39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:50

1. We WILLEN van alles. Over de rug van afschuwelijk leed!

2. Zie post boven je.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:51

PenP2014 schreef:
Ik heb het al eerder gezegd maar... Ik kan geen enkele motivatie vinden om een kind op de wereld in deze staat neer te willen zetten!!

Dus omdat jij geen kind wilt mogen andere niet naar oplossingen zoeken die hun kind kan redden?

Verplaats je eens in anderen, probeer het op zijn minst...

Weet je hoe erg het is om op een kinderbegravenis te zijn?
Ben je daar ooit geweest? Vast niet anders zou je niet dit soort domme hypocriete dingen zeggen...
Mijn neefje was 6... wij hadden er alles voor over gehad om hem te redden... Alles...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:51

PenP2014 schreef:

2. Zie post boven je.

Dus als je moeder, broer/zus (als je die hebt) enz. zie je ook liever doodgaan dan dar ze medische zorg krijgen?

PenP2014

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:53

Waar haal je die achterlijke theorie vandaan? Als mijn moeder broer zus neef medicijnen wil is dat niet mijn keuze. Is dat hun keuze. En nee ik sta niet achter de medicijnen die op dieren zijn getest. Dat is dan weer wel mijn keuze :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:54

PenP2014 schreef:

2. Zie post boven je.

Je bent 26...
Ik snap werkelijk waar niet hoe jij zo naïef kunt zijn...
Je moet werkelijk of heel erg beschermd zijn opgevoed, of geen inlevingsvermogen hebben...
Of überhaupt nog nooit iets erg meegemaakt hebben...
Anders zou je niet zo praten...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:54

PenP2014 schreef:
Waar haal je die achterlijke theorie vandaan? Als mijn moeder broer zus neef medicijnen wil is dat niet mijn keuze. Is dat hun keuze. En nee ik sta niet achter de medicijnen die op dieren zijn getest. Dat is dan weer wel mijn keuze :)

Soms kan iemand die keuze zelf niet meer maken en dan moet naaste familie dat doen... en wat kies je dan?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:55

Gevoellige snaar MDH ? :)
Misschien juist te veel gezien en meegemaakt ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:55

PenP2014 Je wil geen kinderen. Heb je een vriend/man? Wat als die sex wil? Jij wil geen kinderen, dus of je moet voor anticonceptie gaan of je moet een knupje in het hele zootje laten liggen? Als ik van je stellingen uitga, dan ga je niet voor anticonceptie (hormonen afkomstig van dieren bv en medicatie), voor de operatie heb je uiteraard ook medicatie voor nodig en uiteraard zijn dit soort ingrepen ooit getest. Hoe los je zoiets op?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:56

PenP2014 schreef:

Omdat je zo praat. Ik krijg van jouw berichten het idee dat niemand op diergeteste medicijnen mag gebruiken, ook kinderen niet. Dus geen medicijnen. En als dat niet zo is, probeer het dan
duidelijker te verwoorden :).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:57

geerke schreef:
minikatje schreef:
Greenpeace jaagt er ontzettend veel geld doorheen met het kapot laten varen van bootjes en onderzeertjes.
Opzich is de gedachtegang goed, maar de uitvoering laat soms zo te wensen over :)

vergeet de directeur niet....

Oja, die beste man.
Ik doneer ook bloed voor de directeur van Sanquin, stel je voor dat die niet meer in zijn dikke bak kan rijden.
Gelukkig help ik er ondertussen ook andere mensen mee :)

@M_D_H, op de vorige pagina heb ik een langere post staan over dit soort fanatisme.
De ts is wel fanatist, maar ook open en eerlijk. Dat waardeer ik dan wel weer.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:58

Cemlys schreef:
PenP2014 Je wil geen kinderen. Heb je een vriend/man? Wat als die sex wil? Jij wil geen kinderen, dus of je moet voor anticonceptie gaan of je moet een knupje in het hele zootje laten liggen? Als ik van je stellingen uitga, dan ga je niet voor anticonceptie (hormonen afkomstig van dieren bv en medicatie), voor de operatie heb je uiteraard ook medicatie voor nodig en uiteraard zijn dit soort ingrepen ooit getest. Hoe los je zoiets op?

