Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:41

StalNollie schreef:
Kinderen zij mensen die vergelijking kun je niet maken

Tuurlijk wel, beide veroorzaken mogelijk overlast.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:49

Kinke schreef:
Nu niet er je eigen draai aan geven Eline, ik bedoel er mee te zeggen dat je toch niet alleen maar doet wat je zelf leuk vindt neem ik aan? Ik vind (let op het woord 'vind') dat men huisdieren en vooral honden enorm vermenselijkt. Onze hond zal ook veel liever constant bij ons zijn dan alleen thuis. Ik neem hem echt niet overal mee naartoe, zie me al aankomen overal met die hond, alsof we een soort 2 in 1 pakket zijn.

Natuurlijk doe ik niet alleen en altijd wat ik zelf leuk vind. Maar dit vind ik leuk, de hond mee, en dit kan ik ook doen en vind ik de overlast niet echt 'overlast'. Waarom zou ik het dan laten? Dat bedoel ik ermee.

Ik ben trouwens wel een 2 in 1 pakket met mijn hond, en dat vind ik dikke prima :). Vrienden van mij weten dat ook en vinden het helemaal niet erg dat het beest overal mee naartoe gaat. Degenen die er wat minder mee hebben, geven het aan en dan laat ik haar wel thuis. Maar verder, het is 9 van de 10x, ik en mijn hond.

Kinke schreef:
En als die hond dan zoals iedereen hier meldt over zijn eigen hond, zo braaf en 'onzichtbaar' onder tafel ligt, wat is er dan precies zo leuk aan voor je? Je merkt hem toch niet op? Dan kan hij er net zo goed niet zijn.

Omdat uit eten bij mij, als ik de hond meeneem, meestal gepaard gaat met eerst ergens anders heen gaan met de hond, of erna iets doen met de hond. Ik neem de hond bijvoorbeeld niet mee van huis uit naar het restaurant, als ik daarna weer naar huis ga.. Maar ben ik ergens al en heb ik de hond mee, en gaan we daarna uit eten, neem ik haar mee.. Of gaan we uit eten en daarna ook iets doen, wandeling of bij iemand thuis film kijken, dan neem ik haar ook mee, zodat ze niet de hele avond alleen is en ik niet tussendoor naar huis moet.

Daarnaast vind ik het ook gezellig. Af en toe even een aai, wat tegen haar praten etc. Ze krijgt behoorlijk wat aandacht tijdens het eten en ligt niet alleen maar te suffen.

Ik vind het leuk, de hond vind het leuk. Het mag in een restaurant. Dus snap niet waarom mensen die een hond willen meenemen zich moeten verantwoorden.

Het is in veel restaurants toegestaan. Vind je dat vervelend, dan zul je maar naar een restaurant moeten gaan waar het niet mag. Zo simpel vind ik het.

Ik ga niet iets laten wat ik leuk vind, omdat anderen er (kleine) overlast van hebben. Niet in dit geval, omdat ik de 'overlast' dermate klein vind, dat ik vind dat mijn plezier over de kleine overlast stel.

Zoals ik al eerder zei, ik houd echt wel rekening met mensen en mijn omgeving, met heel veel dingen. Ik ben echt geen asociaal persoon die totaal geen rekening houd met anderen en maar overlast veroorzaak met dingen die ik leuk vind. Ik vind het ook leuk om met mijn paard het water in te gaan, maar zwemmen daar mensen, dan doe ik dat niet. Ik vind het leuk om mijn hond overal in het park los te laten, maar ik weet dat bij de moskee, mensen wat bangig zijn voor de hond, om haar aan te raken omdat ze onrein zijn en ze dan opnieuw ritueel moeten wassen en zij wil altijd enthousiast naar mensen toe. Dan doe ik haar daar aan de lijn, ondanks dat ze middenin het park en een losloopgebied zitten.

Ik wil best rekening houden met, maar zo af en toe, kies ik toch wel even voor mijn plezier over rekening houden met. Zo af en toe, mogen mensen ook even rekening houden met mij. Het is geven, maar soms ook nemen in deze wereld. En de hond in een restaurant meenemen, is even 'nemen'. Ik vind zelf de overlast niet echt overlast, maar gewoon gemiep.

