Koe en Kat, topic over katten #1!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke naam is leuker?

Koningin Nalina de tweede
27 (31%)
Smokey de jager
58 (68%)

Totaal aantal stemmen: 85

Roosje01

Re: Koe en Kat, topic over katten #1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:44

Hmm zou kunnen dat ze runder pate niet zo lekker vind nu ze kip en zalm heeft geproeft. Maar wil tog nog steeds heel graag naar de DA voor check up. Baal gewoon dat ik niet zelf kan rijden en niemand me ff wil brenge. Me ma zegt gewoon je wacht maar tot je weer kan rijden. ( ben aan het revalideren)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:30

Ik kom niet meer bij! _O-

"It’s called the Twinkle Tush. For just $6 you can purchase the jewel to cover up your cat’s unsightly butthole.

Now, when your feline jumps up on your pillow and its butt is two inches away from your face, you can stare at this sparkly gem instead of its bare behind.

It hangs from cats’ tails and dangles down to hide where the poop comes out."

Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 21-11-15 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:31

Maanlicht schreef:

[quote=]It’s called the Twinkle Tush. For just $6 you can purchase the jewel to cover up your cat’s unsightly butthole.

Now, when your feline jumps up on your pillow and its butt is two inches away from your face, you can stare at this sparkly gem instead of its bare behind.

It hangs from cats’ tails and dangles down to hide where the poop comes out.

[/quote]
HAHAHAHA WAT IS DIT _O- _O- _O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:35

_O- _O- juist ja :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:37

Hahahahaha die is grappig he :') Volgens mij is het ook echt een universeel kattendingetje, je poepgat in iemands gezicht duwen :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:40

Heb gister katten gras gekocht ze vind het heerlijk. Heb ze er even van laten eten en toen weggehaald.Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:09

WTF dat Twinkle Tusch :') _O- _O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:14

Heidi mag zo naar de dierenarts voor een check up en enting ben benieuwd.

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 15:04

xniieeenke schreef:
Maanlicht schreef:

[quote=]It’s called the Twinkle Tush. For just $6 you can purchase the jewel to cover up your cat’s unsightly butthole.

It hangs from cats’ tails and dangles down to hide where the poop comes out.

[ Video ]

HAHAHAHA WAT IS DIT _O- _O- _O-[/quote]

:') :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:29

Mijn arme heidi komt zo terug van haar sterilisatie. Heeft iemand nog advies voor mij is het beter om haar even op een rustig plekje te zetten?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:00

Arme Heidi, heeft je DA geen formulier meegegeven met tips en tricks?

Met rust laten is het grootste advies. Als je kat niet terug hoeft te komen om hechtingen te verwijderen (zelf oplossend hechtdraad) dan is het prima als ze de wonde zelf verzorgt (soms zit er een plakker over). Zorg ervoor dat Heidi niet op krabpalen of vensterbanken kan springen, doordat ze onder narcose is geweest kan ze soms afstanden niet goed inschatten waardoor ze kan komen te vallen.

Verder mag je haar best een klein beetje eten aanbieden. Probeer een beetje en niet te veel, ze kan misselijk zijn en daarom spugen. Als ze zin heeft is het ok om een beetje te laten eten. Drinken mag altijd.

Je zult zien dat ze snel weer de oude is. Binnen 24 tot 48 uur merk je waarschijnlijk niets meer aan haar (behalve dan dat ze een kaal buikje heeft).

Heb je ook pijnstillers meegekregen?

Succes!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:24

Kon haar zelf niet brengen ivm fysio afspraak en nog niet kunnen autorijden, dus mijn moeder is met haar gegaan. Ze is onderhuids gehecht dus mag er aan likken, en ze heeft pijnstiller gekregen die 2 dagen werkt. Ze mag idd niet springen. Ik moet vanavond paar uurtjes werken en daarna mag ze wat eten. Drinken mag wel. Heb plekje voor haar gemaakt in de badkamer daar is het lekker warm en heb fleece deken neer gelegd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:28

bij mij zeiden ze net pas de dag erna eten. En idd niet springen gedurende 5 dage. Mijn kat heeft 4 dagen veel in haar bench gezeten, ze springt anders echt constant. Ze zit grag in haar benh (is ook 1 voor grote honden dus ze heeft er vaan ruimte in), om het kwartier/halfuur mocht ze er even uit.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:31

Zal haar wel even paar dagen in de badkamer en gang laten daar kan ze nergens op springen en is het rustig en warm.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:06

5 dagen niet springen vind ik best lang. In principe geldt het springverbod voornamelijk omdat de narcose nog een paar uur in het lichaam kan zitten. Als er netjes gehecht is moet springen verder echt wel kunnen.