Ik slik inderdaad geen pil. Ga je gaatjes zoeken om mij hypocriet te vinden zodat je het voor jezelf goed kunt praten? :')
Alles is puur natuur. En ja ik heb een man en die is prima tevreden. Geloof ik :')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:59

Hoe heerlijk moet het toch zijn om zo kortzichtig te kunnen denken. Stupidity rules the world.
Geen discussie mee te voeren helaas.

PenP2014

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:01

Wendy... een betere wereld begint bij jezelf. Noet bij vingertjes wijzen ;) dat doen er al genoeg. Vandaar dat er ook zoveel leed is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:04

PenP2014 schreef:

Ja eigenlijk wel...
Misschien zou er in mijn familie wat minder mensen ernstig ziek moeten zijn en in jou familie wat meer?

hoe voorkom je dat je zwanger raakt?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:04

Mizora schreef:
Ik heb bewust niet getekend. Als het gaat om zeer ernstig dierenleed, dan krijgen ze daar alleen toestemming voor omdat verwacht wordt dat het een zeer grote bijdrage gaat leveren in mensenlevens redden. En dan is het triest dat daar 39 dieren voor moeten sterven, maar niet onoverkomelijk.

Net zoals er een hoop paarden zijn die gehouden worden door particulieren die al als cat. C gehouden worden, dat is gelijk aan 23% van de proefdieren. Namelijk het houden van een groepsdier in individuele huisvesting (een box). Het kan trouwens ook gaan om meermalen bloedprikken in deze categorie.

Cat. A) 37% van de proefdieren, leven zo goed als maar gaat bij door mensen gehouden dieren.
Cat. B) 28%, zitten daar dicht tegenaan.

Cat. D) 8.5%, heeft het al wat zwaarder. Bijv. zowel bloedprikken als individuele huisvesting

En alleen cat. E en F hebben het echt zwaar tijdens de proeven (mate van ongerief zijn ernstig (3.5%) en zeer ernstig (0.12%)).

Voor iedere proef moet er uitgebreid door commissies besloten worden of de hoeveelheid ongerief bij het dier opweegt tegen de hoeveelheid kennis die daaruit wordt opgedaan. En dit wordt dan ook bepaald naar aanleiding van de hoeveelheid dieren die aangevraagd worden. Er wordt altijd uitgegaan van de kleinste hoeveelheid benodigde dieren om het statistisch waardevol te maken. Anders zijn de dieren alsnog zinloos ingezet.

Het gaat hier om een cat. F. Dat blijft zeer triest. Maar geloof me, als ze het anders konden onderzoeken, dan zouden ze dat doen. Maar uiteindelijk gaan mensenlevens voor.

sluit mij hier bij aan..

aanvulling in de commissie die beslist over het wel of niet mogen uitvoeren van dierproeven zijn enkele zetels voor de dierenbescherming en onafhankelijke instanties die over de ethiek oordelen.

ik vind daarom het ondertekenen van petities vrij ondoordacht omdat de in en outs van het onderzoek, alsmede de doelstellingen en middelen niet bekend zijn.. het is puur emotionele reactie op een bericht.

Als je tegen onderzoek op dieren bent voor medisch onderzoek, dan ga ik ervan uit dat diegene ook principieel niet accepteert dat mensen bijvoorbeeld insuline spuiten? ook insuline is ontwikkeld met behulp van dierproeven.. Sterker nog, zonder dit onderzoek, zou er geen kunstmatige insuline zijn en slachtten we nu nog kalveren om insuline uit de lebmaag te oogsten.

in mijn studie heb ik specifiek gekozen voor het vak dierproefalternatieven als extra vak.. hierbij krijg je helaas ook direct te maken met dierproeven en moet je dat meebestuderen, immers anders kun je weinig zeggen over alternatieven op zich.. ook Recht en ethiek vielen in dat pakket.. al met al heeft dat mijn blik wel enigzins gerelativeerd als het neerkomt op dierproeven, met name de medische.

