Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:38

Nee, niemand weet wat de hond heeft, ts ook niet. Maar wel dat er iets ernstig is, al dan niet medisch en dat dat wel een situatie is wat onder noodgeval gezien kan worden. Een beetje een goede dierenarts in ieder geval wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:39

Mondy; Ja hoor, meerdere berichten zeggen dat hij een tumor heeft en zelfs dat het niet diervriendelijk is dat ze hem daar al drie dagen onder heeft laten lijden.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:39

chanel1985 schreef:
Nou, ik vind een hond die uit het niets zijn baas aanvalt en blijft aanvallen wel een spoedgeval. Wie weet drukt er een grote hersentumor in zijn hersenen tegen vanalles aan. Afgezien van het aanvallen en de onbetrouwbaarheid, vind ik het niet bepaald diervriendelijk dat een hond dan nog maar 3 dagen moet wachten.

Dit dus....amen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:40

Ts, ik vind dat je goed met de situatie omgaat, ik ben ook heel benieuwd wat de da gaat zeggen/vinden.
Los daarvan had ik de vraag gesteld of je bij een andere hond bent geweest vlak voor je bij hem was.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:42

Ayasha schreef:
Mondy; Ja hoor, meerdere berichten zeggen dat hij een tumor heeft en zelfs dat het niet diervriendelijk is dat ze hem daar al drie dagen onder heeft laten lijden.

Misschien moet je eerst een beter lezen, ik heb inderdaad iets van een tumor geschreven. Maar als je mijn reactie goed leest, zie je dat ik schreef " wie weet heeft hij een tumor", ik schrijf dus niet dat hij een tumor heeft, ik stel mij de vraag, een wezenlijk verschil ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:42

Ik ben dan toch benieuwd wat de 'niet-inslapers' zouden zeggen als er een bericht in de krant stond met als kop: 'Vrouw (of kleine kind) doodgebeten door hond waarvan bekend was dat deze zeer agressief was'.

Zeggen jullie dan ook dat ze er goed aan gedaan heeft om af te wachten of er misschien een andere reden was voor herhaaldelijk en extreem agressief gedrag? Of zouden de mening toch meer richting 'onverantwoorde risico's' gaan?

Nou ja goed, ik trek me verder terug uit deze discussie en hoop voor TS dat er geen gewonden gaan vallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:46

chanel1985 schreef:
Ayasha schreef:

Misschien moet je eerst een beter lezen, ik heb inderdaad iets van een tumor geschreven. Maar als je mijn reactie goed leest, zie je dat ik schreef " wie weet heeft hij een tumor", ik schrijf dus niet dat hij een tumor heeft, ik stel mij de vraag, een wezenlijk verschil ;)

Je stelt wel dat het niet diervriendelijk is om te wachten terwijl het ook heel goed kan zijn dat die hond helemaal geen medisch probleem heeft. Het kan natuurlijk, ik sluit niks uit want ik ben ook geen DA, maar op mij komt het dan over dat jij al 'beslist' hebt dat deze hond dat wel heeft.
Dat de agressie puur op TS gericht lijkt te zijn vind ik heel apart. Ik heb wel wat honden gekend die agressief werden door een "kronkel" maar die maakte geen onderscheid tussen mensen. Dat doet deze hond wel... En een heel duidelijk ook. Het lijkt dus eerder berekende agressie te zijn.... Geen "rode waas"... Gezien hij haar vriend ook niet aan valt vlak na een aanval op haar. (die honden kwamen gewoon in een "state of mind" waarin ze alles aan vielen wat bewoog.)
Dat vind ik wel frappant.

Verder ontken ik niet dat deze hond momenteel een risico is máár ik lees ook dat ze er alles aan doen om het risico te beperken, de hond heeft een muilkorf aan, is altijd aangelijnd enz. De problematiek is bekent en het risico wordt in afwachting van het DA oordeel zoveel mogelijk ingeperkt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-16 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:47

Serieus, de TS heeft er even het weekend overheen laten gaan. De hond ligt gewoon in huis met een muilkorf. De afspraak met de dierenarts is gemaakt. Niet allemaal zo hysterisch hoor, de hond is geen gevaar voor de nationale veiligheid. Hij vliegt alleen de TS aan, begrijp ik, de rest van de tijd is 'ie rustig, dus er zal ook wel geen sprake zijn van ondragelijk lijden. Morgen naar de dierenarts en dan maar eens rustig verder kijken.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:48

