Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 14:33

Voor de honden is nu met buurtgenoten een schema gemaakt zodat ze er veel vaker uitkomen. Door de blafband op de kleinere hond is het muisstil geworden. Toch vreet t dan aan je, die arme dieren.
Wil haar idd liever helpen om de band op te bouwen dan overal te gaan klagen. Heb die vrouw zelf nooit gesproken over herplaatsing van de dieren. Misschien weet ze niet wat haar opties zijn en kan ik haar helpen in contact te komen met een herplaatsadres. Maar voor het zelfde geld wil ze er niks van weten en doet ze de dieren naar haar weten niets tekort. Ze komen er nu in elk geval 4keer per dag uit. Ik ga er van uit dat dochter de boel netjes maakt voordat buurvrouw terugkeert.

Ik woon in een huur, maar veel woningen zijn in de loop dr jaren opgekocht. Wellicht is huis van buurvrouw koop.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:36

LenaBaars schreef:
Voor de honden is nu met buurtgenoten een schema gemaakt zodat ze er veel vaker uitkomen. Door de blafband op de kleinere hond is het muisstil geworden. Toch vreet t dan aan je, die arme dieren.
Wil haar idd liever helpen om de band op te bouwen dan overal te gaan klagen. Heb die vrouw zelf nooit gesproken over herplaatsing van de dieren. Misschien weet ze niet wat haar opties zijn en kan ik haar helpen in contact te komen met een herplaatsadres. Maar voor het zelfde geld wil ze er niks van weten en doet ze de dieren naar haar weten niets tekort. Ze komen er nu in elk geval 4keer per dag uit. Ik ga er van uit dat dochter de boel netjes maakt voordat buurvrouw terugkeert.

Ik woon in een huur, maar veel woningen zijn in de loop dr jaren opgekocht. Wellicht is huis van buurvrouw koop.

Oh die zag ik niet meer aankomen. Heb je de honden al ontmoet?
4x is super! Hopelijk kan die band dan ook af.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:33

Lijkt me geen goede binnenkomer: het spreken over herplaatsen. Ik zou er in eerste plaats van uitgaan dat buurvrouw gek is met haar honden. (maar misschien geen mogelijkheden heeft/had om haar honden tijdelijk op te vangen). Dat zijn doorgaans alle hondenbezitters. En vanuit die aanname het gesprek aangaan met haar als ze weer thuis is. Stel dat je binnenkomt met oplossingen om haar honden af te nemen.... ga je dan als buurvrouw daar vaker naar binnen voor een praatje? Of vind je dat ze maar eenzaam aan haar eind moet komen zonder enkel gelukje. Want dat zijn huisdieren doorgaans voor deze mensen.

En wat is er mis mee dat buurtbewoners een gehandicapte buur helpen? Is dat teveel gevraagd? Als hele buurt nu samen deze vrouw helpt dan vergroot dat de saamhorigheid en ontstaat er misschien een leuke buurt waar het goed wonen is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:49

LenaBaars schreef:

Wat mooi dat het zo geregeld is!
honden in elk geval blij en zo is het toch prima opgelost dacht ik :D

shan

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:31

Is misschien een idee: als buurvrouw weer thuis is, niet over herplaatsen te beginnen maar met de buurt regelmatig de honden te blijven uitlaten.
Honden blij, buurvrouw blij!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:01

Wat fijn dat die honden nu buiten komen.
Hoe was het binnen? Erg vies?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:23

Dat is een mooie oplossing. Ze boft met jullie als buren.

Hopelijk wordt dat beter in de toekomst voor de honden wanneer de vrouw weer thuis is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:30

shan schreef:
Is misschien een idee: als buurvrouw weer thuis is, niet over herplaatsen te beginnen maar met de buurt regelmatig de honden te blijven uitlaten.

Ben ik dan echt de enige die hier niet op zou zitten wachten? Voel me echt mega egoïstisch nu maar voor een bepaalde (korte) periode wil ik best helpen maar op lange termijn vrijwillig steeds andermans honden uitlaten zou ik echt niet doen. Maar misschien de buurtbewoners van deze vrouw wel!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:32

Maar, imho, ik denk niet dat mevrouw de honden weg wil hebben. Ze heeft een beperking en de honden zijn daarom een steun voor haar denk ik. Hoe sta je er dan tegenaan, als de buurvrouw geen actie wil ondernemen voor een beter welzijn voor de honden?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:36

xEmily schreef:
Maar, imho, ik denk niet dat mevrouw de honden weg wil hebben. Ze heeft een beperking en de honden zijn daarom een steun voor haar denk ik. Hoe sta je er dan tegenaan, als de buurvrouw geen actie wil ondernemen voor een beter welzijn voor de honden?

