijk in mijn omgeving ben ik nu een aantal keer dominante honden tegen gekomen die dat wel doen, maar dat is nog op een hand te tellen.
madeliefw schreef:Het voordeel van de meeste (labrador)retrievers is dat ze ondanks het overdreven sociale (of hoe je het wil noemen) gedrag wel te vertrouwen zijn en dat is met sommige andere rassen anders ondanks dat die beter onder appèl staan.
Zoe_97 schreef:madeliefw schreef:Het voordeel van de meeste (labrador)retrievers is dat ze ondanks het overdreven sociale (of hoe je het wil noemen) gedrag wel te vertrouwen zijn en dat is met sommige andere rassen anders ondanks dat die beter onder appèl staan.
Daarom dat de meeste bijtincidenten (zowel naar mensen als naar dieren) met labradors en op de 2e plek goldens zijn.
Door die instelling laten mensen vel meer toe van dat soort honden en daardoor zijn er veel meer incidenten...
Machie schreef:LesleyxLinn schreef:Ik vraag me af wat er precies als opdringerig verstaan wordt.
Ik heb een enthousiaste onderdanige labrador van 10 maanden die graag uitnodigt om te spelen of snuffelen. Ze gaat eerst liggen, rent er op af, remt als ze vlakbij de andere hond komt en draait er om heen, maar springt er niet bovenop.
Als ik kijk in mijn omgeving ben ik nu een aantal keer dominante honden tegen gekomen die dat wel doen, maar dat is nog op een hand te tellen.
Dat liggen en fixeren om er dan op af te denderen is voor mijn honden verboden. Mijn honden mogen niet liggen staren naar een andere hond en er al helemaal niet of af rennen.
Ik vind veel labradors helemaal niet onderdanig. Ja, ze doen alsofIk ontwijk labradors vaak. Ze zijn voor mijn honden veel te lomp en te opdringerig. Vaak het type olifant in een porseleinen kastje
Ik heb er trouwens ook eentje die dat graag doet, liggen -> staren -> erop af rennen. Dan gaat hier de lijn eraan want 9 van de 10 honden vinden dat niet heel leuk
Meert schreef:LesleyxLinn schreef:Ik vraag me af wat er precies als opdringerig verstaan wordt.
Voor een klein hondje is dat al best wel heftig als een grote hond zo op ze af komt rennen. En zij weten toch ook niet dat die hond dan wel stopt? Ik heb een teckel van nog geen 5kg die al een paar keer omver is gelopen. Toen er pas een ridgeback hard op haar af kwam rennen van achter die wilde spelen, gilde ze het uit. Hier was ze heel erg van geschrokken, en sindsdien vindt ze grote honden helemaal niet meer leuk. Haar motto is nu dan ook de aanval is de beste verdediging. Niet dat ze bijt, maar blaft wel naar andere honden als die te dichtbij komen.
rien10 schreef:Wel fijn maar ook jammer? Ik begrijp je niet keona
Douce schreef:@GDG ik geef ook aan het daarmee eens te zijn, alleen niet te begrijpen waarom je daar gaat lopen als je hond toch aangelijnd is en geen sociaal contact behoeft. Ik vroeg me oprecht af wat daar eventuele motivaties voor zijn, vooral omdat je hier in de meeste mooie gebieden je honden toch aangelijnd moet houden, kun je imo net zo goed daar lopen..
keona schreef:rien10 schreef:Wel fijn maar ook jammer? Ik begrijp je niet keona
Nou ik heb een stafford,en als daar een ongelijd projectiel op af stormt gaat hij ook in de verdediging.zo maskt een normale hond ook geen kennis.dus ik ben blij dat mensen dan wel vaak aanlijden.ik wil voorkomen dat ander mans hond gebeten word.nou moet ik zeggen dat mijn hond zelf pas is aangevallen door dus een losloper kruising labrador iets,mijn hond liep netjes aangelijnd met mijn vader,helaas.want mij was dat niet gebeurt had die maatje 38 gekregen en had mijn hond achter me getrokken.mijn hond was ook nog pas geopereerd ging heel goed en nu zit ik met de brokken.mijn staff is vind ik goed sociaal als hij normaal kennis kan maken effe ruiken en aftasten,en als hij merkt o die is ook relax die wilt niet op me vliegen of ruig tegen me doen is het geen punt.ik heb ook een aussie en we wandelen vaker met een clubje reu en teven en mijn staff kan met ze allemaal.als je ze kent en dan juist begelijd komt het vaak goed,maar je moet weten wat je doet en aan de lijn hebt.onze andere zit ook niet te wachten op honden die er op vliegen,gelukkig heb ik de staff en lijnen mensen vaker daardoir aan echt pluspunt.alleen snap ik niet dat dat niet altijd kan of comuniseer eerst van kan ik hem los laten
_San87_ schreef:Ik zou mijn hond eerder laten spelen met Staffors en Pitbulls dan met een Border collie.
Met die laatste hele slechte ervaringen met vier verschillende honden op drie verschillende plaatsen. Met staffords en pits nog nooit problemen gehad, een van Boor zijn vriendjes is een Staff.
Het is de ervaring die hem maakt, meestal.
Ianrowan2009 schreef:Als een hond los loopt, of dat nou in losloopgebied is of niet, hoort een hond hoe dan ook goed op commando's te reageren. Want je hebt nou eenmaal met andere honden temaken. Ik zou mijn hond niet loslaten als hij niet goed luistert, dat kan namelijk grote problemen en gevolgen hebben.
beatje schreef:Hier staat gewoon losloop gebied , deze route hoeven honden niet aan de lijn.Niks meer en minder.Er zit wel een heel groot bosgebied aan vast waar duidelijk staat dat de hond aan de lijn moet en er is een speelbos voor kinderen waar honden niet zijn toe gestaan.Voor ieder wat wils.
waxmeltsenzo schreef:_San87_ schreef:Is dat echt zo? Dat loslopen gedoogd wordt? Of is het daadwerkelijk toegestaan?
Omdat het gedoogd wordt is het toegestaan.
Er zijn wel plekken die echt bewust gemaakt zijn voor honden die zijn dan vaak omheind