Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Nou, ik vind een hond die uit het niets zijn baas aanvalt en blijft aanvallen wel een spoedgeval. Wie weet drukt er een grote hersentumor in zijn hersenen tegen vanalles aan. Afgezien van het aanvallen en de onbetrouwbaarheid, vind ik het niet bepaald diervriendelijk dat een hond dan nog maar 3 dagen moet wachten.
Ayasha schreef:Mondy; Ja hoor, meerdere berichten zeggen dat hij een tumor heeft en zelfs dat het niet diervriendelijk is dat ze hem daar al drie dagen onder heeft laten lijden.
chanel1985 schreef:Ayasha schreef:Mondy; Ja hoor, meerdere berichten zeggen dat hij een tumor heeft en zelfs dat het niet diervriendelijk is dat ze hem daar al drie dagen onder heeft laten lijden.
Misschien moet je eerst een beter lezen, ik heb inderdaad iets van een tumor geschreven. Maar als je mijn reactie goed leest, zie je dat ik schreef " wie weet heeft hij een tumor", ik schrijf dus niet dat hij een tumor heeft, ik stel mij de vraag, een wezenlijk verschil
Roodvos schreef:Mijn broer heeft een herder gehad, overgenomen van mensen die de hond “zat” waren. Beest had ook wel een geschiedenis, is ook mee geweest naar speciale trainingen, maar heeft er alsnog hetzelfde mee beleeft. Hond heeft eerst mijn moeder aangevallen na het wandelen toen ze thuis de lijn wilde losklikken. Broer en schoonzus waren een dagje uit. Hond ook tweede kans, want ja, misschien had moeder toch een onverwachte beweging gemaakt. Paar dagen later, wederom uit het niets, valt hond schoonzus aan. Dat was dus einde oefening voor de hond. Na deze tweede aanval was de hond helemaal door het dolle. Is nog hele toer geweest om die veilig bij de DA te krijgen voor een spuitje. Die hond zat zo vol adrenaline dat die met de dosis sedatie voldoende voor een paard nog niet onder zeil ging. DA vermoedde ook een hersentumor en stelde sectie voor, maar broer heeft dat niet gedaan.
Maar sindsdien is het bij ons in de familie is heel simpel. Een hond mag nooit, NOOIT, zijn baas aanvallen. En eigenlijk is het helemaal niet interessant of het medisch of gedrag is. Als het medisch is, is inslapen de enige opie. En als het gaat om in huis plassen of overmatig blaffen of drentelen vind ik een gedragstherapeut een goed ding. Maar met onverwacht aanvallen niet. De kans op terugval vind ik te groot, en rest wat mij betreft inslapen als enige optie.
troi schreef:Ik ben dan toch benieuwd wat de 'niet-inslapers' zouden zeggen als er een bericht in de krant stond met als kop: 'Vrouw (of kleine kind) doodgebeten door hond waarvan bekend was dat deze zeer agressief was'.
Zeggen jullie dan ook dat ze er goed aan gedaan heeft om af te wachten of er misschien een andere reden was voor herhaaldelijk en extreem agressief gedrag? Of zouden de mening toch meer richting 'onverantwoorde risico's' gaan?
Nou ja goed, ik trek me verder terug uit deze discussie en hoop voor TS dat er geen gewonden gaan vallen.
odilia1 schreef:chanel1985 schreef:Nou, ik vind een hond die uit het niets zijn baas aanvalt en blijft aanvallen wel een spoedgeval. Wie weet drukt er een grote hersentumor in zijn hersenen tegen vanalles aan. Afgezien van het aanvallen en de onbetrouwbaarheid, vind ik het niet bepaald diervriendelijk dat een hond dan nog maar 3 dagen moet wachten.
Dit dus....amen!
Anoeska schreef:Serieus, de TS heeft er even het weekend overheen laten gaan. De hond ligt gewoon in huis met een muilkorf. De afspraak met de dierenarts is gemaakt. Niet allemaal zo hysterisch hoor, de hond is geen gevaar voor de nationale veiligheid. Hij vliegt alleen de TS aan, begrijp ik, de rest van de tijd is 'ie rustig, dus er zal ook wel geen sprake zijn van ondragelijk lijden. Morgen naar de dierenarts en dan maar eens rustig verder kijken.
rapido schreef:aangezien het ook geen makkelijk ras is wat gekruist is en het gewoon levens gevaarlijke situaties op kan leveren zou ik om verdere ellende in de toekomst voor zowel het dier als de mens er voor kiezen hem in te laten slapen.
troi schreef:Ik ben dan toch benieuwd wat de 'niet-inslapers' zouden zeggen als er een bericht in de krant stond met als kop: 'Vrouw (of kleine kind) doodgebeten door hond waarvan bekend was dat deze zeer agressief was'.
Zeggen jullie dan ook dat ze er goed aan gedaan heeft om af te wachten of er misschien een andere reden was voor herhaaldelijk en extreem agressief gedrag? Of zouden de mening toch meer richting 'onverantwoorde risico's' gaan?
Nou ja goed, ik trek me verder terug uit deze discussie en hoop voor TS dat er geen gewonden gaan vallen.
Ayasha schreef:Ik vraag me ook af wat de reacties geweest waren als TS gezegd had dat het een chihuahua was.
Volgens mij kan je voor neutralere reacties beter zeggen dat het om een kleine hond gaat op bokt. Grote hond = groot alarm.