Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 07:57

christaerik bedankt voor de tips :)

Pfff ben zo blij dat ze beter groeit. Besef me heel goed dat we er nog lang niet zijn maar het gaat de goede kant op *\o/* En het is ook steeds vaker zo als we komen voor het aanleggen (of fles die ze eigenlijk niet meer wil) ze al lekker ligt te drinken. Ze duwt nu zelfs de dikzakken al weg, nou ja doet een poging tot en soms lukt het ook maar komt vast omdat die anderen dan vol zitten haha
En Brownie is zo lief. Omdat het aanleggen vaak moet gebeuren wordt het gedaan door een paar mensen en ze vind het allemaal prima. Zelfs als mijn dochtertje (die een uitgebreide instructie heeft gehad) het doet vind ze het goed. En vanochtend toen alle pups lekker lagen te pitten nam Brownie ff wat qualitytime door ff lekker bij mijn dochtertje in bed te kruipen. <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:30

kohtje schreef:
+:)+
christaerik schreef:
ik heb niet alles gelezen want ik merkte al veel geneuzel over wel of niet fokken. Heb dus ook niet gelezen wat er met kleintje aan de hand is.
Ik wou je een tip geven of vertellen wat ik doe als ik een kleintje heb. Ik haal nutrigel bij de da. dit is een vitamine en energie boost waardoor ze wat kracht krijgen om te zogen en mineralen binnen krijgen. als ik dit aan het pupje heb gegeven zorg ik dat hij/zij in alle rust kan zogen. dus broertjes en zusjes aan de kant houden.leg ze meestal aan bij de tepel het dichtste bij de kont omdat deze meeste het volste zijn en dat ze daar het minste werk voor hoeven te doen.
Die van mijn redden het. Is intensief want ik doe dit dan om de 2 uur voor zeker de eerste week.
en er lekker van genieten voordat je het weet zijn ze uitgevlogen.
+:)+ +:)+

Zo deden wij het ook. Nooit flessen maar heel veel aanleggen.
en wat als er te weinig zuig reflex/kracht is?

ts ik ben heel blij dat ze aan komt hoop wel dat het meer word

kohtje

Re: Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:04

Dan waren ze dus niet gezond en lieten we ze inslapen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:47

kohtje schreef:

Nou fijne fokker ben jij,als je dus wat werk hebt.laat je ze inslapen.nou zo ben ik dus niet.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 14:23

Keona misschien kun je voor wat volgens jou wel en niet moet een eigen discussie topic openen?
Je komt wel heel erg vaak negatief over namelijk. Snap best dat jij dingen anders ziet maar moet dat nou in dit topic zo erg benadrukt worden?
Want zie de meerwaarde niet van de conversatie hierboven om dit hier te bespreken. Zulke dingen kunnen in mijn ogen beter via PB. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:37

Fijn dat het kleintje het iets beter doet!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:09

keona schreef:
kohtje schreef:

Nou fijne fokker ben jij,als je dus wat werk hebt.laat je ze inslapen.nou zo ben ik dus niet.

Gaat niet om het werk, ik sliep er altijd al 14 dagen naast op een luchtbedje. Maar heb wel geleerd als een pup niet levensvatbaar is om daar geen dagen meer aan te besteden omdat dat vaak onrust geeft in het nest. Als de moeder de pup af stoote door er niet meer bij te willen liggen was dat voor mij een teken dat er wat mis was met de pup.

Ik vind dat TS het heel netjes doet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:27

mamauba schreef:
Keona misschien kun je voor wat volgens jou wel en niet moet een eigen discussie topic openen?
Je komt wel heel erg vaak negatief over namelijk. Snap best dat jij dingen anders ziet maar moet dat nou in dit topic zo erg benadrukt worden?
Want zie de meerwaarde niet van de conversatie hierboven om dit hier te bespreken. Zulke dingen kunnen in mijn ogen beter via PB. ;)

Sorry maar kom helemaal niet negatief over wens je sterkte en hoop dat het meer grammen worden.maar dat lees je waarschijnlijk niet.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:35

