honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:48

Zo'n onzin is dat niet want t gebeurt wel. Dat het dan een slechte stichting is, is wel duidelijk

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:00

ZoZenn schreef:
Jullie zeggen het zelf al, tekort aan opvangplekken. En wat gebeurt er dan? Ze gaan maar een Nederlands asiel, het probleem verschuift zich naar Nederland.

de stichtingen werken allemaal met opvang aan huis, niet met een koud asiel, niet van die aannames ajb, stemmingmakerij weer

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:01

Dus is het zaak jezelf goed te informeren en uit te zoeken welke stichtingen wel ter goeder trouw handelen!
Google is your friend! +:)+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:07

Grappig dat je zoiets zegt, kijk voor de lol eens bij asiels en dan bij de beschrijvingen van ee n aantal honden: 'komt uit Roemenië, lief beestje uit Spanje' . Komen die beestjes uit zichzelf een Nederlands asiel in gelopen? Ik dacht het niet.

Toch iets beter je feiten kennen, voordat je dingen als onzin gaat bestempelen.
Stichtingen halen honden naar Nederland, maar wat als er geen vraag naar is?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:30

ZoZenn schreef:
Grappig dat je zoiets zegt, kijk voor de lol eens bij asiels en dan bij de beschrijvingen van ee n aantal honden: 'komt uit Roemenië, lief beestje uit Spanje' . Komen die beestjes uit zichzelf een Nederlands asiel in gelopen? Ik dacht het niet.

Toch iets beter je feiten kennen, voordat je dingen als onzin gaat bestempelen.
Stichtingen halen honden naar Nederland, maar wat als er geen vraag naar is?

je maakt weer stemming, als er buitenlanders in het asiel komen zijn ze door de nieuwe eigenaren erheen gedaan, net als met Nederlandse honden, wat overigens vreemd is want bij de meeste stichtingen teken je ervoor dat de hond teruggaat naar de stichting als de hond op de een of andere manier weg moet, dan zijn die mensen dus fout, niet de stichtingen

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:03

Ik heb nooit gezegd dat ze specifiek van de stichtingen komen? Ik zeg slechts dát ze er terecht komen en dat je dus een probleem in Nederland vergroot :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:09

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:11

ZoZenn schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ze specifiek van de stichtingen komen? Ik zeg slechts dát ze er terecht komen en dat je dus een probleem in Nederland vergroot :)

Asiels hebben nig niet zo lang geleden aangegeven dat ze nog nooit zo weinig honden hebben gehad dus het probleem vergoten zal wel meevallen. Daar komt bij dat dierenliefde niet bij de nederlandse grens op houd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:17

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:31

Het is een probleem dat er honden in het asiel zitten. Überhaupt.
Ik heb het niet over volle of overvolle asiels, ik heb het over honden in asiels. Een overschot aan honden dus. En daar zet je, om wat voor reden dan ook, nog meer honden bij.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:35

ZoZenn schreef:
Het is een probleem dat er honden in het asiel zitten. Überhaupt.
Ik heb het niet over volle of overvolle asiels, ik heb het over honden in asiels. Een overschot aan honden dus. En daar zet je, om wat voor reden dan ook, nog meer honden bij.

Als je daar dan toch iets tegen wil doen ga dan bij de fokkers aanbellen.
En nog erger de malafide fokkers. Niet de kansloze honden van de straten ergens op de wereld de schuld geven van iets waar zij helemaal buiten staan.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:35

ZoZenn schreef:

Die mensen die nu een spaanse of hond van weet ik veel waar hebben, hadden anders wel een Nederlandse (of broodfok hond uit een oostblokland) gekocht en die uiteindelijk ook in het asiel gedumpt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:55

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:10

Easygoing, pups van broodfokkers hebben er toch ook geen schuld aan dat ze er zijn?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:21

Snoevie schreef:
Easygoing, pups van broodfokkers hebben er toch ook geen schuld aan dat ze er zijn?

Nee absoluut niet maar wel de broodfokkers. honden uit het buitenland waar wij het over hebben zijn vrijwel allemaal op straat geboren of op straat gegooid en zijn dus niet met een commercieel doel op de wereld geschopt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:35

Zeker, daar ben ik t ook mee eens. Alleen ben ik zo bang, dat als je een hondje bij een broodfokker haalt of uit het buitenland waar ze ook als vuil behandeld worden vaak, je het probleem ook in stand houdt.

Maargoed, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ook mijn hart breekt als ik zulke dieren zie....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:38

Snoevie schreef:
Zeker, daar ben ik t ook mee eens. Alleen ben ik zo bang, dat als je een hondje bij een broodfokker haalt of uit het buitenland waar ze ook als vuil behandeld worden vaak, je het probleem ook in stand houdt.

Maargoed, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ook mijn hart breekt als ik zulke dieren zie....

Snap je angst. En er zou structureel iets moeten veranderen voor er een einde zal komen aan alle ellende maar helaas is dat er nog lang niet. In de tussen tijd is er een ding wat we kunnen doen en dat is redden wat er te redden valt.

En stel he stel dat de buitenlandse honden hier in een asiel terecht zouden komen dan nog is het voor de hemel op aarde, alles beter dan de hel waar ze vandaan komen.
Ik zou er zelfs voor zijn om de lege plekken in de asielen hier op te vullen met honden uit het buitenland, dat lijkt mij bijvoorbaat al een win win situatie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:54

Hmm snap jouw gedachtegang wel. Het is een erg lastige situatie

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:56

Dus omdat honden uit het buitenland zielig zijn, moeten ze hier maar heen? In plaats van de situatie in dát land te proberen te verbeteren, Nederland maar vol zetten?

Zullen we hetzelfde eens zeggen over de mensen. Mensen in Afrika en India zijn ook 'zielig', zullen we die hier ook maar allemaal heen halen dan? Wij hebben immers genoeg ruimte en hier hebben ze een beter leven :j.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:58

Oei ik vind dat nogal een vergelijking......ik ben ervoor om het probleem bij de bron aan te pakken, maar het is gewoon wel hartverscheurend

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:04

ZoZenn schreef:
Dus omdat honden uit het buitenland zielig zijn, moeten ze hier maar heen? In plaats van de situatie in dát land te proberen te verbeteren, Nederland maar vol zetten?

Zullen we hetzelfde eens zeggen over de mensen. Mensen in Afrika en India zijn ook 'zielig', zullen we die hier ook maar allemaal heen halen dan? Wij hebben immers genoeg ruimte en hier hebben ze een beter leven :j.

Denk je dat daar niet aan gewerkt word? Dat er niet voor gevochten word?
Sterker nog van de week zijn er 2 vrouwen onder een trein gekomen omdat ze dieren die daar zwerven wilden voeren omdat ze anders doodhongeren en doodvriezen.
Wat denk je nou joh? Dat er geen reet gebeurd daar ter plekke?
En moeten we dan maar de grenzen sluiten voor de honden die wel alvast gered kunnen worden?
Ik durf je te verzekeren dat de honden die hierheen komen hier geen aanslagen zullen gaan plegen hoor.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:08

Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!

De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.

Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:15

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:21

ZoZenn schreef:

misschien een beetje van beide? Het is niet zwart wit hoor... :S

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:23

ZoZenn schreef:
Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!

De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.

Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.

Het kan ook alletwee he. Maar zolang de overheden ter plekke geen actie ondernemen is sowieso geen schijn van kans.