Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:32

Ik heb nu keuze uit 2 aquaria, wat raden jullie aan?
Ze zijn alle 3 100L

-een kleiner ogende met plat glas (30€)
-een groot en net ogend met rond glas (40€)
-een vies aquarium maar wel met alle toebehoren (45€)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 10:34

ThirzaXinge schreef:
Ik heb nu keuze uit 2 aquaria, wat raden jullie aan?
Ze zijn alle 3 100L

-een kleiner ogende met plat glas (30€)
-een groot en net ogend met rond glas (40€)
-een vies aquarium maar wel met alle toebehoren (45€)

Ik denk sws ook wat het mooiste en beste past op de plek waar jij hem hebben wil.

Verder denk ik dat ik voor die laatste zou gaan, je kan het altijd schoonmaken. Maar daar heb ik dan weer geen verstand van

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:38

Dus rond of plat glas maakt niet zoveel uit voor vissen?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 10:46

ThirzaXinge schreef:
Dus rond of plat glas maakt niet zoveel uit voor vissen?

Hoe bedoel je rond of plat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:01

Ze bedoeld geloof ik panorama aquarium.

GRr discussie met iemand die vind dat goudvissen prima in een kleine bak kunnen. Want hij heeft tenslotte jaren met vissen gewerkt. Dus hij heeft er verstand van.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:41

Nachtlampje schreef:
Wat voor vissoorten kunnen er in een zwaarbrak aquarium?

Ik ga voor een bepaald type kogelvis en een soort schol. Deze twee soorten paren in de riviermonden, waar de jongen ook geboren worden (en gevangen voor dierenwinkels, ze zijn niet te fokken).

Als ze jong zijn zitten ze dus in bijna zoet water en als ze groeien moet je het water geleidelijk zouter maken. Uiteindelijk moeten ze gewoon op zwaar brak, in de natuur zouden ze dan terug de zee in zijn gegaan. Het is ook slim om dan 1 keer per jaar in de paartijd als ze dus de rivier op zouden zwemmen het zout weer wat te minderen.

Veel mensen weten dit niet en kunnen deze soorten daarom slecht in leven houden.Vaak omdat ze in de rivier gevangen worden, na vangst dus op zoet staan en bij de koop worden ze daar niet over ingelicht.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:15

Mijn aquarium inmiddels ook zo goed als klaar:
Afbeelding

Voor jullie even de vraag, ik moet 10 danio's zien te vangen, wat echt een onmogelijke klus is gezien hun snelheid en de grootte van de tank. Heeft iemand tips? :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:01

Een groter formaat netje? Je hebt erg grote maten, voor grote bakken. eventueel zelfs bij de vijverafdeling. Die gebruik ik voor mijn 300 liter bak. Met 1 zwaai heb je dan meerdere vissen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:30

Of twee netjes. Een grote die je gewoon ergens rechtop houd en met een andere de vissen de goede kant op sturen zodat ze in dat stilstaande net zwemmen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:47

Of een gedeelte van het aquarium afzetten met een plank oid.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:23

Zou links de stenen eruit halen even, deel afzetten en met twee netjes vangen, werkt altijd wel :)

Hier nog steeds betta jongen, groeien al lekker !

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:10

Klinkt goed allemaal!
Ik heb er vandaag 2 blauw/oranje goerami's en 7 kardinalen bij gekocht. Zijn nu aan t wennen! Zal vanavond even bij volledige bak showen! Denk dat ie nu redelijk compleet is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:15

Ik ben nog maar bij bladzijde 3 met bijlezen, maar zou graag mee praten!

Sinds twee dagen staat deze bak te draaien:

Afbeelding
Warmte-element en filter staan beide aan, heb vandaag het hout erin gedaan (na het eerst een halve dag in kraanwater te hebben gehouden voor kleurafgifte/spoelen) en de laatste plantjes. En nu wachten!

Ik wil hier graag vuurgarnalen in, een koppeltje dwergkreeftjes, 2 of drie appelslakken en de guppen van mijn ouders komen erbij in :)

Leuk om alle bakken te zien! Ik lees nog maar mooi door ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:45

Tammie schreef:
Ik ben sinds afgelopen donderdag ook begonnen met een aquarium, het is een Juwel 60.