Dat nutrigel zorgt voor een boost waardoor ze weer kracht krijgen. Meestal geef ik ze ook van royal canin elektrode water tegen uitdroging. De werpkist staat bij ons de eerste 6weken op de slaapkamer. En behalve ik en mijn gezin komt er niemand zeker de eerste twee weken niet op bezoek.
Werkt dit allemaal niet dan bHen ik het met kohtje eens. En is de beste oplossing het pupje uit zijn lijden te verlossen.
Ik heb persoonlijk geen positieve ervaringen met oplosmelk. Ik melkte de teef en deed dat op een lepeltje. Met een fles is verslikken een groot risico. De meeste flessen die op de markt zijn zijn voor grotere hondenrassen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:32

christaerik schreef:
Dat nutrigel zorgt voor een boost waardoor ze weer kracht krijgen. Meestal geef ik ze ook van royal canin elektrode water tegen uitdroging. De werpkist staat bij ons de eerste 6weken op de slaapkamer. En behalve ik en mijn gezin komt er niemand zeker de eerste twee weken niet op bezoek.
Werkt dit allemaal niet dan bHen ik het met kohtje eens. En is de beste oplossing het pupje uit zijn lijden te verlossen.
Ik heb persoonlijk geen positieve ervaringen met oplosmelk. Ik melkte de teef en deed dat op een lepeltje. Met een fles is verslikken een groot risico. De meeste flessen die op de markt zijn zijn voor grotere hondenrassen.

Flesje vonden ze hier ook niks eb wel een mooi voedings filmpje gekregen van iemand probeer de link te sturen morgen.wij hebben het met een spuitje gedaan

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 07:12

keona schreef:
mamauba schreef:

Sorry maar kom helemaal niet negatief over wens je sterkte en hoop dat het meer grammen worden.maar dat lees je waarschijnlijk niet.

Je komt wel negatief over op mij en dat is iets wat jij niet kunt beoordelen. Daarnaast geef ik aan dat dingen die niet in de topic behoren daar ook niet besproken hoeven worden. Helaas lukt het niet om hier gehoor aan te geven. Dus nogmaals graag ontopic blijven. Het is voor mij niet relevant hoe jij vind dat ik het beste een pup kan voeden. Hiervoor heb ik mensen met kennis genoeg om mij heen plus een goede dierenartsen praktijk. Deze mensen ken ik en weet ik dus van dat ze echt goede kennis hebben. En als je vind dat een ander het niet goed doet start dan een PB gesprek of een eigen topic.
En natuurlijk heb ik gelezen dat je zegt dat je hoop dat het meer wordt. Daarom zeg ik ook dat je vaak negatief overkomt en niet altijd ;)

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 07:33

De pups groeien lekker door. Het kleintje komt nog steeds niet heel veel aan maar groeit nu wel de 10% per dag wat ze hoort te groeien dus dat is erg fijn. De rest groeit ontzettend hard. De grootste komt gewoon 45 gram per dag aan en is ook een ontzettende mega pup vergeleken met kleintje dus die grote noemen we Brutus :')
Vanavond zal ik als ik thuis ben proberen wat foto's te plaatsen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 07:38

Fijn dat ze toch aankomt, dat is het belangrijkste. En niet alles en iedereen houd zich aan onze lijstjes en curves ... ;)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 07:56

Fijn dat ze groeien. Ben heel benieuwd naar foto's

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:08

Helaas ontdek Ik je topic nu pas. Wat een leuke moeder en lieve pups! Voor mij is het duidelijk dat het niet om een oeps-nestje gaat en je je best doet gezonde hondjes te fokken.
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een reutje. Zij is erg ervaren met honden maar heeft in mei de laatste in moeten laten slapen en is sindsdien erg eenzaam.
Heb je nog een reu beschikbaar?

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 19:31

Fotobom:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:32

Aa lief <3 <3 <3

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:35

Super lief

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:36

Wat een verschil in grootte tussen de pups!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:39

Wooooow die linker heeft OVERDUIDELIJK overgewicht, schaam je!! :')
Sorry, vond ik wel ff grappig :=

Maar die is echt veul groter dan de rest :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:05

Prachtige mama en pups. En ook ik moest stiekem wel lachen om de linker, wat een heerlijk dikkertje.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 08:25

Haha die linker is nog niet eens de dikste. Het donkere reutje rechts is 100 gram zwaarder. Maar haar houdt Brownie heel slim haar pootje over haha.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:27

Zwart kleedt af he :P

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:40

aahhh wat een leukerds ene idd de linker verzorgd zich heel goed haha

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:43

ik las net de geboorte gewichten. misschien kan ik je geruststellen. met me afgelopen nest had ik twee meiden ; grace woog 122gr en gemma 112gram. gemma zakte nog terug tot 106gram. grace en gemma zijn nu beide grote dames geworden. gemma wordt ook nog op shows uitgebracht. zij is nu 5,9 kilo en krijgt uitmuntende keur rapporten. heb me wel ontzettend veel zorgen over haar gemaakt de eerste 10dagen maar ze was en is een vechter. gemma woont bij een vriendin van mij en nu nog laat ze het kaas niet van haar brood eten.
hun broers waren gewoon, hadden normale geboorte gewichten voor shih tzu. je zag wel duidelijk verschil.
een nestje is zo leuk maar zo veel werk als je het goed doet. maar er niets koddiger dan die kleine dikke buikjes en snuitjes.