Roodvos schreef:
Mijn broer heeft een herder gehad, overgenomen van mensen die de hond “zat” waren. Beest had ook wel een geschiedenis, is ook mee geweest naar speciale trainingen, maar heeft er alsnog hetzelfde mee beleeft. Hond heeft eerst mijn moeder aangevallen na het wandelen toen ze thuis de lijn wilde losklikken. Broer en schoonzus waren een dagje uit. Hond ook tweede kans, want ja, misschien had moeder toch een onverwachte beweging gemaakt. Paar dagen later, wederom uit het niets, valt hond schoonzus aan. Dat was dus einde oefening voor de hond. Na deze tweede aanval was de hond helemaal door het dolle. Is nog hele toer geweest om die veilig bij de DA te krijgen voor een spuitje. Die hond zat zo vol adrenaline dat die met de dosis sedatie voldoende voor een paard nog niet onder zeil ging. DA vermoedde ook een hersentumor en stelde sectie voor, maar broer heeft dat niet gedaan.

Maar sindsdien is het bij ons in de familie is heel simpel. Een hond mag nooit, NOOIT, zijn baas aanvallen. En eigenlijk is het helemaal niet interessant of het medisch of gedrag is. Als het medisch is, is inslapen de enige opie. En als het gaat om in huis plassen of overmatig blaffen of drentelen vind ik een gedragstherapeut een goed ding. Maar met onverwacht aanvallen niet. De kans op terugval vind ik te groot, en rest wat mij betreft inslapen als enige optie.

Hier ga ik helemaal in mee. Gerichte aanval is voor mij een absolute No Go, wat de achterliggende reden ook mag zijn.
Ts ben je wel bij de huisarts geweest? Bijtwonden zijn enorm infectie gevoelig en antibiotica word daarom bijna altijd voorgeschreven.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 30-05-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:51

troi schreef:
Ik ben dan toch benieuwd wat de 'niet-inslapers' zouden zeggen als er een bericht in de krant stond met als kop: 'Vrouw (of kleine kind) doodgebeten door hond waarvan bekend was dat deze zeer agressief was'.

Zeggen jullie dan ook dat ze er goed aan gedaan heeft om af te wachten of er misschien een andere reden was voor herhaaldelijk en extreem agressief gedrag? Of zouden de mening toch meer richting 'onverantwoorde risico's' gaan?

Nou ja goed, ik trek me verder terug uit deze discussie en hoop voor TS dat er geen gewonden gaan vallen.

Als dat in de krant komt, betekent dat dat de eigenaren de hond niet goed genoeg 'beveiligd' hebben. Dus niet voorzichtig genoeg zijn geweest. De schuld ligt dan bij de eigenaren. Daarnaast is de hond van TS alleen agressief naar TS zelf, verder naar niemand als ik het goed begrijp. Dat betekent niet dat het nooit een keer mis gaat met een ander, maar dat geeft het 'was eerder agressief' wel een totaal andere betekenis.

Je hebt ook mensen die zeggen dat een hond die agressief is naar andere honden, de volgende keer een kind grijpt. Grootste onzin die bestaat.

Voor zo ver we nu weten heeft de hond problemen met TS en niemand anders. Speculeren dat hij nu agressief is naar alles en iedereen is niet helemaal terecht denk ik. Tenzij TS nu zelf gaat zeggen dat de hond ook agressie vertoont naar andere mensen...?

Ik weet overigens niet wat ik zelf in deze situatie zou doen hoor, ik weet niet of ik zelf de hond nog een kans zou geven omdat ik simpelweg niet bang wil zijn voor mijn eigen hond, ik zou daar niet mee om kunnen en willen gaan. Maar ik vind het wel knap dat TS de hond niet gelijk op geeft.

Popstra

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:53

hier geld gewoon je nuchtere verstand gebruiken!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:54

odilia1 schreef:
chanel1985 schreef:
Nou, ik vind een hond die uit het niets zijn baas aanvalt en blijft aanvallen wel een spoedgeval. Wie weet drukt er een grote hersentumor in zijn hersenen tegen vanalles aan. Afgezien van het aanvallen en de onbetrouwbaarheid, vind ik het niet bepaald diervriendelijk dat een hond dan nog maar 3 dagen moet wachten.

Dit dus....amen!

Wat een raar gepraat allemaal.
Een spoedgeval, dat is een gebroken poot, een aanrijding waarbij de hond verwondingen heeft, etc.
En misschien ook wel als TS ter plekke dezelfde dag de hond wou laten inslapen, als dat haar keuze was geweest.

Maar de TS wil graag dat de dierenarts de hond onderzoekt of er wat mis is, en daar zo snel mogelijk een afspraak voor maken, dan is toch geen spoedgeval.