Rustig plekje klinkt prima. Mocht je kat liever bij jou in de buurt zijn (jengelen bij de deur etc) dan kan dat ook gewoon hoor.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:25

Ze wil rond zwalken en op de bank springen niet echt bij mij liggen. Dus voor haar eigen bestwil blijft ze maar even 1 dagje daar. Ga wel af en toe even bij dr zitten en aaien.

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:39

Onze kat moet vaak overgeven (?) We denken hier thuis dat het door het slechte kwaliteit voer komt. Welk voet gebruiken jullie? Wij gebruikten volgens mij iets met Royal Canin ofzo. :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:58

Orijen kat en kitten :) 80% vlees :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:08

Verbazend hoe snel ze herstellen. Ze is alweer bijna de oude. Eet en drinkt goed loopt alweer vrolijk rond en zit alweer naar de gerbilbak te staren. Wel is ze nog wat rustig maar dat is niet zo gek.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:36

Ik heb zelf 3 katten, nou ja 1 is van me mams maar allemaal onder 1 dak.

* Mioux 8 jaar zwart met oranje ogen kruising uit het asiel vanaf 8 weken
* Chloë 1 jaar blauw/grijs oranje ogen kruising van een boerderij vanaf 6 weken
* Nada 10 jaar zwart met wit, niet kloppend en littekens van voor onze tijd van het asiel met 8 weken

Ze zitten hier op 1 x daags bakje vlees gourmet (meer voor het lekker) delen ze met ze drietjes, en verder op brokken graanvrij carni love.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:41

LadySnoet schreef:
Onze kat moet vaak overgeven (?) We denken hier thuis dat het door het slechte kwaliteit voer komt. Welk voet gebruiken jullie? Wij gebruikten volgens mij iets met Royal Canin ofzo. :=

Vanaf zondag hebben wij een kat... En ikzelf heb me al een beetje lopen verdiepen in kattenvoer. Mij spreekt catloversgold erg aan, geen granen wel veel vlees (droge brok). Verder wbt het overgeven, kan het zijn dat ze erg schrokt? En zoja, heb je meer katten (die op dezelfe plek eten).

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:54

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:00

leuke kat!

Zijn er hier mensne die ervaring hebben met feliway? mijn kat word in de ochtend mee gespeeld met een hengel, ze speelt met mijn hondje nog en nogsteeds blijft ze hyperactief. Een vriendin gaf de tip dat feliway goed hielp bij haar kat en die heb ik nu ook besteld, nog mensne met ervaringen?

(heb ook een activity board en een voerballetje besteld)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:15

Dankje :D

Een activity bord & Feliway ken ik niet, maar voerballetje wel. Wij hebben het gebruikt zodat onze kat wat langer met haar brokjes bezig was, ze schrokt namenlijk heel erg.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:19

Zoe, een vriendin van mij heeft ook een hyperactieve (en zeer slimme kat) waarbij ze ook feliway gebruikt. Ze zegt dat het vooral de scherpe randjes ervan af haalt en de kat wat makkelijker kan ontspannen. Uitdaging heeft hij altijd nodig, hersenwerk kan daar inderdaad bij helpen :)

Ze heeft nog een kat en die werd altijd door de hyperactieve geterroriseerd. Met feliway is dit toch een stuk minder!

Overigens; ik heb ook een kat die schrokt. Hier gaf hij ook wel eens over na het eten van de brok. Sinds ik overgestapt ben op brok met een hoog vleespercentage heeft hij niet meer over gegeven. Erg blij mee :) Waarschijnlijk moest hij van de graanbrok te veel per portie waardoor hij ging over geven (grote kat, 6.7 kilo). Van deze brok kan hij met veel minder, waardoor waarschijnlijk (mijn interpretatie) de brok ook beter binnen houdt.