Allergisch. Ja, daar kan ik inkomen. Maar dan kan ik de hond nergens meer mee naartoe nemen. Niet in de bus of trein of een strand of weet ik veel wat, want stel dat er daar iemand loopt die allergisch is. Het is vervelend, maar men leeft in een wereld met dieren en het is niet mijn taak om mensen met allergieën uit de weg te gaan, het is hun eigen verantwoordelijkheid om voor hun zelf te zorgen. Denken ze dat er kans is op dieren in een restaurant, bel van te voren heen met de vraag of dieren zijn toegestaan, en mocht je toevallig wel in een restaurant zitten met een hond, dan kan je zelf ergens anders gaan zitten (als jij als laatste binnenkomt) of als zij binnenkomen als jij zit, hun even vragen of ze wat verder willen zitten. Zo'n moeite is dat niet.

Vies.. Zolang de hond niet boven jouw bord hangt, vind ik het niet vies. Mensen vinden tegenwoordig alles al vies. Als de hond onder mijn tafeltje ligt, wat is daar vies aan? Het raakt jouw eten niet aan. Mijn hond is altijd schoon, als ze stinkt neem ik haar niet mee een restaurant in, dus ze stinkt ook niet als ik haar mee heb.

Zwevende haren... Ik weet niet hoor, maar ik vind het wel bijna een onmogelijk iets dat een hondenhaar van onder mijn tafel opeens de lucht in zweeft naar iemands bord.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:51

Bedenk me net dat ik wel ooit een etentje heb gehad met een grote groep. De man naast mij had een klein hondje bij zich en die zat dus tussen mij en die man in. Op de bank.. kroop constant bij mij op school. Dat vond ik dan wel weer te ver gaan hoe lief het beestje ook was, ik vind dat ze dan op de grond horen. En dan was het hapje voor hondje, hapje voor baasje, hapje voor hondje hapje voor baasje. En hondje had dus ook wel interesse in mijn ham met meloen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:52

Nee, ik vind het niet kunnen. Hier hebben we 2 berner sennens thuis en die moeten er zeker niet aan denken aan tafel te komen als wij eten. Ik vind het ook smerig. Ja, er zitten brave bij die rustig onder tafel liggen, maar ik weet ook nog goed de keren dat de hond flink tekeer ging.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:02

vencedor schreef:
Bedenk me net dat ik wel ooit een etentje heb gehad met een grote groep. De man naast mij had een klein hondje bij zich en die zat dus tussen mij en die man in. Op de bank.. kroop constant bij mij op school. Dat vond ik dan wel weer te ver gaan hoe lief het beestje ook was, ik vind dat ze dan op de grond horen. En dan was het hapje voor hondje, hapje voor baasje, hapje voor hondje hapje voor baasje. En hondje had dus ook wel interesse in mijn ham met meloen...

Ja, dat kan inderdaad niet. Dat gaat veel te ver. Hond hoort wel op de grond.

Hoewel ik moet toegeven dat ik mijne ook weleens op schoot heb gehad bij de tafel op de stoel, maar dat was dan op het terras buiten en het eten was er nog niet.. Maar eigenlijk hoort een hond ten allen tijde wel op de grond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:08

ElineS ik ben het met je eens. :)
Wat een gezeur over honden zeg. Ik neem mijn twee grote honden altijd mee. Gewoon omdat we graag bij elkaar zijn. We doen dan eerst een flinke wandeling en dan ergens wat eten. Als het in het restaurant is toegestaan moeten anderen niet zeuren. Er zijn al zoveel plekken verboden voor honden, ga daar dan lekker heen.
Mijn honden liggen onder/naast de tafel, ik zoek zelf een rustig hoekje waar ze niemand in de weg liggen. In tegenstelling tot rondrennende, jengelende, blèrende en in hun broek plassende kinderen.
Dat mensen mijn honden vies vinden vind ik gewoon een belediging en zal mij zeker niet belemmeren ze gewoon te blijven meenemen.

vuurneon

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:09

Waarom nou weer 2 uitersten vergelijken, of uberhaupt honden met kinderen :?

Je hebt ook gewoon kinderen die wel netjes aan tafel zitten hoor :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:12

Omdat kinderen vanzelfsprekend overal zijn toegestaan onafhankelijk van of ze zich gedragen en honden per definitie vies zijn of je wordt voor asociaal versleten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:14

Maar een hond is geen mens

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:15

Maar wel toegestaan, dus net zo welkom als een kind.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:23

Klopt, maar in dit opzicht vallen kinderen en honden onder het kopje 'overlast' en dus rekening met elkaar houden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:24

StalNollie schreef:
Maar een hond is geen mens

En dus?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:26

Ik vind het asociaal om een hond mee te nemen naar een restaurant/terras. Ik zou het ook wel leuk vinden als mijn pony's mee mochten naar binnen maar die laat ik ook gewoon thuis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:27

antje_vip schreef:
Ik vind het asociaal om een hond mee te nemen naar een restaurant/terras. Ik zou het ook wel leuk vinden als mijn pony's mee mochten naar binnen maar die laat ik ook gewoon thuis.

