Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Binnenkort pups van Pippa en Mo-Jo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:41

Wat fijn dat ze allemaal een fijn nieuw baasje krijgen! Mag ik heel brutaal zijn en vragen om een foto van Loïs en Lily :o

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:54

Gabbe schreef:
Wat fijn dat ze allemaal een fijn nieuw baasje krijgen! Mag ik heel brutaal zijn en vragen om een foto van Loïs en Lily :o

Haha :') dat mag. Vorige week stond Lily nog in dit topic: [BB-ITP] AA's in de ochtendzon

Lois heb ik toen niet voor de lens gehad. Misschien dat dat komend weekend lukt :D

We hebben Lois en Lily vandaag flink gekamd, enorme hoeveelheid haar dat er uit komt :oo

Hier een zeer flatuleuze foto van Lily, met haar oude vacht om haar heen :+
Afbeelding

Lois ziet er ook weer super mooi uit nu, nu ze die oude vacht kwijt is, dus eigenlijk moet die komend weekend wel ff op de foto :))

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:16

WoW wat een haar :wow: ze is wel prachtig! Blijven ze toch allebei?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 19:02

Haha sja, dat moet er helaas allemaal uit 1 of 2 keer per jaar :+

Ze blijven inderdaad allebei :P Lily is veel minder zwaar gebouwd en geheel ander type dan Lois, maar mijn ouders willen haar toch graag houden :j

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:52

Dus misschien kan ik blijven genieten van donkerblauw?!
Fijn dat er al nieuwe baasjes zijn gevonden. Nog even genieten van het kleine grut!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:41

Oooohhh ik ben echt TE verliefd op de blauwe reutjes!!! <3 <3
Ik wil dat donkerblauw bij mij komt logeren voor een weekje en in ruil daarvoor maak ik hem helemaal kind, hond en paard proof okee?? :P :') :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 20:53

Haha misschien wel akishino. We gaan heel kritisch kijken komend weekend :j Dan als het goed is ook een keuze maken. Pfff wordt nog moeilijk.

Robynn hahaha :') zou best praktisch zijn :+

Pff het worden wel echt terroristen hoor... wat een beesten :') Ze spelen zo wild met elkaar, deden lois en lily destijds ook. Mja, zal wel goed gaan :+ Ze bijten elkaar soms op de naarste plekken... -O- :')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:00

Altijd moeilijk om op deze leeftijd al de juiste keus te maken.
Zijn er eigenlijk keurmeesters die een duidelijke voorkeur voor kleur of aftekeningen hebben?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:04

Heel moeilijk inderdaad :(

Ja keurmeesters hebben vaak wel voorkeur, maar dat verschilt heel erg. Wat ik wel erg merk is dat je soms mensen tegen komt die zwart helemaal niks vinden en soms mensen die het juist helemaal geweldig vinden. Vorig jaar in Zwolle werd Pippa BOB (best of breed) omdat die keurmeester haar gewoon helemaal geweldig vond. Ik denk mede om de kleur :+ Soms valt het ook niet zo in de smaak... Bovendien lijken zwarte honden altijd kleiner. Lois is vrijwel even groot als Zojja, terwijl iedereen denkt dat Zojja groot is en Lois klein en gedrongen.

De kleur die Mo-Jo heeft valt eigenlijk altijd wel in de smaak, alleen de meesten vinden zijn stippen op de poten niet mooi. De pups hebben ook al stipjes op de poten, dus dat nemen ze helaas over van pa haha :P

Lily heeft dat overigens ook, maar niet zo veel. Lois niet dacht ik, iig niet veel :+

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:18

De spots op Mo-Jo zijn poten vielen me pas op in het andere topic (AA's in de ochtendzon) Ik zie liever ook zonder, maar ja je hebt niet alles voor het zeggen.
Niet altijd fijn als een keurmeester niet "door de kleur" kan kijken.
Nu is het bij de japjes iets makkelijker omdat er maar drie kleuren zijn toegestaan, maar voor mij staat karakter en bouw boven kleur. Ik heb eens meegemaakt dat een keurmeester gek was op brindle en zij liet een minder goed gebouwde brindle akita hoger eindigen dan een super goed gebouwde rode akita. Vond ik toch wel jammer. Hoewel ik ook kleurvoorkeuren heb, maar dat zou niet doorslaggevend moeten zijn mits het binnen de raskenmerken valt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:23

Ja dat vind ik echt niet kunnen. Zo lang de kleur binnen het ras valt idd, mag er verder niet naar gekeken worden vind ik. Als er nou écht twee honden zijn die even goed zijn bijv. dan kan ik me voorstellen dat je nog op smaak af gaat, mja, wanneer komt dat nou voor :P

Nou, ik hoorde laatst dat een keurmeester op het rapport had geschreven "spotted legs", alsof het een fout is ofzo... echt belachelijk :') Waarom zou je dat opschrijven...

