Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ZoZenn schreef:Grappig dat je zoiets zegt, kijk voor de lol eens bij asiels en dan bij de beschrijvingen van ee n aantal honden: 'komt uit Roemenië, lief beestje uit Spanje' . Komen die beestjes uit zichzelf een Nederlands asiel in gelopen? Ik dacht het niet.
Toch iets beter je feiten kennen, voordat je dingen als onzin gaat bestempelen.
Stichtingen halen honden naar Nederland, maar wat als er geen vraag naar is?

Rex_Rolfo schreef:Vooral een tekort op korte termijn. Heeft iemand een linkje met meer info over die 19 honden?

ZoZenn schreef:Ik heb nooit gezegd dat ze specifiek van de stichtingen komen? Ik zeg slechts dát ze er terecht komen en dat je dus een probleem in Nederland vergroot

ZoZenn schreef:Het is een probleem dat er honden in het asiel zitten. Überhaupt.
Ik heb het niet over volle of overvolle asiels, ik heb het over honden in asiels. Een overschot aan honden dus. En daar zet je, om wat voor reden dan ook, nog meer honden bij.
ZoZenn schreef:Ik heb nooit gezegd dat ze specifiek van de stichtingen komen? Ik zeg slechts dát ze er terecht komen en dat je dus een probleem in Nederland vergroot

easygoing schreef:Rex_Rolfo schreef:Vooral een tekort op korte termijn. Heeft iemand een linkje met meer info over die 19 honden?
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 68&fref=nf
dit is wat ik zo snel even kon vinden voo rje

Snoevie schreef:Easygoing, pups van broodfokkers hebben er toch ook geen schuld aan dat ze er zijn?

Snoevie schreef:Zeker, daar ben ik t ook mee eens. Alleen ben ik zo bang, dat als je een hondje bij een broodfokker haalt of uit het buitenland waar ze ook als vuil behandeld worden vaak, je het probleem ook in stand houdt.
Maargoed, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ook mijn hart breekt als ik zulke dieren zie....
. 
ZoZenn schreef:Dus omdat honden uit het buitenland zielig zijn, moeten ze hier maar heen? In plaats van de situatie in dát land te proberen te verbeteren, Nederland maar vol zetten?
Zullen we hetzelfde eens zeggen over de mensen. Mensen in Afrika en India zijn ook 'zielig', zullen we die hier ook maar allemaal heen halen dan? Wij hebben immers genoeg ruimte en hier hebben ze een beter leven.

ZoZenn schreef:misschien een beetje van beide? Het is niet zwart wit hoor... :SDus omdat honden uit het buitenland zielig zijn, moeten ze hier maar heen? In plaats van de situatie in dát land te proberen te verbeteren, Nederland maar vol zetten?
Zullen we hetzelfde eens zeggen over de mensen. Mensen in Afrika en India zijn ook 'zielig', zullen we die hier ook maar allemaal heen halen dan? Wij hebben immers genoeg ruimte en hier hebben ze een beter leven.

ZoZenn schreef:Sterker nog, ik wéét dat er iets gebeurd. Ik wéét dat er castratieprogramma's zijn, dat er fokcontrole's zijn, maar deze programma's zijn nog lang niet groot genoeg! Als we nu eens ophouden met alle honden te 'redden' en meer geld en moeite steken in deze programma's, dan gaat de situatie veranderen. Dan red je niet 1, maar veel meer honden!
De honden die je hierheen, die 'red' je, maar je vergroot het probleem. Als we de honden blijven verschuiven, in plaats van steun geven aan die programma's, dan zal het probleem nooit als groot genoeg beschouwd worden en zal de oplossing altijd verschuiven blijven, want ja, dat is een stuk makkelijker.
Daarnaast wil ik geen ziektes als Giardia (die uit het buitenland komt en nu hier voorkomt) binnen halen. Er zijn hier genoeg ziektes, dat is me het risico niet waard.