Die heb je thuis ook niet binnen onder de tafel denk ik?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:28

Lekker tolerant weer Antje-vip. :n
Als het restaurant honden welkom heet heb jij daar niet over te zeuren vind ik.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:28

Ik ben voor restaurants zonder kinderen en zonder honden.
Uit eten gaan is voor mij een luxe en daar wil ik graag van genieten. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:29

Voor mij ook, en ik wil ook graag genieten, in het gezelschap van mijn beste maatjes. Je kunt gewoon een restaurant uitzoeken waar honden niet zijn toegestaan als je je er zo aan ergert.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:30

Waar staat dat ik mij eraan erger? :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:31

Sorry, zo vatte ik het op, maar dat schreef je inderdaad niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:35

Maakt niet uit :)
Ik ga idd naar restaurants waar honden en kinderen onder de 12 niet komen, daar kies ik op uit.
Voor lunchen vind ik honden weer minder erg dan kinderen. Maar dat komt meestal door de ouders. (Nogmaals ik erger mij er niet aan, honden staan een stapje hoger dan kinderen)

Niet dat ik mij bij voorbaat er al aan erger, maar het risico op overlast is meestal wel iets hoger.
Maar bij speciale ruiterrestaurants op eethutjes die wij aandoen tijdens het wandelen vind ik het totaal niet erg.
Dat zijn een heel ander slag mensen imo. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:38

Wat mij oprecht verbaast, is dat de voorstanders onderscheid maken in de "duurte" van het restaurant...

Je kunt nooit op andermans bankrekening kijken immers, en wat voor de ene gast een goedkope eettent is, kan voor de andere wel nèt dat ene luxe uitstapje zijn wat ze eens per jaar kan maken...

Moet ook eerlijk bekennen dat het in mijn hoofd nooit zou opkomen om te vragen of er honden binnen mogen als ik ergens zou reserveren, domweg omdat ik eigenlijk verwachtte dat dat niet gebruikelijk was en ze ook niet zou verwachten :o

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:41

Ik ben voor een restaurant dat alleen mensen toelaat waarvan ik zeg dat 't mag. Dan heb ik nergens last van. Ik betaal er immers voor.

Of nog beter, een leeg restaurant waar alleen ik in mag...

Een beetje tolerantie mag ook wel hoor, je gaat er niet dood aan om je niet zo te ergeren aan dingen en je op een leuk etentje te richten.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:41

Ik heb totaal geen problemen met goed opgevoede honden op openbare plaatsen zoals een restaurant :) Jankende honden, zeurende honden, pieperts, die mogen thuis blijven. Daarnaast hoort de hond gewoon op de grond, en niet op de stoel/tafel/schoot en hoort hij aangelijnd te zijn.

Mijn hond gaat eigenlijk overal waar ze mee naartoe mag mee. Ik ben ook een 2 in 1 pakket en zou niet anders willen :D Overigens laat ik haar wel thuis als ik alleen maar ergens ga eten, gewoon voor het gemak. Maar als ik eerst lekker ga lopen en vervolgens ga eten, gaat ze mooi mee. Uiteraard in overleg met het restaurant zelf :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:44

Maar moet dat verder uit maken dan? Aan de andere kant moeten 'ik-wil-geen-hond' dat niet het probleem maken van de mensen met een hond. Als een hond is toegestaan zul je er rekening mee moeten houden dat er een hond in de buurt kan zijn, goedkoop of duur restaurant, wekelijks uitje of een keer per jaar bijzonderheid.

Het is niet mijn probleem dat een ander geen hondloos restaurant kan betalen.

Wat een hondeneigenaar wel verplicht is, is dat de hond geen overlast mag veroorzaken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:48

antje_vip schreef:

Ik ga nog wel eens naar een restaurant waar je paard mee mag maar ik vind het toch eigenlijk wel fijn dat ze daar een fijn plekje buiten toegewezen krijgen. Lijkt me al een heel gedoe om mijn paard onder die tafel te krijgen bovendien is ie niet zindelijk /3 .

Onze hond is ook heel asociaal dat ze zomaar een hond is geworden ~~}> , dat we dan ook nog denken dat ze op plekken mag komen, schandalig. In de tuin opsluiten dat vieze kwijlbeest :O

EDIT: de mac is hondvrij dus iedereen kan een hondvrij restaurant betalen :+