Bij Jappen zie je toch meestal wel rood of sesam hè? Ik ken wel een hele mooie brindle overigens, ken jij E.llen P.latteau?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:31

De naam zegt me zo niets. Meestal ken ik de honden (afstammingen en fokker) en weet ik welk mens daarbij hoort :o Maar ik ben nu al een hele tijd uit dat "wereldje".
De jappen zijn rood/wit, brindle of helemaal wit. Spots waren bij de jappen destijds ook niet in trek, maar of het een fout is weet ik niet? Mijn eerste akitateefje was een brindle, geweldig karakter, super mooie brindle. Blijft mijn lievelingskleur. En bij de AA's vind ik donker vaak wel mooi.

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:40

Wat een mooie honden heb je.
Onze volgende hond wordt waarschijnlijk een AA. Heb me inmiddels flink in het ras verdiept en al contact gehad met een fokker. Op dit moment past het nog niet omdat we 2 honden hebben. En 3 honden wil ik niet. Althans, mijn man niet. Ik zou er geen moeite mee hebben.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 21:44

Dankje Roelie! :D Leuk dat jullie een AA op de planning hebben :j Ben stiekem wel benieuwd welke fokker je bent geweest, ik ken er aardig wat denk ik haha. Wanneer het zo ver is mag je altijd een keer bij ons komen kijken uiteraard *D

Ik heb weer wat nieuwe foto's :D Dit keer maar 1 van het teefje, maar de rest komt wel uitgebreid aan bod.

Vandaag was de dag van het maken van een keuze :') De uitslag is zoals ik zelf (en jullie wrs ook) al verwacht hadden: Wij houden het donker blauwe reutje, gele reutje gaat naar Oostenrijk en licht blauwe reutje gaat naar Belgie. Teefje blijft in NL zoals ik al eerder genoemd had hier.

Zoals beloofd de foto's, we hebben eerst bewust de gele en donkerblauwe met z'n 2en naar buiten gedaan (daar ook de meeste foto's van gemaakt), om het verschil tussen de twee goed te kunnen bekijken. Daarna heeft de gele nog even met de lichte blauwe gespeeld. Teefje is vandaag binnen gebleven :+

1. Twee stoere kerels
Afbeelding

2. Papa houdt toezicht op de achtergrond :+
Afbeelding

3. Deze knappe (en naamloze) kerel blijft dus bij ons
Afbeelding

4. <3
Afbeelding

5. Alles moet in de mond helaas :+
Afbeelding

6. En deze grappenmaker ga ik wel missen, al zal hij het goed hebben in Oostenrijk denk ik zo :D
Afbeelding

7. :') Mo-Jo kon als pup ook altijd zo doen, en zulke gezichten trekken xD
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Donkerblauw laat zich tegenwoordig de kaas niet meer van z'n brood eten :+
Afbeelding

10. :')
Afbeelding

11. Lichte blauwe reutje, moet altijd eerst even goed de kat uit de boom kijken :j
Afbeelding

12. Geel
Afbeelding

13. Ons 'keepertje' :D
Afbeelding

14. Licht blauw
Afbeelding

15. En tot slot het teefje, ik verwacht dat zij heel mooi gaat worden :j Een pittige maar gezellige tante :D
Afbeelding

Let op:
We zoeken nog een roepnaam voor ons nieuwe kereltje :D Zijn stamboom naam is Katei Sayajin Razzil Darkbrew, wat afgeleid is van: http://www.dotafire.com/dota-2/hero/-67. Yep, nerdy as hell B-) *\%/*

We zoeken een naam die enigszins iets met die 'held' of chemie te maken heeft, stoer klinkt en lekker bekt.