Voor de mensen die argumenten hebben als 'dat moeten mensen dan maar op zichzelf testen (die zullen er zijn). Deze honden zijn specifiek voor dit doel gefokt, beschermd en gezond opgevoed en een blij leven gehad tot aan het moment van de proeven (immers iedere ziekte of aanleg tot andere ziekten, zelfs de aanleg voor hartfalen zelf zijn onwelkom.. er moet zeer gericht 'schade' worden toegediend en aankomen, anders is het nutteloos). iedere vorm van stress kan de uitkomst beïnvloeden, dus zelfs tijdens de proeftijd worden ze beter verzorgd dan menig huisdier.

ja het zijn akelige proeven, het is niet voor niets ongeveer de zwaarste categorie, en dan ook nog eens zo aaibaar.. maar vergeet niet dat door alle dierproeven uit het verleden er nu alternatieven zijn waardoor er nu 'maar' 39 honden aan te pas komen.. Vroeger waren dit er vele malen meer.. och en de geschiedenis heeft ook een periode gehad waarbij willekeurige kinderen van minderheidsgroeperingen gebruikt werden, ongeacht echte geschiktheid.

al met al zeg ik voor mijzelf, ik onderteken echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:05

Waar komen die honden eigenlijk vandaan?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:05

speurneusc schreef:
Dat betekend dat ze de honden uit de regulieren handel gaan betrekken en daar ook toestemming voor hebben gehad om dat zo te doen. Kom ze terecht bij de broodfok, maar daar kunnen ze alleen de honden weghalen die te oud zijn en als pup niet zijn verkocht.

Waar komen de volwassen honden dan vandaan? Je wil niet weten hoeveel labradors er in de afgelopen tijd zoek zijn geraakt op straat... en nooit meer terug gevonden worden. Ik heb labradors dus ik volg dat een beetje. Wie garandeerd dat er niet een organisatie is die honden van de straat steelt en ze voor grof geld levert aan deze figuren? dan is het wel mogelijk in theorie dat het hondje van je buurman, neefje, of van jezelf hiervoor gebruikt gaat worden en geen haan die er naar kraait want het is toegestaan!

Er zijn zat mensen die aan de rand van het zwervers bestaan zitten, als die een behoorlijk bedrag geboden wordt voor hun hond zullen ze hier vast wel mee in stemmen, want de grootste drempel om een hond naar het asiel te brengen is vaak dat er dan voor betaald moet worden ipv dat het wat oplevert (pas op de lange termijn merk je pas dat je minder vaste lasten hebt zonder hond).

Daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor, deze honden komen echt niet van de straat en ze zijn al helemaal niet gestolen van mensen. Ten eerste komt een universiteit daar niet mee weg aangezien dit verboden is en ten tweede is dit voor het onderzoek zwaar nadelig omdat er teveel genetische diversiteit is op die manier. De dieren moeten waarschijnlijk spf zijn (specific pathogen free) om te voorkomen dat je halve onderzoeks populatie uitsterft door onverwachte complicaties en om de variatie in resultaten zoveel mogelijk te verminderen. Deze dieren zijn voor het gebruik als proefdier gefokt, en ja dus ook grootgebracht helaas in zo'n faciliteit. Ik weet dat de prijs van een beagle voor medisch onderzoek bijvoorbeeld meer dan 2000 euro is, deze dieren zijn gewoon te bestellen uit folders bij harlan bijvoorbeeld. Dieren die niet uit zo'n faciliteit komen worden NIET geaccepteerd voor medisch onderzoek.

Maar goed, verder maakt dat het er natuurlijk niet 'zieliger' om.
Ik vind het jammer dat er geen dec (dier experimenten commissie) aanvraag bijstaat, dat verklaart vaak een hoop. En geeft mensen een beter idee hoe dit soort dingen geregeld zijn.
In principe is proefdieronderzoek in Nederland verboden, ténzij er geen alternatief is. En hoewel ik zelf ook met 'proefdieren' werk, ben ik in principe tegen proefdieronderzoek. Helaas wordt er op websites van anti proefdier organisaties het beeld gegeven dat we graag dieren martelen en alternatieven liever niet gebruikt worden. Mind you dat deze alternatieven meestal gewoon nog niet goed genoeg zijn en/of te duur (maakt geneesmiddelen ook duur) én dat veel van deze alternatieven getest moeten worden met behulp van en gemaakt worden aan de hand van... jawel! een diermodel.

Ik denk dat je als anti proefdierorganisatie productiever bent door aan de hand van de dec aanvraag met goede argumenten aan te geven welke alternatieven er zijn of waarom het onderzoek niet nodig is. Alles alleen maar zielig vinden zonder achtergrondinformatie en kennis over proefdieronderzoek in het algemeen lijkt me gewoon niet zo nuttig.

