Onverwachts een mini pupsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Onverwachts een mini pupsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:02

Valt me mee dat Kneusje zich niet op hem stort, hij is nog best voorzichtig :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:23

Net het hele topic doorgelezen. Super dat je dit allemaal doet zeg! En wat een schatje is het! <3 Ik volg.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 09:32

Ik heb Kneus al voor die tijd even in zn nekvel gegrepen... mafkees deed gewoon er bovenopspringen.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:01

aaahhhhie frommel maakt alles lekker viezie...zelfs zijn snoetje hihi...wat een pup is het al zeg .....Doe je echt goed Pipo

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:47

wat een schatje zeg... :+:

heb je het idee dat ie zelf al iets kan oplikken?mijn puppies kregen vanaf dat ze 13 dagen oud waren rodi aangemaakt met puppymelk,gewoon op een schoteltje en dat aten ze zelf op.

ip kunnen puppies als ze 3 weken oud zijn zelfstandig drinken uit een bakje,misschien dat dat bij hem ook al gaat?

ik vind hem wel wat achter lopen in ontwikkeling kwa lopen enzo,maar ja,je weet niet wat die spuiten gedaan hebben...ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat hij een gezonde grote hond mag worden :j :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 12:39

Ik weet het ook niet Kimmie.. Zijn oogjes zijn pas net open dus hij is in ieder geval niet zo vlot. Of dat daadwerkelijk met dat spul te maken heeft..denk het niet. Je moet ook niet vergeten dat ook al probeer ik een mams te zijn, hij toch niet de normale ik word groot procedure heeft, zoals andere pups.
Ik heb vanmorgen al wat brokjes in de week gezet en net geprobeerd te geven.. Was niet zo'n succes haha. Gelukkig helpt Kwieltje me met schoonmaken want t zag er niet uit. Hij likt in iedergeval nog niet. Wil op mijn vinger zuigen. Maar goed strakjes weer wat aanbieden en proberen... vind Kwieliedebielie ook niet erg hoor :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:53

nee hij loopt wel wat achter,nou ja,je weet niet of ie straks een spurtje maakt en alles inhaalt,de tijd zal het leren.

likt hij ook niet de brokjes van je vinger af?of doet hij nog helemaal niet likken?

moet wel zeggen,mijn pupjes zaten ook helemaal onder hoor :+

hier waren ze 13 dagen oud :
https://www.youtube.com/watch?v=Mzy9w2H2GjY

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 12:58

Het probleem zit in zijn zuigreflex denk ik. Vanwege de fles zuigt ie graag als troost en gewoon voor de sabbel op onze vingers. Maar goed we gaan het gewoon telkens aanbieden.
Vind persoonlijk 2 weken nog wel erg vroeg om bij te voeren moet ik zeggen, maar ieder zijn ding.
Normaal is het met 3,5 weken ongeveer. Al begrijp ik wel dat als je een mega nest heb dat je gaat bijvoeren hoor

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:05

nou het was bij mij meer omdat de puppies echt helemaal gék werden bij het ruiken van het vlees van hun moeder,en ben toen op internet gaan zoeken of ik al vlees kon voeren , en las dat meerdere fokkers vroeger vlees gaan voeren,en dus heb ik dat ook gedaan,en daarmee ontlastte ik de moederhond een beetje,plus dat de puppies het er super op deden en groeiden,ze vroegen er dus helemaal zelf om,heb het niet gedaan om zomaar te doen,maar echt omdat de puppies zelf aangaven het te willen hebben :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 13:50

Ik denk dat ik de brokjes te dun heb gemaakt. Ik heb net 2 vleesjes uit blik (van de katten, is niet de bedoeling dat te geven, maar heb dat soort zooi niet voor mn honden in huis)geprakt en dat eet hij wel.
Nu dus maar vlees gepikt van de andere honden en heel fijn gesneden. Even getest en dat at hij ook.. dus mn eige fout.. niet te dun maken. Maar gewoon wat steviger houden. Op naar een nieuw hoofdstuk haha.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:01

+:)+ super ,als je wil kan je dat aanlengen met puppymelk,krijgt ie meteen zijn melk binnen :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 14:11

Melk en versvlees is geen goede combi, dat neemt niks op hihi. Maar kan wel bij de pupbrokjes. Moet eerst even een beetje kijken hoe en wat ... wil niet teveel in 1 X gaan goochelen met zn eten. Stapje voor stapje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:13

wat bedoel je met "neemt niets op"?? ik deed juist het vers vlees in puppymelk geven,héérlijk vonden ze het,maar in het begin was het vlees ook nog een beetje te dik,met puppymelk slobberden ze het zo naar binnen.

maar goed je moet zelf doen wat goed gaat ,en waarbij je een goed gevoel hebt :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 14:19

het vleesabsorbeert de melk niet, dat bedoel ik ermee, dan hebben we weer het natte loopt over de rand wat we net met de te natte brokjes hadden :D t is lomp en vreselijk dom.... Frommeltje <3 *\o/* :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 13:22

Hoe zit dat eigenlijk? Hoeveel vlees mag hij nu hebben en vervangt dat dan een flesvoeding of is het bijvoer? Ik kan daar eigenlijk niets over vinden op internet. Weet iemand raad???

