wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:35

Wat denken jullie, dat de boodschap nog niet over is gekomen?
Gelijk of ongelijk dit soort kudde gedrag, elkaars kritiek eindeloos nawauwelen wordt wat vermoeiend na 10 (!) bladzijden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:52

Misschien komt het dan ooit binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:24

Kuggur schreef:
Wat denken jullie, dat de boodschap nog niet over is gekomen?
Gelijk of ongelijk dit soort kudde gedrag, elkaars kritiek eindeloos nawauwelen wordt wat vermoeiend na 10 (!) bladzijden.

Dan ontstip je of vraag je TS voor updates in PB. Als het om dierenmishandeling gaat op een dieren forum kan je er vanuit gaan dat mensen meerdere keren verontwaardigd reageren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:01

Dierenmishandeling... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:11

Ja, ik vind twee konijnen hun leven lang op een te klein oppervlakte houden dierenmishandeling. Net zoals ik paarden die 23/7 op 3x3 staan ook dierenmishandeling vind, of honden die de hele dag thuis op het baasje moeten wachten en een half uur uitgelaten worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:12

Wat zeg je van parkietjes in een voliere?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:15

Kuggur schreef:
Wat zeg je van parkietjes in een voliere?

:') Wat een vergelijking weer. Een voliere van groot formaat is nog altijd beter dan een kleine voliere, net als een te kleine paardenbox, vissenkom, hamsterkooi etc.
Het gaat om de woorden te klein. Niets mis met een verblijf van goede afmetingen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-07-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:16

Dat is hetzelfde als konijnen in een ruime ren: niet zielig.
Zet je parkietjes daarentegen in een mini kooitje, ja, dierenmishandeling.

En ga nu niet van "die horen vrij los te vliegen" want dan moeten we ook maar stoppen met paarden, honden, konijnen etc houden, zelfde principe. Dit is gewoon zielig.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:17

Overigens, de 2m2 staat voor twee dwergkonijnen. Deze middelmaatjes zouden minimaal 4m2 moeten hebben.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:24

Ik heb ooit geleerd van een hoogleraar dat boodschappen veel beter over komen wanneer ze genuanceerd zijn ;)

Ofwel: schreeuwen werkt averechts. Het lijkt me ook heel mooi als de ongenuanceerde opmerkingen in dit topic veranderen in genuanceerde onderbouwde posts.

Verder TS: Veel plezier met je konijnen. Hou ze goed koel en hou de geslachten goed in de gaten!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:45

Euhm :') dat hebben we ook gedaan. Maar als men eigenwijs is en niets met adviezen doet...
Mijn posts waren in ieder geval onderbouwd.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:04

Het was geen persoonlijk aanval, maar de laatste pagina('s) sta(an) vol met "egoistisch, dierenmishandeling, gadverdamme". En niet om het goed te praten, maar er zijn écht enorm veel konijnen die het veel slechter hebben. Persoonlijk lijkt het me veel bevredigender om daar energie in te stoppen, in plaats van met zijn tienen op één persoon te springen. Misschien is het nog zelfs veel effectiever ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:10

Douce schreef:
Het was geen persoonlijk aanval, maar de laatste pagina('s) sta(an) vol met "egoistisch, dierenmishandeling, gadverdamme". En niet om het goed te praten, maar er zijn écht enorm veel konijnen die het veel slechter hebben. Persoonlijk lijkt het me veel bevredigender om daar energie in te stoppen, in plaats van met zijn tienen op één persoon te springen. Misschien is het nog zelfs veel effectiever ook.

Het slaat toch nergens op om de minst slechte situatie (dus ook slecht) niet aan te pakken omdat er slechtere situaties zijn? Die konijnen hebben er niks aan om te weten dat er konijnen zijn die het slechter hebben hoor.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:12

Nog zo'n vergelijking. Een hond die in een auto zit omdat de baasjes met dit weer even 10 minuten boodschappen gaan doen, hoef je dus niet te redden, want een hond die iedere dag in elkaar getrapt wordt is veel erger.

Het is te klein, het voldoet niet aan de eisen voor het houden van konijnen en daar mag best wat van gezegd worden. Maar ons advies wordt in de wind geslagen en gedaan. We hebben de eerste pagina's echt wel onderbouwd netjes advies gegeven maar als er dan toch stug en eigenwijs konijnen worden aangeschaft kan het wat minder vriendelijk worden ja. Dat is menselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:17

En nogmaals, we doen dit toch niet op TS te pesten of haar van het plezier van dieren houden te ontzien. Het is gewoon onverantwoord en onwijs zielig dat TS dieren houdt voor haar eigen plezier maar niet om het welzijn denkt. Dat noemen ze in de volksmond ook wel egoistisch en misschien gaan TS's ogen een keer open als het wat harder gezegd wordt. Er worden alternatieven gegeven, tips, andere opties om toch konijnen te kunnen houden maar dit negeert zij allemaal. Tja, sorry maar dan vind ik je een egoïst.

