die laatste twee zijn Xanthic's. Die twee daar boven zijn in het echt meer oranje. Dat zijn Blood hypo's. Ik heb van de jongste nog geen foto's. Die reageerde een beetje gestrest en dat wil ik, zeker bij de jongste, voorkomen.
Die 4 en 5 zijn waarschijnlijk hypo's. Dus vrij simpele en goedkope. Nummer 7 gaat een leuk prijskaartje aan zitten De grotgekko's hebben we er nu 4 van zitten. Hopelijk gaat dat een mooi kweekgroepje worden. Dan staat er op het verlanglijstje: Kameleons! Furcifer Lateralis Of Furcifer pardalis
Het meeste gaat via bedrijven weg, een deel gaat mee naar de beurs en als wij vinden dat ze groot genoeg gaan gaan ze ook op marktplaats en evt op onze facebook. En dan blijft er nog een deel hier.. haha Zo zullen er van de Xanthi's en de Bloods waarschijnlijk dit jaar nog geen weggaan..
Hoeveel eitjes hadden jullie dit jaar eigenlijk in totaal?
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-16 16:29
De dames zijn nog aan het leggen. Ik zal eens tellen.. Sowieso 70. Maar we hebben ook wat dames die voor de eerste keer ingezet worden dit jaar en nog onbevruchte eitjes geven. Daarnaast gaan er eigenlijk altijd wel wat eitjes verloren. Dieren die toch dood gaan in het ei oid.
Puur vanuit ondernemersstandpunt vind ik het ook heel fascinerend dat dit voor jullie echt een broodwinning is. Vind het altijd leuk als mensen een niet alledaags bedrijf hebben
Ik werk er ook nog wel naast, dit is vooral een uit de hand gelopen hobby. Ik heb gezegd, dat als ik met de dieren zo de hobby kan blijven betalen ik het helemaal prima vind. En wat we er extra aan overhouden is heel leuk natuurlijk. In principe kan ik een jaar lang door blijven kweken. Door de dames op andere tijden in hun kweekseizoen te zetten. Maar een kweekseizoen kost veel tijd en werk. Dus dat zorgt er wel voor dat je er geen heel jaar aan verdient. Je zal je inkomsten vast moeten houden om volgend jaar weer te kunnen starten.