Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:54

Bowen schreef:
Yunaa schreef:
Ik heb niks met bull-achtigen honden, vind ze maar griezelig en passen totaal niet bij mij.

Als ik een grote hond zou nemen, zou ik voor de 'Weimeraner' kiezen. Het karakter spreekt me zo aan; werkwillig, Zachtaardig, lief, betrouwbaar en intilligent. Én een gezinshond. Zou alleen erg moeten wennen aan het jachtinstinct.
Wauw ---> http://images.forwallpaper.com/files/im ... raners.jpg

Voor een middenmaatje zou ik voor de Shiba Inu gaan http://static.ddmcdn.com/en-us/apl/bree ... _03_lg.jpg

En een kleintje, de Chihuahua http://teacupspuppies.com/Puppies2013/c ... 374-b2.jpg

Een weimaraner is toch niet groot zeg ;)
Dat is echt een kabouter naast mijn Fila van een ruime 70 kilo.

Is wel grappig, vroeger zou ik ook de weimaraner als best wel aan de maat hebben gezien, nu vind ik ze gewoon klein, middelmaatje op z'n hoogst. Grote is dus nogal relatief, is maar net wat je gewend bent.

Griezelig zijn molossers trouwens helemaal niet, het zijn echt super aanhankelijke honden en de meeste, mits normaal opgevoed, zijn echte dozen.

Hahaha, nou ik vind ze groot hoor! Ik ben een Maltezer gewend, dus dan is zo'n hond echt groot :Y) :')

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:13

Voorlopig komt er hier even geen hond,maar zodra er we weer een komt dan komt er een grote grijze keeshond.vroeger thuis 2 gehad en later heb ik er zelf 1 overgenomen van iemand.
echt heerlijke honden van karakter.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:20

MaricoGraphy schreef:
die "labrador" lijkt in mijn ogen toch meer een beauceron.
Je kan dus zeggen wat je wil maar de aftekeningen kloppen exact met die van onderstaande Beauceron pup
[ Afbeelding ]
tuurlijk lijkt de aftekening het zelfde het is dan ook dezelfde kleur :+ Black and tan komt bij veel rassen voor en ja ook bij de labrador maar bij de lab is het een niet gewenste kleur en je ziet het bijna niet maar het kán wel.

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:12

Van schreef:
MaricoGraphy schreef:
die "labrador" lijkt in mijn ogen toch meer een beauceron.
Je kan dus zeggen wat je wil maar de aftekeningen kloppen exact met die van onderstaande Beauceron pup
[ Afbeelding ]
tuurlijk lijkt de aftekening het zelfde het is dan ook dezelfde kleur :+ Black and tan komt bij veel rassen voor en ja ook bij de labrador maar bij de lab is het een niet gewenste kleur en je ziet het bijna niet maar het kán wel.

Inderdaad, wat hierboven staat. Een niet gewenste kleur, en dus ook niet bij te schrijven in het stamboek. Mijn hond is trouwens meer blond-zwart dan bruin-zwart zoals je bij de meeste black & tan honden ziet. Zijn aftekeningen zijn ook anders dan bijvoorbeeld een rottweiler of beauceron. Hij heeft blonde haren door sommige delen van zijn vacht, brindle aftekeningen bij zijn poten en is bovenop zijn oren ook blond.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:35

annemerel schreef:
Nu hebben wij thuis een vuilnis bakje wat ook een super lief en vooral makkelijk dier is!
Dit is onze Max, kruising schapendoes x Maltezer leeuwtje x Afghaanse windhond.
Althans, zo is hij ons verkocht :+

[ Afbeelding ]

Daar zie ik echt niks van een afghaan in terug. Niet de bouw, niet de vacht, het hoofd al helemaal niet, en de kleur ook niet. Karakter misschien? Afghanen zijn vrij fel, eigenwijs, heel erg gefocussed op beweging en kleine dieren, en in huis heel rustig en onafhankelijk.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:46

Een berner sennen! Maar een labrador of een golden retriever zijn ook echt leuk!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:50

Een dwerg pinscher!
Zelden zo'n leuk hondje gehad.
Heerlijk arrogant,makkelijk hanteerbaar maar toch een grote hond in haar doen en laten.
Ik wil er graag nog 1 bij,maar fokkers zijn dun bezaaid.
Hopelijk aankomend najaar.