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:52

Woow mensen, ik ben echt in shock.

Dit is hartstikke mooi voor die konijntjes hoor. Ik verwacht dat sowieso 60% in kleinere hokjes verblijft dan wat ze voor ze heeft gebouwd. Kijk dan, zijn 3 kleine konijnenhokken op elkaar en een ren, echt er word hier flink overdreven.

Dierenmishandeling? Is dit een grap. Dit is alles behalve mishandeling, ik denk dat veel van jullie uit je perfecte-kilometers lange rennen voor konijnen- droom moeten komen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:06

Dat deze konijnen het goed hebben omdat 60% (gebaseerd op..?) het slechter hebben, is een non-argument :)

Daarnaast zijn er richtlijnen vastgesteld voor het houden van konijnen. De mensen die ik ken, die konijnen houden, hebben toch wel minstens 10m2 per konijn tot hun beschikking.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:13

Jennifuur schreef:
Dat deze konijnen het goed hebben omdat 60% (gebaseerd op..?) het slechter hebben, is een non-argument :)

Daarnaast zijn er richtlijnen vastgesteld voor het houden van konijnen. De mensen die ik ken, die konijnen houden, hebben toch wel minstens 10m2 per konijn tot hun beschikking.

Over het algemeen zeggen ze voor dwerg/kleine konijnen 2m2, middel 4m2, middelgroot 6m2 en groot 8m2. Al vind ik 2m2 voor 2 kleine konijnen niet erg groot...

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:17

Jennifuur schreef:

Nou wat fijn dat die mensen OOK goed voor hun konijnen zorgen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:27

Hoe kun je nou zeggen dat zulke konijnen het hartstikke mooi hebben? Is het een groot gebrek aan kennis of zijn het hele lage (walgelijke) standaarden?

Konijnen hebben niets aan de kooi die je nu hebt voor ze. Je had gewoon een eenvoudig hokje moeten neerzetten voor ze en ze 24/7 los laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:47

Kooi is dubbel , dus ze rennen een rondje de trap op en nog een rondje en dan zijn ze er . Is prachtig echt waar , maar op dit oppervlakte. Cavia's zouden hier uitermate goed in kunnen

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:55

Galexy schreef:
Jennifuur schreef:

Nou wat fijn dat die mensen OOK goed voor hun konijnen zorgen :)

Ja! :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:08

Ik heb 10m2 aan ren en zelfs nu moet ik ze af en toe losgooien omdat ze anders hun energie niet goed kwijt kunnen.. Dat zijn 1,5-2,5 kg konijnen, valt dus onder klein. Laat staan twee middelmaat nijnen op 2m2.

Ik vind dat zulke onzinnige vergelijkingen. Een konijn kan dus ook prima in een twee verdiepingenhok, want dat is beter dan een klein hokje van 60 cm lang.

Een paard kan dus best hele dagen in een kleine paddock staan, want dat is beter dan op stal.

Een hond die 1 keer per dag uitgelaten wordt en verder in de tuin z'n behoeftes doet, geeft niets, want er zijn ook honden die nooit buiten komen.

Slaat nergens op. Dan kun je nergens meer advies op geven.

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:04

Eoweyn_x schreef:
Ik heb 10m2 aan ren en zelfs nu moet ik ze af en toe losgooien omdat ze anders hun energie niet goed kwijt kunnen.. Dat zijn 1,5-2,5 kg konijnen, valt dus onder klein. Laat staan twee middelmaat nijnen op 2m2.

Ik vind dat zulke onzinnige vergelijkingen. Een konijn kan dus ook prima in een twee verdiepingenhok, want dat is beter dan een klein hokje van 60 cm lang.

Een paard kan dus best hele dagen in een kleine paddock staan, want dat is beter dan op stal.

Een hond die 1 keer per dag uitgelaten wordt en verder in de tuin z'n behoeftes doet, geeft niets, want er zijn ook honden die nooit buiten komen.

Slaat nergens op. Dan kun je nergens meer advies op geven.

Ja die kun je ook omdraaien :D

Een hondje die 4x per dag uitgelaten wordt heeft het niet goed want er is een hond die 7x per dag uitgelaten wordt.
Een paard met een mooi weiland en schaduw heeft t niet goed want er zijn paarden in kuddes met kilometers land om in te rennen.
Je hond heeft het niet goed want je koopt er geen 1000 euro tuig voor.

Zo, ik kan 't ook *\o/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:24

Maar dat is niet van toepassing in dit topic, helaas niet.