Huisdieren op bed..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Huisdieren op bed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:19

Ik was 2 keer per week mijn beddengoed, stofzuig en dweil dagelijks en de hond en kat liggen alleen boven de dekens. Ik zie niet in hoe ik dan een hap haren moet nemen als ik in bed lig. Zoveel haren liggen er alleen als je bij wijze van spreken je bed niet wekelijks verschoond.

Oja, en de deurklinken worden hier ook 2 keer per week afgenomen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:42

Voor de duidelijkheid ik had het over deuren in algemene ruimtes, neem aan dat iedereen z'n huis gewoon bijhoud

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:43

Mijn hondje ligt ook lekker bij ons in bed. Van pups af aan al. Heerlijk stink zeker niet vind zelfs lekker om mijn neus in zijn vacht te steken. Uiteraard verhaard hij wel maar idd gewoon het bed wat meer verschonen.

Ik weet trouwens niet wat ik viezer vind. Een mens of een hond :P mensen zijn ook niet altijd fris (zweten, vieze adem, kwijlen en van die dingen)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:45

Afbeelding

Do i need to say more :') :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:21

nou zal ik wel wat missen,maar heb nog nooit een 'dot haar'in mijn mond gehad als ik me omdraai...sterker nog in mijn eigen bed liggen geen hondenharen...ze hebben hun eigen bed,ze liggen wel tegen mij aan,maar het is nou niet dat ik in een bed stap wat zwart ziet van de haren :n

laat staan "dotten haren" in mijn mond zou krijgen :D

en die huidschilfers,hahah tja daarom was je je bed toch ook??

ik zoen mijn honden ook,nou dan zal ik naar grote waarschijnlijkheid in 1 teug meer huidschilvers binnen krijgen als dat ze naast me stil liggend op een bed liggen te slapen :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:26

Haha ik moet wel lachen om sommige posten. Zo lang mijn beste vriendin met hele erge astma niet eens haar medicatie hoeft te gebruiken als ze bij mij thuis is, ben ik zonder ziektes ook wel veilig denk ik :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:28

Maartje1990 schreef:
Ik zit hier nig steeds hoofdschuddend en vol onbegrip te lezen hoe mensen die beesten in bed hebben. Het is niet alleen vies het is namelijk ook ongezond

vind jij, laten we die nuance er even bij houden ;)
Beetje weerstand opbouwen is niks mis mee, en als ze zo vies zijn, doe je het verkeerd :=
Ligt hier ook nooit maar een haar in bed. Hond verhaart niet, en poes wordt iedere avond geborsteld tijdens de rui. Is maar wat je er zelf mee doet hea

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:30

Ik heb ook astma en een best heftige allergie voor katten (als ze in mijn nek of gezicht komt krijg ik heel heftige eczeem) maar heb over het algemeen ook geen last thuis. :) als ze in bed ligt dan ligt ze bij mijn voeten. Maar dat is dus alleen op zondag ochtend Voor we het bed verschonen of op avonden dat vriendje weg is. :o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:31

Maartje1990 schreef:
Ja ongezond ja, huidschilfers gaan in het matras zitten en ze brengen de nodige ziektes over. Lees oa eens:

http://www.volkskrant.nl/dossier-archie ... ~a3314220/
http://www.vvd-dierenkliniek.be/pers/19 ... sch-is-dat

Nou...Dan zou ik zo onderhand minstens drie keer dood moeten zijn neergevallen van alle enge ziektes die je blijkbaar oploopt als je met beesten leeft. Als ik alleen al elke keer als ik mijn kat heb geaaid mijn handen zou wassen hou ik geen leven meer over... _O-

Maar goed, iedereen moet vooral doen wat ie lekker vindt, of dat nu alles superschoon houden is, leven als een totale ransbak of iets daar tussenin. Mijn poeslief blijft lekker 's avonds mee naar bed gaan. Lekker ranzig saampjes door elkaars huidschilfers rollen. :z

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:32

Het ís ongezond, daar vind ik niets over.

Ik kan er nooit begrip voor hebben waarom mensen dieren in hun bed houden. Er zijn zoveel plekken waar de dieren wel kunnen komen en in bed, nouja dat vind ik echt gewoon vreselijk ranzig. Dat is mijn (schone) plekje, de dieren hebben allemaal hun eigen plekje om te slapen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:35

Als jij dat vindt dan mag dat hoor. :j er zijn alleen veel mensen die daar anders over denken.
Zo zit ik vol onbegrip te lezen hoe jij je bed alleen aanraakt als je gedoucht bent en een schone pyjama aan hebt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:44

ik vind het feit dat ik met en bij mijn honden kan slapen 100x belangrijker als dat hyper schone bed....

en of mensen daar nu begrip voor hebben of niet...dat zal me nou net aan mijn dikke bibs roesten zeg maar :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:44

Hier een hond en 3 katten.

De katten mogen niet eens naar boven, laat staan naar de slaapkamer. Ze hebben prachtige mandjes waar ze prima in kunnen slapen, hun eigen plekje.
De hond heeft een mooie bench voor zichzelf. Hij slaapt op de gang, vooral omdat de katten anders continue tegen de bench springen. Zijn eigen rustplek. Daarbij is het nog een extra alarmsysteem ook.