Als je als mens naar het ziekenhuis moet, het kan voor je zelf spoed lijken, maar toch moet je ook vaak wachten tot na het weekend.
Of het moet echt een spoedgeval zijn, zoals een hartaanval, beroerte.

Maar de hond tot die tijd veilig muilkorven en aangelijnd houden, dat is toch prima.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:57

Ik geef TS groot gelijk dat ze eerst de hond na laat kijken bij de DA. Zou zelf ook willen weten of er inderdaad medisch wat mis is. Aan de andere kant zou ik misschien toch bij elke uitslag er voor kiezen de hond in te laten slapen. Het risico dat het wéér gebeurt is in mijn ogen veel te groot. Ik zou er niet over na moeten denken wat er gebeurt als hij de volgende keer een kind pakt. Die overleeft een aanval van een dergelijke hond waarschijnlijk niet. Daarbij zou ik ook denken aan de gevolgen voor jezelf wanneer dit gebeurt. Geloof maar dat je daar juridisch en emotioneel gezien flinke problemen mee krijgt. Ik zou het risico in ieder geval niet durven nemen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:01

Ik vind het risico en de kans op gezondheidsproblemen te groot om nog 3 dagen te wachten. Ik refereerde daarmee ook op het feit dat een dierenarts dit niet als een noodgeval zou zien en plaats vrij zou maken.
Ik weet als ik naar mijn dierenarts bel, voor zo'n probleem, dat ik dezelfde dag nog kan komen.

Ik stel mij ook vragen of een hond het zo plezant vind om 3 dagen continue gemuilkorfd te zijn en aangelijnd ze zijn. Want dat zou moeten om verantwoord te wachten tot hij naar de dierenarts gaat. Is het dan niet beter om direct te weten waaraan en waaraf?

Nu ts bepaald, dus ik hoop dat er morgen een gedegen onderzoek met de nodige foto's gebeurd om een medische oorzaak uit te sluiten.

Dat kan misschien wat rust brengen in de beslissing die ze gaan maken.

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:04

wat naar dat dit gebeurd is. maar ik ben het zeker met ts eens de hond eerst na te laten kijken. mensen neigen wel al snel naar inslapen... je maatje geef je niet zomaar op mag ik toch hopen

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:08

Wat een verhaal.

Hoe gaat het met je arm TS?

Ik vind het ook bizar dat het enkel op jou gericht is en ik hoop dat je een geschikte oplossing vind. De stomp is volgens mij niet de reden, hij viel je ervoor al aan en een beetje hond snapt het principe van actie-reactie wel.
Wat vind je vriend eigenlijk van heel deze situatie?

Zelf zou ik er niet mee doorgaan, omdat ik geen enkel vertrouwen meer zou hebben of kunnen krijgen in de hond en omdat ik al meerdere honden heb gezien waarbij het uiteindelijk gruwelijk mis ging of net op tijd kon voorkomen worden.

Dat hij een gevaar voor de omgeving is wil ik niet direct gezegd hebben. Voorlopig is hij enkel een gevaar voor jou en ik vind het knap dat je ermee in dezelfde ruimte kan blijven. Maar het zal idd wel zaak zijn om hem in goede banen te leiden als je ermee verder gaat en goede voorzorgen nemen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:08

stefanie1 schreef:
wat naar dat dit gebeurd is. maar ik ben het zeker met ts eens de hond eerst na te laten kijken. mensen neigen wel al snel naar inslapen... je maatje geef je niet zomaar op mag ik toch hopen

Zomaar niet nee ;) Mag toch hopen dat dit niet onder de noemer "zomaar" valt.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:15

Anoeska schreef:
Serieus, de TS heeft er even het weekend overheen laten gaan. De hond ligt gewoon in huis met een muilkorf. De afspraak met de dierenarts is gemaakt. Niet allemaal zo hysterisch hoor, de hond is geen gevaar voor de nationale veiligheid. Hij vliegt alleen de TS aan, begrijp ik, de rest van de tijd is 'ie rustig, dus er zal ook wel geen sprake zijn van ondragelijk lijden. Morgen naar de dierenarts en dan maar eens rustig verder kijken.

Precies dit! Hond ligt gewoon in huis of waar dan ook, en gaat niet 1 2 3 dood als er niet snel wat gedaan wordt. Ik noem dit dus geen spoedgeval.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:16

rapido schreef:
aangezien het ook geen makkelijk ras is wat gekruist is en het gewoon levens gevaarlijke situaties op kan leveren zou ik om verdere ellende in de toekomst voor zowel het dier als de mens er voor kiezen hem in te laten slapen.