Verder ben ik het trouwens ook niet altijd eens met de beslissingen van de dec, maar door onze strenge regelgeving is het echt niet zomaar mogelijk om dieren te martelen, sterker nog, dat zal je de kop kosten als wetenschapper. Deze dieren zullen ongetwijfeld pijstillers krijgen en ik denk dat ze geeuthaniseerd worden voor ze daadwerkelijk doodgaan aan hartfalen.
Of ik het doel belangrijk genoeg vindt om er labradors voor te gebruiken weet ik dus niet, aangezien ik geen idee heb wat ermee bereikt moet worden. In mijn ogen zijn honden toch een stuk minder makkelijk 'gelukkig' te houden in een proefdiercentrum, vooral als ze spf gehouden moeten worden, dus ja ik zou liever de dec zelf lezen en daaruit een afweging maken of het doel de middelen heiligt.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:07

M_D_H schreef:
PenP2014 schreef:

Ja eigenlijk wel...
Misschien zou er in mijn familie wat minder mensen ernstig ziek moeten zijn en in jou familie wat meer?

hoe voorkom je dat je zwanger raakt?

Niet door middelen die op dieren zijn getest. Misschien ben ik wel onvruchtbaar. Weet jij veel? En wat gaat het je ook aan? Helemaal niks.
Maar misschien als je zulke grote oogkleppen draagt moet je niet in dit soort topics lezen. Je doet het jezelf een beetje aan dan hè :(:)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:08

AmoorM schreef:
Waar komen die honden eigenlijk vandaan?

Van een bedrijf die deze dieren speciaal fokt voor de proeven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:08

PenP2014 schreef:
Cemlys schreef:

Ik slik inderdaad geen pil. Ga je gaatjes zoeken om mij hypocriet te vinden zodat je het voor jezelf goed kunt praten? :')
Alles is puur natuur. En ja ik heb een man en die is prima tevreden. Geloof ik :')

Ik hoef voor mezelf niets goed te praten hoor, nogmaals ik weet waarover ik spreek en ik heb er geloof ik niet zo n problemen mee als jij. Maar hoe je het draait of keert, ooit komt je genoeg voor dit soort keuzes te staan.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:09

Kuggur schreef:
Te weinig informatie. Waarom wordt dit onderzoek uitgevoerd? Sommige zaken zijn niet te onderzoeken zonder het gebruik van proefdieren, en belangrijk genoeg proefdiergebruik te rechtvaardigen.

Aan mensen zoals de poster boven mij zou ik willen vragen, ben je ingeent? Heb je wel eens antibiotica nodig gehad? ben je wel eens geopereerd? Alles zaken die je principieel zou moeten weigeren als je zo tegen proefdiergebruik bent...

Mee eens.

Ik ben tegen gebruik van proefdieren voor cosmetica of omdat de concurrent die het onderzoek al eens gedaan heeft zijn resultaten niet wil delen.
Maar je ontkomt niet aan het gebruik van proefdieren voor belangrijk medisch onderzoek hoe zielig het ook is.
Ik mis dus ook in bovenstaand stuk voor wat voor onderzoek dit is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:10

elenaMM77 schreef:
Mizora schreef:
Ik heb bewust niet getekend. Als het gaat om zeer ernstig dierenleed, dan krijgen ze daar alleen toestemming voor omdat verwacht wordt dat het een zeer grote bijdrage gaat leveren in mensenlevens redden. En dan is het triest dat daar 39 dieren voor moeten sterven, maar niet onoverkomelijk.

Net zoals er een hoop paarden zijn die gehouden worden door particulieren die al als cat. C gehouden worden, dat is gelijk aan 23% van de proefdieren. Namelijk het houden van een groepsdier in individuele huisvesting (een box). Het kan trouwens ook gaan om meermalen bloedprikken in deze categorie.

Cat. A) 37% van de proefdieren, leven zo goed als maar gaat bij door mensen gehouden dieren.
Cat. B) 28%, zitten daar dicht tegenaan.

Cat. D) 8.5%, heeft het al wat zwaarder. Bijv. zowel bloedprikken als individuele huisvesting

En alleen cat. E en F hebben het echt zwaar tijdens de proeven (mate van ongerief zijn ernstig (3.5%) en zeer ernstig (0.12%)).

