Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkertje89

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:54

Tsja, tis maar wat je er voor over hebt, zo te lezen in dit topic vind ts het een groot probleem die kat(ten)...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:05

Ja, maar het hangt er ook vanaf wat je budget is he... Ik kan niet voor TS spreken maar voor mij persoonlijk zou dat echt teveel kosten en zoveel heb ik niet.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:09

Is er ook geen goedkope variant van dan?

Alle katten binnen houden en in eigen tuin gaat toch niet gebeuren, dus moet je opzoek naar iets hoe de katten uit jou tuin weg blijven.
Dat gat sluiten zal ook al schelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:10

Je mag mijn mechel wel lenen :D Die heeft een pokkehekel aan katten. Behalve onze eigen.

Maar vreemde kat mag rennen voor zijn leven. Ideaal zo'n hond.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:19

Heb je een dierentuin in de buurt.....haal wat roofdierenmest,en er komt gegarandeerd geen kat meer in je tuin.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:06

Ik heb niet alle gelezen.
Maar het gezeik over honden strond snap ik niet.
Ik betaal elk jaar 85a95 euro minimaal aan honden belasting.
Ik moet verplicht honden poepzakjes bij dragen en de poep op ruimen.

Prima, ik wilde een hond dus geen probleem.

Maar onze buurman met 2 katten betaald niks.

En t beest schijt wel in onze tuin.
Waar mijn zoontje van 5 speelt.
En is de zandbak dicht dan kakt hij gewoon in het gras.

Jat mn vissen uit de vijver en loopt ook gewoon ons huis binnen.

Ik ben er al vaak zat aan de deur geweest.
Wij hebben een dichten schutting waarzei bomen tegen geplant hebben dus hij klimt er zo overheen.

Hij was niet bereid een paar zakken zandbakzand te betalen.
En ik moest maar verhuizen.

Dus ik laat nu ook mn hond los.
En dan zeg ik rustig pak de poes.

Mijn kat komt niet buiten.
Als mn paard al buiten mest ruim ik het op mits de situatie dat toelaat.

En van mn hond ruim ik ook op.

Jammer maar dan ga ik me er niet druk om maken als die kat straks wat gaatjes heeft.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:24

papagroom schreef:
Heb je een dierentuin in de buurt.....haal wat roofdierenmest,en er komt gegarandeerd geen kat meer in je tuin.

Leeuwenstront :j

Ik vind het overigens ook bizar dat mensen die geen behoefte hebben aan katten in de tuin, dan maar de zelf boel moeten gaan afzetten. Terwijl katten blijkbaar overal mogen rondlopen. Beetje omgekeerde wereld; als je het mij vraagt. En dat terwijl er steeds meer katten lijken te zijn.
Ik zou het beter vinden als katten-eigenaren hun verantwoordelijkheid zouden nemen en hun eigen tuinen zouden afzetten, zodat de kat op eigen terrein blijft.
Niet iedereen is katten-liefhebber!

Gelukkig hebben wij de tuin zodanig af weten te zetten dat de katten liever de makkelijke weg nemen en omlopen. We hebben ze maar weinig meer in de achtertuin. Voorheen was het wel heel erg en toen werd er ook gerust een emmer water naar zo'n ongewenste bezoeker gegooid.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:32

Hier ook vervelende katten die de tuin onderschijten... probeer ze inderdaad weg te jagen maar komen steeds weer terug. Kan inderdaad niet even de zandbak van me kleine kids (1,5 en 3 jaar oud) open laten staan als ze even ergens anders spelen. Wordt er ook gek van....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:39

Ik snap ts heel goed hoor,ik heb zelf een buitenkat die niets in mijn tuin doet [hij gaat altijd naar het bos aan de overkant] en dan komen er vreemde katten die steeds aan de vissen in de vijver zitten en ook de kikkers pakt en half opvreet.
Maar ook 2 hondjes uit de straat komen hier in de voortuin poepen steeds.
Ik begrijp de ts zeer zeker wel,en ik vind dat niey zij,maar de eigenaars van de katten het probleem moeten oplossen.

TS, als die kat weer in je tuin ligt,gooi een rotje [vuurwerk] in je tuin.Na een paar keer zal die echt niet meer in jou tuin komen! het is niet diervriendelijk,maar het werkt wel.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:45

Paulina schreef:
Ben ik de enige die het onderschrift van TS erg ironisch vind?

Nee :+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:47

Er is een apparaatje te koop bij de Welkoop die een signaal afgeeft zodra die beweging krijgt.
Deze geeft een hoge fluittoon, waardoor de katten niet meer in je tuin komen.
Werkt goed en je kan er een batterij in doen of op het lichtnet aansluiten. Jaren zo'n apparaatje gehad, omdat mijn tuin ook vol gescheten werd door katten uit de omgeving, werkt prima!
Alleen niet te gebruiken als je ook een hond hebt, maar meestal in dat geval heb je ook geen overlast van katten. Succes

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:06

Nou katten kunnen vaak voor overlast zorgen als ze een baas heeft , die t fijn vind zelf geen kattebak te verschonen, en katten schijten vaak niet in eigen tuin maar bij een ander...ik vind dat ene kat best vrij mag rondlopen maar geen overlast moet veroorzaken, indien wel dan zal de eigenaar dr wat aan moeten doen.