Wil hier toch op reageren. Ras heeft er niks mee te maken... Kleine hondjes zijn vaak veel agressiever maar omdat ze klein zijn is het grappig en leuk . Een hond kan je net zo agressief of lief maken als je wil. Of het nu een chihuahua is of een pitbull

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:18

troi schreef:

Dit stond niet in de krant.
Er is een incident geweest en nu is het zaak van ts en partner hier juist uit te komen.
Als het mijn hond was zou er nu niet direct een roze spuit in gaan. dan zou ik op zijn minst willen weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. En ook wel maatregelen treffen zodat het niet weer gebeurd. Zo lang de hond de kans niet krijgt om anderen te bijten vind ik het nog altijd aan ts zelf.

Er is verder ook nog niet bekend dat deze hond zeer agressief is aangezien nog niet bekend is waar dit gedrag vandaan komt en of ts mogelijk ergens fouten gemaakt heeft met de opvoeding of dat deze hond erg dominant agressief van aard is? wat ergens vreemd is aangezien de hond inmiddels 3 is.

Het is heel makkelijk reageren vanaf een scherm. Gelukkig bestaan er mensen die andere mensen met dit soort situaties kunnen helpen zowel emotioneel als rationeel. Als t's vastbesloten is met deze hond aan het werk te gaan en hier vertrouwen in kan blijven houden en het niet gebeurd bij andere mensen heeft iemand anders hier verder niets mee te maken.

Mijn chi heeft mij ook wel eens gebeten. En ook de da wel eens gebeten toen hij pijn had. Hij kan geen schade aanrichten maar bijten is ongeacht welk ras gewoon verkeerd. Er zijn echter situaties waarbij het verklaarbaar is. En tot dat dat duidelijk is lijkt mij dat t's gewoon alles doet om erger te voorkomen en te werken met de hond
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-05-16 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:20

Ik vraag me ook af wat de reacties geweest waren als TS gezegd had dat het een chihuahua was.
Volgens mij kan je voor neutralere reacties beter zeggen dat het om een kleine hond gaat op bokt. Grote hond = groot alarm.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:23

troi schreef:

Dat is toch alweer heel ver gezocht. Ik zeg het nog een keer: hoe groot is de kans nou dat de hond én zijn muilkorf afkrijgt én de straat opvliegt én dan ook nog eens iemand doodbijt...

Ik zou dan zeggen dat ze niet goed genoeg hebben opgelet en dat het in die zin overantwoord is geweest van de baasjes. Net zoals bijvoorbeeld bij een dierentuin. Dat zou dan ook niet meer mogen. Want een tijger of gorilla kan ook uit zijn kooi losbreken en iemand doodbijten. (Bokito bijvoorveeld) die sloot had gewoon breder moeten zijn, dan was er niks aan de hand.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:25

Juist hetzelfde, een hond mag nooit zo reageren, of het nu een chi is, of een bull dog, of een dobberman of een sint bernard, maakt niet uit.

Heb zelf een hond en als die uit het niets mij op zo'n manier aanvalt (en dan nog blijft aanvallen), ga ik er dezelfde dag nog mee naar de dierenarts voor een spuitje, ik heb hier nog een kind van nog geen jaar rondrollen, dat risico neem ik niet. Spijtig voor de hond, misschien wel maar dan had hij zo niet moeten reageren. Want ook al heb ik signalen gemist, of wat dan ook, zoiets mag niet punt.

Snuffie: maar dan is er misschien wel iemand levenlang verminkt of nog erger door? Wat heeft die er aan dat de eigenaren in fout zijn? Het is gebeurd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:27

Dus als jij fouten maakt (signalen mist) en de hond reageerd daardoor uit verdediging gaat ie dood....
Sorry dat ik het zeg maar neem dan aub geen hond.
Al heb je genoeg koters rond rollen voor een toekomstig privé leger.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:29

Ayasha schreef:
Ik vraag me ook af wat de reacties geweest waren als TS gezegd had dat het een chihuahua was.
Volgens mij kan je voor neutralere reacties beter zeggen dat het om een kleine hond gaat op bokt. Grote hond = groot alarm.

Logisch. De kans dat een chihuahua je zwaar gewond of zelfs dood bijt voordat je hem zelf hebt doodgetrapt is vele malen kleiner dan bij een hond van +45 kg. Als zo'n grote hond door het lint gaat is die serieus levensbedreigend.