Voor iedere proef moet er uitgebreid door commissies besloten worden of de hoeveelheid ongerief bij het dier opweegt tegen de hoeveelheid kennis die daaruit wordt opgedaan. En dit wordt dan ook bepaald naar aanleiding van de hoeveelheid dieren die aangevraagd worden. Er wordt altijd uitgegaan van de kleinste hoeveelheid benodigde dieren om het statistisch waardevol te maken. Anders zijn de dieren alsnog zinloos ingezet.

Het gaat hier om een cat. F. Dat blijft zeer triest. Maar geloof me, als ze het anders konden onderzoeken, dan zouden ze dat doen. Maar uiteindelijk gaan mensenlevens voor.

sluit mij hier bij aan..

aanvulling in de commissie die beslist over het wel of niet mogen uitvoeren van dierproeven zijn enkele zetels voor de dierenbescherming en onafhankelijke instanties die over de ethiek oordelen.

ik vind daarom het ondertekenen van petities vrij ondoordacht omdat de in en outs van het onderzoek, alsmede de doelstellingen en middelen niet bekend zijn.. het is puur emotionele reactie op een bericht.

Als je tegen onderzoek op dieren bent voor medisch onderzoek, dan ga ik ervan uit dat diegene ook principieel niet accepteert dat mensen bijvoorbeeld insuline spuiten? ook insuline is ontwikkeld met behulp van dierproeven.. Sterker nog, zonder dit onderzoek, zou er geen kunstmatige insuline zijn en slachtten we nu nog kalveren om insuline uit de lebmaag te oogsten.

in mijn studie heb ik specifiek gekozen voor het vak dierproefalternatieven als extra vak.. hierbij krijg je helaas ook direct te maken met dierproeven en moet je dat meebestuderen, immers anders kun je weinig zeggen over alternatieven op zich.. ook Recht en ethiek vielen in dat pakket.. al met al heeft dat mijn blik wel enigzins gerelativeerd als het neerkomt op dierproeven, met name de medische.

Voor de mensen die argumenten hebben als 'dat moeten mensen dan maar op zichzelf testen (die zullen er zijn). Deze honden zijn specifiek voor dit doel gefokt, beschermd en gezond opgevoed en een blij leven gehad tot aan het moment van de proeven (immers iedere ziekte of aanleg tot andere ziekten, zelfs de aanleg voor hartfalen zelf zijn onwelkom.. er moet zeer gericht 'schade' worden toegediend en aankomen, anders is het nutteloos). iedere vorm van stress kan de uitkomst beïnvloeden, dus zelfs tijdens de proeftijd worden ze beter verzorgd dan menig huisdier.

ja het zijn akelige proeven, het is niet voor niets ongeveer de zwaarste categorie, en dan ook nog eens zo aaibaar.. maar vergeet niet dat door alle dierproeven uit het verleden er nu alternatieven zijn waardoor er nu 'maar' 39 honden aan te pas komen.. Vroeger waren dit er vele malen meer.. och en de geschiedenis heeft ook een periode gehad waarbij willekeurige kinderen van minderheidsgroeperingen gebruikt werden, ongeacht echte geschiktheid.

al met al zeg ik voor mijzelf, ik onderteken echt niet.

_/-\o_ Dat dus.

Dank voor deze 2 berichten in een topic vol geroep zonder werkelijk kennis te hebben van zaken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:11

@Crazycat.. dat is al besproken. Maar om je 11 paginas gebler te besparen: het is een onderzoek voor pacemakers. Een onnodig onderzoek die al tig keer is gedaan.

de pacemakers worden geplaatst en expres op hol geslagen zodat de dieren zonder verdoving pijnlijk en langzaam worden vermoord.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:11

Rustig TS, Ik ben ook benieuwd naar hoe jij bepaalde dingen regelt in jouw leven. :)
Dat is geen commentaar maar interesse.

Honden worden hiervoor speciaal gefokt of komen bij erkende fokker vandaan.
Ze moeten namelijk streng gekeurd worden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:12

PenP2014 schreef:
@Crazycat.. dat is al besproken. Maar om je 11 paginas gebler te besparen: het is een onderzoek voor pacemakers. Een onnodig onderzoek die al tig keer is gedaan.

de pacemakers worden geplaatst en expres op hol geslagen zodat de dieren zonder verdoving pijnlijk en langzaam worden vermoord.

Bron dat het compleet onnodig is? Dat het zo gaat?
Ben je erbij?