En als je zwanger bent, is t nog gevaarlijk ook..kattenpis en poep.

Ik liep ooit met mn hond op een pad, huis die bij t pad stond, waar dit pad niet van was overgens.

Eigenaresse Riep nog, onze kat is daar.....ik zei ja en? Nou dan mocht mn hond niet los....

Nou ik zei dan moet je nu je kat roepen, maar ik hou mn hond niet aangelijnd om jou kat..survival of the fittest...beide dieren los, das wel zo normaal en natuurlijk..... Nou ze riep dr kat niet....dus ik doe mn dober los en die ziet de kat, en jaagt dr zo de sloot in, mn hond weer verder met mij mee gelopen, en de kat stinkend naar sloot en onder de vieze modder in sloot, zo bij de mensen t huis in...die hadden de ellende van hun kat nu in hun eigen huis...het hielp wel, want als ik dr aan kwam dan riep ze dr kat en ik gaf ze de tijd om hem ff binnen te krijgen...en de kat als die me ze aankomen, was niet fan van mn dober, liep dan gelijk naar het huis...

Van die kattenmensen die belangrijk vinden dat hun kat los rondloopt, maar anderen moeten dan hond aangelijnd houden? Want stel je voor dat ze kat doodbijten...? Dat zijn geen liefhebbers van dieren..

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:19

djinnie schreef:
farahdiba46 schreef:
nee. Ik kan slecht tegen z**kers en daar zijn er veel van, zo te lezen hier

Ongelooflijk... ben ik blij dat jij mijn buur niet bent. Zeikerds, omdat je met werken in de tuin lekker in de kattenstront grijpt, want dat is oh zo lekker fris...

Bowen, wat betreft het verhaal van TS heb je gelijk. De eigenaren van dat dier willen meedenken, super dus. Maar er zijn er helaas zat die dat niet doen. En dan zijn degene die overlast ervaren ineens de zeikerds, zoals hierboven al door iemand gemeld. Bizar, toch? Mijn man wordt inderdaad pislink van kattenpoep in onze tuin. Gelukkig zit de desbetreffende kat niet te wachten bij zijn hoopje, maar hij had hem zeker naar het asiel gebracht. Al mag ie dat van mij toch niet. Beestje kan er weinig aan doen. Maar die lakse katteneigenaren die bijvoorbeeld trots vertellen dat ze bijna nooit de kattenbak hoeven schoon te maken... die vind ik wel kei vervelend.
ts geeft duidelijk aan dat de kat niet in haar tuin poept en jij maakt daar een in de stront grijpen verhaal van. Dus dat alleen al maakt je voor mij een zeikert ja. Dus ik op mijn beurt weer blij dat jij mijn buur niet bent, stokertjes zijn vreselijk om naast te wonen, kan ik me zo indenken namelijk.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:32

Honden horen gewoon aangelijnd, je kan een boete krijgenhier als jehetniet doet, alleen op het losgooi veldje mogen de honden los, geen kat te bekennen daar :')

Dus ik snap dát probleem niet zo...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:36

Ts heb niet alles gelezen maar wat je ook kunt proberen is, op je muur waar ze op springen planken neerleggen met spijkers naar boven.
Ze springen er 1 keer op en daarna nooit meer, werkt super om katten van andere uit je tuin te weren.

Of stroom draad met flinke klap stroom dr op

Hier zijn er aantal die katten gewoon afschieten zodra ze in hun tuin komen, of worden verzopen of vergiftigd

en voor diegene die zeggen dat is zielig, sorry maar dan moeten eigenaren maar zorgen dat hun katje in eigen tuin blijft.
Sommige mensen zitten nou eenmaal niet te wachten, op katten van andere in hun tuin
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 23-07-15 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:48

_Dingetje_ schreef:
Er is een apparaatje te koop bij de Welkoop die een signaal afgeeft zodra die beweging krijgt.
Werkt goed en je kan er een batterij in doen of op het lichtnet aansluiten. Jaren zo'n apparaatje gehad, omdat mijn tuin ook vol gescheten werd door katten uit de omgeving, werkt prima!
Alleen niet te gebruiken als je ook een hond hebt, maar meestal in dat geval heb je ook geen overlast van katten. Succes

Hoe heet dit apparaatje of onder welke zoekterm kan ik deze zoeken op de site van de welkoop?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:54

Dan heb jij niet gelezen...
Deze kat schijt wel in mijn voortuin met wél 6 gespotte andere katten.
Die strooimiddelen werken niet.

Ook vind ik het jammer dat mensen over mijn oplossing heen lezen! Want oplossing gevonden!