Voor de andere twee reutjes kan ik zo een leuke roepnaam bedenken, passend bij hun stamboomnaam maar helaas blijft dit een lastige :') Razzil is voor mij een optie, maar bekt niet heel lekker (ga je bijv. voor Nederlandse of Engelse R?) en klinkt niet heel stoer :+

Mijn pa had Dotan bedacht, wat dan eigenlijk Dota + N van noir is, maar Dotan is helaas ook een band/artiest, dus dan zou het net lijken alsof het daar van afgeleid is, wat ik persoonlijk dan toch jammer vind :')

Dus, als jullie creatieve ideeën hebben, kom maar op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:00

Awh <3 , ze zijn ook zoo lief <3 .

Ik vind hem een Bones :') , of gewoon de hulk _O-

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:27

Ik volg dit topic al een tijdje, super leuk ze op te zien groeien. Ze zijn echt mooi!
Over de naam: wat vind je van Hero? Wel wat gewoontjes misschien, maar makkelijk uit te spreken. :)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:26

Wat leuk dat jullie donkerblauw houden!!! Zou ook mijn keus zijn :D Maar dat komt omdat ik vanaf het begin al verliefd op hem ben :o
Hij lijkt op de foto's erg mooi gebouwd, zover je dat nu al kan zeggen. En heeft een prachtig sprekend hoofd.

Ik vind Razzil best goed klinken.
Ik ben erg slecht in namen met betekenis. Ik vind Daikon (mijn reu) erg stoer klinken, kwam er later pas achter dat Daikon een soort wortel/radijs is, tja....
Ik vindt Zazu erg leuk, zoals de vogel bij de Lion King. Betekend: beweging, even gegoogled. Zo zou ik een eventuele volgende hond willen noemen. Of Ziezo, gewoon omdat ik het grappig vindt, niet zo stoer helaas.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:33

potjandorie...wat een gruwelijk mooie hondjes...

phoe...plaatjes hoor!!dat is toch gewoon genieten van zulke pupjes hebben :D :+:

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:42

Dank voor jullie leuke reacties :D

Bones is idd een leuke naam :') Alleen komt het totaal niet in de buurt van de stamboomnaam, dat vind ik jammer :P Hero eigenlijk hetzelfde. Is wel mooie naam :j

Zazu is idd ook wel leuk akishino, dat vind ik overigens beter bij een JA dan een AA passen :j

Tot nu toe staan de volgende namen op de lijst:
Razzil
Raz of Razz (mijn voorkeur denk ik)
Drogo (betekent carry, heeft klein beetje iets te maken met stamboomnaam, maar wel erg ver gezocht)
Drago
Dotan (vind jammer dat dat dan afgeleid lijkt van de band)

Wat vinden jullie? :D

Akishino, hij lijkt idd wel goed gebouwd! ik zal vanavond ff standfoto plaatsen hier.
Als ik naar de ouders kijk denk ik dat hij niet super veel hoeking in de achterhand zal hebben, wat ik zelf jammer vind. Dat zou zijn zwakke punt dan worden denk ik, maar we gaan het zien :j

kimmie261, het is inderdaad echt genieten <3

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:44

Ik vind Dotan de leukste naam!
Ze zijn allemaal zo knap geworden! maar het teefje is toch wel echt mijn favoriet <3

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:53

Oak Shield :+.

Nee van je eigen lijstje vind ik Razz wel het leukste!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:49

Razz is leuk!
Drogo vind ik ook leuk, maar dat is omdat ik obsessed ben met Game of Thrones :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:40

Thnx voor de reacties :D

Nadeel van Razz en Razzil is toch wel dat als je het uitspreekt, het een stuk minder overtuigend klinkt dan bijv. Drogo of Dotan :')

I changed my mind, en stem voor Drogo, mede ook om de badass Game of Thrones personage idd :+ Mijn ouders stemmen nog voor Dotan. Ik ga ze proberen over te halen :') Andere ideeen zijn uiteraard ook nog steeds welkom.

Hoe klinkt 'Drogo' voor niet Game of Thrones kenners?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:42

Drogo :j , als het dan ook een droogkloot is :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 19:47

Maar de G wel engels uitspreken hè :') Nou, als kleine pup was hij altijd wel het rustigste en sufste, dus als dat ook als droogkloot telt? :+