Onbevattelijk verdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Re: Onbevattelijk verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:50

Ik vind het echt goed van je dat je je hond nog een kans geeft!

Verder moet ik zeggen dat ik het met Desiree eens ben, een hond of welk ander dier dan ook wil vechten voor zijn leven.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 20:57

Dankjullie wel ! De positieve reacties doen ons goed.

We vinden het nog erg moeilijk. Weten niet altijd even goed hoe we moeten reageren op haar gedrag. We trekken veel in twijfel, ten aanzien van ons handelen dan, maar overleggen veel en maken onderling duidelijke afspraken. Je kan alleen maar hopen dat dat genoeg is. Dat en een hondentraining dan.

Er zit nog wel onzekerheid. Dat vertrouwen moet weer groeien. We zien haar intens naar de kat staren en moeten even slikken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:03

Dat focussen naar de kat zou ik onderbreken.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:06

Precies onze gedachte :j We probeerden het eerst door haar naam te noemen en 'nee', dat commando kent ze goed. We kregen haar aandacht maar ze begon daarna opnieuw. Ik ben daarop opgestaan en heb haar op haar eigen kussen laten liggen. Gewoon in de woonkamer bij ons, maar even uit die focus. Een paar minuten later kwam ze weer rustig terug en was het klaar.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:08

Super TS. Goed dat jullie zo aan de slag gaan. En ook langere wandelingen maken. Leuk voor de honden. Maar ook wel voor jullie wellicht.

Mijn conplimenten dat jullie niet gelijk haar hebben laten inslapen, maar kijken naar alle opties !

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:12

Het focussen zal daarnaast misschien ook verminderen als ze regelmatig op de voor haar juiste wijze aan het werk wordt gezet en een voldaan gevoel heeft als ze 's avonds op haar matje ligt :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:15

Carliijn schreef:
Dankjullie wel ! De positieve reacties doen ons goed.

We vinden het nog erg moeilijk. Weten niet altijd even goed hoe we moeten reageren op haar gedrag. We trekken veel in twijfel, ten aanzien van ons handelen dan, maar overleggen veel en maken onderling duidelijke afspraken. Je kan alleen maar hopen dat dat genoeg is. Dat en een hondentraining dan.

Er zit nog wel onzekerheid. Dat vertrouwen moet weer groeien. We zien haar intens naar de kat staren en moeten even slikken.

deed ze dat staren naar de kat altijd al of is dat nieuw?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:16

Nee dat deed ze altijd al wel. Het valt ons nu meer op.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:20

Wauw wat goed en zo snel al verbetering!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:22

Carliijn schreef:
Nee dat deed ze altijd al wel. Het valt ons nu meer op.

;) heeft ze ooit iets gedaan bij de kat?Ik heb trouwens ook een hond die dat doet...die heeft ook mijn kat bijna een keer vermoord.
Niet echt mijn schuld,de vorige eigenaar had niet vermeld dat ze katten at. :+
Mijn honden komen niet in huis,dus kat is overdag binnen en snachts buiten,dan zijn de honden aan de achterkant.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:28

Misschien is het wel een goed idee om ze, in elk geval voorlopig, zonder toezicht te scheiden. Met toezicht uit de focus halen. Ook de kat.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:30

Ze likt hen voornamelijk, al kwispelend, de kop af :+
Pen oogt eerder wat overenthousiast. Wat jaloers misschien als ze op de bank zitten.. dat zijn ook de momenten dat ze naar de katten staart.

Ze vangt ook achter ze aan. Niet agressief maar meer..opgefokt? Als de kat vervolgens blijft staan likt ze hem zeiknat.

Edit: de katten komen niet beneden als wij er niet zijn. Vinden het niet prettig als Pen zich zo opdringt. Dat scheelt al kopzorgen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:35

Ben je niet bang dat ze jullie spanning, oplettendheid, onzekerheid oppikt en overneemt?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:40

simodi schreef:
Ben je niet bang dat ze jullie spanning, oplettendheid, onzekerheid oppikt en overneemt?

Die mogelijkheid is er altijd natuurlijk. Al denk ik dat het ons goed afgaat. We twijfelen in wat we moeten doen maar zijn standvastig in de uitvoering. Af is nog steeds af.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:42

Carliijn schreef:
We zien haar intens naar de kat staren en moeten even slikken.

Fixeren? Dit bevalt me niet zo. Misschien moet je haar dat afleren. Dit kan ontaarden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:43

Carliijn schreef:
simodi schreef:

Die mogelijkheid is er altijd natuurlijk. Al denk ik dat het ons goed afgaat. We twijfelen in wat we moeten doen maar zijn standvastig in de uitvoering. Af is nog steeds af.

Goed zo!
Betekent dit trouwens dat ze gewoon bij jullie blijft?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:45

Desiree schreef:
Fixeren? Dit bevalt me niet zo. Misschien moet je haar dat afleren. Dit kan ontaarden.

Mij ook niet. Dat is tot nog toe het enige dat mij een beetje de kriebels geeft. In één van mijn vorige post leg ik uit hoe we dat oplosten.

Ik hoor het ook graag als iemand andere tips heeft. We zijn flink aan het herorienteren.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:46

simodi schreef:
Goed zo!
Betekent dit trouwens dat ze gewoon bij jullie blijft?

Voor nu wel. We zien waar het schip strandt :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:47

Ik denk dat je deze hond wel wat harder aan mag pakken. Geef hem een por als hij zit te fixeren op die kat. Hoeft niet gemeen te zijn of hard, als hij maar reageert.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:52

Desiree schreef:
Ik denk dat je deze hond wel wat harder aan mag pakken. Geef hem een por als hij zit te fixeren op die kat. Hoeft niet gemeen te zijn of hard, als hij maar reageert.

Genoteerd

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:52

Super dat jullie haar toch nog een kans geven. Er zal inderdaad denk ik wel wat moeten veranderen, maar zoals ik zie zijn jullie goed bezig!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:19

Denk dat dat brommen en het gedrag wat ze nu doet een combi is van gedrag wat ze altijd al vertoonde maar wat jullie minder opviel en wat protesteren tegen de strengere regels.
Denk dat jullie zo een goede insteek hebben, goed letten op het gedrag en dat wat niet gewenst is corrigeren.
Mijn hond kan prima met de kat, beschermt deze ook maar is wel met momenten jaloers en opdringerig.
Dit wordt door ons meteen gecorrigeerd. Gewoon door haar weg te sturen naar haar plaats en dan negeren.
Was zij het niet mee eens altijd maar dan had ze pech.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:20

Maar de hond van de TS mag nooit met de kat alleen gelaten worden.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 22:24

Ik snap je idee maar wordt daar meteen wat zenuwachtig van, zo een opmerking :+ Niet vervelend bedoeld.

De katten komen gelukkig alleen maar beneden als wij er zijn.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:26

Desiree schreef:
Maar de hond van de TS mag nooit met de kat alleen gelaten worden.

Inderdaad niet nee maaar ik begreep uit haar post dat de katten niet beneden komen als zij er niet zijn.