Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Samiyah schreef:Mensen mogen geen commentaar op jou hebben, omdat je een kitten alleen houdt. Maar jij mag wel een groep mensen bekritiseren die hun kat om wat voor reden dan ook (waarschijnlijk weloverwogen redenen) binnenhouden? Apart.

love_western schreef:Suzan_v_h schreef:Knap hoe sommige mensen een topic kunnen bederven zeg, echt top gewoon.
Alleen omdat we andere mening hebben? Als je een veulen alleen plaatst, staat heel bokt op zijn achterste poten. Maar een kitten is prima. Ik snap het niet

).
) bij opvangkittens. Zelfs geen gegrom of geblaas bij kennismaking, meteen liefde.
het zijn de heerlijkste katten, zowel met mensen als andere dieren, die ik ooit heb gehad. minikatje schreef:Doodongelukkige katten hebben meer oorzaken dan alleen een soortgenoot
Wat als de andere kat een monster is die een kat nooit rust gunde?
Wat als het gezin waar de kat vandaan kwam druk was?
Wat als de kat een boomtype was maar nooit hoog kon zitten?
Er zijn zoveel factoren waardoor een kat gestressed en over zn toeren kan raken.
Op het hoogtepunt van mijn opvangdagen had ik er 5
1 van mijzelf en 4 opvangers die niet met andere katten konden... tenminste dat werd gedacht.
Een enorme haarbal met 20 poten op de bank bewees anders. niet voor 24 uur per dag en zelfs niet elke dag maar dat was ook helemaal niet het streven.
De opvangers hadden gewoon rust nodig, veel geduld en een eigen plekje. Heb ze allemaal handtam en sociaal kunnen afleveren en tot nu toe zijn er 3 nog supergelukkig. 1 is ingeslapen wegens acuut nierfalen.
Een kitten erbij nemen zou ik ook adviseren maar nog belangrijker is dat je kat zn eigen plekje heeft waar hij zich kan terugtrekken en tot rust kan komen.
Ook moet hij leren dat handen geen speelgoed zijn en dat nagels verboden zijn om te gebruiken bij mensen.