Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
We probeerden het eerst door haar naam te noemen en 'nee', dat commando kent ze goed. We kregen haar aandacht maar ze begon daarna opnieuw. Ik ben daarop opgestaan en heb haar op haar eigen kussen laten liggen. Gewoon in de woonkamer bij ons, maar even uit die focus. Een paar minuten later kwam ze weer rustig terug en was het klaar. Carliijn schreef:Dankjullie wel ! De positieve reacties doen ons goed.
We vinden het nog erg moeilijk. Weten niet altijd even goed hoe we moeten reageren op haar gedrag. We trekken veel in twijfel, ten aanzien van ons handelen dan, maar overleggen veel en maken onderling duidelijke afspraken. Je kan alleen maar hopen dat dat genoeg is. Dat en een hondentraining dan.
Er zit nog wel onzekerheid. Dat vertrouwen moet weer groeien. We zien haar intens naar de kat staren en moeten even slikken.
Carliijn schreef:Nee dat deed ze altijd al wel. Het valt ons nu meer op.
heeft ze ooit iets gedaan bij de kat?Ik heb trouwens ook een hond die dat doet...die heeft ook mijn kat bijna een keer vermoord.
Carliijn schreef:simodi schreef:Ben je niet bang dat ze jullie spanning, oplettendheid, onzekerheid oppikt en overneemt?
Die mogelijkheid is er altijd natuurlijk. Al denk ik dat het ons goed afgaat. We twijfelen in wat we moeten doen maar zijn standvastig in de uitvoering. Af is nog steeds af.
Desiree schreef:Fixeren? Dit bevalt me niet zo. Misschien moet je haar dat afleren. Dit kan ontaarden.