Zojuist de buurman tegen gekomen en over het onderwerp met dd oplossing gehad. Hij vond het geweldig.
Hij gaat met mij mee het dorp rond en kent de mensen erg goed!
Op dat moment kwam er nog een man bij staan die het gesprek opving. "Hest toch nait last van mien katte hoop ik"

Na de bulten stront in mijn voortuin te hebben laten zien graaide de man direct naar zijn portomonee. Hij wilde graag mee betalen want ook hij snapte hoe vervelend het is.

Ik ben blij dat mijn straat er zo open voor staat. Open voor oplossing van problemen.
In iedergeval zijn zij meedenkender dan de helft van bokt die alleen maar loopt te roepen dat ik me er bij neer moet leggen ipv überhaupt met een meedenkende oplossing komen.

Ik blijf kattenpoep en haren in mijn tuin smerig vinden. En de kans is groot dat als ik de opening alleen oplos andere vitale katten toch over de schutting komen.

Ik heb hier altijd een open houding gehad voor oplossingen en vind het jammer dat er mensen zo gruwelijk naar mee omgaan.
En zo ook het taggen van mijn onderschrift.
Prima dat je dat ironisch of misschien wel hypocriet vind. Maar diegene heeft duidelijk geen last van het probleem.
Ja ik noem het last. Want ik moet de hopen tussen mijn bollen weghalen en er gaat jaarlijks ongeveer 10 euro aan planten in de voortuin verloren.
Dáárom ben ik bang dat mijn, ondertussen 1.80 meter trotse tomatenplant waar ik ontzettend mijn best voor doe verloren gaat.

Die problemen worden dankzij een medelevende buurt opgelost.
En ik ben daar zeer dankbaar voor.

Mijn topic was bedoeld om ideeën op te doen. Niet om een stempel te krijgen als zijkerd.

Ik ben dankbaar voor al het mee denken.
En voor de negatieve reacties.... ach die neem ik met n grote korrel zout.

Mijn mening over katten houden zal nooit veranderen. Tenminste niet zomaar.
Dat mensen hun kat aan gevaren en mogelijke vergiftiging door simpel een vergiftigde muis op te eten... zal ik zelf niet willen.

Nee wij hebben inderdaad geen slakken in mijn trotse tomatenplant. En ook geen muizen. Gezien wij stevig goed gif gebruiken.
Daar kun je, maar hoeft niet... er over vallen... niet mijn zorg. Moeten ze maar niet in mijn schuur de korrelsop eten.

Nogmaals ieder die mee gedacht heeft bedankt.
We zijn tot een haalbare oplossing gekomen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 08:55

Dan heb jij niet gelezen was voor farahnadia

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:57

beemst36 schreef:
_Dingetje_ schreef:

Hoe heet dit apparaatje of onder welke zoekterm kan ik deze zoeken op de site van de welkoop?

Ik kom via Google hier op uit
http://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/2272

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:00

super dank je wel!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:11

japielover schreef:

Wij hebben een dichten schutting waarzei bomen tegen geplant hebben dus hij klimt er zo overheen.

Jammer maar dan ga ik me er niet druk om maken als die kat straks wat gaatjes heeft.

Gaat het verder wel goed met jou? Misschien moet je er eens met iemand over praten? :(:)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:14

TS: Het is een forum. En toevallig heet het Bokt.nl, niet ikhaatkattenindetuin.nl. Je hebt van sommigen prima suggesties gehad maar daarvoor opende je het topic volgens mij niet eens. Je opende het topic om te klagen over de katten en om medestanders te vinden. Je hebt er best een aantal die er hetzelfde over denken gevonden, zie dat prachtige voorbeeld boven deze reactie. Maar aangezien iedereen een andere mening kan en mag hebben betekent dat ook dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn, die het overdreven vinden en whatnot. Als je alleen ja-knikkers wilt moet je geen topic openen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:16

Gulpje schreef:
japielover schreef:

Gaat het verder wel goed met jou? Misschien moet je er eens met iemand over praten? :(:)

Wat een rare reactie?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:17

Hier een grote kattenliefhebber.

Wij willen ze niet op de weg hebben en hebben juist daar planten gepoot die ze niet "leuk"vinden.

Dit zijn planten waarbij katten weg horen te blijven.

Planten die citroengeur verspreiden:

◦Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek).
◦Dictamnus (vuurwerkplant).
◦Aloysia triphylla (citroenverbena).

Denk ook aan de volgende planten: ◦Ruta graveolens (wijnruit) helpt ook bij het op afstand houden van katten.
◦Stekelige mei- en vuurdoorn op strategische plaatsen ziet de kat ook niet zitten

Misschien kan je wat regelen met de eigenaren van de kat dat hun een gedeelte vergoeden.
Ik snap namelijk best dat het vervelend is dat katten van een ander in je tuin lopen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 09:18

Ik denk met gaatjes dat ze de tanden van de hond bedoeld.
Tjah... daar moet jij als katteneigenaar ook bij neer leggen wanneer jou kat overal loopt.
Dat is een mogelijke gevaar...
Dat de hond een kat grijpt op eigen terrein?
Jammer. Erg vervelend maar jammer.

Ik.snap haar frustratie super.
Kois zijn niet goedkoop en de brutale komt binnen...