En hopelijk zit TS (en andere buren) dan ook niet altijd vast aan de verplichting van het uitlaten.

Eigenlijk moet de eigenaar er zelf voor kunnen zorgen en kan ze het niet dan kan het gewoon niet.

Zo werkt het nou eenmaal en anders hulp van de familie.
Zo werkt het ook in bejaardentehuizen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:43

De honden met een groep buren uitlaten is een mooie tijdelijke optie, maar kijk uit dat het niet doorslaat!
Onze achterburen deden dit ook voor de bejaarde buurvrouw, tot haar (eveneens bejaarde) hondje dood ging. Toen heeft die buurvrouw (was al bijna 90!) een nieuw hondje genomen want 'die lieve buren laten hem wel voor me uit'. Daar waren ze niet zo blij mee := Het moet ook niet te vanzelfsprekend worden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:46

xEmily schreef:

Tsja ik zou denk ik eerst beginnen met het inschakelen van dierenbescherming of dierenpolitie in de hoop dat zij de honden mee kunnen nemen. Als jij niet in staat bent om voor je honden te zorgen moet je geen honden hebben. Hartstikke sneu voor haar maar ik vind niet dat de levenskwaliteit van de honden zo slecht moet zijn omdat het anders zo sneu is voor de mevrouw.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:02

Wat lief TS!
Mooie 'tijdelijke' oplossing. Super!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:05

Cayenne schreef:
De honden met een groep buren uitlaten is een mooie tijdelijke optie, maar kijk uit dat het niet doorslaat!
Onze achterburen deden dit ook voor de bejaarde buurvrouw, tot haar (eveneens bejaarde) hondje dood ging. Toen heeft die buurvrouw (was al bijna 90!) een nieuw hondje genomen want 'die lieve buren laten hem wel voor me uit'. Daar waren ze niet zo blij mee := Het moet ook niet te vanzelfsprekend worden.

Dat dus!

Daarom zeg ik : kijk goed uit met wat je doet voor andermans huisdieren als er wel een dochter is die er voor moet zorgen en de eigenaar eigenlijk niet in staat is om ze te kunnen verzorgen.

Straks zit je eraan vast met vaste verplichtingen.......

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:13

Ragdollcat schreef:
Cayenne schreef:

Dat dus!

Daarom zeg ik : kijk goed uit met wat je doet voor andermans huisdieren als er wel een dochter is die er voor moet zorgen en de eigenaar eigenlijk niet in staat is om ze te kunnen verzorgen.

Straks zit je eraan vast met vaste verplichtingen.......

Ja zo zie ik het dus ook.
De buren zijn nu verplicht om de dieren uit te laten, terwijl het niet hun dieren zijn.
En de dochter doet lekker niks.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:24

Juist, en daarom zeg ik dan ook, er is een dochter en die is mobiel dus.........die is er verantwoordelijk voor en kan die het niet...........dan zal dat hopelijk een eyeopener zijn voor de vrouw als ze weer uit het ziekenhuis is. Als het niet op een zachte manier kan dan maar op een keiharde vervelende manier.

Wie weet ziet ze dan wel in dat het niet zo handig is om honden te gaan houden als je er totaal niet voor kan zorgen.

Blijf klagen en blijf aan de bel trekken dat het geen situatie/ leven is voor de honden.
Maar verder niet teveel mee bemoeien.

Anders gebeurt er echt niks, want er wordt goed voor gezorgd en is opgelost door de buren.........dan pas snij je jezelf in je eigen vingers en zit je eraan vast en heb je het gedaan...............

Zat voorbeelden van gezien/ meegemaakt (waaronder ook helaas paarden) omdat het zo zielig is en ermee gaan bemoeien/ helpen.....eigenaar wordt hierdoor juist nog gemakzuchtiger en gaat nog minder doen, want er wordt voor gezorgd.............. maar achteraf ..............zoveel gezeik/ruzie, want de helpers hebben het gedaan en of fout gedaan en is er verantwoordelijk voor enzovoorts...........en eigenaar die helemaal niets meer doet..........helaas.