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:54

Ik denk dat het in eerste instantie bij voeding is.
Mochten ze er voldoende aan hebben drinkt hij ook minder denk ik.
Gebruikelijk is 2-2,5% van het gewicht van de hond.
Daarbij mag een opgroeiende hond natuurlijk meer.
Hoeveel je nu zou kunnen voeren weet ik niet.
Zover zit ik er ook niet in

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:01

Kun je op barfplaats.nl niets vinden? Daar staat zoveel info op.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:03

Haha, is dat een site.. Sorry flauw maar ik moest lachen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 14:15

Jij dacht vast aan overgeven haha.
Heb ik gezocht maar zal t nog een x doen. Zal wel iets verkeerd doen. Een pup mag veel meer dan die 2/ 2,5 %
Mijn minis staan op 100 gram per dag. Dat is ook veel meer. Maar hebben ze nodig. Zijn niet vet en niet mager. Terwijl mijn herder 1kg krijgt en eigenlijk nog meer mag hebben. Kwieltje krijgt 1,5kg en is ook spriet.. maar die verbruiken ook een hoop. Zijn redelijk adhd honden haha

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:16

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:19

Een volwassen hond eet gemiddeld 2% tot 7% van het ideale lichaamsgewicht. En de 2% is dan voor een hond van een groot ras. De 7% is voor een hond van een heel klein ras. Een hond die ouder is, gecastreerd is, weinig beweging heeft: die zou aan 1,5% van het lichaamsgewicht voldoende kunnen hebben. 2% tot 7% is staat gelijk aan 20 gram tot 70 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer. De juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog.

Een pup eet gemiddeld 5% tot 10% van het huidige gewicht. En de 5% is dan voor een pup van een groot ras. De 10% is voor een pup van een heel klein ras. Ook hier geldt dat de juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog. 5% a 10% staat gelijk aan 50 gram tot 100 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer.

Wanneer pups bij 4 weken worden afgespeend met BARF, dan kun je de pups naar behoefte voeren. Voer ongeveer 4 a 5 keer per dag. Houd je ervan om gerichtere hoeveelheden te voeren: voer dan ongeveer 5% a 10% van het huidige lichaamsgewicht. Dat staat gelijk aan 50 gram a 100 gram per kilo lichaamsgewicht. De juiste hoeveelheid voer, voer je op het oog.

Opgroeiende pups: de pup groeit en hoe ouder pup wordt, de minder je gaat voeren. Mijn pup (dalmatier) at op 8 weken en 10 weken zo'n 7% van haar lichaamsgewicht (van haar huige lichaamsgewicht dus dat was zo'n 8 a 11 kilo). Bij 5 maanden at ze nog maar 5% van haar lichaamsgewicht (ze woog toen ongeveer 20 kilo en dus at ze zo'n 1000 gram per dag). Toen ze 7 maanden was, at ze ongeveer 3% van haar lichaamsgewicht. Ze woog toen vast een kilo of 26 en dus at ze nog maar een gram of 700 a 800 per dag. Voor een pup van een kleiner ras geldt dat je de hoeveelheid voer al eerder kunt verlagen. Voor een pup van een groter ras geldt dat je mogelijk de hoeveelheid voer langer hetzelfde houdt. Maar, ook hier geld weer: de juiste hoeveelheid voer, voer je op het oog. Wordt je pup te dik, groeit hij/zij te snel: geef je minder. Wordt je pup te mager: geef je meer.

Even van barfplaats gehaald.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:20

Axel_Valerie schreef:
Haha, is dat een site.. Sorry flauw maar ik moest lachen.

Tja, klinkt niet echt lekker ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 14:36

Okee dank je. Dan ga ik s puzzelen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:38

Volgens mij staat er ook een programma om percentage's te berekenen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 14:59

ja , maar Frommel is nog maar 3 weekjes vanavond dus heb nog een hele week ;) Hoe te berekenen weet ik wel. Maar nu gewoon bijvoer en over een weekje ga ik dus fijn over op vers. ohh heerlijk!! Hoop dat Frommel er net zo over denkt. :+