Dit is zoals hij nu, na ongeveer 3 dagen, is:
m/yrUjcA.jpg

Ik wil er sowieso de blauwe garnaal en de oranje dwergkreeft in gaan houden. Daarnaast nog wat kleine visjes en misschien nog 1 of meerdere mosselen.

Haha, ik wil rode garnalen en blauwe dwergkreefjes :P
Alleen over de mosselen zou ik goed nadenken als ik jou was! Ze hebben best veel 'rotzooi' nodig en als je een filter in de bak hebt is de kans groot dat ze niet genoeg voer krijgen. Daarnaast kan het tot wel een jaar duren voordat ze door uithongering sterven, en als ze sterven en de schelp gaat niet gelijk open dan is het een perfecte voedingsbodem voor bacteriën.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:46

voor geinteresseerden, ik heb nog een co2 installatie te koop,je hoeft alleen zelf een fles aan te schaffen.verder nog een groot stuk kienhout,een aquariumbak met verlichting en thermostaat en pompje en verder nog een hele goede jeboa buitenpomp die bij mij op een 120x60x50 bak heeft gedraaid,pomp is incl slangen en vulmiddel voor in de pomp.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:22

Net weer een nieuwe anemoon gekocht! :D
Mijn 2 nemos gaat het erg goed mee en de hele bak doet het trouwens supergoed!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:35

Spruitjee; Jou bak ziet er ook erg mooi uit. Bedankt voor de tip over de mosselen, ik heb inderdaad een filter in de bak zitten en ik zou het erg sneu vinden als ze verhongeren. Dan laat ik die maar achterwege. Genoeg ander leuk spul te verkrijgen.

Ik heb vandaag ledverlichting in mijn bak gemaakt, deze is dimbaar in te stellen, zodat hij langzaam aan en uit gaat.

Afbeelding

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:06

Wie weet welke algen dit zijn? Groene alg en ? En wat er tegen te doen valt?

Wat voor lamp gebruiken jullie? Ik vind mijn lamp te geel en zie mooie blauwe lampen voorbij komen.

Afbeelding

Afbeelding

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:56

Kopen jullie wel eens vis bij de intratuin?

Heb er een koppel antennebaarsjes gekocht, nu last van witstip, echter zit de stip alleen op de antennebaarsjes (andere vissen zijn al eens eerder met Exit behandeld).

Kan ik de 2 antennebaarsjes het beste apart nemen en behandelen, of weer de volledige bak behandelen?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:56

linnnh schreef:
Kopen jullie wel eens vis bij de intratuin?

Heb er een koppel antennebaarsjes gekocht, nu last van witstip, echter zit de stip alleen op de antennebaarsjes (andere vissen zijn al eens eerder met Exit behandeld).

Kan ik de 2 antennebaarsjes het beste apart nemen en behandelen, of weer de volledige bak behandelen?

Ik koop mijn vissen om onder andere die reden echt alleen nog maar bij de speciaalzaak. Tuincentra (en zelfs veel dierenwinkels) krijgen het vaak binnen van de leverancier en modderen vervolgens maar een beetje aan in mijn ervaring. Vaak is de kennis bij de werknemers daar ook ver te zoeken!

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:26

Tadaaa mijn bakje staat met water erin *\o/*Afbeelding

Hoe vinden jullie hem?
Ben zelf best tevreden :)

Houd je mobiel, tablet, laptop,l of computer op de kop :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:38

Heel leuk! Ga je er ook nog javamos ofzo indoen? Daar lijkt die rots heel geschikt voor :D

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:49

Jaa er komen nog veel meer plantjes in later, maar nu eerst even water enzo op orde krijgen haha

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:55

Heeft hier iemand misschien interesse in een Endler Gup Man? Ik heb mijn mannen en vrouwen gescheiden en alle mannen inmiddels weggegeven alleen nu blijkt er toch nog een man tussen m'n dames te zitten. Hij ziet er zo uit:

Afbeelding

Ik heb tevens 2 zebranapslakken die het alg van je ramen eten. Zijn voor mijn kleine bakje te vervuilend.

Dinsdag krijg ik weer nieuwe plantjes binnen en zal daarna ook wel even een fotootje van mijn Qube posten! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:10

Gave guppen die Endlers! Wij hebben er 1 zitten tussen de normale guppen :)

Zijn er hier ook mensen die een teveel aan appelslakken hebben? Ik ben op zoek naar twee appelslakken maar kan hier in de buurt (zuidwest Friesland) niets vinden :S