Dieren zitten dan nog langer in de rottige situatie/sfeer.
Als men er niet mee was gaan bemoeien waren die allang opgevangen en naar een fijne nieuwe tehuis.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-07-15 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:26

Jildau schreef:
shan schreef:

Ben ik dan echt de enige die hier niet op zou zitten wachten? Voel me echt mega egoïstisch nu maar voor een bepaalde (korte) periode wil ik best helpen maar op lange termijn vrijwillig steeds andermans honden uitlaten zou ik echt niet doen. Maar misschien de buurtbewoners van deze vrouw wel!

Nee dat is in mijn ogen niet egoïstisch hoor. Het zal ff lekker worden, de buurt via een schema de hond blijven uitlaten.
Sorry maar als je niet zelf voor een hond kan zorgen, doe het dier een plezier en herplaats deze.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:28

Maar je kan die vrouw niet verplichten om haar honden af te staan.. Zeker als de politie niks doet.
Als honden te eten en te drinken hebben, worden ze niet uit huis geplaatst.

Dit is dan wel het beste wat je voor de honden kan doen, die zijn hier ten slotte de dupe van.
Ik vind het erg knap dat je dit aangaat, chapeau! :))

De honden zullen je dankbaar zijn, daar gaat het uiteindelijk om!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:29

Maak dan tenminste wel goede afspraken. Wat gebeurt er wanneer een hond losbreekt en onder een auto komt? Of iemand anders verwond? Wie is er dan aansprakelijk en wie draait voor de kosten op?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:49

Cayenne schreef:
Maak dan tenminste wel goede afspraken. Wat gebeurt er wanneer een hond losbreekt en onder een auto komt? Of iemand anders verwond? Wie is er dan aansprakelijk en wie draait voor de kosten op?

En zit je aan tijdstippen vast dat ze uitgelaten moet worden? verkijk je er niet op, kan voor jou lastig gaan worden ivm je kinderen etc. etc. (je eigen leven/ gezin etc.), zeker als het niet om je eigen honden gaat.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:16

TS ik vind het enerzijds bewonderenswaardig dat jij en andere buren zo proberen te helpen maar of het zo handig is?

Je voedt zo een zeer ongezonde situatie voor de honden (als het niet gaat en er dus sprake is van verwaarlozing kunnen ze dan niet beter gewoon zo snel mogelijk weg daar?) en om er nog maar over te zwijgen dat dochterlief gewoonweg misbruik maakt van andermans goede bedoelingen. Ze heeft het mooi voor elkaar dat anderen opdraaien voor de verantwoordelijkheid over de honden!!

Daarnaast ken je deze mensen niet en heb je dus geen idee met wie je te maken krijgt als er wat mis gaat. Het vrijblijvende om even een buurvrouw in nood te helpen is er dan snel af hoor. Precies wat Cayenne al aangeeft. Als er wat mis gaat kan je zomaar een enorme ellende over jezelf heen halen.

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre de honden hiervan profiteren, ik neem aan dat jullie dit tijdelijk doen?

Nogmaals ik begrijp dat het een goed bedoelt initiatief is. :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:30

Wat een omzettende vervelende situatie.. Ook zo zielig voor de honden :(. Snap niet dat die dochter het allemaal maar laat gebeuren.. Petje af voor jou TS dat er met de buurt een schema is geregeld voor de hondjes. Als de eigenaar maar niet straks denkt, dit is lekker makkelijk.

Ben je al binnen geweest? Honden waren zeker dolblij?
Hoe gaat het nu?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:12

Ik vind dat die dochter zich er makkelijk vanaf maakt.Hoe erg ik het ook vind voor die honden,ik zou het niet doen.Dat noem ik misbruik maken van iemands goedheid.Die dochter laat de buurt het gewoon opknappen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:44

Dan moet je je daar maar even overheen zetten en denken aan het welzijn van de dieren.... Je moet maar denken, je doet het niet voor de buurvrouw of dochter, maar voor de honden

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:13

Batlow schreef:
Dan moet je je daar maar even overheen zetten en denken aan het welzijn van de dieren.... Je moet maar denken, je doet het niet voor de buurvrouw of dochter, maar voor de honden

Als je aan het welzijn van de honden denkt zet je alles op alles om die beesten daar weg te krijgen. Die dieren verdienen een huis met mensen die wel om hun welzijn geven.