Afbeelding

Anoniem

Re: Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:04

border collie! <3 bestaat geen twijfel over. Zo intelligent, meewerkend, energiek,... echt een topras.

nr. 2 Duitse Dog. Ze zijn zo ontzettend trouw, en hun uiterlijk zó magistraal.

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 05:47

8nnemiek schreef:
Daar zie ik echt niks van een afghaan in terug. Niet de bouw, niet de vacht, het hoofd al helemaal niet, en de kleur ook niet. Karakter misschien? Afghanen zijn vrij fel, eigenwijs, heel erg gefocussed op beweging en kleine dieren, en in huis heel rustig en onafhankelijk.

Nee, ook het karakter niet! enige wat ik kan bedenken was het rennen vroeger, hij rende de grote honden er allemaal uit.
Nu als opaatje wordt dat minder :+

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 06:18

Vroeger thuis eerst een kruising boxer x labrador gehad. Vreselijk lief dier was dat. Daarna een Weimaraner teefje die helaas veel te vroeg is overleden. Ook echt een fantastische hond.

Nu hebben we 1) jack russell x teckel. Best een hond met karakter zeg maar. Maar voor zijn "eigen" mensen is hij super, superlief
2) Standaard teckel (geadopteerd) lekkere slome truus, maar intens lief
3) mini jack russell (ook geadopteerd) Vreselijk lief, aanhankelijk, vrolijk en grappig

Eigenlijk zijn we niet zo van de kleine hondjes, maar we zijn niet groot behuisd, dus dan is dit wel fijn. Ze hebben een eigen luik waardoor ze naar de tuin kunnen. Ideaal

Dit zijn ze alledrie
Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:36

Ik ben helemaal fan van het kooikerhondje geworden. Mijn eigen kruising kooiker x cocker spaniel heb ik vrijdag helaas in moeten laten slapen. Maar wat een geweldige hond hebben wij eraan gehad! Ik was 10 toen we hem als pup kregen.

Genoeg energie buiten om te spelen, heel slim om allemaal trucjes en commando's te leren en binnen lekker rustig. Ook waaks bij de deurbel. :) Mocht er na een lange tijd weer een hond komen dan wordt het denk ik een kooiker of kruising kooiker.

Afbeelding
Afbeelding

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:03

Afbeelding

Heb al tijd al graag een hond willen hebben , vind de mechelse herder erg gaaf. Heb nu echter een Friese stabij. Destijds vooral de keuze van mijn ex, maar ben er erg blij mee. Zijn karakter en spirit passen perfect bij me.

Hij is erg slim, vol energie en kan mij fantastisch spiegelen. Is en ontzettende knuffel en leert heel makkelijk. Diverse cursussen met hem gedaan.

Hij vindt zwemmen heerlijk, helemaal als er eendjes zijn. Had hij op bovenstaande foto ook net gedaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:50

Wij hadden een kruising Friese Stabij,werd toendertijd verkocht als Boerenfox.
Er is geen hond op de wereld die zó slecht luisterd als deze soort.Als je hem riep,keek hij om,keek je aan om vervolgens in volle spurt er vandoor te gaan.
Liep vaak weg,we moesten hem regelmatig ophalen bij het asiel,omdat de Dierenambulance hem van straat pikte.
Met uitlaten [als die een stukje los mocht op de uitlaat route] stak die zo de weg over,komt een grote vrachtwagen aan,die remt en toetert.Benji [zo heet hij] keek omhoog naar de chauffeur,tilt zijn poot op en pist richting vrachtwagen en loopt daarna rustig verder.Zeer aparte hond,heel eigenzinnig,luisterde voor geen meter,maar was superlief en zeer slim.
Zou zo weer deze kruising nemen,hij is 12 jaar oud geworden,gestorven tijdens uitlaten aan een hartstilstand,viel zo dood voor me neer.

Afbeelding

Afbeelding

Ow ja,hij was een supergoede muizenvanger! hij at ze ook allemaal op,alleen de huismuizen,veldmuizen niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:55

En we hadden deze hond,een kruising Groenendaeler X Schotse Collie.
Superlieve hond,luisterde heel goed en was heel beschermend t.o. zijn gezin en vrienden.
Zij is bijna 12 jaar geworden,overleed aan een infectie na een operatie van een kanker gezwel.

Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:03

Beauceron.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:22

gohya schreef:
En we hadden deze hond,een kruising Groenendaeler X Schotse Collie.
Superlieve hond,luisterde heel goed en was heel beschermend t.o. zijn gezin en vrienden.
Zij is bijna 12 jaar geworden,overleed aan een infectie na een operatie van een kanker gezwel.

[ Afbeelding ]

Haha wat een geweldig grijs masker _O-

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:09

gohya schreef:
Er is geen hond op de wereld die zó slecht luisterd als deze soort.Als je hem riep,keek hij om,keek je aan om vervolgens in volle spurt er vandoor te gaan.
Liep vaak weg,we moesten hem regelmatig ophalen bij het asiel,omdat de Dierenambulance hem van straat pikte.
Met uitlaten [als die een stukje los mocht op de uitlaat route] stak die zo de weg over,komt een grote vrachtwagen aan,die remt en toetert.Benji [zo heet hij] keek omhoog naar de chauffeur,tilt zijn poot op en pist richting vrachtwagen en loopt daarna rustig verder.Zeer aparte hond,heel eigenzinnig,luisterde voor geen meter,maar was superlief en zeer slim.
Zou zo weer deze kruising nemen,hij is 12 jaar oud geworden,gestorven tijdens uitlaten aan een hartstilstand,viel zo dood voor me neer.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ow ja,hij was een supergoede muizenvanger! hij at ze ook allemaal op,alleen de huismuizen,veldmuizen niet.

Welke kruising......?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:55

De Duitse Herder blijft toch wel mijn nummer 1. Fantastisch karakter, en qua looks absoluut de sportieve werklijnen. (En dan is een donker wolfsgrauwe nog het allllerrrmooist. :D )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:59

Nico_lette schreef:
gohya schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Welke kruising......?

De kruising Friese Stabij.Geen enkele muis ontkwam aan hem,hij ving ze beter dan onze kat.Hij 'hoorde' precies wanneer er een muis in de kelder zat,echt ongeloofelijk.
Waarmee hij gekruist was,weten we niet,ik vermoed met een Foxhond.
Laatst bijgewerkt door gohya op 14-07-15 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:00

@gohya:
Dan heb je inderdaad een wel heel bijzonder exemplaar gehad, moest toch wel even lachen om de oversteekactie. Simme is ontzettend slim, eigenwijs en zit barstensvol energie. Ik vindt dat heerlijk, maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Heb zelf geen moeite met hem en is de grootste knuffel die je kan indenken. Máár je moet wel erg consequent zijn EN blijven en altijd alert zijn. Kost inmiddels weinig moeite en we zijn een echt team nu, maar heeft behoorlijk wat frustratie gekost en héél veel doorzetting;-)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:01

Ik ben op gegroeid met een golden retriever maar dat vind ik wat aan de saaie kant. Wel mega lieve gezinshonden!

Nu hebben we een australian sheperd en wil nooit maar anders :D super lieve goed luisterende actieve knuffelkont! Wat wil je nog meer!

Afbeelding

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:04

Idd. risje, dit was echt een zeldzaam bijzonder exemplaar.En tóch zou ik zo'n hond weer nemen.
Nog zo'n actie van hem,als hij weer eens weg gelopen was,sloop hij heel zachtjes over het pad de tuin in,met zijn kop naar beneden.Hij wist dat hij stout was geweest,hij keek je dan zó zielig aan met die trouwe ogen,dan kon je hem gewoon niet straffen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:06

Dát is zo simme, die weet ook precies wanneer hij fout is geweest;-)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:36

marlou wat een heerlijke hond!!

Overigens allemaal prachtige dieren!!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:43

Wat een leuk topic zo met al die enthousiaste mensen en leuke foto's!

Wij hebben nu meerdere rassen gehad, maar onze leukste was eigenlijk een combinatie. Namelijk onze Cane corso (die we nog steeds hebben) samen met onze Duitse dog (vorig jaar helaas overleden na acute Wobbler). Die twee waren zo heerlijk samen! Lekker samen ravotten en daarna heerlijk als twee dweilen in huis. Qua karakter was de Duitse dog makkelijker. Heel open, vriendelijk naar iedereen, alles en iedereen was leuk! De Cane corso is wat feller, iets terughoudener naar vreemden en vind de meeste honden niet leuk.

Kaya en Joep samen
Afbeelding

Kaya
Afbeelding