Vies, tsja, ik vind het toch wel een beetje vies. Modderpoten en dat kwijl. De katten zijn een stuk viezer dan de hond. Katten mogen hier wel op de bank, meer omdat ze het toch wel doen dan dat ik dat fijn vind. Maar het apart slapen is vooral voor mijn én hun rust. Je geeft ze toch geen aandacht in de nacht, dan kunnen ze net zo goed alleen slapen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:46

Maar waarom wil je met je honden of je katten slapen?! Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een dierenvriend en ik heb echt geen ocd oid. Geen probleem met stallen uitmesten of dieren knuffelen. Ik wandel graag met de hond (toen we die nog hadden). Maar in bed (of op de bank), nee daar komen ze niet. Ik breng dan overdag wel de uurtjes met de beestjes door, als iedereen slaapt heeft niemand ook wat aan, want je slaapt immers.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:49

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:50

omdat ik het fijn vind....heerlijk vind om savonds nog even lekker te tutten met ze,ik vind het ook gewoon heel gezellig...ik slaap nu zo'n 23 jaar met mijn honden in bed,dus kan me eigenlijk niet eens meer voorstellen hoe het is zonder hond wakker te worden...

en mijn honden vinden het óók nog eens geweldig,nou...waarom dan niet??

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:53

Omdat het ongezond en onhygienisch is.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:54

Maartje ieder zijn ding toch.
Dram niet zo door.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:55

Heb nog even de artikeltjes gelezen, maar die slaan wat betreft het 'bed probleem' nergens op. Je huisdier komt dan welliswaar niet op je slaapkamer, maar je aait het wel, loopt door huis, ligt soms op de bank, wast zich in huis. Het is niet dat wanneer de kat bijv. bij je op bed komt liggen, het opeens ongezond is. Dan zou een huisdier op zichzelf al niet gezond zijn en niet enkel ongezond in bed :Y)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:56

Jeetje wat doe jij moeilijk Maartje1990 :') laat iedereen toch lekker!

Dat het ongezond is geloof ik nog steeds geen bal van, je krijgt juist meer weerstand door in een minder hygiënische omgeving te leven. Is hetzelfde met douchen trouwens: mensen hadden vroeger een véel betere weerstand omdat ze maar 1 à 2 keer per week in bad/douche gingen :j

Ik heb begrip voor je mening, maar ik denk dat je die onderhand duidelijk hebt gemaakt en het inmiddels een beetje doordrammen is geworden van jouw kant. Ik denk ook dat iedereen zijn eigen redenen heeft om met huisdier te slapen, maar ze hoeven geen verantwoording af te leggen hierover, tegenover niemand.
Laatst bijgewerkt door billionache op 02-04-15 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:57

Ja hier nog een waarbij de kat lekker s'nachts komt slapen, hij ligt altijd om mijn hoofd heen gewikkeld. Maar dat ligt ook zo lekker, fijn spinnend in slaap komen en s'ochtends wakker worden met dat gespin. Ik vind het echt heerlijk en het werkt ook nog eens lekker therapeutisch als ik me emotioneel niet zo lekker voel. <3

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:59

Tigear schreef:
Ja hier nog een waarbij de kat lekker s'nachts komt slapen, hij ligt altijd om mijn hoofd heen gewikkeld. Maar dat ligt ook zo lekker, fijn spinnend in slaap komen en s'ochtends wakker worden met dat gespin. Ik vind het echt heerlijk en het werkt ook nog eens lekker therapeutisch als ik me emotioneel niet zo lekker voel. <3

Inderdaad at gespin werkt zo lekker relaxed.
Helemaal zen.

Sterker nog kom niet in slaap als mijn mattie er niet ligt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:59

Maartje1990 schreef:
Omdat het ongezond en onhygienisch is.

Maar in de rest van het huis zijn dieren niet ongezond en onhygiënisch dan? Wanneer de kat op zijn kleed aan het voeteneind ligt is dat erger dan naast mij op de bank? Lijkt me niet dus dan is het houden van dieren sowieso ongezond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:04

Maartje1990 schreef:
Maar waarom wil je met je honden of je katten slapen?! Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een dierenvriend en ik heb echt geen ocd oid. Geen probleem met stallen uitmesten of dieren knuffelen. Ik wandel graag met de hond (toen we die nog hadden). Maar in bed (of op de bank), nee daar komen ze niet. Ik breng dan overdag wel de uurtjes met de beestjes door, als iedereen slaapt heeft niemand ook wat aan, want je slaapt immers.

Omdat ik het heerlijk vind als de hond gelukzalig naast me neer ploft, zijn poten over mijn arm legt en met zijn kop op mijn schouder in slaap valt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 09:06

Ik vind het gewoon heerlijk ontspannend als ze bij me liggen. Lekker spinnen. Knuffelen. Kroelen. Heerlijk. Neem ik het eventuele ongezonde wel voor lief. :D

Vraag me af hoe ik komende dagen slaap. Ben lang weekend op familiebezoek dus geen katjes. ^)